Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Решен проблем


Recommended Posts

Ееее - не съм такъв Профи като теб явно. Имам ли проблем от подобно естество - ти си човека, Ице, хахаха.

Са, да не е офтопик много, да напиша и нещо по темата.

Преди време имаше пак подобна тема и тогава доста категорично бях заел позиция на противник на премахването на ДПФ-а. Нали, да уточня, че говорим само и изрично за тази конкретна част! Та, както казах, бях доста критично настроен по този въпрос. Но...с малко повече инфо и мислене - сякаш вече не съм толкова категоричен в убеждението си относно премахването на ДПФ-а. Реално, полза от него има - няма как да е просто някакъв придатък, поставен ей така, просто да го има. Събира си саждите и след т'ва ги изгаря при доста по-висока температура, намалявайки до някаква степен вредата от тях. Тук говорим само и единствено за саждите (ОК, канцерогенни са!). Но, регенерирайки, колата такива говна бълва отзад, че ме хваща срам, тръгвайки от светофара и виждайки, какво става зад мен и как колата отзад намалява и изостава... Вярно, т'ва се случва само при регенерация, но е фрапиращо (поне за мен де). Със сигурност е по-добре да събира саждите и да ги изгаря на по-висока температура, но колко по-добре е - нямам идея. Премахването на ДПФ-а ще спре събирането на саждите и изгарянето им на куп, но катализатора ще продължи да си върши работата.на пункта за технически преглед, не им пука за ДПФ-а и няма как да разберат дали не е изтърбушен. Сега, ако прегледите бяха като в САЩ х слагат ти сондата в ауспуха, закачат колата през OBD буксата и те карат да натиснеш "газта" - вероятно щеше да е различно. Ама не е като там...

Та, с липсващ ДПФ, на дали ще е проблем при техническия преглед. Вероятно ще замърсява малко повече автомобила, но колко ще е х на дали някой ще се наеме да изчисли. Лошото е, че един автомобил да речем няма да направи съществена разлика (с и без ДПФ), но масово като се случват нещата - определено влияе негативно на качеството на въздуха, който дишаме.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • Отговори 97
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Моджо

    29

  • The Best Forman

    13

  • joro-120L

    8

  • Izolini

    7

Най-много писали в темата

Popular Posts

Приказката за брадата и гребенчето?  Може би няма бензинови коли? Или такива без дпф?. Некой насила го е накарал да си зима нафтова кола. Същата работа като с гумите. Ша си бучна гоУеми джанти оти съм

Бай Велко, я виж пак поста на човека. Що реши, че филтъра му е изправен? Да, възможно е и да е изправен, възможно е да е имало няколко неуспешни опита за регенерация. Но лампата е светнала след описан

Ами...май си е работещ ДПФ-а до колкото чета и аз. В смисъл - прави точно т'ва, заради което е поставен - регенерира. Аз също си карам колата 95% в града и филтъра си регенерира, демек си изпълнява ро

преди 43 минути, skodafen написа:

автомобил 2012 ,който е от евро 5 да се направи евро 0 

Премахването на ДПФ-а няма да го направи Евро 0 - т'ва е грешно. Реално, моята е с ДПФ, а преди фейса са без. Еми...те са Евро 4, аз съм Евро 5. Ако махна ДПФ-а, по-скоро ще премина е Евро 4...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нахранихте човека, пуснал темата. Но не обърнахте внимание, че той не е писал как се дразни от регенерацията или че колата работи странно от време на време, т.е. че усеща регенерация. Както го е написал излиза, че автомобила има постоянен проблем с DPF-а. Разбирам, някой сега ще напише, че е можело с или без демонтаж (зависи от препарата), филтъра да се промие. Ще ви кажа от личен опит, че промивката работи. Но е временно решение - дават се едни пари, за един препарат, еветнуално и за ползването на една машина или накрайници. Със сравнително краткосрочен ефект. В следващия момент ножката опира яко в кокала и се стига до ситуация, в която DPF-а е за подмяна. Сега следва въпрос към противниците на премахване (хардуерно и софтуерно) на въпросния филтър - вие, лично, бихте ли дали пари за нов DPF заради опазването на околната среда? Не заради евентуални проблеми на ГТП и евентуални рестрикции за влизане в центъра на даден град. А само заради природата. Преди да отговорите на този въпрос, направете справка колко дълбоко ще трябва да се бръкнете за нов филтър. Предвид това, че DPF-а обикновено е за подмяна при по-старите автомобили, цената за нов би била голяма част от актуалната пазарна цена на автомобила. Ще напиша, отново от личен опит, ситуацията в която бях аз. Стар, готин, лачен и вървящ прилично автомобил. На 150К промих DPF-а. Ефект имаше, не стана като нов, но спря да пречи на двигателя. На 180К отново имах проблем с него, опитах втори път да го промия, ефект нямаше. Обадих се във вносителя на марката с въпрос за цена за нов DPF. След седмица пуснах колата в мобиле...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекси Георгиев
преди 20 минути, Mishelle написа:

Нахранихте човека, пуснал темата. 

 

По скоро човека, нахранил него. 

 

Иначе ти много добре го каза - писането по форуми е едно, ама като дойде време за "бецален" не е същото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приказката за брадата и гребенчето?  Може би няма бензинови коли? Или такива без дпф?. Некой насила го е накарал да си зима нафтова кола. Същата работа като с гумите. Ша си бучна гоУеми джанти оти съм гъзар, ма пари за гуми немам. Никой насила не те кара да си купуваш ни кола, ни джанти. А щом го правиш ще си правиш и сметка. Моите 20 годишни как така са с изправни катализатори? А че са и по два броя на кола. А майстори предлага ма клиента решава. Той, майсторо, може да предложи и пръста да ти отреже ама нема се навиете, нали? 

Не че нещо е станало кой знае какво с махането на един дпф. Ма мисленето е грешно. Там е проблема. 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, The Best Forman написа:

Такива няма или поне в автомобилен форум трудно се намират ;)

Не е вярно, аз съм пешеходец, а понякога и колоездач (вярно за съжаление напоследък доста по-рядко 😕). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зема изкарам колелото да направа едно кръгче....лятото с каката караме всеки ден ;) И до магазина ода с него, а не с колата 😝

Егати зимата. Четвърти февруари съм по къс ръкав и ям сладолед 😚

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, ghost_rider написа:

Не е вярно, аз съм пешеходец, а понякога и колоездач (вярно за съжаление напоследък доста по-рядко 😕). 

То и аз обичам да ходя пеша , даже последния месец и с автобус се придвижвах , ама някак не ми е гот :)

преди 1 минута, Моджо написа:

Зема изкарам колелото да направа едно кръгче....лятото с каката караме всеки ден ;) И до магазина ода с него, а не с колата 😝

Егати зимата. Четвърти февруари съм по къс ръкав и ям сладолед 😚

И ти си един любител колоездач :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е такъв съм, да. На работа няма как да ходя с колело. 70 км са си 70 км. Чак толкова велосипедист не съм ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Моджо написа:

Е такъв съм, да. На работа няма как да ходя с колело. 70 км са си 70 км. Чак толкова велосипедист не съм ;)

Сега да те питам ли що си са забил на кучето в г## .. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Чист въздух.

2. Къща с двор, гаражи и т.н

3. Децата са щастливи и могат да си играят колкото поискат и когато поискат. Съвсем безопасно и без никакъв надзор. Просто излизат на двора.

4. Локацията е ок, пътищата също. Даже и селския транспорт е добре ;)

5. Имаме си канали, води, токове, даже и оптика.

6. Нема мангал.

7. Имаме си училище, в близкия град (11км) има и болница.

8. Големио град (Сф) ми е на 35-40 минути път ако ми дотребва чак толкова нещо. 70 км е общо в двете посоки.

9. Нема шум, нема стрес, нема нерви за нищо.

Малко ли е ?

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Mishelle написа:

Както го е написал излиза, че автомобила има постоянен проблем с DPF-а.

Не е баш така :)

Тресяла колата, ходил, пробвал и накрая (демек - скоро) му светнал ДПФ-а. На доста хора им светват ламБите, но гаснат след регенерация :)

Демек, всичко е за кинти. Майстора си е взел лев за "оправянето" на проблем, а после ще препродаде филтъра и ще "намаже" некой лев отново. Естествено - в сивата икономика. На дали е издал касова бележка за премахването на ДПФ-а :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, както си го описал, направо завидЕх. :)
 

пс: Постът на Моджо имах предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, zloQQ написа:

.. и за самия ДПФ (чистят ги и ги препродават като рециклирани, а този си е работещ - демек, пари от нищо!)...

.

 

преди 6 минути, zloQQ написа:

... а после ще препродаде филтъра и ще "намаже" некой лев отново. ...

Велко, как точно си го представяш този филтър, че си мислиш, че може да се изтърбуши, рециклира (тоест почисти) и продаде пак? Виждал ли си как изглежда вътре в гърнето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Сваляхме, дадохме да се "пере", качвахме... Продаваш го спокойно като работещ филтър, просто без гаранция. Като всяка една част от моргата. Щото той всъщност си бачка, както е описал човека. Регенерира си - демек - право т'ва, за което е там :)

А се изтърбушва с рязане, както си му е реда, "огрибаш" останките и заваряваш "кожуха". Все едно не ги знаеш джамбазките причини :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бай Велко, я виж пак поста на човека. Що реши, че филтъра му е изправен? Да, възможно е и да е изправен, възможно е да е имало няколко неуспешни опита за регенерация. Но лампата е светнала след описаните симптоми за неравномерна работа на двигателя. Всъщност това, че един DPF влиза в регенрация и я изпълнява цялата, не го прави изправен. УмрЕл DPF, стига да не е минал през крематориума, описан по-горе, пак ще влезе в регенрация. И ще я изпълни. Нали се сещаш, ако ще и наполовина "само" да е запушен филтъра, ко се случва с моторЯ, турбинката и т.н.

 

@Моджо приказката за брадата и гребенчето я знам. Ама тук не вАжи. Отиваш в магазина да си купуваш кола. Избираш дизел, защото много караш. Дилъра не те светва що е това DPF, как се поддържа, какво е добре и какво не е добре за него. Та купуваш си колата и се кефиш. След 10-20К пробег отиваш при търговеца и му викаш "баце, к'ъв е тоя чеп, дето трябва да му робувам". При което виждаш само едни високо вдигнати рамене. Караш си 160-180К и вече ти идва да утепаш търговчето. Ама е късно чадо. Та ако имаше кой да ме светне навремето що е това DPF (а тогава от тези филтри почти никой не разбираше), със сигурност щях да избера бензина. Между другото, дори в момента, почти никой търговец няма да ти каже, че е добре за DPF-а да излиза извън града. Няма да ти каже, че почне ли регенерацията, дори таман да си паркирал пред гаража и ти се пикае яко, трябва да я оставиш да приключи. Няма нищо да ти каже, ще те остави да си береш лайката сам...

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle, Юли, ако имаше грижа с ДПФ-а, нямаше ли да светне ламБата още от начало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надин работи, Мишеле. Горубляне и то. Че нещо си не знаеш не е оправдание. Еле па когато имаш интернет и Мозила. Може и Хром ;)))

Я кажете да го ева колко струва в крайна сметка тоя дпф да не тръся. 500 лв ? 1000 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 800-900 лв чисто нов.

Ма не е проблем а парите, защото /има ли демпфер тая шкода/ комплект демпфер + съединител+труд  сигурно е двойно, даже тройно.

Просто без това може, а не че е много скъпо.

ПП. Мишеле и малките деца знаят, че ако в колата се срещат следните думи:  (Д)дизел), Т(турбо) и Д(Дюзи) значи, че е Деева и Трошляка Деева.

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми некои немат, а тия дето имат :

 - работят на много по-ниско налягане. 

 - обикновено нямат проблем с горивото. 

 

Рециклират се и до Надин повече дюзи нема да пипаш. 

Па на пушляците може и 2 3 пъти да го правиш + всичко останало присъщо на модерните дизели. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Моджо написа:

Ми некои немат, а тия дето имат :

 - работят на много по-ниско налягане. 

 - обикновено нямат проблем с горивото. 

 

Рециклират се и до Надин повече дюзи нема да пипаш. 

Па на пушляците може и 2 3 пъти да го правиш + всичко останало присъщо на модерните дизели. 

 

 

Значи според теб трябва да върнем карбураторите под капака ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, The Best Forman написа:

Значи според теб трябва да върнем карбураторите под капака ?

Аз съм "за", ако на предната решетка има бягащо конче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекси Георгиев

Ице, и ти Гена, скъсах се да се смея. Имате много готино чувство и начин, по който да казвате нещата - евала! 

 

А Юли направо ме изкефи с това - 

"баце, к'ъв е тоя чеп, дето трябва да му робувам". Доста по врачански прозвуча. 🤣👍🍻

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Izolini написа:

Аз съм "за", ако на предната решетка има бягащо конче.

Е тогава Моджо ще извади кола и верно ще те прободе (някъде) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.