Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със завиващите фарове


mark_933

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди около месец спряха да ми работят завиващите фарове. Проверих бушона на моторчетата за завиване на фара, но бушона е здрав. Закачихме колата с VDCS и показа три грешки. 

 

00457 - Control Module for Network (J519)

               004 - No Signal/Communication - Intermittent

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

               004 - No Signal/Communication - Intermittent

03040 - Headlamp Range Adjustment Signal

               009 - Open or Short to Ground - Intermittent

 

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Поразрових се в нета, но не открих нищо полезно. 

 

IMG_20201126_105900 (1).jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо което не бях споменал. При завиване ми работят "завиващите" фарове за мъгла, което означава че получава отнякъде информация за ъгъла на завиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, ID A написа:

За мъгла се палят и от мигачите. Апропо без сензор за волана, не трябва и серво да имаш.

Прав сте за включването при пускане на мигач, но при мен се включват и при завиване с волана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е прекодирано нещо и "завиването" да е прехвърлено от основните фарове на тези за мъгла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнителни въпроси:

1. При запалени фарове и стартиране на двигателя/даване на контакт, дори, фаровете регулират ли се или си стоят на едно и също място?

2. Ако се регулират самички - само нагоре-надолу ли, или се движат и ляво и дясно? 

 

Ако нищо не правят... някой датчик е приключил... Дали има датчици за наклон на преден и заден мост, дали са само във фаровете за позицията на лупата и други такива неща... едно по едно трябва да се хване. Възможно е и самият модул да е свършил курса :) 

 

Най-неясната и най-говорещата грешка е тази:

03040 - Headlamp Range Adjustment Signal

               009 - Open or Short to Ground - Intermittent

 

Това означава, че този модул или датчик, който и да е той, не работи в момента или не го разпознава изобщо. 

 

Вариант е да се откачи акумулатора и да се разредят всички кондензатори с натискане на клаксона и даване на контакт (на откачен акумулатор) и да се изчакат едни 20-30 минутки, преди да се закачи пак. Ако отново си ги има грешките - значи 100% нещо е дефектирало и трябва да се търси едно по едно какво точно е. 

 

Друг вариант е да се пуснат тестове на фаровете чрез VCDS и да се види какво ще излезе. Ако нищо не сработи/не мине... лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

Да не е прекодирано нещо и "завиването" да е прехвърлено от основните фарове на тези за мъгла?

Нищо не сме пипали по кодировките. Само прочетохме модула за грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид някой да го е направил нарочно, не знам дали кодировката не може да се промени сама и да прехвърли изпълнението на задачата на друг модул, ако някой елемент от основноя не отговаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва Shaft проверете дали фаровете се регулират (в какви посоки) при палене. В момента нормално ли светят или са забити ниско и светят на 5 м пред колата?

Може да се е счупил сензор на преден или заден мост и от там да идват проблемите. След триене на грешките веднага ли ги записва същите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.12.2020 г. at 13:18, shaft написа:

Малко допълнителни въпроси:

1. При запалени фарове и стартиране на двигателя/даване на контакт, дори, фаровете регулират ли се или си стоят на едно и също място?

2. Ако се регулират самички - само нагоре-надолу ли, или се движат и ляво и дясно? 

 

Ако нищо не правят... някой датчик е приключил... Дали има датчици за наклон на преден и заден мост, дали са само във фаровете за позицията на лупата и други такива неща... едно по едно трябва да се хване. Възможно е и самият модул да е свършил курса :) 

 

Най-неясната и най-говорещата грешка е тази:

03040 - Headlamp Range Adjustment Signal

               009 - Open or Short to Ground - Intermittent

 

Това означава, че този модул или датчик, който и да е той, не работи в момента или не го разпознава изобщо. 

 

Вариант е да се откачи акумулатора и да се разредят всички кондензатори с натискане на клаксона и даване на контакт (на откачен акумулатор) и да се изчакат едни 20-30 минутки, преди да се закачи пак. Ако отново си ги има грешките - значи 100% нещо е дефектирало и трябва да се търси едно по едно какво точно е. 

 

Друг вариант е да се пуснат тестове на фаровете чрез VCDS и да се види какво ще излезе. Ако нищо не сработи/не мине... лошо.

 

Малко късно се включвам, но колата не беше при мен. При включване на фаровете - първо "завиват" леко на дясно, след това на ляво и се центрират. По височина не се движат. От копчето за регулиране на фаровете се движат според степента която е избрана.

Варианта с откачането на акумулатора, не съм го пробвал защото я закачвахме с кабела на един приятел, а все още аз не съм си купил такъв и няма да мога след това да я прочета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, winrg написа:

Както казва Shaft проверете дали фаровете се регулират (в какви посоки) при палене. В момента нормално ли светят или са забити ниско и светят на 5 м пред колата?

Може да се е счупил сензор на преден или заден мост и от там да идват проблемите. След триене на грешките веднага ли ги записва същите?

 

Фаровете си светят нормално (няма никаква промяна в сравнение с преди). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 29 минути, mark_933 написа:

При включване на фаровете - първо "завиват" леко на дясно, след това на ляво и се центрират. По височина не се движат. От копчето за регулиране на фаровете се движат според степента която е избрана.

Аз леко започвам да се обърквам. Завиващите фарове не се ли регулират автоматично и по височина? Поне при О2 е автоматично.

Да не са слагани допълнително тези фарове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, winrg написа:

 

Аз леко започвам да се обърквам. Завиващите фарове не се ли регулират автоматично и по височина? Поне при О2 е автоматично.

Да не са слагани допълнително тези фарове?

 

Такива са ми фаровете. Съмняваме някой да си е играл да й сменява фаровете. Преди да откажат се движиха само наляво и надясно. Ще прикача клип на Roomster с такива фарове (еднакви са с тези на Fabia).

 

 

74aa9b527e67954e75059ed087d6d0e7.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, mark_933 написа:

 

Такива са ми фаровете. Съмняваме някой да си е играл да й сменява фаровете. Преди да откажат се движиха само наляво и надясно. Ще прикача клип на Roomster с такива фарове (еднакви са с тези на Fabia).

 

 

74aa9b527e67954e75059ed087d6d0e7.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, winrg написа:

Този фар на снимката не е завиващ.

 

Това е актуална снимка на моя фар. Имам и бушон за фаровете - номер 14 - Motor for halogen projector headlights with cornering light function - 10 A. При изключване на бушона освен светлинната и звукова сигнализация на таблото, движението на фаровете при запалване на автмобила го няма (запазва се включването на фаровете за мъгла при въртене на волана). Отделно съм сигурен, че преди се движиха, няма как да си въобразявам.

IMG_20201202_180850 (1).jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна работа...

Ако са AFS, няма как да имат на таблото "врътка", която да движи лупите според натоварването на осите. Има си "щангички" на предния носач (ляв) и отзад в ляво също, които подават данни към електрониката, регулираща лупата. 

Ако твоите се движат само на ляво и на дясно, поне аз, за първи път виждам. Някъде странен фар ще да е т'ва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, zloQQ написа:

Странна работа...

Ако са AFS, няма как да имат на таблото "врътка", която да движи лупите според натоварването на осите. Има си "щангички" на предния носач (ляв) и отзад в ляво също, които подават данни към електрониката, регулираща лупата. 

Ако твоите се движат само на ляво и на дясно, поне аз, за първи път виждам. Някъде странен фар ще да е т'ва. 

 

Прикачил съм снимка на warning-а който излиза на таблото след премахване на бушона и на врътката за регулиране на фаровете по височина (която е с 3 степени). 

Екранна снимка 2020-12-02 184133.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 2 е само със завиващи фарове, без кантар за регулиране по височина.

Вижте модула за мрежа J519, може от него да тръгва всичко.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На последната снимка изглежда като да е завиващ фар, но не се вижда да има пръскалка за измиване, което мисля че е задължително за ксенонови фарове. Също както и автоматичното регулиране на височината.

Значи остава да се разбере дали фаровете за мъгла и основните фарове получават сигнал за завиване от един и същ източник. При О2 основните фарове започват да завиват при скорост над 20 км/ч, докато тези за мъгла "завиват" и на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, winrg написа:

На последната снимка изглежда като да е завиващ фар, но не се вижда да има пръскалка за измиване, което мисля че е задължително за ксенонови фарове. Също както и автоматичното регулиране на височината.

Значи остава да се разбере дали фаровете за мъгла и основните фарове получават сигнал за завиване от един и същ източник. При О2 основните фарове започват да завиват при скорост над 20 км/ч, докато тези за мъгла "завиват" и на място.

 

Нямам пръскалки на фаровете. Не съм с ксенонови фарове, мисля че съм с H7 крушки (като я купих, смених едната понеже беше изгоряла). Не мога да кажа с каква скорост започват да завиват, но ако съдим от клипа по-горе и от моя опит с тях (докато работеха), мисля че е някаква минимална скорост или изобщо няма такава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Фабия 2 няма оем ксенонови фарове, оттам няма кантари за височина, а пръскалките на фаровете са опция.

Ваговете са с две мрежи, бърза и бавна. Бързата е за двигател, абс, волан, евентуално скоростна кутия при автоматик и бавна за всичко останало. Ако колегата има проблем със сензора на волана, то ще има проблем и със сервото, с ESPто,  ASR...

Най вероятно мрежовия модул се е скапал и не прехвърля инфо към едната мрежа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Колеги, Фабия 2 няма оем ксенонови фарове, оттам няма кантари за височина, а пръскалките на фаровете са опция.

Ваговете са с две мрежи, бърза и бавна. Бързата е за двигател, абс, волан, евентуално скоростна кутия при автоматик и бавна за всичко останало. Ако колегата има проблем със сензора на волана, то ще има проблем и със сервото, с ESPто,  ASR...

Най вероятно мрежовия модул се е скапал и не прехвърля инфо към едната мрежа.

 

Добро утро. Нямам проблем със нито една система (не ми работеше парктроника, но миналата седмица смених един от сензорите му и заработи както си трябва). Нищо не ми свети на таблото. Може ли да ми кажете, къде се намира мрежовия модул? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.