Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почиставане на климатик


mom4ence

Recommended Posts

Здравейте,

Климатика ми мирише на оцет , смених филтъра на купето , но проблема продължава.Взех един препарат на Bizol - активна пяна за почистване на климатици , моля за съвет как най-добре да извърша процедурата по почистване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия препарат трябва да има упътване как се процедира. Ако на опаковката не пише, питай чичо Гошо, за конкретния препарат, макар че, вероятно начина е един и същ при повечето марки. Аз преди 2 години поръчах да ми направят почистване, при профилактиката на климатика, но продължи да си мирише, мисля и аз да си поиграя с един такъв спрей, но първо да си харесам и да го купя. 

Моя съвет е да свалиш новия филтър докато правиш почистването и да сложиш стария ако го пазиш или дори без филтър, и накрая да си го сложиш обратно, за да не се вмирише нещо и той. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О1 няма как да пръскаш спрея с поставен филтър. Включва се вентилатора на макс и се пръска върху перката му откъм коша. Оставяш да работи няколко минути, поставяш филтъра и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично преди време си бях взимал такъв шпрей за стайни климатици. В капачката имаше дълго маркуче, махнах капака на вентилатора който го държи да не падне и пъхнах маркуча до самата пита на климатика. 

Няколко пъти пълня с пяната, чакам минута две, след което слагам капачката и увеличавам до край вентилатора. Разликата е огромна от преди почистването.

На мен лично ми беше по сложно да махам филтъра, а и ми писна да си чупя пластмасата която е над филтъра. Другата причина поради която избрах да е директно върху питата, е че според мен пяната няма да стигне до питата ако я набутам през филтъра преди вентилатора.

Даже дренажа се поотпуши и потече много повече отколкото преди почистването.

Тази тема ме подсеща че ще трябва и аз да се заема със същото действие :)

Забравих да кажа че при мен изчезнаха неприятните миризми и се появи приятен аромат от шпрея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък ползвам препарата на Мотип. Но преди това години наред ползвах този на Бизол. Което няма никакво значение, защото са еднакви и правят едно и също.

 

1. Вадиш филтъра на купето.

2. Изцъркваш 75-80% от флакона в "дупката" при вентилатора.

3. Останалите 20-25% изцърваш вътре във въздуховодите по малко.

4. Оставаш да престои 30-40 мин.

5. Палиш колата, всичкото вентилатор на макс (на отворена клапа за вътешна циркулация).

6. Отваряш врати/прозорци и чакаш десетина мин.

7. Връщаш купе филтъра, качваш се и караш.

 

Видео - 

 

 

По принцип на всички такива препарати, хората казват, че трябва да се откачи батерията, за да не умре нещо. Ми никога не съм го правил. Дали имам късмет или просто не е нужно - не знам.

 

Ако системата не е пипана, един път може да не е достатъчен. Аз моята я поддържам изключително чиста, процедурата съм я правил и два пъти в годината, но по принцип го правя веднъж, на пролет. Преди началото на зимата обикновено "хвърлям бомба".

 

 

п.с. - След вторият вид процедура е необходимо хубаво проветрябване. Примерно десетина минути да работи вентилатора на макс и да са отворени врати и прозорци. Въпреки това, в първият ден след нея, някои хора намират аромата от спрея за твърде силен. След първият ден вече изчезва. Последното е особено валидно за този тип бомби на Мафра, при които може и 2-3 дни да не може да се диша в колата.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.06.2021 г. at 5:50, vladkant написа:

Аз лично преди време си бях взимал такъв шпрей за стайни климатици. В капачката имаше дълго маркуче, махнах капака на вентилатора който го държи да не падне и пъхнах маркуча до самата пита на климатика. 

Няколко пъти пълня с пяната, чакам минута две, след което слагам капачката и увеличавам до край вентилатора. Разликата е огромна от преди почистването.

На мен лично ми беше по сложно да махам филтъра, а и ми писна да си чупя пластмасата която е над филтъра. Другата причина поради която избрах да е директно върху питата, е че според мен пяната няма да стигне до питата ако я набутам през филтъра преди вентилатора.

Даже дренажа се поотпуши и потече много повече отколкото преди почистването.

Тази тема ме подсеща че ще трябва и аз да се заема със същото действие :)

Забравих да кажа че при мен изчезнаха неприятните миризми и се появи приятен аромат от шпрея.

 

Вътре през въздуховодите в купето ли пръскал и от кой по точно.Ако може снимка да се ориентирам малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не през въздуховодите.

През самият вентилатор под жабката. Вентилатора го държи капаче на два винта.

След малко като тръгна на работа ще снимам и ще кача снимки.

Направих го защото според мен, ако пяната мине през вентилатора, пръскайки я през филтърта на купето няма да стигне до питата на климатика. А като разглобиш и махнеш вентилатора, имаш пряка видимост към климатика.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има нещо като кора, има пластмасово винтче (втората снимка), после е капака на вентилатора на двете винтчета в страни.

Когато ги развиваш, придържай с ръка че вентилатора изпада върху ръцете :)

20210615_071850.jpg

20210615_071728.jpg

Редактирано от vladkant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш довечера след бач мога да го разглобя и да снимам и климатика че се вижда след разгобяване на вентилатора

20210615_072815.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес успях да се сдобия с препарата за почистване на климатика, на стойност 8 лева флакончето. Фирма "нордтехник" на улица Кукуш гр. София. (Надявам се че е позволено да напиша от коя фирма- ако не е, моля админите да коригират)

Упътване няма на самият флакон.

20210624_163119.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа...успях да направя клипче, надявам се да съм бил полезен :) @mom4ence

Ще го опиша тук, защото не успях да го направя на субтитри.

Как го правя аз- махам тапицерията или кората под жабката, като развинтвам пластмасовото винтче което го държи, после само подвивам на другата страна. Аз лично не смея да махам свинската опашка която е в средата. Отвивам двете винтчета които държат вентилатора, вложка/камък номер 6, след което пъхам маркучето и пръскам- ама яката пръскам ? на изключен вентилатор, понеже има вероятност да се изтръска върху ръцете, не е приятно.....от личен опит. След като напръскам, затварям капака на вентилатора, за да може да си стигне дебита, пускам вентилатора на макс и на климатик. В клипчето се вижда как пяната започва да излиза и през въздуховодите. После реших (за първи път), да напръскам и през въздуховодите в краката на пасажера, мисля че не стигнах до "вътрешното тяло" на климатика. 

Показал съм и как тече от дренажа.

За мен лично, целта е да се изчисти "вътрешното тяло" на климатика понеже там се събира най много прах (мисля че се вижда в клипчето), за това го правя СЛЕД вентилатора, а и дължината на маркуча мисля че няма да стигне толкова на вътре.

Цялата процедура е една бира време :)

за бирата искам да благодаря на @ghost_rider :)

още веднъж- надявам се да съм бил полезен :)

П.П. поради операторските ми способности, клипчето ми от време на време е с краката на горе- за което се извинявам :)

 

 

20210624_191320.jpg

Редактирано от vladkant
  • Благодаря 4
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря за частта и за видеото разбира се. Само да стигна до някой магазин, ще се сдобия с някакъв подобен спрей направя тази процедура. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес го изчистих.Смъкнах и жабката за по лесно.Разкачих и вентилатора, изчистих и него, беше клеясъл.

По инструкция на моя препарат трябваше да изчакам 30 мин. да се втечни пяната. 

Пръсках го общо 3 пъти, за толкоз стигна препарата.Между пръсканията оставих климатика да работи за 30мин. на макс. студено. След края на 3-тия цикъл пуснах на парно да се изсуши всичко, че имаше влага по перата на въздуховодите. 

Благодаря за съдействието на Владимир. 

Поздрави и бирата от мене ако се срещнем. 

IMG_20210626_103001.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес направих заветното почистване. Купих си ето този спрей за 8,90 лева. Пръсках на 2 пъти по метода на Владо, а също така и през въздуховодите (без този на челното стъкло). Може би малко избързах с пускането, че се разхвърча една пяна и седалките и подлакътника станаха на петна, но после и тях ги изчистих с друга химия за тапицерии. Вечерта смених и филтъра на купето, посъбрах листата, доколкото е възможно и съм доволен. Ако питате за оценка, предпочитам да покарам няколко дни и тогава да кажа, но мисля, че си заслужаваше, а и вътрешно се чувствам удовлетворен от почистването.

IMG_20210707_130547.jpg

IMG_20210707_130602.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Да направа една анкета ?

Въдможно ли е да се почисти климатика с вода, дали има вероятност нещо да окъси по ел инсталацията?

Не ми харесва как се е справила пяната, понеже явно откакто е излезнала от завода, климатика не е чистен вътре.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro_kem написа:

не прави глупости!

 

 

+1

 

Ако трябва повтори процедурата 5 пъти. Не знам как си представяш почистването с вода. И аз като видя нещо мръсно искам да го изпердаша с водоструйка, ама не всеки път е удачно :(

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, нямам идеята да отида на автомивката и да пердаша с водоструйката ?

Имам бутилка която се пълни с вода и има ръчна помпа отгоре която прави налягане. Замислих се дали с нея и няма да стане.

Погледнато реално, количеството вода ще е малко повече от количеството течност на пяната.

Мисля че като е под налягане ще успея да доизчиста климатика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, не че нещо ама най-много беля да направиш. За твое съжаление най-добрият начин е да се добереш до топлообменника и след това да чистиш - един добър вариант е първо промивка с вода, после обезмаслител и след това пак вода, но трябва да внимаваш с количествата, за да може да ги поеме дренажа. 
Нямам идея как се стига до топлообменника на Октавия, но съм пробвал на Фабия - ши..но е.
И само да вметна, че повечето боклуци са от страната на филтъра - редно е да миеш от него страна, а ако пръскаш през духалките си точно на обратната.

Редактирано от Logrus
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако не направя беля, значи съм в усмирителна риза ? 

Точно и аз това имах в предвид, вода и препарати да са в такова количество, което да може да поеме дренажа. 

Свалям вентилатора и питата на климатика се вижда, точно от където е набита мърсотията. За през духалките само от с(ш)прея.

Днес не посмях, или по точно приоритет ми беше шАфьорската врата, че беше скъсано жилото на вътрешната отварачка. 

Само пръснах два пъти със спрея, като между двете пръскания почистих с четка за рисуване и ръка до където стигам. И е яко гняс....дразни ме защото го дишам, някой ден ще сваля цялата система ама да видим кога ще превъртя ?

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.