Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бъдещи собственици на Скала 1.0тси


GoodLuckeR

Recommended Posts

Здравейте,

 

нов съм във форума и реших да ви споделя, че ще се сдобием със Скала.

 

Поръчахме я с 1.0 тси 110к.с., естествено заради ценовата разлика. Реално мислим да я задържим за максимално дълго, но пък и с опция да я върнем след гаранцията и да вземем нова.
Имаше промоция на Scala STYLE ADVENTURE EDITION, но имаше и Scala STYLE (на нормална цена, без промоция) и реално не знам каква е разликата между двете. Взехме я със седем степенен автомат.
Добавихме и като екстри blind spot assist, триточков спортен волан с подгрев и подгрев на предното стъкло. ( Ще е супер за зимата, че тази зима имаше цял месец на -20 градуса и много сняг, така че беше задължителна опция)
От магазина където си поръчахме колата си бяха направили и техен "модел", който включваше безплатно дигитално табло, затамнени задни стъкла (макар че не са кой знае колко затъмнени, не като на монте карлото), сива пластмаса на таблото с бяла лед светлина.

Колата ще отнеме малко повече време за доставка, но явно сега има много поръчки или просто се бавят в Шкода. Ходихме и до Шкода и до други представители и разлика в доставката няма. Единствено другите представите ли добавят някоя друга екстра безплатно, че да се конкурират с Шкода. 

Ще споделя и снимки, когато колата дойде. 

Има ли много собственици на този модел, че гледам няма много теми тук?

За автомата не се притеснявам толкова, понеже гледам, че имам много таксита със седемстепенен автомат на по 400к км. Естествено не са 1.0тси, а са 1.4 бензин и био гориво, но предполагам е същата скоростна кутия.

Има ли и собственици на този "миксер" 1.0тси, които имат колата или този вид двигател от година и повече? Има ли бъдеще да издържи повечко години?

Четох, че имало проблеми с Westgate на турбото, но темите са все от 2017, 2018 година. Оправено ли е това от производителя?

Благодаря ви.
 

Редактирано от GoodLuckeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е по-добре повече кубатура, но пък в крайна сметка, колата е с гаранция, така че, каквито и притеснения да има човек - би следвало да ги отсвири. Честито за избора! Бързо да пристигне и да споделите снимки, ревю и пътешествия с колата! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, GoodLuckeR написа:

Здравейте,

 

нов съм във форума и реших да ви споделя, че ще се сдобием със Скала.

 

Поръчахме я с 1.0 тси 110к.с., естествено заради ценовата разлика. Реално мислим да я задържим за максимално дълго, но пък и с опция да я върнем след гаранцията и да вземем нова.
Имаше промоция на Scala STYLE ADVENTURE EDITION, но имаше и Scala STYLE (на нормална цена, без промоция) и реално не знам каква е разликата между двете. Взехме я със седем степенен автомат.
Добавихме и като екстри blind spot assist, триточков спортен волан с подгрев и подгрев на предното стъкло. ( Ще е супер за зимата, че тази зима имаше цял месец на -20 градуса и много сняг, така че беше задължителна опция)
 


Честито макар и малко предварително и много да ви радва.
Силно се надявам, че сте поръчали и адаптивния темпомат в комбинация с автоматика. Аз съм много доволен от него въпреки ръчните скорости (за мен автоматик изобщо не е опция) и оценявам колко по-удобен ще е с автоматик особено за градско.

Подгревът на спортния волан и предното стъкло работят отлично. Моята Скала дойде по Коледа та тази зима ги пробвах неведнъж както и  подгревът на седалките. Челното стък7ло може дори да се настрои да се подгрява автоматично когато климатикът си реши. Всъщност с климатика и особено отоплението не съм особено съгласен, но ще му свикна.
Асистентът за мъртвата точка също много ми харесва. Лампичките в страничните огледала са на точното място в периферното зрение за да ти привлекат вниманието а и може да се регулира колко силно да светят. Мигат различно според ситуацията а за капак и на таблото подсказва понякога.
Стандартна ситуация на магистралата: Настигам някого а в същото време отзад налита друга кола. Преценил съм нещата и доближавам предния на скорост така че да го изпреваря веднага след като пропусна задния и в момента когато дам ляв мигач асистентът не само почва да мига панически в огледалото ами и на таблото ми рисува картинка с кола отпред и кола вляво. Колкото и да си се разсеял това няма да го пропуснеш. Само дето моето табло е традиционно с нормалните уреди и определено много повече ми харесва така :)
Признавам си че съм навъртял само 4000 км - днес се прибрах от Бургас с отбивка до Жеравна
- и лека полека започвам да харесвам Скалата въпреки някои дребни забележки. Всъщност каквито и кусури да и намеря съотношението качество/цена е страхотно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже стана въпрос за асистентите да разкажа още малко за моя опит с тези на Скалата. Предполагам че това как работят не зависи от конкретния модел Шкода а само от поколението.

Асистентът за смяна на лентата адски ме впечатлява с това че разпознава силно избеляла маркировка характерна за много от нашенските пътища. На места хваща маркировка там където не съм сигурен че аз я виждам. При лошо време обаче като откаже - случи ми се при ситен дъждец в мъгла - не се включва независимо колко се подобрят условията. Трябва изключиш и включиш пак ... навява ми лоши мисли за Windows какъвто не ползвам от над 20 години. Също така хваща временни маркировки от рода на жълти ленти оставени след последния ремонт преди 3 години. Свиква се. Намесата на асистента е достатъчно сериозна за да върне колата обратно, но не е прекалено агресивна за да не можеш да попречиш ако си наясно, че е фалшива реакция. Имах един случай когато това ме спаси от спукана гума в бордюр така че ++. Днес пък изглежда се включваше заради лентите от битум с които са запълнени пукнатините по Подбалканския път. Според нарочните ми проби алгоритъмът е много прост. След две поредни намеси се самоизключва. Има и някакъв таймер който определя колко чести намеси толерира, но не съм си играл да разбера как е настроен. Като казвам че се самоизключва имам предвид следното: Като пусна волана рано или късно „опира“ лявата или дясната маркировка при което воланът вибрира и коригира леко колкото да върне колата в лентата. Ако „опре“ и другата маркировка пак я връща, но пуска звуков сигнал изписва предупреждение на таблото което е доста еднозначно в стил “Я се вземи в ръце бе!“ Ако обаче се включва често, но ти го коригираш няма нищо против. Един вид „Ми аз ти казвам ма ти щом не щеш да ме слушаш ...“
Знам че много хора изобщо не се разбират с този асистент, но според мен е въпрос на навик и определено ми харесва.

Алармата да си държиш ръцете на волана не разчита на някакъв датчик. Вързана е към асистента за смяна на лентата. Ако прекалено често се включва предупреждава да хванеш волана. Ако уцелиш път където колата върви направо без да пипаш няма нищо против докъм половин минута. Може би ако пробвам на скорост по-ниска от 90 може и повече.

Съветът да спреш за почивка ми се е включвал два пъти досега и то на правилно място - от София към Бургас някъде около Карнобат когато вече си е за почивка, но още не съм сигурен какво точно преценява. Отначало си мислех че и тази аларма следи колко често се включва асистентът за смяна на лентата но не е така. Ако аз трябва да го настроя ще следи колко резки движения прави шофьора и явно това е част от алгоритъма, но не е само това.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за бързите отговори.


Благодаря за информацията за предното стъкло, че има автоматична опция. Браво на Шкода.

 

Системата за мъртва точка я поръчахме специално заради жена ми (колата ще се кара на 95% от нея) и беше задължителна. Явно има много хубави настройки и се радвам, че така добре са се погрижили от Шкода. Не са я сложили само да вземат едни пари. Гледах, че е единствената която хваща до 70м, докато стандартните са 50м.

 

Реално да бъда честен, не съм гледал толкова какво включва Style варианта, понеже при нас са само 3 вида, Style, Monte Carlo и G-TEC.


Адаптивния круиз контрол и всички системи за сигурност (да държи лентата, автоматично спиране, следене на пешеходци и т.н.) са включени без да имаш право да ги махаш. Явно стандарт на държавата.

 

Сега погледнах документацията с това какво е включено и останах приятно изненадан, че има автоматични дълги фарове. Естествено са ЛЕД (няма опция за халогенни крушки, нямаше и да ги взема, ако имаше)

 

Сетих се, че в подаръка към промоцията включваше и старт-стоп бутон + отключване на вратите от дръжката на вратата.

 

Добавили сме и камера (естествено пак беше задължително - така каза жената)

 

Има и други екстри, ама така или иначе пише, че от седмица 48 ще бъдат добавени в базовата версия (преден парктроник, безжично зареждане на телефона и т.н.)


Apple CarPlay включено ли е в тези опция Wireless SmartLink+ ?

 

Благодаря ви за положителните отзиви за колата. С нетърпение я чакаме да дойде. Задължително ще кача снимки и ще разказвам за преживяванията с нея. Вече даже имам и мнение за малко визуален тунинг тип Монте Карло ( черни огледала, черна маска, черен таван и черни емблеми отзаде, евентуално и черни джанти), че да изгледа по-спортна. Поръчана е в Steel Gray цвят.

Редактирано от GoodLuckeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, GoodLuckeR написа:

Сега погледнах документацията с това какво е включено и останах приятно изненадан, че има автоматични дълги фарове. Естествено са ЛЕД (няма опция за халогенни крушки, нямаше и да ги взема, ако имаше)

 

Сетих се, че в подаръка към промоцията включваше и старт-стоп бутон + отключване на вратите от дръжката на вратата.

 

Добавили сме и камера (естествено пак беше задължително - така каза жената)

 

Има и други екстри, ама така или иначе пише, че от седмица 48 ще бъдат добавени в базовата версия (преден парктроник, безжично зареждане на телефона и т.н.)


Apple CarPlay включено ли е в тези опция Wireless SmartLink+ ?

 

Благодаря ви за положителните отзиви за колата. С нетърпение я чакаме да дойде. Задължително ще кача снимки и ще разказвам за преживяванията с нея. Вече даже имам и мнение за малко визуален тунинг тип Монте Карло ( черни огледала, черна маска, черен таван и черни емблеми отзаде, евентуално и черни джанти), че да изгледа по-спортна. Поръчана е в Steel Gray цвят.

LED фаровете определено си заслужават. На мен нощното каране ми е приоритет и винаги съм си поръчвал най-добрите възможни фарове. Скала в това отношение е ако не перфектна то със сигурност отговаря на цената. Съвет от мой приятел който харесах и също препоръчвам - автоматичните дълги да настроят на най-кратък интервал. В населено място се влияят от околните светлини и осветлението на пътя. Не е идеално, но то и няма начин. Компютърът не отчита това което човешкото око може да забележи например след три завоя ей там нагоре по насрещния баир, но като за пряка видимост се справя нелошо.

Камерата за заден ход е много полезна глезотийка. Разбира се че може и без нея, но определено много помага. Даже почнах да се дразня, че работи само когато включиш на задна. Определено при маневриране в тясно пространство като подземен гараж например бих предпочел да може да е постоянно включена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И там ли имало опция за нагласяне? Явно много ще се рови из настройките на колата. 
 

Само се чудя, аз ли съм единствения с 1.0тси и всички ли имате колата с 1.5тси? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.05.2021 г. at 22:45, GoodLuckeR написа:

Реално да бъда честен, не съм гледал толкова какво включва Style варианта, понеже при нас са само 3 вида, Style, Monte Carlo и G-TEC.


Адаптивния круиз контрол и всички системи за сигурност (да държи лентата, автоматично спиране, следене на пешеходци и т.н.) са включени без да имаш право да ги махаш. Явно стандарт на държавата.

...

Има и други екстри, ама така или иначе пише, че от седмица 48 ще бъдат добавени в базовата версия (преден парктроник, безжично зареждане на телефона и т.н.)

...
Apple CarPlay включено ли е в тези опция Wireless SmartLink+ ?

 

Благодаря ви за положителните отзиви за колата. С нетърпение я чакаме да дойде. Задължително ще кача снимки и ще разказвам за преживяванията с нея. Вече даже имам и мнение за малко визуален тунинг тип Монте Карло ( черни огледала, черна маска, черен таван и черни емблеми отзаде, евентуално и черни джанти), че да изгледа по-спортна. Поръчана е в Steel Gray цвят.


А коя е държавата ако не е тайна? Това че системите за сигурност и LED фаровете са задължителни обяснява защо по-ниските нива ги няма като избор.
Тук в България ми обясниха че не мога да се откажа от пакета „пушачи“ щото бил стандартен от което ми стана доста тъжно. Системата за автоматично спиране още не съм имал късмета да я пробвам а не смея нарочно по разбираеми причини. Адаптивният автопилот набива спирачки много здраво когато се наложи т.е. когато някой се вмъкне между теб и предната кола. За съжаление минималната дистанция на която може да се настрои оставя доста място което в България явно се смята за изрична покана към джигитите да се наврат пред теб независимо от ситуацията.

Безжичното зарядно за телефон е удобно, но леко недомислено като място. Apple CarPlay е включено в  SmartLink но вкъщи отдавна няма нищо от Apple та нямам идея как работи. Андроид Ауто работи само през кабел.

За мен много приятна изненада беше че парктроникът се включва автоматично при движение напред с ниска скорост ако датчиците засекат нещо наоколо.

Между другото таванът на Монте Карло е стъклен и само отдалече изглежда черен :) От предишната кола се зарибих по стъклени покриви които не се отварят а този е точно такъв. Оригиналните 17" джанти които вървят с Монте Карло са симпатични. Питай дали не могат да ти ги доставят.

Аз сложих такъв протектор за задната броня: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07YN5T9RF и определено го препоръчвам. Шкода предлагат само пластмасов или фолио а този е от оксидирана неръждавейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е тайна въобще, за Швеция става въпрос. Стайл варианта с всички тези екстри е минималното, което може да се поръча. Пакет “пушач” даже не съществува като опция въобще. За щастие и аз и жена ми не сме пушачи.


Системата за автоматично спиране, както и адаптивния круиз контрол спират наистина ужасно рязко. Съдя по камиона който карам. Много е досадно, но винаги е хубаво да го има. Не един път ми е спестявал стрес и главоболие.

 

Според мен целта на безжичното зарядно е да бъде неудобно за шофьора. За да може да не се пипа телефона. Но реално, ако си свържиш телефон с колата ще е по-удобно от там да се звъни според мен. 
 

За стъкления таван съм съгласен, че е много хубав. Аз карам Пежо 508 SW и има стъклен таван, но колата във вариант Монте Карло се ускъпяваше с около €3 000 и ни беше извън бюджета и двигател 1.5 около €2 000 още. Две седмици след покупката са пуснали други промоции, но пак извън бюджета ни. Предалагаха върнати коли, които са били на фирми отдаващи поднаем ( аз съм наемал и знам как ги карах, така че нямаше шанс да вземем такава), но нямаше екстри освен ел.багажник, камера и теглич, което реално е пакет. Без екстри като преден парктроник, дигитално табло, спортен волан с подгрев, безжично зарядно и др. Цената в разликата от чисто нова беше €2500. Километрите им варираха от 1000 до 14000, но бяха посни и без опциите, които бяха задължителни за нас - преден парктроник и сензори за мъртвата зона. Така решихме да дадем малко повече пари, но да си разработим двигателя ние и да имаме каквито си искаме екстри.

 

Колата стандартно ще дойде с джанти 17” Стратос /сиви/. Направих днеска запитване зимните гуми да бъдат с черни джанти, но сигурно ще искат още пари, защото гледах, че разликата между сиви и черни джанти е около €50 горница на джанта. Реално €200 отгоре за черни джанти, но все пак се надявам да ми кажат, че може и без оскъпяване хаха.

 

Тази лайсна за багажника я глесах в сайта на шкода я предлагат. Има я такава черна и просто прозрачна линия. Чудех се, но реших, че за сега не ни трябва пък и тя може да се поръча по всяко време. Поръчахме си гумени стелки опред и отзад, гумена стелка за багажника и гумена стелка между задните стелките където е издигнато (не знам дали се разбра https://skodatillbehor.se/Product/654061580 )


Ето и тази лайсна която сподели и ти https://skodatillbehor.se/Product/657061195 около €80 излиза.

 

Мисля си, че ще е хубаво и калобрани, но ще е хубаво само на черни джанти защото ще са като допълнения, а на сиви ще е като из*кано ла*но. Не са скъпи, илизат около €40 отпред и отзад и може да пробвам. 
 

ПС: отговарям от телефона и не е много удобно. Извинявам се за грешки. 

Редактирано от GoodLuckeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, GoodLuckeR написа:

Не е тайна въобще, за Швеция става въпрос. Стайл варианта с всички тези екстри е минималното, което може да се поръча. Пакет “пушач” даже не съществува като опция въобще. За щастие и аз и жена ми не сме пушачи.

За Швеция категорично ти трябват най-добрите възможни фарове че и отгоре :)

 

 

Преди 2 часа, GoodLuckeR написа:

Според мен целта на безжичното зарядно е да бъде неудобно за шофьора. За да може да не се пипа телефона. Но реално, ако си свържиш телефон с колата ще е по-удобно от там да се звъни според мен. 
 

Безжичното зарядно просто не е добре проектирано като пространство. Остава празно място около телефона което е неизползваемо а за капак двата USB-C порта които са вързани към мултимедията са точно до него и определено се пречкат. Като добавим и че Android Auto работи само с кабел вързан на един от тези двата порта и всичко това е точно пред скоростния лост се получава доста претрупано в един момент.
 

 

Преди 3 часа, GoodLuckeR написа:

Тази лайсна за багажника я глесах в сайта на шкода я предлагат. Има я такава черна и просто прозрачна линия. Чудех се, но реших, че за сега не ни трябва пък и тя може да се поръча по всяко време. Поръчахме си гумени стелки опред и отзад, гумена стелка за багажника и гумена стелка между задните стелките където е издигнато (не знам дали се разбра https://skodatillbehor.se/Product/654061580 )


И аз си купих тази „гумена стелка между задните стелките където е издигнато“ и изобщо не мога да разбера защо да му се не види Шкода не я предлагат в комплект с гумените стелки а трябва да я поръчваш отделно.

Въпросният тунел между задните седалки пък повдига някои въпроси.  Защо въобще има такова нещо на кола която се продава само с предно предаване и няма никакви индикации че може да се появи и 4x4 модел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 5 часа, Сале написа:

За Швеция категорично ти трябват най-добрите възможни фарове че и отгоре :)

Определено е така, но има много хубави решения като това и така реално свети. Направо става ден пред теб.

 

Преди 5 часа, Сале написа:

И аз си купих тази „гумена стелка между задните стелките където е издигнато“ и изобщо не мога да разбера защо да му се не види Шкода не я предлагат в комплект с гумените стелки а трябва да я поръчваш отделно.

Въпросният тунел между задните седалки пък повдига някои въпроси.  Защо въобще има такова нещо на кола която се продава само с предно предаване и няма никакви индикации че може да се появи и 4x4 модел?

Наистина е прекалено издигнато и няма логика да е чак толкова много. Сигурно генерацията минава от там, но това не означава, че трябва да "стига" до тавана.

Редактирано от GoodLuckeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това:

 

"Съветът да спреш за почивка ми се е включвал два пъти досега и то на правилно място - от София към Бургас някъде около Карнобат когато вече си е за почивка, но още не съм сигурен какво точно преценява."

 

съм питал в представителство на Сеат, когато гледах един Леон и ми казаха, че нищо не преценява, а светва след 2 часа шофиране.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, baijoro написа:

За това:

 

"Съветът да спреш за почивка ми се е включвал два пъти досега и то на правилно място - от София към Бургас някъде около Карнобат когато вече си е за почивка, но още не съм сигурен какво точно преценява."

 

съм питал в представителство на Сеат, когато гледах един Леон и ми казаха, че нищо не преценява, а светва след 2 часа шофиране.

 

Явно не е такъв случая със Скалата защото вече доста пъти съм шофирал по повече от два часа без да се включи а и от София до Карнобат никога не съм стигал толкова бързо.

Редактирано от Сале
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.