Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

@Боре https://call.sofia.bg/bg/Signal/Details/245082

Това е последният сигнал който съм пуснал- нещо незначително, липсващ знак. 

Само искам да уточня че не съм онлайн нацепен батка, дори обратното, гледам в нета да си мълча.

Вода няма да ти нося от десет кладенеца щот ме боли кръста и не моа дигам тежко, само ще кажа че до момента не съм получил грам съдействие от правоохранителни ни органи, КАТ и каквото се сетиш още.

Обаждал съм се, устно съм подавал дигна- нищо баце....

Ако прочетеш първото ми мнение в тази тема, съм написал че спирам да разправям с простотията Българска защото ми писна.

Да карат в насрещното, да се избиват, дупки да се отварят, кабели да висят, каквито ще закони да приемат, с маски без маски, с фитнеси без фитнеси, с ваксини без ваксини все ми е тая....

Само едно последно нещо.

Преди години бях качил клипче във фейс групата на този форум, как един със шкода щеше да ни избие сумати народ като изпревари автобус от градски транспорт на моста на връбница, а ние в колоната която бяхме срещу него бяхме поне 5 коли, изядохте ме тогава, кокалче не оставихте. Кво ми е пречел, имало място да сме се разминели, да съм се мръднел на страни да не ме удари, бил съм педераст щот снимам и качвам....и т.н. простотии.....

Уточнение, моста е с по едно платно или лента в посока разделени с двойно непрекъсната линия и ограничение на скоростта 40 км/ч

Но е все тая, тук само си търкаме клавиятурата, щот ходиме на онллайн курсове по ММА, шах, балет.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.5k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    267

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    178

  • Izolini

    154

До @PRR - ТИ ми задаваш въпрос, кои Закони и по колко пъти са променяни - аз ТИ отговарям, че в "Link"-а, който ТИ посочих, има изброени конкретни Закони и конкретни цифри за брой промени. На Български Език е, не би трябвало да имаш Проблем с разчитането. Не знам дали има официален начин за определяне, дали един Закон е добър или не. Ще ТИ кажа, как аз определям за себе си - ако няма обществен (съжалявам за политнекоректната лоша Комунистическа дума) дебат и ако многократно бива променян, то за мен не е добър. Постоянните промени са отблъскващи за чуждестранни инвеститори. А не е да нямаме остра нужда от такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, никъде не те попитах кои закони са променени и/или колко пъти! Попитах те "кой закон е добър и кой лош", както и "какъв е критерия за добър/лош закон" !

Общо мрънкане "ама то не е така", "законите са лоши", "ние живеем лошо", "България е малка държава" и т.н. и т.н. са празни приказки с нулево съдържание и стойност, а и неверни! 

Ето, Иво е дал пример, който най-вероятно е достоверен. Не съм юрист и не мога да преценя, ще оставя специалистите в областа да се изкажат! Ама общи приказки ... ша ма прощаваш ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.03.2021 г. at 10:50, tuningmania написа:

ако няма обществен (съжалявам за политнекоректната лоша Комунистическа дума) дебат

Всеки един законопроект минава за събиране на мнения в заинтересованата гилдия. Колко тези мнения се взимат под внимание - ми поне за последните изменения в ЗУТ мога да кажа със сигурност, че не се взимат.

 

А обствено обсъждане (дебат е съвсем друго) е пълна простотия. Каква сакрална мъдрост очакваш от бай Мъдьо от Долно Уйно по проект за изменения в ЗУТ, ЗЗД, ГПК, ТЗ??? Или дори от теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера четох Наредба N5 (ако не се лъжа беше) касаеща т.н. Паспорти на сгради .. е нема толко сбъркан текст само в първите п 5(пет) точки имаше споненати над 6 промени от 2007 до 2013 и в крайна сметка пак не разбрах какви документи да събера , на кой да ги дам и колко ще струва като навърши пълнолетие къщата ми , да изкарам паспорт :)

Същата какафония беше и когато се изкарваха т.н. ЕГН -та на имотите - никъде , никой държавен служител (компетентен) не си беше направил труда да напише (поне в сайта на заинтересованото ведомство) какво включва процедурата и беше един организиран хаос ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.03.2021 г. at 17:23, Боре написа:

Повярвай ми, на инженер е най-трудно да му обясниш нещо от гледна точка на правото. Плътно след него, се нареждат лекари и учители...

Гена, не се и опитвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, The Best Forman написа:

Вчера четох Наредба N5 (ако не се лъжа беше) касаеща т.н. Паспорти на сгради .. е нема толко сбъркан текст само в първите п 5(пет) точки имаше споненати над 6 промени от 2007 до 2013 и в крайна сметка пак не разбрах какви документи да събера , на кой да ги дам и колко ще струва като навърши пълнолетие къщата ми , да изкарам паспорт :)

Същата какафония беше и когато се изкарваха т.н. ЕГН -та на имотите - никъде , никой държавен служител (компетентен) не си беше направил труда да напише (поне в сайта на заинтересованото ведомство) какво включва процедурата и беше един организиран хаос ;)

Е, Докторе, какво се учудваш, това си е съвсем нормално - през далечната 2005 година излязоха задължителни НАССР. Тогавашните ХЕИ щяха да следят и да глбяват всяко заведение, което нямаше разработена, закачена на видно място и приложена на практика такава система.

 

Питаш в в сградата на ХЕИ някой, питаш отговарящата за твоето заведение от ХЕИ, тичаш и в ДВСК да питаш, какво е необходимо, за да се разработи и приложи тази система - на 100%от случаите всички вдигаха рамене и казваха:

  - Не знаем, има фирми, които се занимават с това, обърнете се към тях.

Фирмите, дето до вчера против вредители пръскаха и дизенфекцираха, изведнъж, ама точно за една нощ, станаха специалисти по HACCP и започнаха да искат средно по около 2000 лв. от средно голямо заведение, за да изработят такава система.

 

Съпругата ми намери и отвори документацията за прилагане и изработване на HACCP, утвърдена на различни места в ЕС, която я имаше тогава само на чужд език, но не и на български, преведохме я, нагласихме я по параметрите и особеностите на нашето заведение и от ХЕИ, както не ни бяха дали тогава никакви насоки и с нищо не ни съдействаха, толкова много харесаха самоделният ни документ, че си направиха копие и то доста години висеше на стената зад бюрото на госпожата, която отговаряше за част от търговските обекти в кв.Лозенец по онова време.

 

 Разбира се, никоя фирма така и не успя да прибере около 2000 лв от нас, за нещо което сами си свършихме, въпреки бездействието и съпротивата на отговорните институции.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.03.2021 г. at 6:45, vladkant написа:

@Боре https://call.sofia.bg/bg/Signal/Details/245082

Това е последният сигнал който съм пуснал- нещо незначително, липсващ знак. 

Само искам да уточня че не съм онлайн нацепен батка, дори обратното, гледам в нета да си мълча.

Вода няма да ти нося от десет кладенеца щот ме боли кръста и не моа дигам тежко, само ще кажа че до момента не съм получил грам съдействие от правоохранителни ни органи, КАТ и каквото се сетиш още.

Обаждал съм се, устно съм подавал дигна- нищо баце....

Ако прочетеш първото ми мнение в тази тема, съм написал че спирам да разправям с простотията Българска защото ми писна.

Да карат в насрещното, да се избиват, дупки да се отварят, кабели да висят, каквито ще закони да приемат, с маски без маски, с фитнеси без фитнеси, с ваксини без ваксини все ми е тая....

Само едно последно нещо.

Преди години бях качил клипче във фейс групата на този форум, как един със шкода щеше да ни избие сумати народ като изпревари автобус от градски транспорт на моста на връбница, а ние в колоната която бяхме срещу него бяхме поне 5 коли, изядохте ме тогава, кокалче не оставихте. Кво ми е пречел, имало място да сме се разминели, да съм се мръднел на страни да не ме удари, бил съм педераст щот снимам и качвам....и т.н. простотии.....

Уточнение, моста е с по едно платно или лента в посока разделени с двойно непрекъсната линия и ограничение на скоростта 40 км/ч

Но е все тая, тук само си търкаме клавиятурата, щот ходиме на онллайн курсове по ММА, шах, балет.....

 

Аз съм ползвал тази платформа и съм доволен. Преди няколко години, в един неделен ден, върху Октавията ми и съседната кола се строполи голям клон. Сухо дърво, виси така от години. Защо никой не беше подал сигнал до сега, не знам. Дали е трябвало общината да го види преди това сама, знам ли. Едва ли може да разгледа всяко дърво на територията си. Та в неделя подадох сигнал, понеделник сутринта бяха сложили ленти и надпис да не се паркира, а вторник отрязаха клоните, извозиха ги и боядисаха с нещо там, където беше отрязано дървото. Та моето наблюдение е съвсем друго.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлага се ново отменяне на срока 

 

https://www.dnes.bg/politika/2021/03/15/gerb-iska-otlagane-s-2-g-za-tehnicheskite-pasporti-na-sgradite.483287?fbclid=IwAR2s8rt8Vbae7rUUZPjSqmrDsPIrZXeI8Zzg17W2sBV0b3hNQ1NBZIBIEN0

 

 

Редактирано от shotik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@shotik, Тоше, типично по управленски - нека да разринем мравуняка, да нажежим атмосферата, да дадем поле на всяка жълта медия да пише небивалици и откровенни неистини, за да се шашкат хората допълнително, после да успокоим страстите, че ние, НИЕ, видиш ли, ще се погрижим за хората, ще удължим пак срока...., че да привлечем избиратели след няма и три седмици.

 

Ама зад това удължаване на срока, за времето. с което пак нещата ще се изпратят просто в едно необозримо за нашите активни политици бъдеще, казват ли отговорните представители на анагажираните с тази дейност институции какво ще свършат, че като дойде новият срок и пак се почне да се дъвче темата, с какво ще са подготвени, как ще информират потърпевшите, демек всики нас, ще има ли ясно опрделени правила и процедури, кое след кое следва и кое колко ще чини, ама с разбивка, както сега е в касовите бележки по бензиностанциите, какви действия изисква цялата процедура, ама в ясно установен ред, кой документ е пръв, кой е след него, кои институции ще са ангажирани в цялата тази процедура - дали това ще го видим, ако сегашните управляващи са на власт през 2024?

 

Аз много се съмнявам, искрено се надявам да не съм прав.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber, не знам защо но за дърветата са бързи. Преди около две години на нашата улица дойдоха и я инспектираха цялата, след два дни почна поголомна сеч.....

Преди около месец зад съседния блок падна дърво в градинката, нямаше щети нямаше нищо, на следващият ден беше разфасовано.

След два сигнала за опасни шахти със счупени капаци, лично съм им възстанонил капаците.

.....явно съм кърък....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами съществена логика не можеш да търсиш. "Държавното" (в слуая общинското) е така. И то е така по цял свят. Неуволними "експерти", никаква мотивация за работа и толкоз. Някой път са мега адекватни и бързи, друг път все едно не съществуват. Аз като цяло съм доволен как се управлява София. Като се сложат всички фактори, че града не е мислен за толкова голям, за толкова трафик и за толкова хора, мисля, че е добре. Със сигурност може и по-добре да е.

Не знам по другите държави дали големите общини са организирани така - райони и една община майка. Но това по-скоро ми се струва грешно. Историята показва, че колкото повече се надробява една администрация, толкова по-скъпа и неефективна става. Според мен районните общини трябва да изчезнат и да си има една голяма столична община. Ама това са си някакви мой размисли и не знам дали реално могат да се случат.

 

п.с. - Имам още едно позитивно пряко впечатление. На един огромен паркинг пред нас, имаше нещо странно разлято. Стоеше като сгъстено масло. Петното беше нещо от сорта на 5 на 10 метра. Никой не знае от къде се появи, защото не е като да е изтекло 50-60 литра от някоя кола нафта например. Количеството изглеждаше да е бая. Както и да е. Седя седмица-две. Най-накрая от един магазин се обадиха и след няколко дни заварих някакви мацки от инспектората. След още 5-6 дни петното беше отстранено.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. "само" 3 седмици им е отнело, за да почистят?

Същите тези се грижат и за разливи, в следствие на катастрофи, по улиците - там са сравнително бързи, ама им звънят полицаите. Само дето технологията им е малко...да кажем остаряла - пясък и двама души с метли, но хората се стараят.

Що се отнася до управлението на  София - ами улиците в центъра са проектирани за население от 300 000 души, а не за 1,5 млн. За броят автомобили въобще няма какво да се коментира. Съответно улиците са малко теснички за сегашния трафик. И ето тук се намесват разни "фактори" - прави се един приличен булевард (Ботев и Мария Луиза например) и веднага половината се разчертава за зона. Взима се една и без това тясна улица и половината става вело алея (виж Раковски). 

От общината говорят за намаляване на вредните емисии отделяни от автомобили, а правят така че да увеличат задръстванията, а на празен ход колите са по-мръсни, отколкото на високи обороти. Някак няма логика. Отделно, че по закон нямам право да се движа по трамвайните релси, а с подобни "подобрения" и с липсата на контрол ме принуждават да нарушавам правилникът (пак Ботев, Мария Луиза, Черни връх).

Има много какво да се желае.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Logrus написа:

Т.е. "само" 3 седмици им е отнело, за да почистят?

Същите тези се грижат и за разливи, в следствие на катастрофи, по улиците - там са сравнително бързи, ама им звънят полицаите. Само дето технологията им е малко...да кажем остаряла - пясък и двама души с метли, но хората се стараят.

Що се отнася до управлението на  София - ами улиците в центъра са проектирани за население от 300 000 души, а не за 1,5 млн. За броят автомобили въобще няма какво да се коментира. Съответно улиците са малко теснички за сегашния трафик. И ето тук се намесват разни "фактори" - прави се един приличен булевард (Ботев и Мария Луиза например) и веднага половината се разчертава за зона. Взима се една и без това тясна улица и половината става вело алея (виж Раковски). 

От общината говорят за намаляване на вредните емисии отделяни от автомобили, а правят така че да увеличат задръстванията, а на празен ход колите са по-мръсни, отколкото на високи обороти. Някак няма логика. Отделно, че по закон нямам право да се движа по трамвайните релси, а с подобни "подобрения" и с липсата на контрол ме принуждават да нарушавам правилникът (пак Ботев, Мария Луиза, Черни връх).

Има много какво да се желае.

Конкретно за центъра - Раковска, идеята на стесняването и велоалеята е, да е лесно, бързо и достъпно придвижването с велосипеди, който не замърсява и да накара хората, които не им се чака в задръстване и се возят сами, да слязат от автомобилите. 

Логично е че, колкото повече се разширяват улици и платна, толкова повече трафик ще се насочи там, а идеята за центъра е точно обратната, да се намали трафика на замърсяващите превозни средства. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Т.е. "само" 3 седмици им е отнело, за да почистят?

Същите тези се грижат и за разливи, в следствие на катастрофи, по улиците - там са сравнително бързи, ама им звънят полицаите. Само дето технологията им е малко...да кажем остаряла - пясък и двама души с метли, но хората се стараят.

Що се отнася до управлението на  София - ами улиците в центъра са проектирани за население от 300 000 души, а не за 1,5 млн. За броят автомобили въобще няма какво да се коментира. Съответно улиците са малко теснички за сегашния трафик. И ето тук се намесват разни "фактори" - прави се един приличен булевард (Ботев и Мария Луиза например) и веднага половината се разчертава за зона. Взима се една и без това тясна улица и половината става вело алея (виж Раковски). 

От общината говорят за намаляване на вредните емисии отделяни от автомобили, а правят така че да увеличат задръстванията, а на празен ход колите са по-мръсни, отколкото на високи обороти. Някак няма логика. Отделно, че по закон нямам право да се движа по трамвайните релси, а с подобни "подобрения" и с липсата на контрол ме принуждават да нарушавам правилникът (пак Ботев, Мария Луиза, Черни връх).

Има много какво да се желае.

 

Ами толкова някъде, да. Но предвид, че петното беше под 20-30 коли, нито е лесно за виждане, нито за третиране, нито за чистене.

 

Другото, което си написал е така. То никой никъде в света не се справя с урбанизацията. Няма как да се... Единственият вариант е мега силна индустрия с разпръснати производства из цялата страна. Така както е в Германия например. Но тук започваме с греда номер 1 - няма инфраструктура. Почти всяка година съм за няколко дни служебно в Обераудорф, на около 80 км. от Мюнхен. Голяма част от хората в селото работят именно в града. Ми от селото до Мюнхен се стига за 30-40 минути в час пик... Пътувам го десетина пъти в годината дет се вика. Няма сняг, няма дъжд. Ауди, Аутобан, Ахтунг и си там.

А велоалеите са някаква пълна кретения, в която вярват само аутисти като Борис Бонев и сие. България не е страна с климат, който да позволява масово използване на велосипеди. Ама така са зелените либерали. Много вой, малко мисАл.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Сега гледам, 1.9 Дизел, Евро 3, около 2008 Година, отделя около 170г/км въглероден диоксид. 3.0 Дизел, Евро 6, около 2016 Година, отделя 180г/км въглероден диоксид. Защо единия Автомобил ще може да влиза в Центъра а другия не?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Сега гледам, 1.9 Дизел, Евро 3, около 2008 Година, отделя около 170г/км въглероден диоксид. 3.0 Дизел, Евро 6, около 2016 Година, отделя 180г/км въглероден диоксид. Защо единия Автомобил ще може да влиза в Центъра а другия не?

 

Кой е тоя 3ка дизел, който отделя 180 грама на км. и е Евро 6? VAG 3ка дизела от тая година е 140 грама на км.

 

p.s. - Ако не разбра, евростандарта няма значение за въпросните стикери и ограничения за зони.

 

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @sauber - "Mercedes Benz ML" гледах за 3.0 Дизел.

 

"Всяка екокатегория ще бъде определяна на база данните в свидетелството за това каква категория има от Евро 2 до Евро 6. Когато не е отбелязана екологичната евронорма, ще се вземат резултатите от измерването на замърсяването, направено в техническия пункт”.

 

В крайна сметка при измерването, какво мерят? Въглероден диоксид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ML не виждам тройка печка, има Е класа. Тя е 142 гр. на км. Няма как да е Евро 6 и да е различно от това на графиката.

 

А при измерването се мери според дали е дизел или бензин колата. Виж тука https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/nH32.pdf , 44та и 45та страница.

 

Euronorms_Diesel.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Logrus написа:

Отделно, че по закон нямам право да се движа по трамвайните релси, а с подобни "подобрения" и с липсата на контрол ме принуждават да нарушавам правилникът (пак Ботев, Мария Луиза, Черни връх).

Има много какво да се желае.

 

Чаво, всеки ден шофирам по бул."Христо Ботев", поне по два пъти и все в час пик. 

Никога, не ми се е налагало да шофирам по трамвайните релси/линии, освен за да заобиколя поредния дебил паркирал на аварийки и на втора линия, и въпреки това винаги стигам на време.

Отделно, че почти винаги, тарикатите които шофират по релсите/линиите, стоят заедно с мен на светофара и чакат точно толкова, колкото и аз. 

Разликата е, че не им се отваря парашута да им направя място за да завият заедно с мен и другите автомобили които чакат/чакаме в съответната лента, щото видиш ли сме балъци !

В резултат, след кръстовището, почти всички са зад мен, дори на следващия светофар.

 

Мисълта ми беше /че се отплеснах/, защо и кой те принуждава да се правиш на трамвай, и защо мен никой не ме принуждава ?!?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес станах "жертва" на "разширението" на бул.България при кръстовището с Т.Каблешков .. в крайна лява лента за направо бетоновоз , в крайна дясна автибус , а в средната лента за направо не може да мине и колело .. на бетоновоза левите гуми вървяха по линията , а десните (и двете) бяха в съседната лента .. подобна беше ситуацията и с автобуса :) мега ЕнтеУгентно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, последните няколко страници чета с примери за кофти движение в центъра на София. Абе аз май в друга София карам. Движение в центъра е минимум на половина по отвратителност спрямо това по периферията и в крайните квартали. Колкото можеш да висиш на бул. Бъкстон или пък на Малинов, никъде в центъра не можеш да висиш толкова. И това са само два примера.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, sauber написа:

Между другото, последните няколко страници чета с примери за кофти движение в центъра на София. Абе аз май в друга София карам. Движение в центъра е минимум на половина по отвратителност спрямо това по периферията и в крайните квартали. Колкото можеш да висиш на бул. Бъкстон или пък на Малинов, никъде в центъра не можеш да висиш толкова. И това са само два примера.

 

Ко говориш , Малинов е широк център ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Боре , приятелю, заради описаните от теб дебили се налага да карам по релсите - стигат ти 2-3 м/у всеки две преки, за да си загуби смисъла да се мъча да стоя в дясно.

Предполагам, че има значение часът в който минавам тук или там, но около 17:00 на Ботев, от пл.Македония към Петте кьошета редовно има поне 6-7 тиквеника на аварийни. Преди 40-тина минути на Черни връх - изненадващо, но от Кошарите до Парадайс бяха само двама, но за сметка на това при мол-а си парадайса и мамата.

Абе явно кофти късмет имам, че все в неподходящо време се движа из градО - м/у 8 и 19 почти ежедневно... явно трябва да си променя работното време и да си карам спокойно ...къде 3 сутринта ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.