Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Джаджи за колите


PRR

Recommended Posts

Идеята е в тази тема да споделями различни "джаджи" които си купуваме за колите.

 

Днес ми пристигна това:
20210131_210115_resize.thumb.jpg.f381bd6faa7a4403179c6fb201308718.jpg20210131_210128_resize.thumb.jpg.672eae73e3880d5153a289dee4ff75f3.jpg20210131_210134_resize.thumb.jpg.619b1b0995e41a9e95497e14ee731622.jpg20210131_210137_resize.thumb.jpg.a247038cb6e9f99c94b5bf1fc221ac7c.jpg

 

Нещото се монтира за около 30сек, включва се в OBD-то и след 5-10 сек разпознава протокола и е готово за работа. За малкото време, което имах да го тествам (около 40мин и 25км) съм доста доволен. Предвид липсата на каквато и да е информация относно температурата на двигателя, тази джаджа ми решава не малко проблеми. Като покарам повечко ще споделя още впечатления, но на този етап съм доволен и дори обмислям/оглеждам да взема едно такова и за Мицьо - да си гледкам турбото++ :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - С подобна (но май доста по-разширена функционалност), аз сложих "Polar FIS" на "Superb"-а и съм много доволен: Натисни Точно Тук. Под волана минава един главен кабел на Автомобила и там с букса се свързва с друг главен кабел. Разкача се буксата и това устройство се слага по средата, между двата кабела, като то извежда меню на екрана, който е между скоростомера и оборотомера и вътре в това меню може да се създадът десетки различни екрани, като на всеки екран може да има до 4 различни параметъра относно Работата на Автомобила. Например, аз си гледам наляганията на съединители на "DSG"-то, температурата на маслото на "DSG"-то, натоварването на алтернатора, налягания и температури на "DPF"-а и още куп неща. Уникална джаджа - силно препоръчвам за маниаци :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cool :) Ще го обмисля, като вариант за Мицьо. Но това не беше опция за кубчето. Като примерно японче, то крие всичко, а за малко над 100лв тази джаджа си заслужава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

@tuningmania Миро, тези данни не могат ли да се изкарат и от OBD на екрана на медията?

аз поне не успявам с ELM327 Mini iCar2 да изведа каквото и да е на Bolero-то. а джаджата е екстра за парите си - ползвам основно VAG DPF free, чел съм и съм трил грешки на Гица (О1 тур).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro_kem написа:

аз поне не успявам с ELM327 Mini iCar2 да изведа каквото и да е на Bolero-то. а джаджата е екстра за парите си - ползвам основно VAG DPF free, чел съм и съм трил грешки на Гица (О1 тур).

О, за Болерото ми е ясно, аз имах предвид на медия с Андроид и Торк. Миро е с такава, до колкото си спомням.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което чете Polar FIS би трябвало да го чете и ELM327. Стига ELM-ката да не е китайско копие на китайското. Съответно би трябвало да се визуализира и на медията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Izolini - С евтин "OBD2"-Четец (имам такъв) може да се изкарат малко неща. С по-скъп не съм пробвал, като под "по-скъп" имам предвид нещо от сорта на "VCDS"-Dongle с "Wi Fi"-Връзка (май няма "VCDS"-Dongle с "Bluetooth"-Връзка). В този случай обаче идва Проблема, че няма "VCDS" за "Android". Но дори и да има, на дали ще можеш да си сменяш информацията от мулти-волана, както е с "Polar FIS"-а. Още по-малко да си я подреждаш, както на ТЕБ ти е кеф. "Polar FIS"-а, като устройство, към днешна Дата чете около 170 различни параметъра, като тази бройка се увеличава чрез "Update" на устройството един или два пъти Годишно. Отделно с това устройство може да се правят и някои (още го развиват) настройки, от сорта колко пъти да мига бързия мигач, може да се разреши оригинално забраненото Видео В Движение, дали, когато чистачките са включени и се включи задна скорост, да пуска автоматично задната чистачка, да се включват/изключват кои светлини да са дневни и подобни дребни настройки. Много удобно устройство. Отделно има и "Race"-насоченост. Измерва времена, разни скорости (точно тази функция не съм я ползвал до сега). В моя случай, показва 8-те датчика на парктроника, като вместо с чертички, показва разстоянието до препадствието в Милиметри. Яка джаджа, Испанска, като цяло и я развиват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

170 параметъра? Се едно имаш 170 датчика, които се четат. Силно се съмнявам. Нещо около числото 20 по може. 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, Моджо написа:

170 параметъра? Се едно имаш 170 датчика, които се четат. Силно се съмнявам. Нещо около числото 20 по може. 

Ами...то реално ги имаш. Все пак, колата следи (компа де) доста параметри. А ти свързваш Полар-а с компа и визуализираш всички данни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е. при все че е съмнявам. А иначе през обд доколкото знам може да се чете само моторната електроника.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моджо има ги параметрите изброени в линка. Най-печеливши са дизели с адблу, дпф, сцр и дсг. Не всички могат да се възползват от всички параметри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, Моджо написа:

Може и така да е. при все че е съмнявам. А иначе през обд доколкото знам може да се чете само моторната електроника.

През OBD можеш да правиш много неща. От любителска гледна точка, освен да следиш мотора, можеш да активираш и декативираш налични функции по колата като цяло. Всичко зависи от това какво си свързал към OBD буксата, какъв софтуер ще работи с тази букса и какви модули има инсталирани на автомобила.

 

За собствениците на Android, според мен най-доброто приложение е Torque. Но за съжаление, колкото и да функционално, може само да чете. Е, триенето на грешки не го броим, то е ясно. Наскоро, обаче, попаднах на приложение за iOS - Car Scanner. Според описанието му, с читав ELM327 (wi-fi), освен да чете, може да активира и деактивира различни функции по автомобила. Не съм го тествал, но според описанието му, това е софтуера, който най-много се доближава до функционалността на VCDS. Разработчика му е или българин, или руснак, съдейки по името му. Интерфейса е приятен. На страницата на софтуера има кои коли по марки и модели се поддържат. Шкода е сред тях, но не помня кои модели - разделени са и по платформи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Моджо - Колко неща ще разчете "Polar FIS"-а, зависи от оборудването на Автомобила. Не съм ги бройл при мен колко са нещата, но са доста над 100. То само около "DSG"-то са поне 20 параметъра :) Мога да ТИ го покажа на живо ако имаш интерес :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, не, мерси. Да гледам некви безмислици не е за мен. Има си специалисти да гледат те. Без референти стойности показанията нямат смисъл. Ако толко ме интересува имам торк и разни други софтове и кабели. Даже си  взех лаптоп само за диагностика. Събира прах )))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Моджо написа:

170 параметъра? Се едно имаш 170 датчика, които се четат......

 

Совалката Колумбия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Моджо - Някой неща ако ги гледаш, може да не стигнеш до специалист :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, сигурно. Ма треа знаеш какво да гледаш, кога не е наред, защо. Тия неща аз не ги знам.  Имам си специалист , който гледа и казва какво и защо.  Поне веднъж годишно минавам през него. Разбира си ги нещата. Ако нещо  може да ме задържи на определена марка е това. Много добър майстор и да знам откъде да си купувам чаркове с добро качество и цени. Откак се гъзурчих за едно нещо час и половина и не успях да го сменя, а същия го смени за 3 (словом три) минути съм се отказал от секакви експерименти ))). Като цяло съм привърженик на това всеки да си разбира от работата и да не се занимава с неща, които не разбира. Щото феномена лекар да е зидаро мазач или майстор на коли не ме кефи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че може да показва 170 неща, не означава, че трябва да ги знаеш и разбираш всичките. Мен лично ме интересуват основните - температура на водата, температура на маслото, консумация (много добър показател за проблем) и евентуално грешки. Всичко останало е екстра. 

А, предвид, че Джимнито не показва почти нищо и няма индикатор дори за температурата на водата такава джаджа става задължителна. 

А на Мицьо ще сложа защото искам да гледам тповече неща отколкото мога да видя на един екран на FIS-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Станаха 3 показателя :)) Ако нямаш прибор за темп на водата съм ок. На маслото ...шкодата има такова показание...мен лично не ме интересува особено.

Виж за разхода е така. Само че истината не е някакъв моментен разход или дори на 100 км или на 5 дни. Различни са условията, трафика, всичко.

Аз правя така. Края на месеца пълня догоре и си пиша км. Събирам си бележките или поне записвам колко съм налял. Края на следващия месец повтарям упражнението и си смятам среден разход. Ако е +- 0.3 до 0.8л макс от средните стойности е ок.  Или ако случайно е повече обикновено има обяснение. Примерно съм ходил до Сливен и съм карал магистрално. И така. Ся за дизелите по има резон нещо да се гледа. Особено показания свързани с турбото.

Що му не боднешедин прибор на това Джимни за темп на водата ? И от лада става :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Какво на един екран? Аз имам 7 или 8 екрана на "Polar FIS"-а. Бяха максимум 10 отделни екрана, с по 4 показания на всеки, което беше 40 показания. С последния "Update" ги направиха май 30. Което са 120 показания. Между екраните се минава със "Scroll"-а на мултифункционалния волан..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е, че мога да виждам повече от една стойност едновременно. В момента мога да си избера температура на маслото, но не виждам разход (примерно). Честно казано, доста повече би ме изкефило едно андроид приложенийце с което да мога да гледам всички стойности, които аз реша, ама това ще дойде нататък. За момента, особено за Джимнито, този вариант ме устройва напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.02.2021 г. at 18:43, Mishelle написа:

...За собствениците на Android, според мен най-доброто приложение е Torque. Но за съжаление, колкото и да функционално, може само да чете. Е, триенето на грешки не го броим, то е ясно. Наскоро, обаче, попаднах на приложение за iOS - Car Scanner. Според описанието му, с читав ELM327 (wi-fi), освен да чете, може да активира и деактивира различни функции по автомобила. Не съм го тествал, но според описанието му, това е софтуера, който най-много се доближава до функционалността на VCDS. Разработчика му е или българин, или руснак, съдейки по името му. Интерфейса е приятен. На страницата на софтуера има кои коли по марки и модели се поддържат. Шкода е сред тях, но не помня кои модели - разделени са и по платформи.

 

Car Scanner е наличен и за адроид. Имам го даже на едно от смарт устройствата ми, макар че не съм го разцъквал много - за момента си служа и аз с Торк инцидентно когато се наложи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Моджо написа:

... На маслото ...шкодата има такова показание...мен лично не ме интересува особено.

Виж за разхода е така. ...

Аз правя така. ...

Що му не боднешедин прибор на това Джимни за темп на водата ? И от лада става :)

На шкодата почнах да гледам маслото след проблема с водната помпа. Остана ми "едно на ум". Да не говорим, че "нормалната" температура на маслото на този двигател се оказа 110-115 градуса, като при повечко натоварване стига до 120 +- 2 градуса. Не е добре :(

Аз си записвам километри, литри и цена на всяко зареждане на всички МПС-та... последните 20+ години. Което не пречи да си следя и моментния и "средния".

А да бодна още един уред, да се чудя как да го окабелявам, къде да го слагам и прикачам и т.н. и т.н. при положение, че за 100лв го бодвам в една букса и имам нужната информация... Ми не, благодаря :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След като понатрупах малко повече наблюдения за джаджата да споделя. Държи се доста прилично, "пали" за 4-5 секунди след подаване на контакт, т.е. тръгва почти с паленето на двигателя. Скоростта на обновяване е прилична - около 1, 1.5 секунди, което за повечето данни е достатъчно, но малко "лагва" при оборотите. Предвид, че си имам оборотомер, това не е проблем. Показанията за скоростта също се различават спрямо скоростомера - при зададена скорост от 95, GPS-а показва 88-89, скоростомера 95-96, а джаджата 98. Забелязах, че синята лампа за студен двигател изгасва при достигане на 56 градуса на водата, но при падане обратно до 52-53 не светва пак. Това се случва при по-дълго спускане с надуто парно на макс и спиране на двигател. 

Като цяло - малките размери, големите цифри и лесната инсталация и конфигурация са големите плюсове. Минусите са малки разлики в показанията и не-достатъата скорост на обновяване на данните.

И един минус свързан с колата - на кубчето ръчката за отваряне на предния капак е сложена точно под куплунга на OBD-то и за да се стигне до двигателя куплунга трябва да се извади. Но за това вината не е на производителя на джаджата, а на колата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.