Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вреди ли чип-тунинга


Recommended Posts

Здравейте! Купих си октавия 1.9 tdi 90коня и да попитам вреди ли много на двигателя чипа? Просто повече ускорение да има 2001 година е с променливата геометрия. Поздрави!

20201109_165131.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито.

По темата. Този двигател е железен и, ако чипирането е направено правилно, няма страшно. Моята я продадох на близо 180к, като 120 от тях бяха с power box, който сложих още докато беше в гаранция. Човекът на който я продадох и врътна и той 60-70к преди и той да я продаде. За това време проблем не е направила. Но, най-важното е да е направен читаво тунинга! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за придобивката! @PRRвече е влюбен в нея, това му е запазения цвят за Шкоди.

 

Относно смяната на софтуера - много е важно да не се налее някакъв готов, типов за този модел двигател, а да се напише, като се вземат предвид състоянието на турбо и съединител. Иначе може да се видиш в чудо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на същия двигател имам ~ 80 000 км със софтуер на Pepino. Съединителят все още е оригиналния. На първо място е читав софтуер, на второ място читав шофьор. Ако ги имаш колата няма да има съществени проблеми, породени от чипа/софтуера (или такива, които не са били отпреди чипа).

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модифицирането на софтуера на технически изправен автомобил никога не може да му навреди. Условието е софтиера да е кадърно направен и да са спазени редица условности, съобразени с колата и желанието на собственика й. Услуги за ремап на пазара колкото искаш. Въпроса е, че са малко хората, които наистина разбират от това, което правят, как го правят и защо го правят. В случая Pepino ти е малко далече, но въпреки това мисля, че си струва да дойдеш от Видин до София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, niki написа:

Аз на същия двигател имам ~ 80 000 км със софтуер на Pepino. Съединителят все още е оригиналния. На първо място е читав софтуер, на второ място читав шофьор. Ако ги имаш колата няма да има съществени проблеми, породени от чипа/софтуера (или такива, които не са били отпреди чипа).

...Подкрепям с 2 ръце Ники, при мен същото на О2 ФЛ 140к, вече 60 000км. Колата е без никаква грижа, а отделно не е същата. Молбата ми към Пепино беше само да намали ,колкото е възможно, турбо-дупката без да качва маса коне и се получи супер. Колкото хора са се качвали да я карат казват, че определено се усеща разликата спрямо стокова.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да поясня две неща от горното мнение. Колата е на 210 хиляди километра общо. Под читав шофьор имам предвид, че ако даваш пълна газ на висока предавка и 1200-1300 оборота и Господ не може да ти спаси колата. При моя софтуер колата не е яко надута на ниските обороти, а и аз пълна газ и давам само над 1900 оборота. Мой колега със същата кола и със софтуер на покойния Келеша хвърли маховика на 120 хиляди километра защото всяко даване на газ му беше до долу, а софтуера беше брутален за колата. 

Редактирано от niki
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Благодаря за мненията. Мен ми препоръчаха в монтана но му забравих името уж лецинзиран сервиз всичко пък друг каза дюзи от 110к да се сложат което ми се струва прекалено вече искам ускорението само да се вдигне не да се състезавам 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен до трета въртеше гуми на мокро, независимо, че не е била (много) над 110 коня след бокса. Със смяна на дюзи може да мине 130 коня и съвсем няма да може да ги "сложи" на асфалта. 

Иначе се сетих за един недостатък на чипа - рязко разбираш, че колата ти има крещяща нужда от 6та. При мен 145km/h по километраж беше на 3к оборота, което си е много. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, карай си колата, ще береш ядове, да знаеш :) Щом толкова много го мислиш и дюзите те плашат и т.н. - карай си колата, защото ще попаднеш на някой, който ще ти събере парите и ще си скубеш косата после /стопени бутала, гръмнало турбо, скапани дюзи, това са само една малка част от нещата, които могат да ти докарат с лош чип тунинг/ :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колегата ако вече не е разбрал къде да иде, не мога да му помогна. Да дойде до София при Пепи ще му струва 30 лв. повече отколкото да иде до Монтана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, PRR написа:

При мен до трета въртеше гуми на мокро, независимо, че не е била (много) над 110 коня след бокса. Със смяна на дюзи може да мине 130 коня и съвсем няма да може да ги "сложи" на асфалта. 

Иначе се сетих за един недостатък на чипа - рязко разбираш, че колата ти има крещяща нужда от 6та. При мен 145km/h по километраж беше на 3к оборота, което си е много. 

При мен вече е проигран този сценарий и то 2 пъти, на двигател PD и съм доволен. Сега предстои на един приятел точно с ALH, та очаквам скоро първи впечатления. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ghost_rider

В тази връзка, ако не те затруднява можеш да направиш една тема за смяна със шестстепенна кутия. Просто да имаме и в нашия форум.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

Ако е грамотно направен, изобщо не вреди "чип-тунинга" на 1.9TDI 90к.с. ALH.

Компютърната намеса, от човек със знания и опит, разполагащ със правилният софтуеър, вдига конете с до 30%, колата става доста по-пъргава и отзивчива, както в ниските, така и във високите обороти.

Грамотна подмяна на дюзи и належаща допълнителна копмютърна настройка също вдига още малко конете, но отново е нужен човек с опит и знания, за да не стане аспуха комин.

Едва ли има по-подходящ майстор от @Pepino за подобна интервенция, но колегата сам си преценява.

Моята предишна Октавия, семейното комби - точно със дискутираният двигател, мина през подобна засилка и за 5-те години експлоатация след ремап-а, нямамхме никакъв повод за оплакване, освен също споменатата вече от колегата @PRRлипса на 6-та предавка.

 

Колата в момента е собственост на сервизният приемчик от ЕТ София Дружба Стефан Христов, който на два пъти досега е водил цялото си семейство с нея до Азиатската част на Турция и всеки път, когато се видим, намира да каже по някоя ласкава дума за нея.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, niki написа:

@ghost_rider

В тази връзка, ако не те затруднява можеш да направиш една тема за смяна със шестстепенна кутия. Просто да имаме и в нашия форум.

Обмислях го, но тъй като използвах подемник под наем и времето ми беше ограничено, нямам никакъв снимков материал, а без катринки едва ли ще има интерес. Въпреки това някой ден ако имам достатъчно свободно време, ще напиша няколко изречения за заинтересованите. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.