Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Прегрява в баирите


Димитър Димитров

Recommended Posts

Здравейте. От скоро се появи следния проблем на моята октавия 1.9 tdi 110 коня. Няколко дни по ред обикалях по планините катерене скускане градско намаше никакви проблеми и след това по магистралата покарах малко с около 120 по равното всичко беше наред минах витиня също но по нататък по пътя на баирите започна за прегрява. В момента в който изкача баира температурата се нормализира. Като спра дори и стрелката да показва 90 градуса чувам малката перка да работи и  1-2 минути след като съм я изгасил спира. На място също като работи тръгва да вдига градуси но почти веднага малката перка сработва и температурата пада. До преди този случай никога не беше качвала над 90 градуса и перка не се беше пускала. Имате ли идеи от какво може да бъде проблема? Благодаря предварително. 

Редактирано от Димитър Димитров
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всеки случай, вдигни щеката на маслото да видиш нивото. И я закачи на диагностика също. Лично аз, за пръв път чувам за прегряваща О1...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото го проверих добро е нивото но трябва да го сменя че почти удари 10000 километра дали е възможно да е от това нямам идея.. Съмнява ме термостат ное се консултирам с майстора. Иначе и мен ме очуди защото миналото лято на връщане от морето на 40 градуса с 150-160 не мръдна стрелката а сега започна да прегрява 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може термостата да е блокирал с полуотворено положение и да намалява дебита на преминаващата охлаждаща течност. И за т'ва дори на място да почва да вдига температура. А на равно да си охлажда почти нормално, понеже не се натоварва двигателя. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2-3 часа работа на двигателя са леко твърди маркучите но в рамките на нормалното. Обаче ми прави впечатление че дори когато стрелката си седи на 90 градуса малката перка всеки път като изгася работи. Преди не беше така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа се сменя с ангренажа преди 10 000 километра я смених. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с "познат на познат" майстор който не може в момента да погледне колата но каза че според него може би да не е термостат а датчик за температура защото когато спускам баири не пада температурата под 90 градуса. Някой имал ли е проблем от датчика? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа сам ли си я купи или майстора?

Питам , защото има помпи с пластмасова турбина , които имат склонност да се чупят и тогава започват подобни проблеми .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза ама не ми се вярва да са ме минали защото от години там си поддържам и 4те коли и досега са ми вършили работа коректно пък и дори и от пластмаса да са пак за 10 000 километра не ми се вярва се изядат защото щеше да почне постепенно а то карах през Средна гора от Пловдив за Павел баня по прекия път завои баири баири нямаше проблем и след 200 километра от един път започна да вдига температурата. 

Редактирано от Димитър Димитров
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.04.2021 г. at 9:18, Димитър Димитров написа:

Здравейте. От скоро се появи следния проблем на моята октавия 1.9 tdi 110 коня. Няколко дни по ред обикалях по планините катерене скускане градско намаше никакви проблеми и след това по магистралата покарах малко с около 120 по равното всичко беше наред минах витиня също но по нататък по пътя на баирите започна за прегрява. В момента в който изкача баира температурата се нормализира. Като спра дори и стрелката да показва 90 градуса чувам малката перка да работи и  1-2 минути след като съм я изгасил спира. На място също като работи тръгва да вдига градуси но почти веднага малката перка сработва и температурата пада. До преди този случай никога не беше качвала над 90 градуса и перка не се беше пускала. Имате ли идеи от какво може да бъде проблема? Благодаря предварително. 

Ако досега не си сменявал термостат и температурен датчик директно ги сменяй

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го сменявал от една година я имам колата относно тези неща не съм пипал нищо сутринта обаче като я запалих и остана един метър диря от антифриз след мен и светна лампата за температурата без да е загряла изгасих долях половин литър антифриз и си карах градско нямаше проблем навръщане настъпих малко повече и хвръкна температурата а антифриза не беше намалял след доливането стига до 100 градуса и си седи като спра на място пада на 90 ще почна от термостата ако не стане ще сменя датчика и така все нещо ще излезе. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза бистър ли е,варианти има много.Може да е радиатор,термостат,водна помпа.

Този филм го играх с един опел вектра,оказа се ,че перката на водната помпа беше на парчета.Ако намеря снимката ще я кача.

Редактирано от Nasko_79
Поправка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ще злезе скапана водна помпа, особенощом говариш за локвичка и теч. Карай я в сервиза, където са ти я сменили. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих проблема. След около половин час возене и спиране през 2 минути да пипам маркучите кой топъл кой не установих че термостата не отваря смених го и вече е пушка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.