Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Шкодата след 3 години


Наско_Н

Recommended Posts

                 Здравейте,
   Вече трета година търкалям фабия3-комби и  мисля, че имам
право да дам мнението си за качествата И.
1. Положителни:
    Всички системи: двигател, автоматики, скоростна кутия,
 гевезелъци, работят безотказно. Ускорението е отлично за
 двигателя / 1л. TSI - 120к.с./. Багажникът събира обемни и
 тежки неща, което никак не се отразява на пътуването.
 Въобще по тези параметри всичко е безупречно.
2. Отрицателни:
  Много твърдо возило - усеща се всяка дупчица на пътя.
  Вентилацията - винаги принудителна.  Тябва да вдигнеш
  над 100, за да се усети в купето естественият поток.
  За щастие вентилаторите са безшумни.
    Разходът е по-голям от очакваното. Надявах се до 5 на
 извънградско, но ми излиза около 6/100. При каране под
 90км/ч, стига до 5, но тогава се пътува по-дълго и резултата
 е същия. Това важи за автоматичната скоростна кутия.
   Изключително шумна кола. Мислех, че е от гумите, но уви!
 От завихрянето при движение може да се оглушее. Добре, че
 аудио уредбата работи безупречно и маскира бученето.
    Въобще, колата като двигател и автоматики е много добра,
 но, като комфорт е  трагедия.
 И накрая трябва да отбележа, че я сравнявам
 с предишната си кола - Пасат5, а тя е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наско_Н, поздравления за обективните впечатлени! Абсолютно споделям. Притежавах 2 години Фабия 3, само че 1,2, 110 к.с. Шума от гумите, двигателя и завихранията бяха осезаеми! Имах чувството, че превишават, тези на служебното ми Пежо дизел? За това я и продадох. Никакви проблеми не съм имал с двигател, електроника и ходова част за тези почти 50000 км. Сега имам Камик, но и тук шума от гуми и завихряния, според мен е доста висок? Двигателя 1,5 ТСИ, за сметка на това при плавно каране, почти не се чува до към 130км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е точно това, за което сме си платили ? Мен пък много ме кефи да чувам, че се движа, да усещам колата. А моята е с 5 скорости и при магистрално каране си бръмчи доволно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

                 "Колата е точно това, за което сме си платили"

  Това изглежда на много мъдра мисъл, но за съжаление в живота

не е точно така.   Доста често даваш 2 шапки пари, а получаваш

някакво недоразумение.  Обратното е извънредно рядко - за мен поне.

Платих повече от 30 бона, а не слушам доволно бръмчене от двигателя,

 а вой на вятъра сякаш изкачвам Еверест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора , гледайте позитивно - има "премиум" марки за по 80-100 хил. +  , на които инсталациите се разпадат след третата година  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За качеството не мога да  дам мнение, но цените са  нелогично повишени. За сравнение ако помните преди около 3 години имаше промоция на Фабия селекшън с 1.0 мпи 60 коня за 19990. Сега същата кола, но с вече по- остаряла технология се търгува за 24 265...отново на промоция. Аналогична  на моята кола, със същото оборудване но с 1 цилиндър по- малко струва 2500 повече по ценова листа. Явно европейския регулатор ги е натиснал със сериозни глоби заради въглеродните квоти и пак явно завишените разходи се калкулират в крайната цена на автомобила. при всички положения не получаваме повече автомобил срещу парите си. И всичко това в условията на свито потребление заради Коронашитнята...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Наско_Н написа:

Платих повече от 30 бона,

Платил си ги, но не за повече кола, а за повече щуротии по нея. Моята е 24 хил., и според мен струва точно толкова ;) Додадох още 1000+ след това и имам точно тази кола, която искам. 

Шкода е евтина кола и заблуждението, че това е съвместимо с много високо качество е личен проблем. Не вярвам, че за същите пари ще получа нещо по добро другаде. За това и карам Шкода. 

И съм си я избрал с абсолютно ясното съзнание, какво представлява. Без илюзии :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.2005, най-базовата Фабия 1 комби беше 17000, с прилични опции 27000 до 30000. Сега  цените са нагоре заради квотите, но онзи ден се заиграх с конфигуратура и новия Енияк и от базова цена 85000+, стигнах до 125+, като нито беше с най-мощния ел. двигател, нито с 4х4. С изключение на термопомпата, другите бяха стандартни неща.

За парите си получаваш доста добра стока и това е причината за непрекъснатия растеж на Шкода. Сега, че е позиционирана с малки двигатели, тоест високи обороти, повече шум, такива решения са отвъд Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не съм обяснил правилно:

 Макар и с 3 цилиндъра, моторът не се чува или вибрира.  Забележки никакви.

 Проблемът е във въздухопотока  дори и при средни скорости. Там има нещо недомислено

 около купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 януари правя и аз 3 години. 1,0, 75 ph, с ГИ.

Технически проблеми не съм имал досега. 2 пъти ми горя предпазителя на запалката и ръчната се е поотпуснала, но на 2-то ТО нещо се ослушаха и не я натегнаха. Окачването вече е по-шумно без да се е рзхлопало. Също и двигателя е по-шумен на празен ход в сравнение с чисто нова.

Ако ще я сравнявам с нещо ще е със старата фабия 1, че вече с трибуквеното няма смисъл.

+  Палиш и караш. Колата ми трябва всеки ден и това за мен е много важно да няма проблеми.

+ Багажника е по-голям от Фания 1 и досега не ми е трябвал по-голям. Със свалени задни седалки превозих успешно 2 /в цял вид, неразглобени , с поставени гуми/колела от Декатлон до село.

+ Разхода е супер нисък. То си е и до стил на каране де, но средно ми е около 5-5,5 газ, смесено. По показания на борда за бензин е около 4-4,2, доколкото може да е верен.

+ Кара се много леко, което пак за мен е голям плюс.

+ Когато я купувах беше на цена сравнена с Дачия (даже по-евтина) и за парите си дава много повече.

+ Не знам къде е сглобяване, но нищо не скърца и не клопа вътре, въпреки, че е цялата пластмасова и то от евтината пластмаса :))

ГОЛЯМ МИНУС - качеството на боята е трагично. Лек удар , даже с не твърд предмет и е отишла. Кошмарно е. Не че ми пука особено де :))) Карам си я поолюпена вече и ми дреме на шмайзера.

- Окачването наистина  е твърдо и на дълъг път чак става неприятно по някое време.

- Мотора има някакъв "проблем". Незагрял ако тръгнеш , тръгва на два цилиндъра, детонации, сецане. Не е всеки път обаче. Лекува се с плавно форсиране до 2500 оборота и после вече си върви. 3 пъти , оставена на празен хода да се грее пред гаража съм я намирал със светещ чек и работеща на два цилиндъра.

- В сравенение с Фабия 1 радиуса на завой е по-голям. Не с много, но е по-голям.

-Скоростите също в сравнение с 1-та са по...лабави. В смисъл на превключване на лоста. На 1 бяха по добре.

- Клопането при пускането на съединителя не е изчезнало до ден днешен. Може да не клопа, ма треа на полусъедител да спираш педала като сменяш. - Клопа си и това е.

- Въпреки повечето ПХ в сравнение с единичката е по-мудничка / не че може да се говори за каквото и да било вървене/. Явно ПХ има повече, но нютон метрите са и по-малко. На познати участъци с Фабия 1 съм ги минавал на 4-та и даже с нещо като ускорение, таз иска трета без нищо като ускорение :)))

-навсякъде по тестовете пише , че седалките са по-удобни..ми не знам, на 1-та сякаш ми бяха по ок. Субективно е.

-Спирачките са интересни..натискаш да намалиш и ЯКООО, спира супер. Всъщност обаче ако искаш да намалиш екстрено се оказва, че не е баш то така. Нищо неочаквано, но е подвеждащо.

-Педала на газта е доста твърд. Чак почва да ме боли крака при по-дълъг път. Ма то ся имам и мазоли та може и заради тях да е :))

Оттам нататък "минуси" колко щеш, НО сравнено с вече друг клас автомобил.

С две думи - ДОВОЛЕН СЪМ.  Каквото съм очаквал съм го получил, а за цената си даже съм получил малко повече. Разбира се, важно е да се знае какво се очаква. Ако се очаква да се ползва за дълги пътувания, тип семеен автомобил или вървящ или спортен..ще останете разочаровани.

Ся за цените -24-30 000 е неоправдано скъпо за тази кола. Около 20-22-23 - е ок. Каквито и финтифлюшки да и сложат ще са най-долно качество. Ще работят де, ама... По-добре по-горен клас за цени над 25 000.

Редактирано от Моджо
допълнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рязкото спиране е по-лошо заради алгоритъма на АБС-а .. моита е с 4 диска и се държи по същия начин .

Колкото до шума на двигателя - не четете инструкциите от ВАГ , защото те са съобразени с еко изискванията на евро комисиите .. сменяйте си маслото в двигателя на 1 година или 10 000 км. и няма да е шумен мотора.

Под секрет - моя го третирах с нано добавка за двигател и си е ОК (като шум и работа) , но си е само на бензин .. преди зареждах две бутилки за по 30 лв  и по 30 л. бензин на два месеца , а сега за по 80 лв. бензин на месец и за това ми е все тая като пари. В сравнение с моита стара Фабия е много по-комфортно окачването (не знам как се определя като по-твърдо) , а и трета година я карам със 17" джанти и гуми като тиксо , а старата с балонести гуми и пак на новата ми е по-приятна возията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 31.12.2020 г. at 19:14, Моджо написа:

Ако се очаква да се ползва за дълги пътувания, тип семеен автомобил или вървящ или спортен..ще останете разочаровани.

Точно за това я ползвам и изобщо не съм разочарован ;) Е, със 75 коня вероятно е тегаво, но моите са почти двойно повече и мога да кажа, че колата е доста забавна за каране по междуградски пътища. Карам паралелно и Октавия 3 и фабията ми доставя повече удоволствие от шофирането, въпреки че октавията е по комфортна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е зависи за кое от трите :))) За семеен автоНобил - забрави.  Иначе с повече ПХ може и да придобие някакъв интересен характер. Спортен - не, но забавен -да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз спортист не съм, но и семеен, и забавен е автомобила ;) Моята е комби, 4 човека с багаж, на море, планина си ходим съвсем спокойно. А със 130+ к. с. не е проблем пътуването нито по магистрала, нито по междуградски пътища със завои и къси прави. Точно твърдостта на окачването я прави доста... управляема кола, за разлика от октавията ми, която недозавива доста повече. 

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Добре, не съм тръгнал да споря. Лично за мен семеен автомобил с размер по-малък от супер Б не е такъв. Още по-добре СУВ или ВАН. И никой търсещ семеен автомобил не го интересува освен информативно колко конски сили е, много ли бръза и как зима завои с 200. Това е по мои разбирания. Фабията е работна/градска кола тип дачия сандеро и друга не може да бъде даже да и се иска и на нея и на собствениците и.  Па ти ако искаш и викай и АН224 Мрия. 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пп семейна кола съвсем не означава голям багажник. А още много неща които фабията, а даже и октавията просто ги нямат. Багажника е най-малкия проблем. Метам тулето на покрива и съм готов. Както и правя всъщност с двойно по-голяма кола от Фабията и пак ми е малка))). 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Моджо написа:

 Добре, не съм тръгнал да споря. Лично за мен семеен автомобил с размер по-малък от супер Б не е такъв. Още по-добре СУВ или ВАН.....

Ай стига бре (много са ви дълги краката) .. едно време като е имало само Рено 4 и Шкода 1000МВ или 100С , пак са ходели на море с децата , че и щайги и буркани са карали от село :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, The Best Forman написа:

Ай стига бре (много да ви дълги краката) .. едно време като е имало само Рено 4 и Шкода 1000МВ или 100С , пак са ходели на море с децата , че и щайги и буркани са карали от село :)

 

Абе, краката /като цяло/ не са, ама ходилата ...  :(

 

Ако трябва да управлявам твоето Синьо бебе/баба/То, ще се побъркам, защото ще натискам с единия крак едновременно между 2 /два/ и 3 /три/ пИдала, а другия трябва да си го кача зад ушите...:)

 

А колкото до годините в които актуални са билЕ Рено 4 и Шкода 1000МВ или 100С , слава Богу е имало и други ХаФтомобили, подходящи и за нормални хора, а не само за мъжки гейши...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То аз и със Смарт съм виждал да се ходи на море, това прави ли смарта семеен автомобил?  София Разлог със шкодата на 2-я час малката не се удържа вече иска да слиза. С голямата кола не е така. По 6,7, 8 часа сме пътували без проблеми. Кат гледам повечето хора като избират кола се отпред сядат. Аз съм наобратно. Първо сядам отзад. Имам си изрязани картончета с размер на столчета. Редя, гледам. Не мога ли да се опъна отзад с кеф и да се излегна отиваме на компромис. После багажника и чак тогава отпред. Колко дига, колко е бърза изобщо не ме интересува . Следва тест драйв като кара друг аз съм пак отзад. Друса ли ми, усещам ли всяка неравност, не ми ли е удобно, не мога ли да си легна да спя или да си оцветявам книжка с рисунки , няма ли къде да си остава сандвича, водата, сока, таблета, моливите, книжките,фотоапарата ....ми сори,има и други коли и други марки. 

Това е идеалния вариант. И сега не съм с него, направил съм компромиси. 
И последно-наблюдението ми е, че по-старите коли са много по ОК от тази гледна точка. Има и още ма надявам се да схващате що е то семеен автомобил по мои разбирания.

И специално на Шкода само суперб е много близо до истината.ако го имаше и с пневмо, ехаа. Ни скали, камъци, каръци и октавии са близо. Само козЯка ако беше по-комфортен.

 

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семейства всякакви ? И Шрек си имаше семейство ? За моето семейство Фабия е достатъчно семейна. Както казах имам и Октавия 3 FL комби. С нея се возиме само по скучни, прави пътища. За другото си имаме Фабия. Никога, никой не е искал да слиза, да повръща, да му е било шумно, досадно и т. н. Аз съм сравнително компактна личност, и не харесвам "широки обувки". Обичам колата да ми е удобна, да е управляема, да има добро пътно поведение, да е пъргава, да е предвидима и лека, евтина и с евтина поддръжка. Винаги съм търсил това в една кола. Просто съвпадение е, че Фабия 3 го предлага. Аз я ползвам, за да стигна от точка А до точка Б за максимално кратко време и да ми доставя удоволствие, докато го правя. Иначе щях да се возя във влак ? 

Аз не се возя в колите си. Аз ги карам ;)

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като семейство значи един човек-карача´ок.  Като са няколко тоя дет кара ако не мисли и за останалите. . Кола за каране ( в смисъл мощна) си имам друга и ме ми е особено интересна. Ся то е и до години и до глава. Наближи или подмини 50 и пак ше си говорим ))Па и това като цяло е субективно дет си го говорим, ти искаш да стигнеш максимално бързо, аз-максимално удобно. Стандарта за семеен си е било винаги ван (сув откак станаха модерни) и нищо друго. Другото е субективно. 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз не приемам тази класификация , направена от хора , които искат да продават и то много.

Ако имах достатъчно голям гараж и финанси (разбира се) , сигурно и аз бих взел едно огромно комби за дълъг път , едно 4х4 за през зимата и ливадите , една двуместна кола за разходки , една малка кола за в града и една още по-малка (за някоя мацка :) ) .. тъй като ги сметна 1-1.5 млн. за коли .. кому е нужно ;)

Фабията според е мен е доста функционална и във вариант комби дори многоцелева - за града е достатъчно малка , за да влиза почти на всякъде , като въттрешно пространство - достатъчно голяма , за да може да вози 4 човека и багаж , а също достатъчно комфортна за дълъг път (с обикновенно окачване , защото не съм се качвал в Монте карло) . За сега даже ми харесва сглобката (нищо не пука и не тропа , освен вратите , но с малко тиксо се оправя) . Та за това винаги казвам , когато ме питат , че за 25К си е прекрасен автомобил.

 

П.П. Боян си го знам - за него всичко по Линкълн е консерва и под нивото на неговия Супър е "базовица"  :)

Това , че си с гъвкавостта на дърводелски метър също е пречка да се побираш трудно в друго освен в твоя бременен кит (Голф с много минуси) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е до човек!

Аз нямам грижа да се поберат с багажа и дребното и във Фабия хеч. И след един колега с Ф3 комби, който обикаляше из Европа - по планините (по спомен) със цялото семейство и багажа. Той, съпругата му и...3-ма тийнейджъри отзад. Куфара отгоре и...никакви грижи. 

Цялото сегментираме е главно към (а и от там идва всъщност) - американският пазар. Там, каквото ти каже (в 95% от случаите) продавача - т'ва купуваш. А и да не е продавача - социалния статус достатъчно добре показва всичко. Та, както Гената казва - всичко е направено с цел продажби. То, само като се погледне колко (според мен де) ненужни модификации/модели има при всяка марка - може да стане ясно на човека к'во-що. 

Разбира се, нещата са си сложни и в голяма част от покупките е въпрос на пари! Или на приоритети :)

Аз, не бих изсипал пари за нова кола в Бг, но в Щатите - с удоволствие. А пък със спестените мангизи - бая други неща направих като се замисля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, The Best Forman написа:

за 25К си е прекрасен автомобил.

Това казва всичко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.