Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxaspepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      32

    • Мнения

      6452


  2. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      20

    • Мнения

      10416


  3. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      17

    • Мнения

      5001


  4. sauber

    sauber

    Потребител


    • Points

      17

    • Мнения

      2825


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 7.11.2023 във всички области

  1. И такааа, както може да се досетите по снимките, които качвам, когато на някоя сбирка има задномоторка, тя винаги получава много специално внимание от моя страна. Баща ми преди фелата имаше 120ка и от няколко години насам и аз много искам. В интерес на истината от доста време следя обяви и си бях казал, че тази година ще купя една по повод, че скоро навършвам пълнолетие. Обаче така се завъртяха нещата, че донякъде тя ме намери. От миналото лято я гледам пред сервиза с идеята, че е поредният недовършен и изоставен проект: (снимка от миналата година, гледаме колата в дъното, а сглобената 105чка си има друг собственик, но и там е голяма лудница) Та, един ден по време на обедната почивка, аз както винаги си мрънкам за цените по обявите, шефът ме чу, врътна набързо два телефона иии... - обещаха ми кола! Шкодичката в 120l 1990г. на реални малко над 40к км, купувана е от Германия и е докарана тук 1994г. Собственикът почива и реално брат му се заема с колата. Докарана е до Люси, разглобена е изцяло с идеята за пълна реставрация, но това така и не се случва. Колата седи години наред така до началото на този септември. Уговорихме се с човека, че двигателят трябва да се качи, за да може да се мине през КАТ и колата да се оправи документално от негова страна. Това малко се проточи във времето, защото идната седмица имах доста ангажименти: В първият удобен момент успяхме да я отворим и да я изкараме от трънаците, понеже още нямаше ключ: Първа баня: Една добра идея да припомпим 30+ годишни напукани гуми за да бутаме по-лесно и ПАА, започваме с летящ старт и малко псувни:)) Както и да е, качихме мотора, но не ми беше достатъчно и реших, че така и така ще се качва, искам и да пали. Оказа се, че стартерът е починал и докато си купя друг, Ивчо @__smirnoff__ беше така добър да ми даде назаем: Запалихме, поиграхме си малко с настройката на запалването и започна да звучи добре горе-долу. Добре, но запалил съм я, бива ли да не мога да врътна кръгче с нея... Последваха качване на елементите на охладителната система, наливане и обезвъздушаване с вода и отстраняване на няколко теча, които се появиха своевременно. Помпичката на съединителя , която е на кутията беше изцяло запекла - смених я с чисто нова, като с това смених и спирачната течност. Дойде време за първото каране, което от сегашната ми гледна точка беше много неприятно относно усещане на колата, но го имаше все пак. Няколко пъти така изкарване от сервиза и вкарване на ход и започнах да губя съединителя, а в краката се появи една локва - и горната помпичка беше заминала. Купих си ново бутало и за резерва два комплекта само гумички. Лека полека взе да става много приятна. Понеже започнах да усещам за липси по колата реших лека полека да започна да я сглобявам, за да разбера какво ми е нужно. Започнах да си оставам редовно извън и работно време: Чат-пат бабата спеше на топло: Взе да добива вид, макар и всичко отвън да е хванато на половината болтове само, за да си го представя: Поиграх си и вкарах фелициевите седалки вътре макар, че искат още малко занимавка за да ми харесат: Дойде и момента, официално да купя колата, да получа ключ и вече да съм сигурен, че сериозно мога да се захващам с нея: Вече си купих мой стартер и започвам да се оглеждам какво ще ми потрябва за да я направя комплектна. Днес @joro-120L ми беше малко на гости, поиграхме си с настройка на карбуратора, изчистих дюзата, която впръсква гориво и сложихме филтърната кутия. Колата стана наистина много тиха и приятна за каране. За жалост не се сетих да снимам, както и доста други неща последните седмици, но за напред ще се поправя. Другото, което направихме беше да сложим корите на вратите и да мислим варианти за музика така, че да изглежда културно направено. Имам много планове за колата, така или иначе октавията не ме привлича много много. За сега основна цел е колата да се направи изцяло изрядна и годна за движение по пътищата, боя няма, както се вижда, но ще го мисля нататък. Както винаги съм отворен за всякакви идеи и предложения, но идеята е някой ден да заприлича на нещо такова: Изчистена визия, колкото се може по-малко да бяга от оригинала,но с някои изключение - окачване, джанти и евентуално седалки.
    5 points
  2. Така и така мернах на Роската темата и съм на вълна писане във форума , я да зема да ви ъпдейтна малко кво се случва с тая скрап. Тръгвайки към задномотрната среща , глупавата кола пак прегря и изкипя. Чудене маене , обезвъздушавахме доливахме нищо. Добре,че всичко се случи на 10 минути от сервиза на Мастъра. В крайна сметка колата на платформата и газ към него. Няколко бързи огледа от негова страна и се оказа, че главата трябвало просто да се дозатегне. Тук искам само да поясня, че тя вече беше притягана веднъж , но явно този капризен мотор искал пак. Коце има снимки на рапатрака аз пък имам снимки в сервиза Паралено с това след сглобяването миналата година имаше едно страааашно чукане в задно ляво колело. Всичко гледах, кво ли не затягах и пак така. Пецанов обаче като го чу вика - ооооо тва ти е втулката на полуоската. Викам ква втулка бре. е тая втулка Обясни ми как се лекува, хванах се 1 ден, двете полуоски долу, избутах втулката навън от полуоската ( те се виждат и белезите ) и задното окачване заспа. Отделно, миналият месец си поръчах чисто нова предна и задна маска от чехите, дойдоха и много исках да ги сложа. Задната маска е лесна, но за предната така и така имам нов комплект калници викам я да ги махна старите и да видя какво ще излезе под тях, обачее гледгката не беше най-прекрасната Роговете са здрави , но частта на праговете , която е покрита с калника си беше изгнила , НО пък задната маска е просто един път И така , вчера деня беше отделен на флекса и телената четка , всичко беше старателно почистено и другата седмица с Коце ще правим прагове. Всъщност всичко това ви го казвам ,защото живот и здраве Януари влиза за боя И като за финал Поздрави на всички
    5 points
  3. Времето неусетно лети и се изтъркули още една година. Настъпи време за поредното издание на календара на Шкода клуб България. За някои от вас това ще бъде първия календар, за други - бутиково издание с колекционерска стойност. Както всяка година, така и тази, за хората, които до сега не са го притежавали ще отбележа - това не е обикновен календар с тънки страници. Изработката е с отлично качество, на дебел картон, за да може да се радвате на всяка страница, а в края на годината да го приберете на подходящо място и да го замените със следващото издание. Снимките в изданието никога не са били професионални. Това са ваши снимки, на вашите коли. Разбира се, винаги има минимален критерии, който следва да бъде спазен, за да може снимката ви да кандидатства за отпечатване. Стараем се всяка година да повдигаме летвата, така че всяко следващо издание да е по-добро от предходното. Надявам се, че и тази година няма да ви разочароваме с подбора на снимките. Искам от мое, както и от името на екипа на Шкода клуб България да благодаря на всички, които ни изпратиха своите предложения за Календар 2024г. Получените снимки са много, повечето от които с интересни кадри. За съжаление страниците в календара са само 12 и не всички снимки могат да бъдат публикувани. Разбира се, непубликуваните добри кадри не са изпратени напразно. Искрено се надявам да бъдат поместени в следващото ни издание. Как се разпространява календара. 1. Лично предаване за София - ще има обявена дата за среща на НИМ. Ще бъде преди Коледа. Точната датата ще обявя тук, в тази тема, когато имам нужната информация от печатницата. 2. С куриерска фирма Еконт, за София и страната. Всяка поръчана бройка се опакова грижливо, за да пътува безпроблемно до вас. Цена за 1 брой календар: 25лв. Как да поръчате клубния календар. Може да направите заявка за желани бройки тук, в тази тема, като следва да посочите дали: - ще ползвате лично предаване на НИМ, София (датата на срещата на паркинга пред НИМ ще бъде допълнително обявена); - ще ползвате куриерска фирма Еконт (за София и страната) - в този случай на лично съобщение следва да ми изпратите: --- населено място; --- конкретен офис на Еконт или ваш личен/служебен адрес; --- две имена на получател --- мобилен номер на получател; --- желани бройки от календара. Стойността на куриерската услуга е за сметка на получателя. Моля да не публикувате данните си в темата, правете го само на лично съобщение до мен. Независимо, че краен срок за поръчка на клубния календар няма, е желателно възможно най-скоро да направите своята заявка, защото тиража не е неограничен и е възможно да не остант бройки, когато решите да поръчате. След като отпечатания тираж се изчерпа, ще уточня това тук, в тази тема. Ето и преглед на календара на Шкода клуб България за 2024-та година, подредбата е по месеци:
    4 points
  4. Оставих колата вчера сутринта в 0930. Вече е оправена, измита, снимата от застрахователя и... обмислям да мина да я прекръсти някой поп довечера.
    4 points
  5. И за достоен финал, малко снимки от концерта. Залата е в Royal College of Music. Планира се и в Цюрих. За сега, датата и годината не са уточнени. Поздрави и от изпълнителите! снимка с внуците на маестро Добрин Петков. Добрин, Катерина и Венета Петкови
    4 points
  6. Бил дошъл сезонът на “грозните” джанти и реших да се похваля. Сега вече взе да прилича на моя кола
    4 points
  7. а на това още си имам рингтон на телефона, леле колко древно е няма фотошоп по клипчетата, още не е бил изислен силикона, хаха
    4 points
  8. По заповед на щуката и по молба на Велко ... си имаме нова тема
    3 points
  9. Да бе в тока.... София-Варна с две преспивания - аре нема нужда. Бензин/газ - това му е майката.
    3 points
  10. Добре дошли в 3-те сек
    3 points
  11. Бурния вятър на живота издуха още една четирилистна детелина от безкрайните ирландски ливади. Наздраве, Шейн! Сигурен съм, че вече е намерил небесния пъб и е седнал сред звездите там с пълна чаша джин. Той го предпочиташе дори и пред първокласното, ирландско уиски.
    3 points
  12. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21697131180431132&slink=ul3rnt - туй то...Тесла на бензин
    3 points
  13. Много хубав слоган "Най-хубавото на китайските автомобили е , че всички резервни части за тях са оригинални"
    3 points
  14. Ице, чудесно те разбирам. Може би при теб е така. Ти си c DQ 200 и може да е различно. Аз нямам никакви оплаквания, да чукам на дърво. Няма да е пресилено, ако кажа, че сменя в момент, когато и аз бих сменял с ръчна кутия. А настроенията ми се променят и не винаги съм лежерен шофер. Зависи и от пътната обстановка, но в повечето случаи съм. И това по мнението на много хора е предпоставка за заспиване на кутията. Да, ама не. Много е чувствителна от газта. Дори и с малко газ и плавно подаване на газ, както казваш, реагира адекватно. Сваля, качва с колкото трябва, дори и без да се стига до кикдаун. Затова не приемам, и Велко @zloQQ да ме извини, да се внушава, че тази кутия има заводски бъг. И да се приема за нормално, че всички кутии са така. Между другото, и в други теми и други хора са казвали, че DSG кутията е неадекватна. Аз не съм съгласен за DQ 250. С други нямам опит и съответно, нямам мнение.
    3 points
  15. Едно от вечните зарибяващи парчета. Незнам дали е пускано скоро..
    3 points
  16. Тогава каква е идеята да се рестартира кутията? Питам защото съм на принципа: ако работи, не го пипай!
    3 points
  17. Същата програма, този път в Лондон. Тази неделя. Успех на децата и достойно представяне. "За първи път, честване на 100 години от рождението на Добрин Петков в Лондон! Маестро Добрин Петков е първият българин, учил в Royal College of Music през 1937-39г. Клавирно дуо Инна Ангелова - Васил Начев посвещават своя голям концерт на него. Специални гости - Катерина Петкова, Венета Петкова и Добрин Петков."
    3 points
  18. @krasipask Незнам защо се мъчиш с т.нар. ромски неща (ленти). Можеш спокойно да си поръчаш елементарно модулче за "дневни" , което включва късите от 30% до 100% (според желанието) след запалване на двигателя. Супер удобно и неангажиращо с излишни преправяния. Светят само късите , без габарити отпред и отзад и без таблото. Има си плавно палене и плавно гасене и други екстрички. Имал съм такова на почти всички коли , вкл. и на всеизвестния Франко ( R.I.P.) Като цени , последно (преди 1 година) беше около 40-50 лв . Чичи ( @The Best Forman) е доста наясно с това от къде се поръчват и как точно се монтира. (ако си е пил Гинко билобата)
    3 points
  19. Поръчах Карок 2.0 TDI 85kW / 115к.с. 6М до четири месеца трябва да дойде може и по рано. Дано да си струва парите.....
    2 points
  20. Здравейте, Не е Шкода,но е от семейството Зет ми си продава колата,а именно: Ауди РС3 Хечбек 2.5TSFI 400к.с. Колата е на 24 000км.Купувана е чисто нова от Ауди през Октомври 2017г..Изключително пазена и гледана,има нанесено керамично покритие при Кушеви Брадърс,като периодично се вкарва за корекции,пак при тях.Допълнителен комплект оригинални лети джанти(същите като на снимките) с летни гуми купувани това лято. Продава се,защото все по рядко се кара вече(не че много се е карала) тел.за връзка: 0899900540 Цена:87 000лв.
    2 points
  21. Няколко пъти тази година виждам тесли да чакат рапатрак на Кулата! Като стане дълга опашка и греда, а пуснеш климатика, а там си остана! Виж за градска е супер, но задължително карта за градския в джоба!
    2 points
  22. доста неща има за смяна предвид ,че на 100 к км не знам от качеството или е много душмански карана, моето мнение се препокрива с това на колелата бих предпочел Октавия щом ще се кара градско удачен 1.4 tsi примерно нещо такова: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11697364465030045
    2 points
  23. Пепи, между тези два тунела изобщо не пипам газта, защото пътувам достатъчно често и знам, че просто няма смисъл. И тези ограничения са нищо, в сравнение с тези на влизане в София по същата магистрала. Там за да свалиш от 140 до 60 по знаците си е на практика екстремно спиране.
    2 points
  24. Днес най-сетне успях да си получа електронния фиш, заради който се регистрирах в системата за сигурно връчвания, но така и не излезе там. Както и да е. Имах работа с паспортен отдел и ми връчиха уведомлението, че имам не връчени постановления, отидох в районното и ... отчаках 45 мин да мине обедната почивка и да си взема "фиша". Е, взех го. 400 лева за 41km/h превишение. Снимали са ме на метри след тоя знак: https://www.google.com/maps/@42.8484115,23.7937097,3a,75y,324.36h,81.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUUL35lBlQTqOGDHzGr5gqw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Доста долно, защото говорим наистина за разстояние, далеч преди тунела, който е на 650 метра Не се оправдавам, виновен съм си и веднага си платих глобата (280 с промоцията). Просто знам какво се е случило - видял съм ПЪРВИЯ знак 120, вдигнал съм крака от педала на газта и съм оставил колата да намалява на двигател. Само, че следващия знак 100 е след точно 100 (сто метра), и още 180 след него е ограничението 80! И, предвид, че се движа със 138 РЕАЛНИ километра в час, очевидно за под 300 метра съм свалил само 17km/h и са ми честитили. Пак повтарям - в нарушение съм и си го признавам! Просто това е симулация на контрол и превенция, защото с тези разстояния (между знака 120 и знака 100 е 100 метра и между знака 100 и знака 80 е 150 метра, т.е. общо 150 метра за "скок" от 140 на 80) няма как да се спази ограничението без да скочиш на спирачките, което, освен че е неикономично, е и доста опасно. Ама ... чичко милиционер не го интересува да е безопасно, чичко милиционер го интересува да събере едни парички, като симулира една дейност
    2 points
  25. Имаме сделка при едно условие. Ако някъде ме гръмне камера с твоята кола, ще отричам
    2 points
  26. 200-250 лв. на детайл. Зависи от мастора.
    2 points
  27. Единствените, които послушаха призива на ковид оперативния щаб "Да не излизат!" бяха снегорините.
    2 points
  28. Жоре, няма бъг, никъде не съм писал такова нещо. Кутията е правена да работи по изискванията за еко нормите, разбирай, да включи на 6/7-а предавка при 60 км/ч. Избира да превключи на минимални обороти към по-висока предавка с цел екология. Аз казвам, че се "учи". Не е нужен режим "спорт", който цеди повечко. Карал съм и на тест драйв новия Супърб. Супер лежерно превключваше. Слизам от него се качвам на същата кола с която бях (същата като на тест драйва 2.0 190 бензин), но я бях карал 2 дни - ами...доста по различно държание има. Лично на мен, това ми прави впечатление. За настройки с опции от медията или преминаване в спортен режим - не говоря въобще. Идеята ми беше, че кутията работи в различни режими и зануляването ще я върне в заводския, който е еко ориентиран. И ако човек иска да е по-рязка - може да е "научи" след малко ръчкане. Или директно да сложи на "спорт".
    2 points
  29. Това 7дсг е съвсем различно
    2 points
  30. Аз имам опит и с двете. И 250 е много по-адекватна, може и да е заради по-малкия брой предавки и по-големия въртящ момент на двигателите, с които се куплира. Докато 200 постоянно търси да хвърли по-висока предавка, примерно ако за момент пуснеш газта вдига веднага и после ако подадеш малко газ и не върне започва да се мъчи и да трепери като мокро куче.
    2 points
  31. Да, точно това е идеята. Но е по-лесно да се кара на S
    2 points
  32. Има нещо гнило в Дания .. моя курник (вярно бензинов) го карам по 3.5 км. до работа и обратно. Заводския акумулатор издържа близо половин година повече от акумулаторите на колеги , взели колите си същата година. Старите коли (имаше период , когато работата ми беше на 1 км.) никога не съм сменял акумулатори на под 4 години (пак бензинови). Въпроса за 100 000$ - от къде и какви акумулатори си купуваш? (може би там е разрешението на "проблема"). За малко над 30 год. стаж с колите съм купувал какви ли не - от най-марковите до "на бай Марко от мазата" и последните години бях много доволен от световно неизвестна марка турски акумулатори , които спойно си изкарват гаранцията и доволно количество години (поне две след изтичане на гаранцията) за скромните 100 лв. за 55Ah. Мисълта ми , че ако ви трябва нещо за колата , не го вземайте от аптеката или Кауф..д , щот е на промоция , а ползвайте услугите на специализирани магазини. Пресен пример - бензинова Дачия с акумулатор на една година (от тези на промоция) след една година няма ток да си отключи вратите (всичко по колата е изправно).
    2 points
  33. Много добро обяснение. Останалото е ЕЖК. И собственика, дето казва е разбирач. Значи, или аз съм гОла вОда, мокра слама по гърба и водорасли в ушите и нямам усет към автомобила, или тези които чакат адаптация от 15 минути до 1 час са с дефектни кутии. Адаптира се /или преадаптира или си променя поведението или приспособява, както искате го разбирайте/, на секундата, в зависимост от газта. Може да смени на 1500, може и на 3500. Само да й подам херци и се изстрелва, като куршум! Ресета се прави на студен двигател и околна температура не по-малко от 20 градуса.
    2 points
  34. моята препоръка е ако нямаш сериозни забележки по боята да не я боядисваш няма да е по-качествено от фабричното при мен където са пребоядисвали освен че личи много и лака е заминал където е фабрично лака още си стои
    2 points
  35. Единствената интрига ще е кой коментатор ще изръси по-голяма глупост
    2 points
  36. Колата вече е тук! Днес я видях и пипнах в Еуратек!
    2 points
  37. По другата тема със Супърб тройките. Ето например тука има топ обява. Чуден автомобил, готов за каране, бла бла https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11700053901562811&slink=uga2qa Като сметнеш такси и вноски, които са написали - 142 000 лв. Да, вътре са включени каско и ГО за периода, така че нека извадим 16К. Стават 126 000 лв. Демек за 5г., на автомобил, който струва в момента 75 000 лв., хората бухат 50К лихва/надценка/печалба. Добре ли е? Добре е! Абе аз ли нещо не разбирам, хората ли се друсат?!?!?!
    2 points
  38. Честито и от мен Роска, Колата я разгледах на бързо когато разглобявахме Фелата и още тогава ти казах, ако не я вземеш ти, я взимам аз ! Въпреки, че не съм кой знае какъв капацитет, ще си позволя да дам няколко съвета. 1. Не обръщай внимание на боята на този етап, ако е нужно обработи повърхностните ръждички, за да не се задълбочават. 2. Трябва да си на ясно, че няма как това да е ежедневната ти кола и в същото време да е проект, защото ще я караш нонстоп разглобена и ще се мъчиш, по този начин ще се разочароваш от нея и ще изгубиш кефа и удоволствието, остави я за съботнонеделна кола. 3. С тези коли правенето е важно, а не карането, прави я за кефа от това да създаваш нещо. 4. Започнал си в правилния ред, хубаво е да сглобиш колата напълно за да знаеш какво липсва и какво трябва да търсим (ще помагаме с частите), но монтирай всичко, все едно няма да го сваляш повече, защото така ще уточниш всички крепежи които са ти нужни (има специфични, които не стават "каквито имам" 5. Темата за 130ката на Данчо е един своеобразен учебник, как се реставрира задномоторка, но ти си много далече от това (на този етап). Моя съвет е да започнеш да обслужваш всеки един агрегат, постепенно а не едновеременно, и да и се кефиш като я разхождаш от време на време из града. Смени масло мотор, масло скорости, антифриз, спирачна течност и след това отстранявай проблемите които ще се появяват. със сигурност ще протече антифриз през някое съединение, ще почне да сълзи масло от някоя гарнитура, ще протече водна помпа, ще се спука някой спирачен маркуч. ще блокира апарат и тн и тн, колата е седяла прекаленомного време за да си мислиш, че ще е годна за каране без сериозно обслужване. 6. всеки детайл, който подменяш, реставрирвай като за последно, например монтираш броня, преди това прати на пясък и прах основата и куките на калника, подхрани пластмасата монтирай с нови неръждаеми крепежи, по този начин, когато дойде момента за реставрацията ще ти е много по лесно. 7. Прегледай купето за ръждички по пода роговете и тн, преди да сглобиш интериора, боядисай всичко добре и знаеш, че там е готово. След това инвестирай малко повечко парички, като налепиш шумоизолация на всякъде (ефекта е брутален). 8. Интериор... моя съвет е да запазиш всичко оригинално но да е в безупречно състояние, написал си за музика, има прекрасно заводско барче, на което ще можеш да монтираш и подгрева на седалките и евентиално ел стъкла. Говорителите... мисля че Жорката си смени предните кори и махна колоните, ако си пази старите дубчени кори ги сложи там, а твойте с джобовете ги запази автентични, задните говорители, можеш да видиш в темата за Бореслава как съм ги монтирал без да се виждат. Задната кора се намира много трудно, ако нямаш ще се наложи да си изработиш нова, не е сложно, въпроса е какъв матерял ще избереш. Седалките... Патрик караше доста години с фелициеви, не са лош вариант но това сиво трябва да стане черно (така и така са за претапициране) Таблото с оборотомер е задължително и можеш да се огледаш за някой хубав ретро "спортен" волан но не с малък радиус. 9. Екстериор... всичко заводско в безупречно състояние, забрави за дневни свтлини, халогенчета и тн тъпотии... Окачване, джанта и визията е готова!!! 10. Засилване... не мисли на този етап за двигатели, тунинги и тн... когато колата ти е готова и почне да не ти стига нещо, чак тогава. Желая успех и знаеш, че можеш да разчиташ винаги на нас!!! Нещо малко надъхващо...
    2 points
  39. Още два следобеда прекарах в разправии Понеже беше станало на въпрос за джобовете на вратите: С доста зор кое къде и как си докарах светлините: Светлини силно казано, защото мигачите ту светят, ту не, за стоповете трябва да си изровя стоп машинката някъде из кашоните ако въобще имам… А пък като врътнах две кръгчета да я разходя и късите ми изчезнаха след една дупка. Вече има само габарит и дълги. Другата седмица ще гледам пак какво мога да направя, че днес бая окъснях
    2 points
  40. Това "или" означава или едното или другото. Т.е., ако гумата има "снежинка" може да е слик и дълбочината на грайфера е без значение. Ако не е със "снежинка", т.е. не е квалифицирана като зимна (M+S не означава зимна!), трябва да е с 4+мм грайфер, което за полусликовете си е самоубийсто + опит за убийство при сняг. Ама - чичко милиционер не мисли да реши проблема, а да събере едни парички И 298 пъти да го променят, без промяна на мисленето няма да има резултат. А желание при милиционерите няма. Те си живеят в 80те и се крият по храстите, докато бабата пресича на 20метра от тях през 4 платна и на 50 метра от пешеходната пътека. След това се чудим, "ама защо толкова жертви?!??" ... и сваляма скоростта на магистралата. Предполагам ви е познато
    2 points
  41. До преди няколко месеца имах такъв Меган - категория 3 си е, ако му е наличен катализатора или ако е с газ (както беше моят). Така че не го спичайте Шашко - нека си го вземе, Рено-то само ще го накаже
    2 points
  42. Категория “СЕ” позволява управление на състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно средство от категория “С” и ремарке с допустима маса над 750 кг. За да започнете курса, се изискват навършени 21 години и една година след завършен курс за категория “C”.
    2 points
  43. Вътре във фара са, зад стъклото. Отварях фаровете, и си направих една малка планчица, на която ги залепих. Планката сама по себе си е залепена за горната част на фара. Стъклото се поставя най-накрая, и всичко си е зад него, бях оставил 5мм разстояние между стъклото и лентата, да не се допират. За варианта на Марто съм съгласен, единствено ако се постави въпросният модул на късите. Но много хора ги слагат на дългите, и въпреки, че светят на 30%, пак заслепяват, поради различната насоченост на рефлекторите на дългите светлини. И става много неприятно за насрещщното движение. А сега се сетих за още един вариант, който също е доста лесен за монтаж, а и е доста ефективен. Не знам защо не се сетих по-рано, аз лично този вариант го използвам последните 10 години в най-различни коли. Има едни комплекти, комбинирана крушка мигач с дневни. Монтира се на мястото на старата крушка в мигача, и свети бяла светлина, и като се пусне мигача си свети оранжево. Светлината е доста силна, и напълно достатъчна за дневна светлина. Навързването е доста лесно, пак може да се върже отделно, може и на габарит - кой както си иска. Сега ще си поровя архивите да потърся снимки на различни коли как стои и как свети, и ще покажа в отделен пост.
    2 points
  44. И на спускане и на изкачване дразни. За това минавам на ръчно превключване.
    1 point
  45. Забраната май трябваше да е от 1.12.2023, демек след 3 седмици. Пък тогава "ще се избият" да я купят... А докато събереш пари за това ренде, ще са забранили и еко 2 и 3 и пак ще си в изходна позиция...
    1 point
  46. Аз ще си позволя да не се съглася с мнението на Иво, за свързването на модула към къси светлини, които да светят на 100%. И веднага казвам защо. През деня дълги на 30% и повече дори, не заслепяват, защото околната светлина е много по силна. Може би само по здрач, ако все още не е превключено на къси може да се получи леко заслепяване. Предвид рядката употреба на круките за дълги светлини е добра идея именно те да се използват за дневните и особено при ресуцирането на 30% греенето е много по-малко, съответно запазваме рефлектора и стъклото, от прегряване/разтапяне и опушване, което пък при късите на 100% е почти 100% сигурно че ще се случи ако светят постоянно. Съответно запазваме и живота на крушките за къси, които неминуемо се използват при нощно шофиране.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.