Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температура на маслото на 2.0TDI 150bhp


PRR

Recommended Posts

Някой с 2.0TDI 150/190 коня дали има наблюдения каква температура държи маслото в различни режими на каране? Малко странно ми е, че моята държи между 90 и 100 градуса в града, 100-110 при скорост 107км/час по междуградските пътища (реални 100, за моралистите :) ) и 114-116 при 150 (реални 142) на магистралата. При по-продължителни и тежки изкачвания (примерно тунелите преди тунелите на Витиня на връщане) качва до 118, дори 121-122, но за много кратко и пак пада до 120 и надолу. Тези температури ми се виждат доста високи, но според книжката до 120 е нормално. 

Та ще се радвам, ако някои с такъв двигател сподели какви са показанията при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда ми абсолютно нормална температурата при тези режими на натоварване. Не знам, с какво масло и на колко километра е от смяна, но и т'ва знаеш, че има значение и то не малко! Пълната синтетика определено е по-добра, въпроса е да е читава, а не полу или хидрокрек, защото си има разлика. Скоро изгледах бая мат'риал, и доста изчетох за маслата из чужди сайтове, а в ютуб пък е пълно с тестове на руснаци за каквото се сетиш на тема "масла" - доста широка тема е и много интересни тестове има. Предната Октавия я карах с Xenum последните 2 смени и преди да я продам направих промивка. Доста чист беше двигателя за над 300К. Сега бухам Ravenol VMP 5W30, но за теб не знам дали се препоръчва същото. Гарантирано пада температурата по мнения на ползватели. Аз съм пред смяна и ще видя тези дни как се държи Ravenol-a на ~12К и после как ще е след смяната с новото, като ще направя и промивка, че на тази кола не съм правил. Само трябва да се разберем с @Pepino

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 120 градуса е допустимо, нормално при екстремни качвания и да мине с някой градус, не е драма. Аз, като имах проблеми с охладителя на маслото съм стигал до 136, една камара време ми трябваше да разбере на какво се дължи, но слава богу всичко се изясни и сега нямам никакви драми.? Велко, както каза RAVENOL му е майката, гарантирано при същото натоварване ще си надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се обслужва в ЕТ и избора е "богат" - Шел, който няма да сипя, и Кастрол, с който съм. 

Иначе маслото е на 8к км, long live, и се сменя на 15к км, без да се чака да изпищи към 30 (безумно).

Що се отнася до това дали да е пълна синтетика или не - няма избор. Над 120 градуса минералното, както и полу-синтетиката, се окисляват, т.е. не са опция за този двигател...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, питай е ЕТек преди следващата смяна, дали ако си занесеш масло, отговарящо на изискванията и спецификациите ще го налеят. До колкото чух от няколко човека - не е проблем :)

Та...взимаш си нещо читаво с доказан произход и ще драснеш след т'ва как са показанията на температурата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, zloQQ написа:

Пепи, питай е ЕТек преди следващата смяна, дали ако си занесеш масло, отговарящо на изискванията и спецификациите ще го налеят. До колкото чух от няколко човека - не е проблем :)

Та...взимаш си нещо читаво с доказан произход и ще драснеш след т'ва как са показанията на температурата. 

 

Не, не е и не следва да бъде. Нито Шел, нито Кастрол са масла, които са VAG. Те просто им отговарят на спецификацията. Същото важи и за всички останали консумативи и чарколаци. Говорете с Евгени по въпроса. Може да се светнете на много неща. Като например, че не е нужно в периода на гаранцията задължително да си обслужвате автомобила в официалното представителство. Достатъчно е да го правите в читав сервиз (от тия, дето не работят шано) и да е с части и консумативи, които отговарят на съответната спецификация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката си пише, че сервиза трябва да е оторизиран за да важи гаранцията, което е разбираемо. В крайна сметка не може всеки сервиз, без инструменти и знания за конкретния модел, да ровичка, а производителя да отговаря за евентуалните проблеми. Което не означава, че не малко не-оторизирани сервизи са по-компетентни. Пример - при последното посещение, за гаранционна смяна на водната помпа,  са ми монтирали грешно кората под двигателя та се наложи да я сваля и да си я монтирам правилно сам за да не ми трака. 

Освен това, предвид че супърба е с "електронна" сервизна книжка, трябва и съответния сервиз да може да регистрира извършените действия в системата на VAG. В противен случай периодичното обслужване не се е случило за VAG и са в правото си да откажат гаранция в случай на проблем...

 

Иначе бих пробвал с друго масло, но ме притеснява част "... нещо читаво с доказан произход" :( Досега съм слагал на колите само масла купени от официалните представители или вносители. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което го пише в книжката и действителността е малко като понятието "нищожна клауза" в правният мир. Това, че нещо го пише някъде, не значи, че е така. Сервизната книжка дори и да не е електронна, сервиза извършил манипулацията дава информация към вносителя, който връща, че я е приел. При Евгени от Транс-а се обслужват доста гаранционни коли. Ако имаш интерес и ти да си там, мини през него някой ден, кажи му какъв е "филма", човека ще ти каже какво може и какво не :) Аз ако си взема гаранционна кола, със сигурност няма да я обслужвам в официалното представителство. Просто от това, което съм видял в Ауди, Тойота, Мазда и Опел - платиш ли я/подпишеш ли лизнга - кучета те яли, хващай пътя и не ни занимавай.

 

п.с. - Не знам началника (Mishelle) дали не обслужваше гаранционно Волво при Евгени? Той да каже (не успявам да го тагна).

 

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, ти ги питай в Еуратек, за да си сигурен, че ще сложат, каквото донесеш - да потвърдят просто, че е ОК (разбира се - по спецификация) и "нещо читаво с доказан произход" ще се намери. Amsoil, Ravenol, Royal Purple, Red Line - каквото ти е кеф на душата, щом искаш да поглезиш колата. За гаранционна поддръжка не съм наясно, но @sauber е прав и четейки написаното от него съм на неговото мнение. Ако решиш - ще ти пусна телефон на пича от който взимам вече за 5-а смяна на маслото и всички филтри по колата. На доста приятели го препоръчах за масла и чарколя - и до сега, отзивите са само положителни. 

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вече няма "дизелови" и "бензинови" масла - най-ниска температура колата (Фабия 3 1.2 ТСИ) е държала с Мотул (86 гр. в града и 90-95 магистрално) , но самото масло е доста летливо и при дълго магистрално шофиране се изпарява и полепва по въздушните пътища (поне такива са моите наблюдения) , смених го с Тотал - малко по-висока температура , но не мърда нивото за 10 000 км. сега държи 88-90 в града и около 100 на магистрала.

И двете марки отговарят на 504/507 по ВАГ.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж на магистралата от Варна към Шумен видях, че е 116°С при 130 км/ч. Не знам с какво масло съм (още е заводското), не знам и колко трябва да е температурата. До сега на предните ми автомобили не съм имал такава възможност и мисля да продължа да си живея спокойно и да не го следя.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно на тази магистрала "тествах" последните дни. Щом и при теб стига до такива стойности явно си е нормално. Съответно и аз пак ще си живея спокойно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, само по магистрала се получават такива стойности, въобще не го мисли, нормално е, като видиш, че работите са на границата, връщаш малко газта и се нормализира всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, аз правех друго, макар и малко късно да се сетих - на 15к си сипвах истинско масло в друг сервиз, а на 30к отивах в ЕТ да ми сложат пикнята, която наричат Кастрол. До тук съм пробвал Кастрол от друг вносител, Бардал и Мотул.

  • Кастрола на ЕТ е ужасен. Тракане, висока температура на маслото. При натоварване държеше здраво над 110 градуса, на Дракон подгони 140 на влизане в охлаждащата обиколка. Това съм написал 2017 г, когато още карах с този бълвоч:
Цитат

Колеги, някой заглеждал ли се е в температурата на маслото? При напълно загряла кола при мен при движение в града е 101-102 градуса, на извънградско при скорост до 120 отива на 104-106 градуса и при по-висока скорост отива над 110.

  • Кастрол от друг вносител. Пак не съм впечатлен. Пак потракваше, температурата пак беше висока.
  • Бардал от Аутозон. Супер доволен. Направо срив в температурата на маслото. На магистрала не съм подминавал  Страхотно намаляване на тракането на печката.
  • Мотул от Аутозон. В началото проверявах, дали съм запалил, толкова тиха стана колата. Температурата на маслото беше малко по-висока от колкото с Бардал. Обаче средното представяне е по-лошо от Бардал, защото в края на експлоатацията започна да трака доста, докато при Бардал представянето се запази постоянно.

Моята кола от нито един вид масло не е харчила. Може да е "бъг" в системата, че нали било нормално да харчи. Определено не е защото карам кротко, бавно и т. н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Passi написа:

Давайте газ стига ровихте в тези компютри,че правите задръстване.?

Е, то температурата не се качва от не даване на газ ;)

 

Ице, след още 5-6к км идва време за смяна и ще проверя с ЕТ донасянето на "собствено" масло, че тия температури хич не ме кефят :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, PRR написа:

Ице, след още 5-6к км идва време за смяна и ще проверя с ЕТ донасянето на "собствено" масло, че тия температури хич не ме кефят :(

 

Не става, поне преди не ставаше. Питал съм и отговора беше "ти може да донесеш някакъв боклук, ние ти го сменяме, после двигателя се скапва и ние ти го оправяме по гаранция".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благоевград не е далеч , а и телефона на Автолукс го има дори и на сайта на ЕТ .. те не слагат Шел и Кастрол и като си поръчаш масло в туба имаш избор - Тотал и Мобил(сега може да предлагат и други) , а на финала си получаваш излишъка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.09.2020 г. at 19:38, PRR написа:

Някой с 2.0TDI 150/190 коня дали има наблюдения каква температура държи маслото в различни режими на каране? Малко странно ми е, че моята държи между 90 и 100 градуса в града, 100-110 при скорост 107км/час по междуградските пътища (реални 100, за моралистите :) ) и 114-116 при 150 (реални 142) на магистралата. При по-продължителни и тежки изкачвания (примерно тунелите преди тунелите на Витиня на връщане) качва до 118, дори 121-122, но за много кратко и пак пада до 120 и надолу. Тези температури ми се виждат доста високи, но според книжката до 120 е нормално. 

Та ще се радвам, ако някои с такъв двигател сподели какви са показанията при него.

Здравей колега. Прочетох ти поста преди няколко дни и в събота се прибирах с преход от 1,200 км като за целта специално наблюдавах показателите на маслото.

 

Маршрута и наблюденията са ми следните:

- първите 100-тина км нормален двупосочен път през много хълмист терен в Южна Гърция с много изкачвания и спускания при които почти намалям до 20 км/ч и после пак ускорявам до 70-80 км/ч - маслото се движеше в границите между 104 и 112 градуса,

- 900 км магистралата от Спарта до Промахон (с няколко изкачвания от 100 до 900 метра надморска височина за има-няма 10-20 км).Най-високият показател  които видях беше 119 градуса. Иначе основно се движеше между 104-112 при скорост от 130 км/ч на темпомат и температура на въздуха около 30 градуса през голяма част от денят.

- В БГ вече влязах към 22:00 ч  и карах и по-бавно,че имаше и някакви валежи тук там и на магистрала Струма с около 120 км/ч температурата на маслото се движеше около 104-110 градуса

- в Кресненското дефиле заради падналото сваличище преди това пътя беше бая кален и мръсен та карах с около 70 км/ч - показваше температура на маслото около 100 градуса, като веднъж я видях паднала до 96 градуса.

 

Ако има значение някакво самото масло е Кастрол 0w30 от ЕТ и е на 13,000 км и една година след смяната му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edinichensluchai, благодаря! Явно това са "нормалните" стойности и няма място за притеснения.

 

А извода - този двигател не търпи нищо друго освен пълна синтетика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, PRR написа:

@edinichensluchai, благодаря! Явно това са "нормалните" стойности и няма място за притеснения.

 

А извода - този двигател не търпи нищо друго освен пълна синтетика!

Явно наистина това са нормални стойности. Да си призная преди твоят пост, никога не бях гледал показанията на маслото поради факта, че и не съм имал кола която показва тази температура :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.