Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

Знам, че @The Best Forman крие омраза към тези клетки заради един Голф, едно въже и един калник, ама чак тема да пусне... ?

Иначе сериозно.... 

Премахването на тези "гаражи" е хубава инициатива за която се говори от много време. Съгласен съм че повечето са многоооо грозни и пречат често,но...проблема е в премахването и последствията след това. Самото събаряне не е кой знае колко зор. Ще се вдигне прах, ще има драми тук там, но ще мине и замине. 

Проблема е какво ще остане след това. До колко ще бъде почистено качествено и дали няма да останат едни грозни гледки като след бомбардировка. Като знам държавните и общински структури как мислят за това и ми става лошо. 

Силно се надявам да има поне някаква гражданска позиция на хората и да не позволят да остане погром след тази инициатива. 

 

По стечение на обстоятелствата от известно време и аз ползвам такъв "гараж" за Окито и хич няма да ми е ОК да го няма, ама...немога да отрека че е грозен и пльоснат в нищото. Просто гледката която ще бъде след махането му ще е ужасна. 

И за завършек. Наистина се надявам от общината да не си направят само един PR с това, а и да се заемат с елементарно поддържане на малки улички и паркинги. Щот клетките им бодът очите, ама състоянието на малките улички, тротоарите и подобни е отвратително. Никаква поддръжка от години. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.5k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    267

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    178

  • Izolini

    154

преди 14 минути, mRt написа:

...

И за завършек. Наистина се надявам от общината да не си направят само един PR с това, а и да се заемат с елементарно поддържане на малки улички и паркинги. Щот клетките им бодът очите, ама състоянието на малките улички, тротоарите и подобни е отвратително. Никаква поддръжка от години. 

 

О, ще ги подръжнат те, с едни хубави колчета и нови зелени зони навсякъде, както направиха в квартала на Учтивия лос. Но поне има полза от колчетата - вече няма коли в градинките.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с колчетата стана и в Бъкстон, поне в моя район и наистина калта бързо беше превзета от тревата. Вярно, че и местата за паркиране рязко намаляха.

Иначе всички говорят за вдигане, сигнали, но никой не отваря тема, че парите изхарчени за премахването на една клетка, могат да бъдат използвани за инфраструктура в тези квартали. И защо не се търси отговорност от ползватели/собственици на подобни гаражи. Има си много ясни текстове по зут за незаконните постройки, премахването и т.н. Защо ние плащаме чуждите своеволия?

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, ID A написа:

И защо не се търси отговорност от ползватели/собственици на подобни гаражи. Има си много ясни текстове по зут за незаконните постройки, премахването и т.н. Защо ние плащаме чуждите своеволия?

Така е, Ивчо. Ама как ще докажеш, че дадена клетка е собственост на някого, за да го санкционираш? Клетката няма документи, няма история, няма проследимост. Интересно ми е как би трябвало да се процедира при тези обстоятелства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се процедира в Америка, като хванат някой с крадена вещ? Веднага обвинение притежание на крадени вещи. Паркираш си колата на частен имот без разрешение, веднага я отнасят и глоба.

Тук не могат да хванат кой ползва даден гараж ли? Да сложат една камера и ще го хванат. Но за съжаление законите ни са така написани, че това нищо не значи. И затова там е едно, тук е друго. Защото се пилее паричен ресурс за глупости. Като стигнем нивото, че нарушиш ли закона плащаш без шикалкавене и тук нещата ще се наредят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото на 90-те г  на три пъти се опитаха да ми откраднат трабанта по- късно видях една обява, че на гара Илиянци се продават контейнери по 280 000 лв. Такива бяха парите тогава, но с мои пари и малко помощ от родителите ми , купих един и с още 50 000 лв го прекарах пред блока  в зелена площ, нарочно пред моя апартамент и циганите под мен на първия етаж, един от тях беше крадеца. 

Малко по- късно се запиля на някъде , баба му и чичовците и те и го купиха други хора. 

Преместих го отстрани на блока, до него сложиха бетонен, но покрай другите блокове имаше поне 40 и се приказваше ,че от общината може да искат наем. 

Бяхме съгласни, но  ни привикаха  и се подписахме под документи за собственост. 

След няколко години пак имаше спявка , докато преди три години вече се разбра ,че няма да го бъде и налепиха заповеди  за освобождаване на местата. 

Пишеше, че ако доброволно не ги премахнем, ще бъдат извозени и после общината по съдебен път ще си иска парите.

Дадох обява и го продадох за 900 лв, прилична цена , защото само няколко месеца след това не им даваха и 400 лв на контейнерите и 300 лв на бетонните. Тогава се появи един Краз с хидравлична платформа зад кабината и като влезне в гаража със задницата , платформата се надига и така бетонните гаражи се озовават във въздуха и ги извозват. 

Сега на мястото паркираме две коли, но на два пъти по- напред  и ако контейнера беше 6 Х 2.50= 14 кв. м . сега колите заемат 6 Х 5 = 30 кв. м . 

Циганията беше ,че не се поддържаше чистота, някои ги бяха повдигнали на бордюри , вратите различни по конструкция и боя, отгоре хвърляха гуми и др. 

Ако имаше план със застроени еднотипни гаражи, щеше да е друго. 

Сега циганията  е около колите, никой не почиства и вече и аз не го правя, защото и на мен ми омръзна, а и не всеки път спирам там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, ID A написа:

Как се процедира в Америка, 

Ами  в Чикаго за да паркираш на улицата  пред дома си, се плаща 150 долара/ не се сещам за месец или година/ , в Япония не можеш да купиш кола , трябва да имаш  паркомясто и плащаш  за него на общината, на улицата не може да спираш, само на платени паркинги. 

Видях го  това  в Киото, Осака,Нара,Япония , когато дъщеря ми живееше там и ходих на екскурзия , а сега е в Чикаго и ми го казва, вярвам на нейните думите. 

Редактирано от shotik
печатна грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук разноските за да го хванат ще са по-големи от глобата, която ще приберат.

А и има нещо друго. 2 пъти смятах себестойност за разбиване, извозване и депониране на една клетка и тези 1500 лева не ми излизат от никъде. Виж, на 500 с печалба (добра печалба) може и да си стиснем ръцете. Като голяма част от тази сума отива като такса за разтоварището във Враждебна - 10 кинта на кубик.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, shotik написа:

Ами  в Чикаго за да паркираш на улицата  пред дома си, се плаща 150 долара/ не се сещам за месец или година/ , в Япония не можеш да купиш кола , трябва да имаш  паркомясто и плащаш  за него на общината, на улицата не може да спираш, само на платени паркинги. 

Видях го  това  в Киото, Осака,Нара,Япония , когато дъщеря ми живееше там и ходих на екскурзия , а сега е в Чикаго и ми го казва, вярвам на нейните думите. 

 

Това го дрънкам от 100 години. Почасова зона само в идеалния център, а в останалата територия на града платено паркиране на дневна и годишна база.

Предимства:

1. Изчезват паметниците.

2. Автомобилите с регистрации от друг град плащат където ползват, а не се измъкват по обратният ред.

3. Допълнително се стимулират хората, които нямат реална нужда от автомобил да го разкарат.

От 1 и 3 моментално следва увеличение на броя паркоместа. Това до голяма степен ще елиминира паркирането по зелените площи, тротоарите и къде ли не. А и ще се събират повече пари, които целево могат да се насочват само за квартална инфраструктура и такава за паркиране.

Само позитиви би имала такава мярка.

 

п.с. - Паркинга пред блока ми е изключително показателен за това, колко хора пътуват по празниците, защото е доста голям. Има около стотина паркоместа. Ако е толкова меродавен и по отношение на това, колко от колите се карат реално, мога смело да заявя, че едни 30 и кусур процента от колите в София не мърдат с месеци. Още на първият паднал сняг се вижда, че има коли, които не помръдват до първа пролет. Ако и тогава въобще помръдват...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво Чикако,каква Япония я се огледайте в каква свинщина живеем? За тези към 20-се години от както има зони някой може ли да ми посочи един паркинг направен в тях.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Аз продължавам да не разбирам, какво ще се постигне с премахването на тези бетонни гаражи? Или ще започват строежи на тяхно място или ще се събират Пари от платено паркиране. Под въпросните гаражи е кал - там няма да може да се паркира, защото е тревна площ. Автоматично Автомобилите отиват на улиците, които са тясно за всички. Никаква логика няма. Никаква преценка на плюсове - минуси. Просто поредната фирма на наш Човек ще прибере Милиони. Да - незаконно е. Но ако имаше логика, можеше ползвателите на такива гаражи да плащат в Годините назад или напред колкото се прецени и с тези Пари сега да се направят паркинги - 1, 2, 5 - пак е нещо. Сега е 100% създаване на Пеоблем, без решаване на нито един. Абсолютна дебилщина. Мотиви за решението - никакви. А - забравих - незаконно е. Народ, на който бетонните гаражи му пречат а 250-те Лева Пенсия на Възрастните Хора не го притесняват ни най-малко (което си личи ясно, защото нищичко не е направил по темата) - не може да бъде оправен по никакъв начин. Махаме ги, ей така. Освен евентуалната панорамна гледка, нищо друго няма да се подобри. Поредното действие без идея.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един гараж заема място на 1.5 коли, т.е. премахването им би добавило 50% отгоре парко места.

Един незаконен гараж осигурява незаконното право на някой да ползва еднолично общинска земя.

 

И да, съгласен съм с коментираното по-горе: на всеки апартамент се полага по едно евтино място за паркиране в района на сградата. За останалите 3но и нагоре по-скъпо. И целия град да стане зелена зона, както е в много от европейските държави. Което семейство желае да притежава повече от един автомобил да си осигури парко място или да си плаща. Това ще разкара паметниците от паркингите, ще реши проблема с не плащането на данъците по местоживеене (не плащаш данък в София/Пловдив/Варна/т.н. - не ползваш място в София/...), ще намали трафикаи ще освободи място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.01.2021 г. at 20:00, Izolini написа:

О, ще ги подръжнат те, с едни хубави колчета и нови зелени зони навсякъде...

Всъщност с това поетапно зониране , прехвърлят проблема на съседните квартали .. така беше до скоро в кв. Иван Вазов и като въведоха зоната се оказа , че има по 3-5 коли от блок , всичко останало се беше нанесло от къде ли не и като попитах лицето ПетроФ , защо не усреднят за цяла София таксата за паркиране , а да плащат само тези с "чуждите" регистрации  .. познайте пак ме оплю дъртото брадато човече , намеси разни приказни герои и ме изкара "сърдитко" .

 

На 21.01.2021 г. at 22:52, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Аз продължавам да не разбирам, какво ще се постигне с премахването на тези бетонни гаражи?....

Нищо няма да се промени , София отдавна е пренаселена , а дори кооперациите , които уж се строят с гаражи са със сериозен дефицит (ако направиш сграда с 15 апартамента , гражите са не повече от 10) ... най-много едни 10-15 % от колите , които сега са паркирани по улиците , ще се приберат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @The Best Forman - И аз се очудих, но Приятел си купи Апартамент, в Жк. Малинова Долина, в нов блок с около 40 Апартамента, като под блока има около 20 Гаража, с гаражни врати и около блока още 20 Парко-Места (открити, тези Дни имаше Общо Събрание между другото и е взето решение да се сложат надвеси върху Парко-Местата) които са в границите на имота и са закупени от Собственици на Апартаменти. Тоест - за един Автомобил на Апартамент има място в границите на имота. Но не знам реално дали е въпрос на добра воля на Строителя или вече Закона изисква (крайно време е) да има поне по едно Парко-Място на Апартамент.

 

Истината е, че на всякъде в такива големи Градове има Проблеми (къде физически, къде финансови) с Паркирането, но тук тази стъпка не виждам до какво води. Държа да отбележа, че аз никога не съм имал такъв гараж - просто се опитвам да мисля (признавам, не е лесно) логично :)

 

До @PRR - Чисто принципно си абсолютно прав, че този вид гаражи, дават незаконна възможност, един и същ Човек, да направи дадена част от общинска земя, как да го нарека, неизползваема от друг. Това е така. Но ако приемем, че гаражите ги няма и тази земя стане използваема от всеки, то тогава използването става законно ли? Защото ако не - то излиза, че логиката за премахването е една друга, също типична за Българина, а именно "Не е важно на мен да ми е добре (защото аз също няма как законно да използвам общинска земя) а на Съседа да му е зле". Помисли и от тази гледна точка. А можеше просто да започнат да събират някакъв вид такси от ползвателите, които такси да отидат за Пенсионерите с минимални Пенсии и отделно да задължат ползвателите, например да боядисат гаражите в определени цветови нюанси и да имат задължение например 5 Метра около гаражите да се поддържа чистота, за да не се получават струпвания на боклуци. Варианти има - стига да се мисли глобално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сутринта един багер и един камион вдигат пушилка зад бл.24 , та като се махнат ще отида да видя първо дали махат само клетките от тревните площи и после дали са си почистили :)

Между другото новото строителство в повечето случаи се строи върху частни терени и ако строителя обособи паркинг , върху който да си пльоснеш такъв гараж , Общината може да прави като вятъра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, tuningmania написа:

...

До @PRR - Чисто принципно си абсолютно прав, че този вид гаражи, дават незаконна възможност, един и същ Човек, да направи дадена част от общинска земя, как да го нарека, неизползваема от друг. Това е така. Но ако приемем, че гаражите ги няма и тази земя стане използваема от всеки, то тогава използването става законно ли? Защото ако не - то излиза, че логиката за премахването е една друга, също типична за Българина, а именно "Не е важно на мен да ми е добре (защото аз също няма как законно да използвам общинска земя) а на Съседа да му е зле". Помисли и от тази гледна точка. ....

Това твърдение е доста невярно. Ако го няма гаража няма как да ограничиш кой да ползва мястото, т.е. изравняваш правото за ползване на общинската собственост между всички живеещи в района. Същото е като с паркирането на улицата и/или пред блока. Никой няма право на място, освен ако не го е закупил и заплатил правото да го ползва еднолично (служебните парко места в София). Същото е и с тротоарното право и заведенията - имат право да разположат маси/столово само, ако са си заплатили и получили разрешение за това. Всичко останало е незаконно и не следва да се толерира. 

В резюме - целта не е на съседа да му е зле, а и съседа да може да го ползва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Аз нещо се обърках.. Ползването от лицето "Х" е незаконно, обаче лицето "У" иска и ТОЙ да ползва, но не иска да е няколко метра в страни а точно където ползва "Х"? На път съм да се предам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Passi - Тоест - обединяваме се към твърдението, че и "Х" и "У" искат да ползват? А защо "У" не ползва съседното? "Х" какво е виновен, че се е сетил по-рано?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото може и той да иска да спира точно там.Това е общинска собственост и според нашите закони не е разрешено някой да я обсебва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Passi - Ясно. Цялата глъч за незаконност бе рязко забравена. Така и очаквах. Добре. Друга хипотеза - ако "Х" си премести гаража на все още празно място, дали "У" няма да реши, че не иска, където до сега е бил "Х" а където туку що е отишъл?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно схващам логиката ти не е проблем да ходя да си заградя един декар в Южния парк защото пръв съм се сетил.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Passi - Бъркаш нещата.. Докато все още никой не е заградил нищо в Южния Парк, то гаражите съществуват над 20 Години (поне аз от толкова ги помня). Според думите ТИ, изхождаш от позицията на "У" (който иска да ползва точно където е "Х"). Ако няма да ползва никой - тогава се пита какви са плюсовете, които ще произтекат от даването на десетки Милиони за премахването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами плюсовете са ,че законите добри или лоши трябва да се спазват от всички. На мен гаражите не ми пречат,но е крайно време тарикатлъците на дребно да бъдат прекратени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, tuningmania написа:

До @Passi ......Ако няма да ползва никой - тогава се пита какви са плюсовете, които ще произтекат от даването на десетки Милиони за премахването.

Ползата е , че ще освободи цялото място за паркиране на съответния паркинг и градинките и като въведе Общината такса за паркиране , няма да можеш да си скриеш колата в гаража и да пишеш на вратата "имам винетка"

преди 1 минута, Passi написа:

Ами плюсовете са ,че законите добри или лоши трябва да се спазват от всички. На мен гаражите не ми пречат,но е крайно време тарикатлъците на дребно да бъдат прекратени.

Това е малко спорно - има закони за едни , за други няма .. непрекъснато чета за сигнали от граждани за самонастанили се катуни и Общината и Полицията винаги си измива ръцете с " парцела е частна собственост, ние не можем да направим нищо" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.