Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1,4 16V, автоматик, гасне при подаване на газ


toletodm

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Колата е автоматик, но мисля, че това в случая, не е от значение. Пали от чукване, заработва относително добре, ако се остави на ниски обороти, гасне след около 10 секунди, ако се подаде газ на педала гасне веднага. При "помпане" на педала на газта или много бавно натискане, оборотите се вдигат нормално, при рязко връщане на газта, също гасне, както в движение, така и на място. При всякакво подаване на газ, се мъчи или успява да изгасне.
Проверени са: ангренажна центровка, налягане на помпа и рейка, нови свещи, горивен и въздушен филтър. На диагностика с ВАГ КОМ дава постоянно грешка:слаб сигнал от датчика на разпределителният вал. След смяна на датчика (Бош), проблемът продължава да е същият. Дроселова клапа, почистена, адаптирана, никаква разлика. При загрят двигател на 90 градуса, при много плавно връщане на газта,примерно от 2500 оборота, оборотите започват да"играят" под 1800, при връщане още малко на педала, започват още по голямо колебание, между 1600 и 1200 (при застопорен педал), най голямата амплитуда е от 800 до 1800, и ако се върне още малко газта, двигателят изгасва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При проблеми на газ, първо се провярява как работи на бензин. Ако там няма проблем, чак тогава се гледа газта. При теб как е?

Относно проблема - прилича ми на богата смес и съответно "дави" при по-рязко подаване на газ. Това може да се види на газ анализатор или с VCDS да се видят показанията на ламбдата.

PS: Не знам дали правилно съм разбрал, че колата е с АГУ, но дори да е без, пак е добре да се види на VCDS как се вдижи сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобила няма АГУ. Вероятно е богата горивната смес, защото черни свещите. Относно проводниците, до куплунга на компютъра са здрави, няма окъсяване между тях, 5 волта си има на датчика, между другото пали и работи с разкачен, от куплунга датчик. Със включен датчик, но демонтиран от двигателя пак си пали и работи. Нямам почти никакъв опит с VCDS-a, но ще проверя, какви трябва да са стойностите на ламбда-сондата, предполагам се гледат показанията на първата ламбда.

Редактирано от toletodm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм подобен проблем с карбураторен двигател - от калпави (на по-малко от 500 км.) свещи в средни обороти не работеха и даваше на газанализатор "бедна смес" .. смених свещите с такива за модела на двигателя и проблема изчезна.

 

П.П. Нямам идея при този двигател ако свещите не работят коректно дали не траябва да дава грешка мис файър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с ваг-ком може да провериш и споделиш какво показва map сензора както и тримовете мисля , че бяха на 32 и 33 канал трябва да е загрял двигателя 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.11.2020 г. at 10:26, skodafen написа:

с ваг-ком може да провериш и споделиш какво показва map сензора както и тримовете мисля , че бяха на 32 и 33 канал трябва да е загрял двигателя 

Незнам дали това са нормални данни. 

IMG_20201124_192623.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не нормално всичко да е 0 напрежението на ламбда сондата мени ли се или стои така ? какво стана с инжекторите ? 

п.п при мен реното инжекторите са дека-сименс четох , че били супер претенциозни като паднеха температурите под 0 палене пали гасне, така няколко пъти докато успее да заработи,една сутрин тотално отказа ядосах се и свалих дюзите две пърсаха горе/долу, а другите почти не пускаха никакво гориво занесох ги на стенд за почистване почистиха ги и смених опръстините от тогава пали без проблеми 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, дюзите, след като минаха стенд се оказа, че са наред. За 100 процента сигурност, сложих рейка с други дюзи и никаква разлика. Основният проблем се оказа липса на гарнитура, между фланецът под дроселната клапа и тръбата, свързваща ЕГР-а. От там си (набавяше) въздух, колкото си и "не трябва". Освен това се устави, че ЕГР-а, не е редовен (дава грешна информация на комп-а), сменен е и (затапен, за проба).

В крайна сметка, Фабиана стартира доста прилично, динамична е, вече много трудно гасне, но остава проблемът със "слабият сигнал от датчик на разпределилният вал" и по притеснителното за мен "заглъхва за части от секунда, при по агресивно подаване на газ, било то в ниски или средни обороти. При много плавно подаване на газ, няма проблем. Но при по рязко настъпване на газта, стрелката на оборотомерът първо тръгва надолу и след това" намира вярната посока". Вероятно се касае за нещо много дребно, но аз нямам повече идеи! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери напрежението на сондата  седи като застинало или се мени съмнявам в ленива ламбда сонда 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.