Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

До @PRR - Осъдените Висши Политици в България са 0. Бреййй - България била за пример. Единствената страна на Земята без Корумпирани Висши Политици. Усещам разлика в мисленето, да. Аз мисля, че всеки Виновен трябва да си понесе последствията. Докато според ТЕБ само собствениците на бетонни гаражи трябва да бъдат наказани. Аз искам Тулупа в Затвора, защото е богат а не защото краде, така ли? Кажи честно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Izolini - Натисни 5 бутона и го премести в другата Тема. Еййй, че ТЕ мързи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, tuningmania написа:

До @PRR - Осъдените Висши Политици в България са 0. Бреййй - България била за пример. Единствената страна на Земята без Корумпирани Висши Политици. Усещам разлика в мисленето, да. Аз мисля, че всеки Виновен трябва да си понесе последствията. Докато според ТЕБ само собствениците на бетонни гаражи трябва да бъдат наказани. Аз искам Тулупа в Затвора, защото е богат а не защото краде, така ли? Кажи честно..

Миро, в правовата държава първо се доказва вината, след това се съди и накрая се излежава присъдата. Ти до момента не даде нито едно достоверно потвърждение на думите си. Тоя бил престъпник, ония бил корумпиран, третия бил в конфликт на интереси ... и линкове към http сайтчета и/или "безпристрастни" медии на политици ;) 

Но да, смятам, че всеки нарушил закона следва да си получи наказанието. Но също така смятам, че това трябва да бъде доказано.

И да, смятам, че много от законите в България са написани криво, но това не означава, че не ги спазвам.

И не, не търся мръсотий за политиците в нета.

И не, и извън нета не търся мръсотии.

И не, не се кефя, когато оплюват тоя или ония с или без право.

И не споделям "новината" веднага във форуми, социални медии и бгмама.цом. Научих се първо да си проверявам източниците на информация и след това да се "възхищавам" на умствените творения на Сульо и Пульо. 

И не се връзвам на отровни тройки, четворки и други масовки ..., които след това се коалират с индивиди като ММ.

И да, смятам, че собствениците на незаконни гаражи трябва да бъдат наказани.

И да, смятам, че всеки завзел неправомерно чужда собственост, било тя част, общинска или държавна, трябва да понесе наказание.

И да, смятам, че всеки наруиш закона трябва да понесе съответната санкция, независимо дали на мен или теб се струва малко нарушението.

И да, смятам, че трябва да се почне отдолу нагоре за да стане начин на мислене, а не акция на КАТ.

Е, казАх честно ;) 

 

Ама не вярвам, че ще го прочетеш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Пепи, коя Прокуратура да ги обвини и кой Съд да ги осъди? Всичко е превзето. Какво трябва да стане, за да признаеш, че е така? Прокуратурата и Съда да признаят, че същите ТЕ са превзети ли? Самия факт, че според ТЕБ, за над 30 Години преход, няма нито един прегрешил Български Висш Държавен Служител, ме оставя без думи. В много други Държави има, Хора са - грешат, Човешко било, само тук са безгрешни. Но ТИ си знаеш..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, сега нищо няма да е превзето. Сега ББ няма да състави правителство, няма да избира прокурори, съдии и т.н. и т.н. Да видим дали това ще промени нещо. Защото, както ти писах поне 100 пъти, промяна се прави отдолу нагоре, не отгоре надолу. За да има промяна трябва първо мисленето на индивида да се промени. Да разбере, че закона не е за останалите, а и за него. Когато това се случи той ще почне да търси сметка защо другите не го спазват, съответно ще се вдигне нивото до което се търси сметка и така, лека по лека до върховете. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да се върнем на темата: ЦЪК. Според статията оскъпяването ще е с 3.30лв. 

Но почвам да си мисля, дали идеята на чипа е следене на положение в града, т.е. влизане/излизане в/от зона. Същото с камери ще е малко тегаво, поради ЗЗЛД и производните му. 

Продължавам да смятам, че тия 3лв/година не са проблем и, ако сикера се слага в резултат на реална проверка на еко категорията, дори наистина би бил полезен. Ама станаха много условности ... пак :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номера на колата ти е собственост на държавата. Той е видим и в него няма лични данни. В чипа обаче искат да закодират цялата информация от талона и това да може да се чете от четци и от тол камерите и от полицейските коли.... Голям биг брадър ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията от големия талон я има в КАТ, т.е. на теория по номера биха могли да извадят информацията която им трябва. От друга страна номерата се сменят ... За мен по-важен е въпроса какво ще пише в чипа и дали то ще е от базата на КАТ или от измерванията в пункта. И дали двете ще се синхронизират.

@chavdarlkне е много ясно точно какъв ще е чипа и от колко метра ще може да се чете. Има модели, които се четат от няколко метра, т.е. достатъчно за да се покрият малките улички в центъра на София. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Входовете на центъра не са през малките улички, а през големите кръстовища на ринговете. И защо, аджеба, трябва да е чип? Не може ли да е баркод, който се чете много по-лесно, при това от камери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

[quote]Чипът и стикерът ще съдържат над 50 технически данни за автомобила, като само 5 от тях няма да бъдат кодирани, предвиждат промените в наредбата. На първите места това са регистрационният номер на колата, какъв вид е бил нейния годишен технически преглед на коя дата и в коя държава. Ако е лек автомобил или микробус до 8 места и до 3,5 тона – ще се вижда ясно и цифрата от 1 до 5, тоест – на коя от петте екологични категории отговаря.

Всички останали 54 позиция в чипа ще бъдат криптирани и ще излизат само в случай, че се четат със специално декодиращо устройство. Сред тях са номерът на рамата, датата на първа регистрация, масата, марката и моделът на колата, обемът на двигателя, измерените стойности на отделени газове, вида гориво, показания на километража и други.[/quote]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все секретни неща дето можеш да ги научиш с едно кръгче около колата.? С тези стикери си става дума за пари.Дай тук на едни наши хора да им подсигурим  доходи щото за нищо не стават и ще умрат от глад.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, това означава, че ГТП-тата ще трябва да си купят още оборудване - истински измервателни уреди, програмиращи устройства (за чиповете) и други?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Passi написа:

Все секретни неща дето можеш да ги научиш с едно кръгче около колата.? С тези стикери си става дума за пари.Дай тук на едни наши хора да им подсигурим  доходи щото за нищо не стават и ще умрат от глад.?

 

Мдааа, друго си е, да поставим до всеки автомобил по един контролиращ "орган", който да обикаля около него и да провежда анкета-разпит със собственика, за да получи необходимата информация за въпросното МПС...

 

А също, много ми е интересно, какви са тези "Наши хора" ?!?       Явно са и на предишните/досегашните управляващи, и на сегашните, и на бъдещите !!!     Егати ХОРАТА !!!    Искам и аз да съм такъв ХОР... 

 

То, бива, бива, амааа...

 

Преди 1 час, shaft написа:

Мда, това означава, че ГТП-тата ще трябва да си купят още оборудване - истински измервателни уреди, програмиращи устройства (за чиповете) и други?

 

Е, и ?!?

 

Крайно време е да инвестират в някаква адекватна техника и оборудване, и да започнат да вършат работа !

 

Ама, ауууууу - ще се повиши цената на периодичния технически преглед ...       Е, и ?!? 

 

Никъде не е записано, че всеки непрокопсаник трябва да има личен автомобил, както и че някой трябва да му осигурява необходимите средства за поддръжка, експлоатация и прочие ! 

 

Като си пускаш брада, си купуваш и гребенче, и т.н.  

 

Като не му харесва, да ползва обществен транспорт, коУоУо, тротинетка, "двойката", летяща чиния и каквото се сети !

 

Никъде по света, хората с ниски доходи и социално слабите, не си купуват автомобили, а ако по някаква извънредна необходимост все пак си купят, то те са съобразени максимално с възможностите им.

 

Само тук, собственик и обитател на вмирисана панелна гарсониера в "Обеля-2", неремонтирана от 20 години, притежава и шофира 10 годишен Марцедес, Въйфон за 2 - 3 бона, 60 инча "плазма" и ... се къпе веднъж в месеца, щото водата и топлото са скъпи !!!

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попиПам нещо, че не му схванах - след като имаме един и същи двигател, който обаче се монтира на няколко поколения автомобили, как в единият случай е Евро 2, а в другия 3 ( например Голф 3 и Голф 4 с 1.6SR). И има ли вероятност по тази причина нашите мъдри законотворители да ги приравнят към една и съща БГ-ЕКО- бабината им - категория? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един и същи двигател с различен софтуер може да е в две, да не кажа три категории. Допълнително, като му махнеш ЕГР-а, ДПФ-а и някои други "мръсни думички" и хоп от Е6 отива на Е-1 ;)

Затова най-важно ще е какво ще правят в ГТП пунктовете, ... което зависи и от нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Logrus Не четеш...

 

На 16.03.2021 г. at 19:15, The Best Forman написа:

ЕТО кой в коя категория е.

 

Това, ако си изряден, иначе в по-долна категория. И пак ако си неизряден, но имаш газ ще ти запазят групата (!!!). Този наредба е пълен т..к!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, PRR написа:

Затова най-важно ще е какво ще правят в ГТП пунктовете

В пунктовете ако правеха нещо различно от прибирането на пари едни 20-30% от колите изобщо нямаше да са в движение.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Аз да попиПам нещо, че не му схванах - след като имаме един и същи двигател, който обаче се монтира на няколко поколения автомобили, как в единият случай е Евро 2, а в другия 3 ( например Голф 3 и Голф 4 с 1.6SR). И има ли вероятност по тази причина нашите мъдри законотворители да ги приравнят към една и съща БГ-ЕКО- бабината им - категория? 

 

 

 

So so е работата. Моят двигател се слага от 1998ма до 2007г. Обаче има два варианта. Единият е Евро 3, а другият е Евро 4.

 

преди 30 минути, Passi написа:

В пунктовете ако правеха нещо различно от прибирането на пари едни 20-30% от колите изобщо нямаше да са в движение.

 

Абе не е баш така. Там има позитивна промяна последното десетилетие. Преди всеки, който имаш познат на пунк въобще не ходеше там. Сега шано пунктовете са по-скоро изключение. След още 10г. вече ще е тотално както трябва. Поне се надявам.

 

 

Иначе пак казвам, генерално не очаквайте нещо умно от ИААА, при положение, че директор й е един от най-големите тапети в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, четох и май точно затова се овъртях. Дадох пример с Голф-а, но и при Рено е така - един мотор се слага над 10 години и влиза в поне 2 различни Евро и БГ категории.

 

Според таблицата, моята бабичка е Евро 3, 3 категория, което ме устройва. И понеже имам газова би трябвало да остана 3 категория , дори и да имам завишени показатели (което също е добре). Освен, ако не съм в норма и + газовата да ме качат на 4 категория ? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгваш от категорията дадена от производителя. Една категория влиза в сила от определена дата, но има разни изключения. Например тя важи за нови коли, но нови като модел. Съществуващите модели, нищо че са чисто нови и те, могат да не отговарят още време на новите норми.

Освен това ще се гледа категорията вписана в талона на колата. Фабията, нищо че е Е4, няма вписана категория. Разликата в данъка ми е 10 лева и до сега не си струва времето и разправиите за пререгистрация заради едната еврокатегория. Но ако затегнат мерките и почнат зиме или в центъра да спират коли с по-ниска от 3та катогория, много бързо ще е пререгистрирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са чета за коя кола в коя категория ще попада, базирано на евро категорията си. Обаче оня ден минах на преглед и питах за тези стикери и как ще се определя кой автомобил къде ще попада и човека каза, че въз основа на показанията при измерването ще се определя категорията, означена на стикера. Заради премахнати катализатори най-вече. Колко е вярно - нямам идея. Явно ще се разбере чак когато почнат да ги слагат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали уж тов е целта, на екокатегорията, да показва реално колко е "еко" автомобила, бил той и евро 6B, на 500000+ км с изрязани всякакви системи за намаляне на вредните емисии, щото били излишни и само пречели на двигателя да "диша" разбираш ли... 

А за хората остава едно "да го дишаш"... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, PRR написа:

@chavdarlkне е много ясно точно какъв ще е чипа и от колко метра ще може да се чете. Има модели, които се четат от няколко метра, т.е. достатъчно за да се покрият малките улички в центъра на София. 

В случая става въпрос за пасивен чип, който се захранва през бобината, която не може да е много голяма.
Със сравнително голяма бобина с размер на кредитна карта и дори по-дебела, и мощен насочен трансмитер може да се постигне около един метър, не повече.

Редактирано от chavdarlk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.