Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Горене на масло и катализатор


Recommended Posts

Здравейте, колеги,  карам О2 1.8 tsi 2008г и имам разход на масло (според Шкода в границите на нормалното :D ) oт 400мл на 1000км. Старателно доливам, когато е нужно и 50 000 км нямам проблеми, но тъй като колата вече е на близо 200 000 км имам следния въпрос, който доста ме тормози. Колко ще издържи катализатора, защото не ми се иска да го режа или да слагам друг.  Дали някой колега има наблюдения как се скъсява живота на катализатора в следствие на горенето на масло. Нямам грешки за запушен катализатор, минава ГТП без проблем само на диагностика ми казаха, че малко повече загрява, но нищо повече. След около 3г ( 40 000км) мисля да се разделя с колата, дано да нямам проблем до тогоава. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано доживее още 40К двигателя. С този разход, не малък на масло... Със сигурност не се отразява добре на катализатора, но кога "ще сгъне", на дали някой може да каже с точност. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, zloQQ написа:

Дано доживее още 40К двигателя. С този разход, не малък на масло... Със сигурност не се отразява добре на катализатора, но кога "ще сгъне", на дали някой може да каже с точност. 

Ще доживее със сигурност. В чешките сайтове ги гледам 1.8tsi 1gen на по 300 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай Боже! 400 мл. на 1000 км. не говори много добре за бъдещето му обаче. Иначе след подходящ ремонт и подмяна на чарколята, които се оказаха проблемни за тези 1.8 и някои 2.0 двигатели, съм сигурен, че и 500К може да изкара без особени усилия като в същото време ти доставя удоволствие от шофирането през цялото време :)

 

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят мотор го дават по книжка 500мл. разход на 1000 км. Кажи речи толкова и си пердаши. Преди мислех, че е литър, но се оказа, че имам много шано теч от едната гарнитура на клапаните (за няма три години пак протече, ако въобще е изкарала 3). С катализатор съм, карам я така вече 50К. Колко време преди това е горяла масло - не знам. Но проблеми няма никакви с катализатора. Или с каквото и да е друго. Нямам идея дали като се кара на ура се "продухва" катализатора. Но аз често го правя :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Дай Боже! 400 мл. на 1000 км. не говори много добре за бъдещето му обаче. Иначе след подходящ ремонт и подмяна на чарколята, които се оказаха проблемни за тези 1.8 и някои 2.0 двигатели, съм сигурен, че и 500К може да изкара без особени усилия като в същото време ти доставя удоволствие от шофирането през цялото време :)

 

За просовутия ремонт на сегменти,бутала и биели при  CDAA моторите ли говориш, колега, че като видях цифрите от 5 000лв до 9 000лв в различните теми ми идва да си взема карта за градския. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, sauber написа:

Моят мотор го дават по книжка 500мл. разход на 1000 км. Кажи речи толкова и си пердаши. Преди мислех, че е литър, но се оказа, че имам много шано теч от едната гарнитура на клапаните (за няма три години пак протече, ако въобще е изкарала 3). С катализатор съм, карам я така вече 50К. Колко време преди това е горяла масло - не знам. Но проблеми няма никакви с катализатора. Или с каквото и да е друго. Нямам идея дали като се кара на ура се "продухва" катализатора. Но аз често го правя :)

 

А на колко километра е колата? И аз карам така с доливане към 50 000 км вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Dare написа:

За просовутия ремонт на сегменти,бутала и биели при  CDAA моторите ли говориш, колега, че като видях цифрите от 5 000лв до 9 000лв в различните теми ми идва да си взема карта за градския. :D

Точно! За съжаление, детска болест е т'ва. Лекува се и ти връща кефа, но ако се случи така, че да не вземеш мерки навреме, ремонта се извисява до неприлични суми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Dare написа:

А на колко километра е колата? И аз карам така с доливане към 50 000 км вече.

 

270 000км. Но пак правя уговорката, че съм с тотално различна генереция атмосферен двигател. Дали катализаторите са претърпяли някаква страшна промяна от 2006г. до годината на твоята кола - нямам идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

А, колеги, дали някой има идея маслата, които са клас С2 или С3(освен необходимия стандарт на VW) спомогат ли предпазване на катализатора?  За коли с дпф знам, че е препоръчително да са такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.11.2020 г. at 10:40, Dare написа:

А, колеги, дали някой има идея маслата, които са клас С2 или С3(освен необходимия стандарт на VW) спомогат ли предпазване на катализатора?  За коли с дпф знам, че е препоръчително да са такива.

 

И С2 и С3 са ти Mid SAPS масла, ако искаш да го запазиш малко повече този катализатор, трябва да сложиш С4 масло, които са Low SAPS масла. Обаче такива май няма, които да отговарят на VW 504/507.00. Трябва да потърсиш. Реално какъв ти е проблема, че ще умре катализатора, тя с такъв разход на масло и с него не е екологична. Ако мислиш, че той хваща на 100% "лайната", които излизат от двигателя, много се лъжеш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.11.2020 г. at 12:40, fr1nklyn написа:

 

Реално какъв ти е проблема, че ще умре катализатора, тя с такъв разход на масло и с него не е екологична. Ако мислиш, че той хваща на 100% "лайната", които излизат от двигателя, много се лъжеш...

 

Проблемите с умирането на катализатора са няколко:

1. Колата става по-шумна. Без значение какво гърне/резонатор/заместител ще се сложи. Оригинален катализатор е минимум 1000 лв.

2. Въпрос на време е (и то не много) DPF, GPF и катализаторите да започнат да дават тежест и "наклон" при ГТП и данъците

3. Не знам какво хваща катализатора, но с моят разход от 500 грама на 1000 км., на всички газ анализатори на които е закачана колата, показва стойности МНОГО под нормите. Като казвам нормите, разбирай горните граници. Демек все едно е автомобил, който си е шест и не гори масло.

 

Пак казвам, нямам идея дали както при DPF-а и GPF-а катализатори подлежи на "продухване". Тоест карам си в града, трупа някакъв потенциален нагар от масло и газове, след което като излезе извънградско и я карам на ура, катализатора да се изчиства.

 

BTW... Имам приятел, който е доста технически грамотен, макар да не е по направление автомобили. Той ми каза, че от тия водородните прочиствания имало файда за катализаторите и DPF. Не знам дали не беше някъде коментирано из форума. На мен цялата работа ми изглежда и звучи шано, но в интерес на истината никога не съм се интересувал подробно от процеса и метода, по който се случва процедурата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ГТП-тата го слушаме от няколко години, сигурно ще стане, но като по западните страни са минали предимно на електричество и водород :D

 

А какво мерят въобще нямам идея - моята А4-ка дизел е без ЕГР, ЕГР кулер и катализатор, дет се вика "всичко излиза право навън", тя е с разход около 500мл/2000км от както близо 100к и все е под нормите на това, което измерват на ГТП-тата... Да не говорим, че техническия ми изтича декември, когато е студено, а пък СБА пункта и другия до нас са на по-малко от 2км и е студена, т.е. с богати смеси и смърди на дизел та се не трае и пак се водя под нормата, така че няма какво да си говорим :) 

 

Взех си Шкодата с ДПФ и няма да го махам, че ми тежи на съвеста да тровя хората.. :)

 

Катализатора е с натрупване, няма регенерация и т.н., пасивно каквото успее да се изчисти, изчисти, като стане на 200-300к се задръства тотално и колата спира да върви . Ако колата има проблем - по-скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.11.2020 г. at 12:40, fr1nklyn написа:

 

 Реално какъв ти е проблема, че ще умре катализатора,

Основен проблем е, че  ламбда содната няма да си цели сместа( те и сега нещо не я целят, защото постоянно свети чек-а за бедна горивна смес - пробвал съм всички бензиностанции)

 

Преди 9 часа, sauber написа:

 

 

3. Не знам какво хваща катализатора, но с моят разход от 500 грама на 1000 км., на всички газ анализатори на които е закачана колата, показва стойности МНОГО под нормите. Като казвам нормите, разбирай горните граници. Демек все едно е автомобил, който си е шест и не гори масло.

 

 

 

Koлега, и при мен е така. На диагностика само ми казаха, че катализаторът държи високи температури. Какво са те и дали са в извън границата и коя е тя, никои не каза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Koлеги, не искам да отварям още 1 тема по въпроса, за това ще питам в тази. Забелявате ли различен разход на масло спрямо сезон лято/зима. Лятото моят е между 200 и 400 на 1000км като забелявам - горната граница от 400гр/1000км. я достигам в жегите с магистрално каране плюс висока скорост. От друга страна, през зимата изминавам около 1000 км и разходът на масло е незначителен. Ако някой има наблюдения нека сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.