Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb vs Kodiaq


mr.vain

Recommended Posts

Здравейте!

 

В голяма дилема сме - Superb Combi L&K или Kodiaq Edition... Като параметри са еднакви, 4х4, 200кс дизел, автоматик, facelift 2020.

 

Ще се радвам да чуя плюсове и минуси, за да вземем с жената решение.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Карахте ли и двете? Ако не сте - задължително да го направите!

Като моторизация и задвижване може да са еднакви, но концепцията им е различна. Все пак, едното е suv... Всеки от двата има плюсове и минуси един спрямо друг. Може би, най-важното е, как/за какво ще ползвате автомобила :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, zloQQ написа:

Привет!

Карахте ли и двете? Ако не сте - задължително да го направите!

Като моторизация и задвижване може да са еднакви, но концепцията им е различна. Все пак, едното е suv... Всеки от двата има плюсове и минуси един спрямо друг. Може би, най-важното е, как/за какво ще ползвате автомобила :)

Карахме Супърб-а, утре сме на тест на Кодиак-а. Иначе за използването - семейна кола, 70% градско, останалото по страната и чужбина с Туле на покрива. Ходим зимата на ски, затова искахме нещо с 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично, бих взел Супърб-а. С DCC обаче да е! Вероятно ще се спести някой лев още от покупката, а след т'ва с кутията отгоре, допълнително ще заделяте спестените кинти от разход на гориво. По-добре да ги пръснете в Алпите по пистите от колкото на пътя в гориво. Поне по мое мнение де :)

Имайте едно на ум за градското обаче... DPF-a си бачка, за т'ва за което е сложен и по начина по който се очаква, но доста хора се оплакват от него, тъй като се налага да разхождат сравнително често колите си за регенерации по околовръстното и да ги държат в обороти. Колкото повече градско, толкова повече регенерации. Но пък има и хора, които хич не им дреме за тези неща.

Чакаме отзиви след утрешното тестване на 'жипката - да споделите на къде клоните и да обсъдим плюсовете на вероятно избор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, zloQQ написа:

Аз лично, бих взел Супърб-а. С DCC обаче да е! Вероятно ще се спести някой лев още от покупката, а след т'ва с кутията отгоре, допълнително ще заделяте спестените кинти от разход на гориво. По-добре да ги пръснете в Алпите по пистите от колкото на пътя в гориво. Поне по мое мнение де :)

Имайте едно на ум за градското обаче... DPF-a си бачка, за т'ва за което е сложен и по начина по който се очаква, но доста хора се оплакват от него, тъй като се налага да разхождат сравнително често колите си за регенерации по околовръстното и да ги държат в обороти. Колкото повече градско, толкова повече регенерации. Но пък има и хора, които хич не им дреме за тези неща.

Чакаме отзиви след утрешното тестване на 'жипката - да споделите на къде клоните и да обсъдим плюсовете на вероятно избор :)

 

Да, Супърб-а който сме запазили е с DCC, дилъра обаче разправяше, че не било кой знае колко критично дали има или няма, т.е. дали да си го настойваш сам или не окачването. Пък аз все си мисля, че адаптивното окачване има значение не само за режим "individual". Относно DPF-а, аз доколкото знам най-добре се регенерира на място, т.е. няма нужда да обикаляш калдаръмите, но така или иначе си прав - много градско, много регенерации. Нямаме време да чакаме за поръчков (3 месеца), гледахме какво има налично - има избор, не е като да са 1-2 коли. Ще споделя утре как се е представил Кодиак-а.

Редактирано от mr.vain
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента има налични Superb iV PHEV L&K за около 72к:

https://stock-cars.skoda-auto.com/451/bg-bg/?step=filters&ModelFamily=3V_2021,3V_2020,3V_2019&ModelEngine=3V35XC_69000,3V55XC_69500

Няма какво да му мислиш!
Това, че не са 4x4 по никакъв начин не е проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, mr.vain написа:

Относно DPF-а, аз доколкото знам най-добре се регенерира на място, т.е. няма нужда да обикаляш калдаръмите.

Точно обратното е. Регенерациите на DPF са най-успешни и удължаващи живота на филтъра в извънградски режим на шофиране. Именно заради това управлението основно в града съкращава живота му. Първо заради по-честите регенерации, предизвикани от по-голямо отделяне на "сажди". И второ, защото голяма част от регенерациите стават на място, в задръстване или с ниска скорост/ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не забравяйте, че вече и бензиновите коли имат филтри за твърди частици, така че няма бягане от регенерациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,по описанието което даваш,според мен дизела ще ти подходи прекрасно. Регенерацията не е нещо толкова страшно. 
За мен суперб е много по-смислена кола от кодияка,поради няколко причини:

1. По-нисък разход на гориво,респективно осезаемо по-добра динамика.

2. По-добър комфорт и качество на материалите. (Многократно съм влизал и в двете коли по шоурумите,натискал съм пластмаси,сядал съм по седалките и т.н.)

3.По стабилна на пътя
4. Ако и двете коли притежават 4х4

система,смятам,че ще вършат сходна работа по австрийските сукаци. Не вярвам да тръгнеш на тежък офроуд с паркетния кодияк ,или да катериш селската бордюри.

Бензиновата версия е много по-смислена откъм вървеж,регенерация за 23к км не съм усетил на GPF,така че това не е фактор.

Откъм разход на гориво обаче си подлапват доста и човек трябвя да направи сметка ,дали това го бърка,или не.

Лично,аз,карам 272кс бензин и винаги бих избрал тази моторизация,но ,ако не си динамично настроен откъм шофирането е ненужен разход.

Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърб е автомобил, Кодиак е изчадие създадено да отговори на безумното търсене на "компактни SUV". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, в крайна сметка ще е Кодиак (дизел, 200кс, 4х4, Edition оборудване с малко допълнителни екстри). Нямаше читави налични Супърб-и, а не ни се чакаше 3 месеца. Аз бях твърдо за Супърб комби, та жалко... Но ще покараме година-две, после току виж я сменим/разменим с нов Супърб. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така! Честито! Чакаме снимките и също впечатления след като мине известно време. Безаварийно да Ви вози...и бързо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.