Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Решен проблем


enco_bs

Recommended Posts

Формане, не искам да конкретизирам, ма айде щом си рекъл. 
330 и, е 231 коня , трилитров атмосферен бензин. От по старите, че по новите са 272 коня,
градско 12 до 15 .
Същото нещо с трилитров дизел, виж си сам конете ,градско гори 9-11

кое е ламя и кое гори 6 на 100 градско не знам.

лично аз комънрейл , който градско да не гори яко не съм карал нито виждал. 

та разликата е там някъде. Това дето според теб гори 6 градско,  с бензин ше гори 8 , 9. При съпоставима мощност. 
Даже ако треа да досоля, чист дизел без турбота, рейли и глупотии гори по-малко градско. При по-голям обем на маторя даже )))

 

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Моджо

    29

  • The Best Forman

    13

  • joro-120L

    8

  • zloQQ

    7

преди 18 минути, Моджо написа:

2 до 3000 илядо кубика с петнайсе турбота. Е там новите бмв-та са се такива , а някои корейци и индийци ахахаха считат за нормално 10 скорости...

 

Това са изгъзици, излишно усложняване - с цел лесно трошене, маркетинг, за баламите. Каквито са и тенденциите. Не виждам смисъл.

 

п.п. Да, Мадарата е същата, като на снимката.

 

комън рейл - 8/100 градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, Алекси! ?

 

Моля Гената за една порция пуканки и за Алекси, че е само на бира.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми изгъзици са. Аз и не коментирам какво се предлага на пазара. Принципни неща само. 

Е гледам пиклива Ц класа 122 коня с 9 скорости))) 

 А иначе даунсайзинга води до това, малки мотори, вентилатори, за да има мощност и съответно ресурс никакъв, трошат се на поразия... Ама това е положението. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, Моджо написа:

Абе прр

Кое от атмосферен бензин не разбра? Кое му е сложното бре. Една помпа и едни дюзи. Нема турбо, кулери, клапани,безумни налягания, нема нищо.
Еднакво сложни са друг път. 
Бензинов двигател с директно впръскване ти вади исканите нютони още в ниските и си ги имаш почти докрай.
Камион или автобус не е лека кола. Хич не ги сравнявай защото немат общо.

разгледай една динамометрия на дизел да видиш в какъв диапазон от обороти ги имаш тия нютони и коне. Я има 1000 оборота, я не. Те затова почнаха да ги правят с по амнайсе скорости , за да го държат мотора в диапазон 1500-2500 оборота щото извън тях положението е плачевно. И ако за камион или автобус е приемливо да тропаш между 1500-2500 оборота за лека кола не е. 

 

 


 

Дай да помислим ;) Ламбда сонда ... два до три броя. Дюзи - на всеки цилиндър. Свещи + генератор на високо напрежение, в някои модели с генериране на няколко искри за един цикъл. Няма турбо - тук си прав. Няма и кулер - така е. Клапани, предполагам, че визираш този на турбото, и на дизела няма, има променлива геометрия. 

И не знам какъв дизел си гледал и къде съм им нютони и къде конето, ама етно едно графика:
1623985-vw-2-0-tdi-different-power-torqu

 

Т.е. работен диапазон от 1750 до 4200 оборота. Не знам къде ги видя тия "я има 1000" ...

 

Ама тая тоя спор е безмислен. Аз се предавам Карай това, което ти харесва на теб. Просто не отричай всичко останало ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да питам:  някои от вас сериозно ли мислят, че проблема с въздуха в страната (ФПЧ) идва от изгорелите газове на автомобилите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, а де, и аз тва се питах в началото на темата. 

 

Освен това, докато чакам Гената с пуканките ще остана без чипс. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моджо, имам Фабия 1 1.4, 16 вентилова. Чист атмосферен двигател. Нямам оплаквания от него, вече е на 260 000+ лично навъртяни от мене от магазина. Еми тази кола е адски чувствителна откъм гориво. И говоря за премиум горивата дори. За чупливост, ами смяна на ангренажи, водна и пистов отива на 5 стотака и нагоре. На всеки 60 000 км.

Мислех си, че колата си върви. С лекота се държи 140. Докато се качих на Х3 с 3 кила дизел и едно турбо и разбрах колко всъщност тази Шсода не върви. А не е яла и само пердах на Калояново. А Х3 и Х5 с гардеробо подобните муцуни, не тръгват лесно.

 

Аз съм и еколог с тапия, допринасят газовете за ФПЧ, т.н. кумулативен ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прр  гледай синята линия, и сам си виж исканите заветни дизелови нютони къде са. 1750 до 2500 извън тия граници е по зле и от бензин.. даже и 1000 оборота диапазон нема, 

То и отгоре си го пише къде е макс торка.

Па нали това му е силата, многото нютони. Ай ся найди бензинов и си гледай пак да видиш разликата.
то затова камиона и автобуса са ОК в тия обороти..на тях скорост не им трябва. 

 

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За горивата да го кажа така тогава. Вярно ли е, че да попаднеш на калпава нафта е в пъти по- вероятно да попаднеш отколкото на бензин?
М? Па зимна, па летна, па бенбяна. И къде сравняваш фабия с х3.  Една 328-ца ще ти скрие шапката при всякакви режими. Дори мотора да в същото х3.  Колко си тежък с автомата?

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подминаваш двата тона дето споменах., нали? Ако се претеглиш на кантар може и повече да си. Карах едно соренто 2. 5 ++тона 184 коня. Ми тежко си беше. И си погоряваше доста, нищо че беше дизел. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, zloQQ написа:

@Mishelle, Юли, ако имаше грижа с ДПФ-а, нямаше ли да светне ламБата още от начало?

Лампата като светне следва шОфера или сервиза да се намесят. А докато светне ко става? Примерно когато ДПФ- е на 60%. Дали не товари мотор, турбо и т.н. с рестрикция за преминаване/изхвърляне на газовете? :)

 

Преди 5 часа, Моджо написа:

Надин работи, Мишеле. Горубляне и то. Че нещо си не знаеш не е оправдание. Еле па когато имаш интернет и Мозила. Може и Хром ;)))

Я кажете да го ева колко струва в крайна сметка тоя дпф да не тръся. 500 лв ? 1000 ?

Намери ми обосновани мнения от 2007-ма година, свързани със съвети за избягване на покупка на нов (от магазина) автомобил с ДПФ. Браузърите ги знам и мога да ги ползвам, ама смислени съвети от тази година йок. Относно цената на ДПФ-а за автомобила, който визирах по-горе - от 4000 до 7000лв. за ОЕМ част, в зависимост от къде се поръча. Пазарна цена на автомобила към датата на търсене на нов ДПФ - около 12 000лв. И да се върна на въпроса, който зададох по-горе. Колко от хората, противници на демонтажа на амортизиран ДПФ ще си купят в моята ситуация нов? А колко хора с си купили вече нов или втора употреба, заради екологията, без значение от марка автомобил и цена на филтъра? Дали ще се намери някой да каже “аз си смених филтъра”? Или скачаме само защото не ни пари под собственото гъзе? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, Моджо написа:

Прр  гледай синята линия, и сам си виж исканите заветни дизелови нютони къде са. 1750 до 2500 извън тия граници е по зле и от бензин.. даже и 1000 оборота диапазон нема, 

...

то затова камиона и автобуса са ОК в тия обороти..на тях скорост не им трябва. 

 

 

Работният диапазон на един двигател е между максималният въртящ момент и максималната мощност. Не знам защо гледаш само едното? Всъщност знам - така ти изнася ;)

А това за камиона и автобуса е "добро" включване. В тази връзка да попитам как стоят нещата в дисциплините за издръжливост? Примерно 24те часа на Льо Ман ? Че там в най-високия клас май бензин не е печелил от доста години ;) 

 

Както и да е. Не ми се губи времето в излишни спорове. Не е като да не карам и атмосферни бензинови и турбо дизелови двигатели ;) 

 

@ID A, абе колата си върви. Просто трябва да я караш между 4 и 5к оборота.  

 

PS: От къде тръгна темата, къде стигна :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оем не знам. В аутодок и други сайтове за октавията в темата дпф нов е 800 900 лв. Е, не е Оем. Колко хора по света ли или в бг, че има известна разлика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се косете. И това ще стане, като затегнат ГТПтата. Хората ще си купуват дпф и катализатори, вместо да ги режат и продават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, ПРР, не ми изнася така. Ти ги търсиш нютоните, не аз. 

Силата на дизела му е там... В тия обороти. До 3 хиляди и малко все още се търпи и после е ррррр рррррр рррррр ррррр и не върви. 

И нютоните ги нема. Демек силната страна на дизела липсва.  И затова на лека кола не е особено подходящ. И понеже колите не се движат само в града и им трябва да могат поне 150 да вдигат без да са като излитащ боинг се почва заигравката с повече турбини, геометрии и предавателни числа и брой скорости. 

Също така изкараш ли го дизелчето извън тая зона на комфорта и той става лаком. Пробвай. Карай 50 км с 3500 оборота и си засечи разхода да се убедиш сам. 

И това си е принципна разлика бензин/дизел. Учи се в първи курс и няма значение колата дали е много съвременна или е от миналия век. Просто така си работи дизела. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, PRR написа:

@ID A, абе колата си върви. Просто трябва да я караш между 4 и 5к оборота.  

 

Дааа, спомням си прибирането от Узана, що баварци изгонихме от лявата лента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В счетоводството, мишеле има понятие амортизации. Да ти го обясня накратко. Купувам си аз фабия за 20 000 лв. Ще я продам след 5 години за 10 000 лв (вика му се остатъчна стойност).  Следователно за тия пет години аз трябва да съм изкарал и да ги имам 10 000 лв. Ако ги нямам значи съм на загуба или на жаргон "съм вътре". Ако съм си направил вярно сметката след 5 години ще си купя нова и няма да съм "вътре'. И няма и да се занимавам да я крепя. И затова си заделяш настрана всеки месец 10000/60 лв. 

Ма съм могъл да си купя октавия или супер бе. Да, могъл съм ама ще съм на загуба накрая. 

Може и повече години да я карам, но за тия 5 аз треа съм изкарал парите за нова. 

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Моджо написа:

...

И понеже колите не се движат само в града и им трябва да могат поне 150 да вдигат без да са като излитащ боинг се почва заигравката с повече турбини, геометрии и предавателни числа и брой скорости. 

Също така изкараш ли го дизелчето извън тая зона на комфорта и той става лаком. Пробвай. Карай 50 км с 3500 оборота и си засечи разхода да се убедиш сам. 

И това си е принципна разлика бензин/дизел. Учи се в първи курс и няма значение колата дали е много съвременна или е от миналия век. Просто така си работи дизела. 

Имах О1, 1.9TDI 90bhp, която София-Берлин-София даваше СРЕДЕН разход 5.5 с включен климатик. Това при 150 (3к оборота) по магистралите в Германия и 130-140 (с 10 над ограничението) по километраж извън Германия. Верно на 3к оборота харчеше много ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, ID A написа:

Не се косете. И това ще стане, като затегнат ГТПтата. Хората ще си купуват дпф и катализатори, вместо да ги режат и продават.

Да до 10-15г и това ще стане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален ДПФ е много скъп, а афтърмаркет, дори и доста по-евтини, не са качествени, с китайски или някакъв подобен произход, независимо дали са от Англия или от някъде другаде-не стават. Нямат свойствата на оригинала, автомобила е в почти постоянна регенерация, датчика за диференциално налягане показва извън максималните  прагови стойности. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.