Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Топ потребители

  1. Mishelle

    Mishelle

    Администратор


    • Points

      46

    • Мнения

      6577


  2. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      18

    • Мнения

      5971


  3. b3lq7a

    b3lq7a

    Потребител


    • Points

      15

    • Мнения

      2586


  4. PIIIcoppermine

    PIIIcoppermine

    Потребител


    • Points

      14

    • Мнения

      509


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 1.01.2023 във всички области

  1. Малко снимки от мен! Срещата беше много приятна, времето беше с нас!
    12 points
  2. Колата като визуален и силов проект е завършена в по-голямата си част от предишния й собственик, Тони @v13. Изпипал е всичко до най-малкия детайл, вложил е адски много мерак и желание във всичко направено. Заради което аз няма какво толкова да добавям или променям по нея. Който иска да види всичко от самото начало на един стоков vRS до сегашното състояние на колата, може да погледне тази тема на Тони. А няма какво да променям по колата, защото Тони е направил всичко така, все едно аз педантично съм го правил за себе си. Поклон за което! Но пък точно заряди всичко това не мисля за достатъчно колата да се появява само тук-там на някоя снимка от клубно мероприятие или мое пътуване. Искам тя да продължава да си има тема тук, във форума, в която да стартирам с малко повечко първоначална информация, а в последствие да бъдат отразени различни неща, свързани с нея. За някои от вас ще бъде интересно да четете за общите ни емоции с този разкошен автомобил, за други това би било досадно, но пък биха се радвали на снимките, които ще пускам. А за трети може да е полезно инфото за разни текущи ремонти, проблеми и вложени част. Стартирам с малко предистория. Може би от сантимент. Няма значение. Всичко започна още през 2020-та година. Тони ми изпрати снимки на една сива бензинова Octavia 3 vRS, която току що беше купил - видях я как слиза от автовоза, а после как се сдоби с клубни табли за номерата още преди да има регистрация в България. В последствие се виждахме вечерно време за по кафенце, следях проекта и развитието на автомобила от "първа ръка". Превъртаме лентата бързо напред до времето за поредното участие на Шкода клуб България на ежегодния VW Fest, в случая през 19-20 март 2022г. Колата определено има пълния потенциал да представи клуба достойно и да бъде видяна от гостите на феста. Обадих се на Тони, за да го поканя за участие. След кратко (абе май не беше много кратко) увещание, той се съгласи. Имаше само един проблем - уикенда имаше ангажимент, а и не обича показността. Разбрахме се да докара колата в петък до феста, а всички останали грижи по нея да ги поема аз, след което в неделя да дойде и да си я вземе. На 18 март, обедно време, Тони докара колата на задния паркинг на Интер Експо центъра в София. Снимките са от преди влизането й в залата за участие: Много от вас знаят, че по-големия ми син Мони е голям автомобилен фен. Откакто порасна не е пропускал VW Fest. И тази година беше с нас, за да помогне на екипа да подготвим колите. Заедно с него измихме и лъснахме vRS-ката на Тони. Колата, предвид сезона, а и защото в понделеник щеше да пътува за Пампорово, дойде с монтирани зимни гуми. С дружните усилия на Коцето и Пепо зимните 18-ки паднаха, а на тяхно място бяха монтирани Neuspeed 19-ките с летните гуми: VW Fest 2022 започна в събота. Приказки, аху-иху, много положителни емоции. А Мони не се отделя от колата. Показва я на гостите, припалва я за да я чуят, забавлява се. Остана ми време да я разгледам подробно и аз. Тони е изпипал всичко до най-малкия детайл. Дори човек да не е автомобилен фен, ще забележи отличния вкус, вложените мерак и средства. Някои от гостите на феста, които разбират от тунинг, изразиха положителен коментар относно избора на ECS Tuning за интейк, картерната вентилация и турбо пътищата, вместо може би по-популярния вариант на APR. Ама за това по-нататък ще пиша: Дойде края на VW Fest 2022. Бях решил - ако Тони пусне някой ден за продажба колата, да я купя, ако мога да си я позволя. Мечти, ама пък без тях сме за никъде... Тръгвайки си, Мони беше доста тъжен. Видял е доста коли на феста през годините, но никога не му е липсвала някоя от тях. А за тази определено щеше да тъгува дълго време. Явно си допаднаха. Превъртаме лентата отново напред, този път само с 3 седмици. Пропускам всички детайли и подробности. Накратко - разбрах, че Тони е пуснал колата за продажба. Но аз за съжаление нямах готовност и възможност да я купя веднага. Реших, че ще изпусна още един заслужаващ покупката клубен автомобил, така, както преди няколко години се случи с един друг - просто не бях подготвен. Звъннах му, поне да разбера защо продава колата. Отговори ми с едно изречение - "искам 4х4". Поговорихме си още, а на мен ми е адски тъпо. Такава кола да се продава, а аз да трябва да я подмина. Но пък какво толкова, двойката vRS си ме вози безаварийно, върви прилично, все още ми харесва, човек не трябва да е лаком. След 2 дена Тони ми звъни. Пита ме дали все още искам колата. Направи ми предложение, което само един ГОЛЯМ ЧОВЕК може да направи, гарнирано с огромна доза ДОВЕРИЕ и ПРИЯТЕЛСТВО. Прибрах се вкъщи. Показах няколко снимки на колата на жена ми. Тя я знае от преди, но да й ги покажа отново. Без да се замисли ми каза "ако не те притеснява, че е с ниско свалено окачване, взимаме я". Отидох в стаята на Мони, какво последва е ясно. Та ако не бяха Тони, жена ми и Мони, едва ли щях да се хвърля така, независимо, че колата е уникална. На мен ми трябва ежедневен автомобил, да возя децата на училище, да ходя на работа, да си пътувам на село и т.н. А тази кола, колкото и да е хубава, е доста ангажираща. Преспах или по-скоро премислях през нощта. На следващие ден се обадих на нашия приятел и клубен нотариус Боре @Боре. Насрочихме ден и час за изповядване на сделката. От обаждането на Тони до сделката всичко се случи толкова бързо, че не разбрах кога се озовах зад волана на колата на паркинга на НДК, тръгвайки си от кантората на Боре. Тук искам да отворя една скоба. Освен всичко, което направи за мен Тони, към колата получих толкова подаръци, че се наложи той да ми ги достави с бус - оригиналните от колата генерация, интейк, пластмасова кора под двигателя, окачване и още куп неща, свалени и заменени с тунинг опциите им. Даде ми и непокътнатите кашони от Neuspeed джантите. Тонка, поклон и респект за всичко, приятелю!!! Иначе за протокола, към колата получих и цялата й документация - от ден първи при покупката й от първия собственик с посочени дати и километри, на които са сменявани всички консумативи, правени регулярни обслужвания и отстранявания на дребни гаранционни проблеми в сервиз на Шкода, както и всички документи за това какво е купувал и правил Тони по колата. Точните километри, на които я прибирам в моя гараж - 124 477км. Тони ми беше натоварил летните джанти и гуми. Съответно с Мони първата ни работа беше да посетим клубния гумаджия в лицето на сервиз Интерпан. Тук, по препоръка на Ицето от сервиза, решихме да сменим задните фланци с друг модел. Ицо ги поръча и на следващия ден отново бяхме при него, за да ги монтираме. Има доста хора, които са скептични на тема фланци заради потенциална възможност от биене, тресене и т.н. Вечерта се разходихме с Мони до най-близкия немски аутобан, за да е хубав асфалта. Тествахме до 220км/ч. - никакви вибрации, тишина и спокойствие от към колелата: До тук всичко добре. Остана едно последно нещо, преди да мога да си отдъхна и да започна да се возя с кеф. Не бях съобразил да помоля Тони предварително да пробваме, просто бях изключил покрай цялата еуфория. Към гаража ми се стига след спускане по една не много стръмна рампа. Няма кола, която да е имала пробем с минаването й. Рампата не е нищо особено. Ама вече сме с ниско окачване и това си беше предизвикателство. Имах план Б - окачването е регулируемо, ако трябва ще го вдигна малко. Но с това щях да убия частично визията на колата. Пускам рампата, а Мони заляга, гледа и мери. Накрая ми махна с ръка да минавам, камък ми падна от сърцето. Минавам на 1 пръст разстояние от предния лип. Кеф голям. Да, не мога да добавя втори тунинг лип под оригиналния, както ми се искаше, ама това са бели кахъри. Иначе на работа проблеми нямам - имам подземно парко място, но там рампата е с минимален наклон. Следващата стъпка беше да се разделим с вярната Буреноска, както я бях кръстил - Octavia 2 vRS, отново бензинка. Щеше много да ми липсва. Толкова усмивки и приятни моменти съм имал с нея, че... Ако имаше как, щях да я задържа. Няколко човека от клуба знаеха, че ще я пускам за продажба. Но още не я бях почистил и измил, затова нямах и снимки за пускане на обява. Звънна ми Данчо @roodnb, имал нужда от ежедневен автомобил. За 5 минути се разбрахме и след няколко дни се озовах отново при клубния нотариус Боре. Дали нарочно или не, паркирах синята Octavia 2 точно на мястото на паркинга на НДК, на което Тони беше паркирал тройката. Данчо си тръгна с усмивка, а ние с Мони тъжни. Не бях се качвал на метрото от НДК в посока вкъщи. Баси якото. Ако можех да го ползвам за ежедневен транспорт, хич нямаше да вадя колата от гаража. Това е последната снимка, която направих на синята Буреноска. Съответно следващата снимка е първата ми на коя да е метростанция: В следващия пост ще ви запозная малко по-подробно с част от хардуера на колата. Само време да ми остане. Доста дълго ръчках Тони да пусне тема за колата си. Сега ми го връща и вика "минаха 10 месеца, спиш ли, че не пускаш"
    9 points
  3. Току що на Кюри. Направо ми изтекоха очите по колата, в уникално състояние изглеждаше. Готината възрастна двойка също допринесе с и за излъчването на Шкодичката Поздрави!
    8 points
  4. Уважаеми колеги, Поставяме началото на клубната 2023-та с първата за годината среща на паркинга пред НИМ. Ще се съберем, ще си поприказваме и всеки заявил от втория тираж на клубния календар с получаване на НИМ, ще може да си вземе изданието. След което сме организирали за вас един приятен и забавен авто поход - потегляме от НИМ и пътуваме в колона до паркинга на магазин HomeMax в Люлин. Маршрута, който сме избрали, е почти без трафик, с минимален брой светофари. Идеята е да няма независещи от нас причини за разкъсване на колоната. На паркинга на HomeMax ще изпием по едно кафе или чай и ще имаме възможност да се видим с колеги, на които този район им е по-удобен за клубна среща. Дата на срещата: неделя, 29 януари 2023г. Място: паркинга пред НИМ, гр. София. Начален час на срещата: 13:00ч. Начален час за потегляне на авто поход: 14:30ч. Предполагаем час за пристигане на паркинга на HomeMax: 15:20ч. Очакваме ви!
    7 points
  5. Историята за Танцуващите ***** и мокрите **** остава клубна тайна: Чудесен екземпляр и първа клубна среща: Разкошна единичка. Отново първа клубна среща. Пристигна чак от Плевен, за да се видим и запознаем: Излишно е да казвам , че имаше и леки ремонтни дейности:
    7 points
  6. Екипа на Шкода Клуб България подготви за вас календар с предстоящите клубни мероприятия през настоящата 2023-та година. В тази тема имате възможност да се запознаете с всички предстоящи по региони и национални мероприятия, които ще организираме или на които ще присъстваме. С което се надяваме да ви улесним, в случай, че искате да посетите конкретно мероприятие, при плануване на отпуск, почивни дни и не на последно място – тези от вас, които искат да покажат автомобила си, да имат достатъчно време за нужната подготовка. Конкретните дати за всяко мероприятие ще бъдат свовременно обявени както тук, във форума, така и във Facebook и Instagram страниците ни. Стартираме началото на клубната година в края на месец януари със среща за гр. София и София област. Ще имате възможност да споделите емоцията от клубно пътуване в колона. Това авто шествие, организирано от екипа на Шкода клуб България, по традиция ще стартира от паркинга пред НИМ (Национален исторически музей), Бояна, а локацията за финал ще разберете съвсем скоро. След като всички участници достигнат финалната точка ще направим и първата месечна среща за годината, на която ще можете да получите заявените календари от втори тираж. През месец април сме ви подготвили традиционната клубна среща под формата на приятен семеен обяд на открито. Мястото е ресторант Малкия Явор, с. Първенец, област Пловдив. Заповядайте с цялото семейство, за да посрещнем заедно с усмивка пролетта. Паркинга е голям, а децата има къде да играят на воля цял ден. Конкретната дата за провеждане на тази среща отново ще бъде обявена на по-късен етап тук, във форума, както и във Facebook и Instagram страниците ни. По традиция, вече 16 години Шкода клуб България организира Национален Шкода събор. Седемнадесетия подред отново ще бъде през месец юни. Мястото на провеждането му и през 2023-та година ще бъде с. Рибарица, община Тетевен. Настаняването ще бъде в приятен местен хотел, а купона с игри, забавления, томболи, награди, хапване, музика, снимки и много усмивки ще се проведе на поляната в местността "Кървавото кладенче". Не препоръчваме на никой фен на марката да пропуска това събитие! А за всички уплашили се от дъжда миналата година сме подготвили ритуален танц против валежи и солиден подкуп за метеоролозите. Месец след като сме си направили купона на българска земя, всеки, който иска да види как го правят комшиите, е официално поканен на годишния събор на трансилванските ни Шкода приятели и съмишленици. Преди три години екипа на Шкода клуб България получи първата покана за участие на това невероятно мероприятие и от тогава не го пропускаме. Освен приятните емоции и красиви коли, там ви очакват много нови запознанства, голяма част от които със сигурност ще прерастнат и в приятелства. Домакините ни са изключително топли хора, очакват с нетърпение и тазгодишното ни участие. Резервация за участие може да направите сега или на по-късен етап. Вече приемаме резервации за участие, към момента вече има няколко коли, чиито собственици изявиха желание да покорят Румъния и да направят похода през Трансфагарашиан. Заповядайте и вие, очакваме ви! Август месец го оставяме за лятна отпуска на море или в планината. За да може със свежи сили всеки, който желае, да участва през септември на едно уникално мероприятие. За първи път в България ще може да изживеете прекрасната емоция от Задномоторен авто поход, организиран от Шкода клуб България. Похода ще стартира от района на Асеновград. Всички гости и участници ще бъдат настанени в местен хотел. През целия съботен ден ретрото ще бъде на мода. Всички собственици на задномоторни шкоди ще се движат в колона, ще посетят няколко интересни локации и за финал - програмата ще завърши с гала вечеря. Ако нямате задномоторна Шкода, но искате да участвате в похода от ретро автомобили, може да се возите на „Ретро такси“ при колеги, които имат свободни места в колата или да съпроводите колоната, управлявайки своята по-модерна Шкода в края на колоната. За финал на големите клубни събития по традиция ще посрещнем есента с една семейно ориентирана почивка през месец октомври. Есенната Шкода среща, организирана от Шкода клуб България винаги се провежда в семейни хотели, в близост до интересни местности и забележителности. С което даваме възможност на феновете на марката да поднесат извинение към половинките и децата си за това, че цяла година са работили по колите си и/или са ги водили на различни клубни мероприятия. Есенната Шкода среща е един релаксиращ уикенд. Гарантира забавление и много положителни емоции за цялото ви семейство. Ако сте пропуснали някое от мероприятията ни през годината, тази среща е чудесен повод да изпратим заедно на национално ниво клубната 2023-та година. Освен за различните мероприятия, организирани от Шкода клуб България, екип на клуба ще ви информира предварително и за всички останали събития, организирани от наши приятели и партньори, на които ще бъдем гости и ще има наши участници. Информацията за всичко ще бъде публикувана както тук, във форума, така и на официалните Facebook и Instagram страници на Шкода клуб България. И не на последно място, освен на по-големите клубни и партньорски мероприятия, ще може да се виждате с приятели, колеги и съмишленици на регулярните месечни срещи, организирани в гр. Пловдив и гр. София. Информация за тях отново ще има на всички онлайн клубни места. Ще се радваме през 2023г., освен да се срещнем със старите муцуни, да се запознаем и с фенове на марката които не са посещавали наши мероприятия до сега. Всеки е добре дошъл! А посетите ли наше мероприятие веднъж, със сигурност ще искате да го направите отново! Очакваме ви!
    7 points
  7. В навечерието на Новата Година, бих желал да поздравя екипа на форума за усилията и старанията, които полагат да поддържат форума на такова професионално ниво и в същото време тона в темите да е приятелски. Бъдете живи и здрави и успешни и през Новата 2023та! Наздраве на всички
    7 points
  8. Наско, радвам се, че ти е допаднал колектива. Добра среща се получи. Ето и снимки:
    6 points
  9. Много мили думи! От мое, както и от името на хората, които помагат за форума, с поклон ти казваме едно скромно, но ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ! Това БЛАГОДАРЯ е и за всички вас, потребителите. Защото без вас и без вашето участие, форума нямаше да го има! Бъдете живи и здрави всички! Нека новата 2023-та година да ви донесе много усмивки, положителни емоции и късмет.
    6 points
  10. И аз ще си метна тук снимчиците , макар и няколко пък после може да се преместят в отделна тема. Иначе мен супер много ми хареса , да студено беше , но пък се събрахме. тази вечер ще пробвам да пипна леко клипчето от влизането на паркинга на Хоум Макс и ще го качим и него
    5 points
  11. Благодаря на всички за пожеланията Ице, право в десетката. Наистина не става дума за някакъв автомобил с някаква визия. Всичко е навързано, дори повече отколкото съм го описал, ама така или иначе се поотпуснах да пиша, щеше да е досадно да включа всичко. Наистина има много емоция във всичко. А за селото - те знаеха синята, сега научиха и тази Жорка, труден въпрос. Знаех, че някой ден ще сменя синята vRS. Исках следващата да е като нея, да не е комби. Незнам защо, от вътре ми идваше като нагласа, не е защото не харесвам комби, имал съм. Но точно защото съм имал комби, при това доста хубаво, винаги съм искал да имам комби със спортен дух и визия, което при предишното по ред причини така и не успях да реализирам. Или с други думи казано, най-верния отговор в случая е - явно колата ме намери, а аз намерих нея. И също толкова вярно е, че конкретно за този автомобил нямаше значение дали е комби или не. Иначе - не съм търсил практичност, знаеш, че тя при Шкода, особено в Октавия и Супърб е в изобилие и така или иначе щях да я имам. Велко, защото само аз си знам какво е да го гледам докато се грижеше на колата на феста. Няма да излъжа, ако напиша, че 50% от решението ми е точно за да го зарадвам. Той вече разбира много от коли, на всяка авто среща, особено ако е с тунинг насоченост, ме кара да ходиме и много добре знае какво е паркирано в гаража. Наскоро ми каза "тати, всеки път като седна в тази кола, вътрешно се усмихвам". Малко си ме ръчкал явно. Но по-добре по-късно отколкото изобщо. Или както ти казах одеве - пътеписа тепърва започва. Само време да има
    5 points
  12. 5 points
  13. Колеги, не съм от най-редовните, които публикуват в във форума, но доста често се допитвам до него за съвети. А и създадох чудесно приятелство тук! Много се радвам, че за втори път мога да се споделя с вас новата си придобивка. На 02.05.2019г си купих първата Шкода - Superb Elegance 2005 2.8 V6. Страхотен автомобил, който ме накара да се влюбя в Шкода тотално. Но тъй като времето е безпощадно и лети без да пита, колата стана на 17г. Дойде момента, в който, багажника, макар и широк сам по себе си се оказа с тесен отвор. В крайна сметка можех да пълня много, но не и с обемисти неща (хората с деца ще ме разберат). Багажник на покрива не беше оферта, защото там не времето, а цените бяха безпощадни. Започнах да гледам mobile.bg, автокъщи, че дори и официални магазини, да се консултирам с приятели и познати. Бензин ли да е, дизел ли да е, Шкода ли да е, кво ли да е. Много и безпощадни въпроси. Тук ще отворя една малка скоба и ще ви кажа, че реших 3 неща: 1) ще бъде Шкода със сигурност 2) ще бъде по-нова година т.е. няма да е от магазин 3) ще преглътна себе си и ще взема комби (не харесвам комбитата, въпреки че онзи ден видях на красивото за мен комби на света... но това е друга тема). Имах условие първо да продам старата Шкода и тогава да взема друга. Това нещо се случи точно за 7 дни. Взимането на нов автомобил беше още по-належащо. И се започна едно жестоко търсене. Докато един ден попаднах на това, което ще видите на снимките. Тук отварям още една малка скоба: имам си някакви неща в главата, които исках като опции. Някои задължителни, други от типа абе хубаво е да ги има. Отидох. Видях го този Супърб и си е*а мамата положението. Толкова се влюбих, че не можах да спя, да ям, да дишам, да живея, да работя и... материално е ама влезе жестоко под кожата. В крайна сметка отидох на един тест драйв и 2 дни по-късно я купих. За някои от опциите, които исках, но не бяха важни, дори не бях питал. Още 2 дни по-късно... ШОК! ...оказа се, че тази красавица има 101% от нещата, които исках. Защо 101%... защото се оказа, че багажника е EasyOpen. Та така... представям ви моята нова швейцарска любов: Skoda Superb III Combi Lauren & Klement 2.0TDI 190кс 4х4 2016г. Ако на някой му е интересно какви опции има бих споделил, но на този етап няма да ви занимавам с това. Най-общо ще кажа, че няма подгрев на волана, обемен сензор и SIM карта в Columbus-a. Но всичко, което е било налично към 2016г мисля, че е вътре. Любимото ми обаче си остава наличния CarPlay, който в последствие разбрах, че го има при всички Шкоди след 05.2016 (тази е октомври същата година). Комфортът в сравнение със старата е огромен. Дори жена ми, която не се интересува от автомобили каза: Wow, разликата в усещането по време на движение е огромна. Панорамният покрив внася супер много светлина в купето, а вечер амбиентното осветление създава доста приятна атмосфера. Звука също е страхотен и много лесно може да се балансира. При правилното подреждане на багажника, колата събира ужасно много багаж, а самият аз като шофьор мисля, че преоткрих смисъла на израза Удоволствие от шофирането. Следващото, което предстои е да видя VCDS какво допълнително може да отключи. Затваряне на шофьорската при натискане на спирачката? RemoteStartEngine въпреки че това може май само афтърмаркет за този модел ... не знам. Всички съвети от собственици са добре дошли. За тези, които са стигнали до това последно изречение - благодаря ви.
    4 points
  14. Като гледам биомасата в Парламента, може следващите избори да решавам с монета. Ако се падне ези - ще се напия у дома, ако се падне тура - ще се напия на кръчма, ако остане във въздуха - ще ида да гласувам. (Виа @The Best Forman) Не вярвах, че някога ще го кажа, но новата реколта политици ме кара да мисля за Буци с носталгия. Че кво му беше? Като облече кожената тужурка, па пусне тридневна брада, па погледне лошо, госпоиците припръскваха отдолу. И не пробираше - артистки, журналистки, манекенки - под ножа. А ако некоя даде приплод, постъпи като джентълмен - къщурка и́ купи, бутиче и́ спретне в Испания. По едно време 90% от жените и 20% от мъжете в България мечтаеха да забременеят от него. Накрая същите тия жени му изядоха главата, в нееротичния смисъл. Некоя си Мата Хари го снима как си спинка по пищималче, до главата му чекмедже с каймета и буци злато, а най - отгоре пищак. Сега обикаля по телевизиите да ни подсеща колко добре сме живели при него, ама кел файда. Па и одърте́ таа же́на, наля се, а и пари не смее да размахва, та сал "ГЕРБ стринки" му останаха твърд електорат. Оказа се, че българските мошеници са сред водещите в света. Некви нашенчета завъртели стотина милиарда долара през крипто банка. Едновременно писнаха службите от САЩ и Европа, та немаше как да го заметеме при КТБ. А си бехме рахат, момчетата заделяли по някой лев за тукашните демократи, среда и петък си правехме избори, политици, журналисти, социолози - всичките с пълна копаня. И не некви мизерни 4 000 лева, дето Лена обяви, че ги раздават от руското посолство, а сериозни пари. Сега требва да връщат, а как се връщат пари! Евреите затова не взимат заеми, щото харчиш чужди, а връщаш твои. Обаче нема начин, избори идат, политическите противници баш на тая жица ще свирят. И сега ДБ и ПП хъката - мъката, ще си прегледаме спонсорите и ще внимаваме повече. За следващите избори ще трябва пак Сорос да се бръкне, другите ще ги е страх, никой не иска да го преглеждат твърде внимателно. Нема страшно момчета, нов посланик - нов късмет. "Малко съм го преправил, но е от Владимир Тупавичаров, петъчния "ангибиотик"
    4 points
  15. Да се похваля днес какво пристигна от Чехия
    4 points
  16. Честита 2023та на всички! Ние сме на ГТП!
    4 points
  17. Честита нова година!!! Живи и здрави!!! Много успехи да има през новата година!!!
    4 points
  18. Доста време мина. Не съм сигурен дали наистина съм/бях готов за цялото това предизивикателство, защото си поставил летвата много нависоко. Всъщност това е основната причина да не се "обаждам" в тази тема. Накратко - клубната история на този невероятен автомобил продължава. И благодарение на огромния и приятелски жест от страна на Тони @v13, Сивата палавница aka EvilRed от близо 10 месеца се прибира всяка вечер в моя гараж и вече е посетила дузина клубни мероприятия. Бих искал темата на Тони да си остане негова и във вида, в който той си я изградил. Дали от сантимент или по друга причина, няма значение. Продължението й, разбира се, следва, ще бъде доразвивана, но в отделна тема. Тонка, БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА ВСИЧКО!!!
    3 points
  19. Доста приличен часовник е PRX Chrono! На живо грабва доста повече, отколкото на снимка.
    3 points
  20. В този гараж , в който е в момента , не може да се работи по колата, но поне ще изкара зимата и е на сухо. За сметка на това ми пристигнаха нещата за спирачките ...
    3 points
  21. Всички на едно место събрани
    3 points
  22. Отговора на въпроса защо почти няма сравнително нови като година на производство бензинки на нашия пазар е много прост. От една страна явно европееца, който предпочита бензин, не иска на този етап електричка, не му допадат новите малки бензинови мотори и т.н. Все предпоставки да си задържи 2-3-6 годишния бензин. Съответно нашите търговци са ограничени от към внос. От друга страна нашенеца най-накрая е разбрал, че дизел се кара на дълги разстояния, защото късите го убиват. Ремонта/подмяната на един DPF или проблем с AdBlu например, може да надхвърли драстично икономията по колонка. Всъщност има и трето, произтичащо от второто - българина може би се е усетил, че европееца купува дизел, когато кара много. И му е увряла най-накрая главата, че масово дизелите на по 4-5 години отиват на вторичния пазар защото са на по 200К+ пробег. И тепърва ще започват да влизат по-често в сервиз. А честите ремонти на един сравнително нов като година на производство автомобил не бих казал, че са евтини. Европееца си е направил сметката, явно вече и българина. Лафа "като нов", "уникат" и т.н. все по-трудно минава. При цялата тази ситуация, логично е бензина да стане предпочитан за голяма част от хората. В крайна сметка повечето българи, ако ходят с кола на работа, не е голямо разстоянието, което пътуват. През лятото 1-2 морета, ако някой има село/вила - да иде няколко пъти. Я навъртат 10-12К на година, я не. Та в този ред на мисли, логично би било да се предпочете една малко по-стара бензинка, но далеч по-малко амортизирана, съпоставено с доста по-нов, но скъсан от каране дизел с редица потенциални проблеми и разходи. И затова излезе ли бензинка на пазара, изчезва бързо. Сега се сещам и за друго. Цената на горивата. Това, което се случва в момента, ако някой може да ми даде приличен довод, различен от това, че се спекулира, ще съм благодарен. Дизела е грубо с между 35 и 50ст. по-скъп от бензина. При два идентични автомобила, с идентични като възможности двигатели - ами тя разликата в цената за гориво/пробег вече не е толкова голяма. За 50 литра дизела плаща с около 20+ кинта в повече.
    2 points
  23. 2 points
  24. Хич не ти трябва да знаеш Моята теория е , че на запад бемзиновите са все още използваеми и заради бавещото се производство , хората предпочитат да си търкалят "старите" возила , а търговците не ги експортират. В България , пък са малко (все още) истинските юзъри , които искат да сменят на петата година с нова кола. Аз лично също не смятам скоро да правя това (ама моята е и с ръчна кутия и е 2016 .. дърта на Библия).
    2 points
  25. Здравейте. Всеки, който има Октавия 1 е озадачен от липсата на cup holder - поставка за чаши. Намерих едно решение, което ми върши добра работа. Принтира се с 3d Принтер. Пасва за стандартна чаша кафе и бутилка от 0.5литра. Пасва така, че да не пречи на ръчната спирачна. Трябват ми 3-4 дена за изработка. Цена 60лв 0899656205
    2 points
  26. @shaftМного добри аргументи имаш, наистина готин отговор! Държа да кажа, че търсех бензинова Шкода след 2017-та и пак няма.. тук-таме изскача някоя ръчка или другата опция беше автоматици на по 160 000 км. Много странно, а дизеловите просто заливат пазара 1.6 TDI е на особена почит.
    2 points
  27. Честит Рожден Ден на Алекси и на @niki! Да сте живи и здрави! ....и по-хубави часовници Ники! Чакам да чуя баса на Алекси. От доста време @Алекси Георгиев не се е появавал тук. Поне някакъв музикален поздрав да пусне.
    2 points
  28. Поредно потвърждение на факта, че exit watch е градска легенда. Exit е само ако нямаш пари за часовници.
    2 points
  29. Благодаря на всички, които дойдоха на срещата. Беше ми много приятно и се надявам да се видим пак на следващата!
    2 points
  30. Има ли желаещи да открием сезона тази неделя?
    2 points
  31. Поздрави към всички съфорумци. И да оживим темата.
    2 points
  32. Добър вече. Честита нова година. Последния месец не съм работил кой знае колко по шкодата, но реших да споделя за да има какво обсъдим като ще се радвам да чуя и вашето мнение. Откакто имам шкодата имам проблем с гасненето. Оказа се, че е от бензина. Преди да сменя механичната оригинална помпа проблема беше в клапанчетата и тъй като не успях да намеря нови или ако имаше вариант за друга механична помпа беше скъп за мен и сметнах, че по-добрият е да я заменя с електрическа външна помпа. Понеже не я слагах аз а други хора които разбират доста повече от мен и съм и благодарен я сложиха до двигателя като там сложихме реле и бушон (в по-предна тема съм писал по-подробно за помпата). Та всичко точно, помпата си тръгна и всичко беше супер, но в един момент пак гаснеше и пак нямаше бензин. Това направо ме влудяваше и не можех да разбера от какво се случва. Мислех си, че е от това, че нямам достатъчно бензин и като засмуче въздух спира да помпи. Единствения начин да тръгне отново да помпи е да развия маркуча от карбуратора и да засмуча бензина (няма да ви казвам как съм се заливал оливал и не знам как не съм запалил колата до сега). Реших да прочета малко повече и видях схема, че помпата трябва да е монтирана на не повече от 30 сантиметра след резервоара, а моята беше монтирана 2 метра след резервоара. И другото нещо което случайно научих е, че когато помпата е близо до двигателя и няма голям приток на студен въздух, като вдигне висока температура бензина вътре кипва и тя спира да помпи. И като се замислих може би е вярно. Защото това ми се е случвало след като карам, гася колата и поради това, че помпата е близо до двигателя, той продължава да я топли и така тя спира да помпи или ако стои много време на едно място. Та хванах се един ден махнах помпата и я монтирах отпред на магарето на колата. След резервоара. Стана изключително лесно, дори за монтирането не съм дупчил нищо освен една дупка за кабелите на помпата (4 или 6 мм). Самото магаре си имаше една фабрична дупка за която хванах болта за скобата на помпата. Отрязах тръбичката за бензина като тръбичката след резервоара която влиза в помпата се наложи да си я изкривя леко, защото фабрично тя отива нагоре а на мен ми трябваше да дойде хоризонтално с цел по-лесен път на бензина към помпата. Монтирах и бензинов филтър. Относно окабеляването. Купих 3.5 м кабел, който прекарах по инсталацията на колата чак до арматурното табло и точно там пробих дупка за кабела към купето. Така нацелих дупката че кабелите са точно над помпата на не повече от 10-15 сантиметра. И би трябвало всичко да е точно. Не съм карал колата защото трябваше да заминавам за София и така не знам дали всичко ще е наред. Цялата процедура ми струва 3.50 лева. Но ако трябва да съм честен всипко излезе 38 лева, защото прецаках помпата и купих нова. Прецаках я като развивах кабелите и и една от резбата на помпата се завъртя с гайката и най-вероятно скъса кабела, който е вътре в помпата. И купих нова. Цената и е със отстъпка на приятел, поради тази причина не знам колко е реалната. Аз я взех за толкова.
    2 points
  33. Skoda Kodiaq 2019 Sportline Монтаж на дигитален кокпит и оптична връзка от медията до таблото. Премахване на компонент протекшън, обучение към колата. Ъпдейт на картите на навигацията до ECE 2023, Отключване на Video in motion. Със съдействието на Кристиян Христов
    2 points
  34. Зацикляш в един коловоз. Сега искаш да купиш нещо, просто за да купиш нещо. Помисли пак. Имаш механизма и цветовата гама от същата марка, вече. Не че аз имам правото да се обаждам с моите гмуркачи Сейко и Ситизен и Фортиси В42.
    2 points
  35. Лично моето мнение , че 1.0 за Октавия е малък , но хора , които са взели такава си се возят. 1.2 карам на Фабия и е ОК , но със спокойно каране. Може да се движи и бързо , може и икономично , но не знам на Октавия как се представя този мотор , еле пък с ДСГ. Най-разумната комбинация за Октавия е 1.4/1.5 ТСИ (според мен).
    1 point
  36. Всички са ти отговорили, като аз бих допълнил, че не важи само за Шкода. Това до някъде е и причината да си търкалям старият бензинов Супърб В момента специално дебна за 2.0 TSI Супърб, защото дизел бих карал само и единствено чисто нов, а нова колата не бих си купил каквото и ще да става поради ред причини Колко време ще продължи дебненето, един Господ знае... Ако не го издебна, освен марката, най-вероятно ще сменя и държавата (Шкода го броя за немско, понеже си е VW), да не кажа и континента производител, насочвайки се към братята от Южна Корея
    1 point
  37. Както каза колегата по-горе, до преди 10тина години на Запад дизеляците бяха на гребена на вълната, за това сега мъртъвците от тях наводняват бг пазара. Ноо за мен най-голямата причина е, че българинът обича да му "харчи" малко. Друг е въпросът, че дизелите с повече от 4 цилиндара и над 7-8г в София харчат като за последно (V6 TDI, D5 и всички 6-таци на Мерцедес и БМВ да речем), но това никой не го отчита
    1 point
  38. Човек, предложих му 1800 на този, ама не се нави. Много готин цвят! И касата му е много барната + датата е супер яка с тази стрелка! @Pijomir, честито, ама с тия тънки стрелки и малки арабски цифрета, няма да се задържи дълго у теб
    1 point
  39. Явно има разлика в разположението на предпазителите при фейслифта и преди това... Ето малко информация от извора - https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Detail?model=Octavia_1Z&edition=05-2005&market=&manualLang=bg Според това ръководство, при теб предпазител за радиото има само в двигателния отсек, а мястото му съм отбелязал с жълтата стрелка на снимката.
    1 point
  40. Тук има линк към място за избор на модел и година (може да се вкара и директно номер на рама). Можеш да си изтеглиш упътването специално за твоята кола и да видиш. На твоя модел наистина бушоните за радиото са при двигателя, но кутиите са 2 вида. В тип 1 са номера 18 - 15Амп и 19 - 30Амп, а в тип 2 е номер 8 - 15Амп
    1 point
  41. Ето един линк, но не знам дали работи https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.stratievauto.com/img/pdf/skoda-octavia-BG.pdf&ved=2ahUKEwjN66bKxu38AhXWQ_EDHT1TARcQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw0QAZ2yawzCTqglePdeEwKa
    1 point
  42. Първо - топлия въздух се издига нагоре, затова вкарва от долните духалки. Освен това преди години (когато упътванията бяха истински и в тях не пишеше "не пийте течността от казанчето за чистачки") в упътването на Деу Рейсър с климатик изрично пишеше, перифразирам, че в режим на отопление трябва клапите да са отворени към краката, а не към главата, защото имало опасност от заспиване при претопляне на кратуната.
    1 point
  43. Супер са снимките Жоро, да се надяваме, че скоро паркинга ще ни стане тесен
    1 point
  44. Похвално! Няма все едни и същи да се подвизаваме тук. Акордеона кефи
    1 point
  45. Белите на петък 13 -ти .. мислех си много днес да не пипам нищо , но трябваше да свърша няколко неща и запалих колата . Сутринта нищо - всичко беше ОК , стигнах до работа , оставих я на топло , но като си тръгнах започнаха изненадите. Първо светна Старт-стоп системата , че има грешка (тук съм подготвен) - акумулатора се е запътил към депото за преработка - 5.8 Ом вътрешно съпротивление и 48% живот .. явно ще се купува нов , но това ме изненада Сега трябва да локализирам от клапана на системата за принудителен празен ход ли идва или от капачката на резервоара .. за щастие след забърсване не се появи веднага Сега отивам да си сипя една малка ракия
    1 point
  46. Аз пък си направих труда да попитам чичо Гугъл, какво мисли по темата Michelin. Та те казват ТАКА: Предполагам, че те знаят добре, как да съхраняват продукцията си
    1 point
  47. И тази година Шкода клуб България участва на VW Fest, който се проведе на 1-2.04.2017г. в IEC. Благодариме на Косьо и Митето за предоставените автомобили. Специално колата на Митко Ников, дори да бяхме я оставили без аранжировка, със сигурност щеше да обере овациите. Но предвид миналогодишния успех и приятните емоции, които оставихме в гостите на феста, тази година отново заложихме на аранжиране на приятна сценка с наш изложбен автомобил. Този път изградихме импровизиран бокс, с крикове, колички с инструменти, разглобен двигател, извадени бутала, валове и т.н. Решението ни беше радушно прието от домакини от VW Club и от посетителите, които не спираха да разглеждат автомобила и да се снимат с него. Излишно е да споменавам, че втора такава кола в България няма, всички фенове на Шкода я познават, а мнозина са изпитали на собствен гръб загубата по време за обиколка на писта Дракон на нашите национални събори - включително коли с по 300+ коня Малко преди края на изложението Митето запали бегачката в залата, с което накара гостите за пореден път да обградят автомобила и да извадят телефони и апарати за снимки. При последвалото награждаване, председателя на VW Club, връчвайки наградата за Митко, с усмивка сподели, че това е наградата за колата, която всички с удоволствие видяха и чуха. Ние от Шкода клуб България сме горди, че тази година успяхме да покажем най-известния в българските Шкода среди автомобил, който заслужаваше да бъде видян (и чут) от феновете на други автомобилни марки. И сме благодарни и признателни на Митко за отделеното време, средства и желанието да бъде участник във VW Fest 2017. Поклон! Тази година не ми остана време да вадя апарата и статива за снимки. Материала ми е заснет с "подръчни средства". Пускам някои от снимките. Имам и клипове, които ще публикувам на малко по-късен етап. Но съм спокоен, защото и двата дена на феста дойде Белята, за да снима. За което - благодаря ти Ивчо! Подготвяме и почистваме колата на Косьо. Кътчето на Ников е готово: Тук решихме да се пошегуваме с Митко. Над стикерите от нашите събори сложихме рекламна брошура на Лепа Брена и още нещо, колата му явно иска малко сръбско: Това са първите гости на феста, които веднага "нападнаха" колата на Митко: Тук Митко се подготвя да слага сликовете: Клубния талисман Сашето като види задномоторка веднага ляга под нея. Навик? Истинските бегачки нямат нужда от голям резервоар: Интерес към колата, интерес и към бокса: Ников обяснява на Коцето, който го слуша и се прави, че разбира. Иначе Митко вече е наясно - най-малкия му фен дойде да го уважи и извън пистата. Мисля, че обменят опит: Около колата на Митко винаги имаше хора. В случая "агитката" даваше напътствия при смяната на гумите. След което Коцето обясняваше на Мони каква кола трябва да му купи баща му: Награждаването. Косьо с грамотата. Митко, точно в този момент не беше в залата, заради което Коцето му взе грамотата. Преди да я получи, председателя на VW клуб Добри представи по неповторим начин колата на Ников: Качихме колата на Митко на платформата. Довиждане Мите, до следащата ни среща. Благодариме ти за всичко!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.