Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Каква е била цената за нов автомобил ŠKODA до 1990г.


Alexandar

Recommended Posts

На 15.09.2020 г. at 21:25, joro-120L написа:

Роска, моята е ....L 3816673. Пазя фактурата от ДСО "Мототехника" - закупена на 25.01.1990г. Цена - 9 200лв...

Стана ми интересно и се замислих за следните неща - моята е струвала ~7 800 лв. (105L 1987-ма, мисля, че беше буква "Н"). 1400 лв. доплащане за 120-ка с пет скорости :) Толкова ли е била разликата?

И другото, което не се бях замислял e, че май няма 105-ци от 1990. Намирам информация из нета, че последните са януари 1989.

 

Към автора на темата - евала, че си я караш! Супер е машината. Пускай повече снимки. Всяка снимка в този раздел ми пълни душата.

 

@rsk - радвам се да те видя пак във форума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    27

  • desislav stanev

    25

  • SKODA 105 RS

    10

  • rsk

    5

Най-много писали в темата

  

Преди 3 часа, Alexandar написа:

Стана ми интересно...

И другото, което не се бях замислял e, че май няма 105-ци от 1990...

@rsk - радвам се да те видя пак във форума :)


Благодаря, Сашо, на мен също ми хубаво тук, особено с подобни теми! 
Аз мисля, че последните 105 се водят моделна година 1988, което би трябвало да значи, че са ги спряли в средата на годината.
Относно цените - без да съм сигурен, допускам, че е възможно през '88-'89-та 105/120 да са били с малко по-различна цена, т. е. разликата да не е била чак 1400 лева, но е в този порядък. Във фактурата на моята цената също е точно 9200 лева + 117 ДЗИ + 25 пътен данък или общо 9342, платени от баща ми. Не знам дали в тези цени влиза регистрацията, но номерата са написани във фактурата, така че вероятно и това е калкулирано.
 

 

Преди 10 часа, joro-120L написа:

 

Добър вечер от Пловдив. Здрасти Роска, привет Деско! Живи и здрави! :)...

Роска, моята е ....L 3816673. Пазя фактурата от ДСО "Мототехника" - закупена на 25.01.1990г. Цена - 9 200лв...


Еха, Жорка, водач си в листа и в тая категория! Неофициално ти си с най-последната задноморка в клуба. Моята е купена през март, последната останала бройка в русенската "Мототехника", но по-важен си е номерът на купето. 
 

 

Преди 7 часа, desislav stanev написа:

... А пък и моята  Шкода, като гледам по номерата, ви е какичка...


По номер е какичка, но по километраж младее в пъти  . Всъщност към настоящия момент с какъв пробег е и боята оригиналната й ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, rsk написа:

  Аз мисля, че последните 105 се водят моделна година 1988, което би трябвало да значи, че са ги спряли в средата на годината.

По информация от чужди сайтове, 105 слизат от поточната линия средата на '88 заедно със 130 и на тяхно място се пуска 125.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, rsk написа:

  ...Всъщност към настоящия момент с какъв пробег е и боята оригиналната й ли е?

Шкодата е на почти 79 000 км, това са и реалните километри. Аз я взех, мисля, на около 56 000 преди 6 години. Боята не е оригиналната, миналата година я боядисах - не стана нещо уникално, но е добре. Моята Шкода стои навън, няма гараж и не бих се заигравал с абсолютно перфектно боядисване, защото ще ме е много яд. Вече си имаме леки "паркинг щети" по предна дясна врата.... Отдолу все се завирам (поне веднъж в годината) и все я клепя с Вюрт, най-вече под багажника и около задния мост, знаете - там където са най-необработени и уязвими.. В зимно и мокро време не я карам, освен ако не ни завали по път някъде. Не ми е ежедневка, а и никога не ми е била.

Погледнах днес номера в багажника, да, серия "L" е, а отгоре над серията и номера е "шкодовия" код: TMB12M00L 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.09.2020 г. at 1:17, desislav stanev написа:

Стоповете ги ръснах на две-три ръце с едно спрейче за тази цел. Светлините прозират отлично - много малка разлика със/без спрей. Харесва ми така, като ми писне, ще ги махна. Имам други комплекти стопове, но не са нови.

 

Все се каня да си полирам един ориг. комплект, да стане като новичък.

 

Разбира се, че ще правиш каквото ти харесва. Предните мигачи? Май трябва и те да се затъмнят.

Мога леко да ти охладя ентусиазма, като ти кажа, че изгорели/остарели/ стъкла на стопове с полиране няма да станат като нови. С нищо не стават. Може да станат лъскави, но пластмасата няма да си промени цвета/да се избистри/. Особено на задната светлина.

 

На 16.09.2020 г. at 4:45, Alexandar написа:

Стана ми интересно и се замислих за следните неща - моята е струвала ~7 800 лв. (105L 1987-ма, мисля, че беше буква "Н"). 1400 лв. доплащане за 120-ка с пет скорости :) Толкова ли е била разликата?

 

Саше, имам една книжка за соц. автомобилите. Издание 1985г.  В нея има и ценоразпис от Мототехника. Поне да се види разликата 105/120.

Цените, както става ясно, в следващите години се променят/увеличават/.

 

119655116_333868451062869_8074974822712351173_n.thumb.jpg.f0ef60861730e19313dc402f9837cf27.jpg

119486323_1565828296912103_4676549802376925545_n.thumb.jpg.1b4e14abc2e7c701eae09a29786dbc55.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Декември 1986г. нашата Шкода 120Л е струвала 8200 лева, което е 1100 лв поскъпване спрямо 1985г.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Alexandar написа:

Благодаря за снимките, Жоро, много интересно. 

Да, интересно е статистически да се знаят тези цени в различните периоди и най-вече пропорционално към тогавашните  заплати, които предполагам са били средно около 400-500лв (поправете ме, ако греша). Прави ми впечатление високата цена на Полския Фиат и Заставите. Голямата Застава - колкото  ВАЗ 2106, а Фиата по-скъп... 

За статистиката, Шкода 100 през 1976 е била 5200лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, desislav stanev написа:

Да, интересно е статистически да се знаят тези цени в различните периоди и най-вече пропорционално към тогавашните  заплати, които предполагам са били средно около 400-500лв (поправете ме, ако греша).

За статистиката, Шкода 100 през 1976 е била 5200лв.

 

Деско, днес точно си мислих да напиша за Шкода 100. Да попълним историята. Но нямах комп под ръка. Пък и ме беше страх да не прекалим със спама в твоята чудесна тема.

В нашето семейство имаше две нови такива. Втората 1975 - 76г. струваше точно толкова - 5 200лв. По информация на баща ми от онова време. Първата беше от първите Шкода 100. Закупена 1970г. Цена - 4 600лв. С външни дръжки на вратите. Същата, като на Коцето Малкия, който на скоро я превърна в кабриото на Фред Флинтстоун. Като ги гледам, вървят през 600лв.;)

 

Тогавашните заплати - 85г. са били 200 - 300лв. В ТКЗС 150лв. 400-500 е мираж. Първата ми заплата беше 1987г. та знам горе долу. Шофьор на директор - 260лв. Карах Шкода 1203. После се "издигнах" на Баркас.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, joro-120L написа:

 

Деско, днес точно си мислих да напиша за Шкода 100. Да попълним историята. Но нямах комп под ръка. Пък и ме беше страх да не прекалим със спама в твоята чудесна тема.

В нашето семейство имаше две нови такива. Втората 1975 - 76г. струваше точно толкова - 5 200лв. По информация на баща ми от онова време. Първата беше от първите Шкода 100. Закупена 1970г. Цена - 4 600лв. С външни дръжки на вратите. Същата, като на Коцето Малкия, който на скоро я превърна в кабриото на Фред Флинтстоун. Като ги гледам, вървят през 600лв.;)

 

Тогавашните заплати - 85г. са били 200 - 300лв. В ТКЗС 150лв. 400-500 е мираж. Първата ми заплата беше 1987г. та знам горе долу. Шофьор на директор - 260лв. Карах Шкода 1203. После се "издигнах" на Баркас.:)

Да, наистина мислех да напиша 200-300лв. като средна заплата тогава, защото и моите спомени са такива, но не знам защо реших, че трябва да отпусна 100-ина лева инфлационни, може би заради инфлацията при автомобилите?

п.п. От Шкода 1203 на Баркас 1000 си е живо падение..?

п.п. На Коцето "кабриото на Флинстоун" предизвика някаква мъка у мен, подобно е на сцена по "Анимал Планет" - когато хиени разкъсват някоя антилопа, но такъв е живота.. Това не е упрек, просто споделяне!

п.п. Всичко в тази тема, що е свързано с разговори за класически автомобили е добре дошло!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, desislav stanev написа:

п.п. От Шкода 1203 на Баркас 1000 си е живо падение..?

 

Тъкмо се бях уволнил от казармата. Да поработя нещо...Па и имах мерак да карам.

 Шкодата беше на зам. директора. Той пък беше приятел на баща ми, та така. Връзкар съм.

Първо бях негов шофьор. После се издигнах до шофьор на шефа. Той беше с Баркас. Но, всичко това продължи не повече от година.

Баркаса беше стрела. Изумен съм какъв старт има тази машина. Щото е двутактова.

Шкодата возеше много меко, като лодка. Баркаса е дърво.

 

преди 21 минути, desislav stanev написа:

п.п. На Коцето "кабриото на Флинстоун" предизвика някаква мъка у мен, подобно е на сцена по "Анимал Планет" .....

 

Имах предвид тази снимка:

 

119435389_983340442153625_7209701976933181655_n.jpg.c90f2b60c9bcc6affca28ed810bc6bcf.thumb.jpg.75d75b5daf11f6b0093b6f069d721016.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искате, мога да отделя последните мнения в друга тема, защото информацията е интересна и в последствие ще бъде по-лесна за намиране. На мен ми е интересно, дали е имало възможност да си доплащаш за някакви екстри и какви са били възможностите?!

Ето например, ако не се лъжа една брошура от Холандия.

 

FB_IMG_1514361050913.jpg

FB_IMG_1514361021258.jpg

FB_IMG_1514361024637.jpg

FB_IMG_1514361045106.jpg

FB_IMG_1514361017801.jpg

FB_IMG_1514361048372.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, SKODA 105 RS написа:

Ако искате, мога да отделя последните мнения в друга тема, защото информацията е интересна и в последствие ще бъде по-лесна за намиране.

 

Може би от мнение №145 трябва да се отделят.

 

Преди 1 час, SKODA 105 RS написа:

 На мен ми е интересно, дали е имало възможност да си доплащаш за някакви екстри и какви са били възможностите?!

 

Никакви. Шкодите си идваха и без радио апарати от време оно. Стандартни базови модели 100, 105 и 120. От Мототехника нищо не можеш да поръчаш. То го и няма! Тези аксесоари от брошурите са /бяха/ мечта.

В последствие в магазините за резервни части се намираха барчета, тасове, обхващащи цялата джанта. Даже аз в началото си бях взел такива тасове. И багажници имаше за задния капак. Но, не можеше да си конфигурираш автомобила, както е сега, преди да го купиш, ако това те интересува.

Имаш право на избор на цвят. Като получиш телеграма по пощата, че ти е дошъл реда, отиваш и квото е останало в двора на Мототехника, това ти е избора.

Имаше преоценени автомобили. В това число и Шкода. Водеха се "по лаково покритие". С леки забележки по външния вид. От транспорта или при сглобяването. В същност, не си спомням дали бяха с по-ниска цена или се вземаха с по-голям номер на вноската. А номера на вноската ти е номера или реда за чакане за точно определена марка автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, SKODA 105 RS написа:

Ако искате, мога да отделя последните мнения в друга тема, защото информацията е интересна и в последствие ще бъде по-лесна за намиране...

 

 

 

Съгласен съм, че ще е по-лесна за намиране тази интересна информация относно Шкода в Мототехника.

Ние в България не познаваме истинското лице на соц. Шкодите, затова и се прехласвахме, като видехме някой наточен модел от "чужденеция" - беше почти като на сън, нереално и фантастично! Същото е, ако например познавахме само ВАЗ 2101 или обикновенното Жигули, а останалите модели на Лада - не.

Относно избора на цвят - дядо ми, когато е избирал неговата стотачка в Ловеч, е имал "богат" избор между "небесно синя" и "оранж". Избрал е втория, а по пътя от Ловеч и Плевен (35км), след като я купил, му се сторило, че "лети"?. Което е нормално след Трабанта, който имаше преди Шкодата...?

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, това заглавие на темата не е подходящо според мен. А заглавието е важно.

Mototechna е в Чехословакия. Ние не сме си купували колите от там.

Едно предложение - напр. "Шкодите от ДСО Мототехника /или само Мототехника без ДСО/- информация относно поръчки и цени 1978-1990г." Може и някаква по-добра идея за заглавие. Не казвам, че тази редакция трябва да бъде.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, joro-120L написа:

Пепи, това заглавие на темата не е подходящо според мен. А заглавието е важно.

Mototechna е в Чехословакия. Ние не сме си купували колите от там.

Едно предложение - напр. "Шкодите от ДСО Мототехника /или само Мототехника без ДСО/- информация относно поръчки и цени 1978-1990г." Може и някаква по-добра идея за заглавие. Не казвам, че тази редакция трябва да бъде.

 

Поздрави.

Приемам забележката. И аз се зачудих за заглавието, но на първо четене само това измислих. Приемам и други предложения за заглавието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо време махни/замени/ Mototechna.  Пък ще видим дали и какви предложения ще има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо от 1978-ма? Нали посочихме и информация за по-старите модели, а на мен би ми било много интересно за още по-старите , като 1000МВ и Октавия. Може да се намери някой колега, който да сподели цени за тях и дали е имало разнообразие и избор на модификации (например 1000/1100 МВ )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десо, четеш ми мислите, човече. Това си го мислих, преди да пиша. Единствено ме спря проблема с разделите. Темата е в раздел 105, 120, 130. А те са в този период. Може да се премахнат годините от заглавието, за да не е ангажиращо.

И цена за 1000МВ може да изровим. На Петьо МВто е от дядо му. Купувано е ново. Сигурно ще му знае цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, desislav stanev написа:

Да Жоро, не съобразих за раздела, прав си! Нищо де, няма голямо значение..

 

 Всяка информация в страни от тези години ще бъде, като бонус в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих заглавието. За да не се разпилява информацията, нека да се синтезира тук всичко. А по-нататък, ако има повече данни за моделите от съседните раздели, мога да сложа линкове в тях към тази тема. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Информация относно Цени на /какви?/ - Нови/след, като не искаш в заглавието да присъства Мототехника/ автомобили Шкода до 1990г."

Кви "поръчки", Пепи. Поръчки може да има сега. Такава я искам, онакава, да прави мусака и т.н. Сега, като поръчаш, в завода правят твоята кола. Тогава ги правиха за всички еднакви. По онова време -  поръчваш, в смисъл внасяш едни 1500лв. безлихвени твои пари и срещу това ти дават номер по ред на опашката и чакаш 5 - 10г. докато я вземеш. Като купиш колата ти приспадат 1500лв. от цената.

Все пак темата е относно цени. А думата "цени" в заглавието липсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, Жорка, много си дословен. Според мен тогава си си поръчвал, а сега конфигурираш. А освен цени се споделя и друг тип информация, както писа Десо по-горе, за ограниченият избор от цветове за колата на дядо му и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конфигурацията е поръчка. Изпълняват това, което искаш. Като в кръчмата ;)

Да, дословен съм. Ясно е, че в темата се дава и друга информация. Щом има и друга информация, трябва по-общо заглавие, но да се разбира, че става въпрос за нови коли. А това става ясно само с една дума, включена в изречението - Мототехника. И ти много добре започна, но не трябваше да е чешката.

В първото ти заглавие съществуваха думите "поръчки" и "цени". Що махна цени и остави поръчки, не знам.

п.п. и какво си е поръчал на Десо дядо му? Избирал е измежду това, което има. Още по-зле. Не това, което има, а каквото е останало. Думата поръчка тук се свежда само и единствено до избор на марка. И като поръчаш нещо се осъществява сравнително бързо. А тук се чака 10г. да ти я изпълнят. Абе, не ме кефи нещо, както и да е. Много гръмко и обещаващо ми звучи тази дума използвана за онова време. Особено пък за покупка на автомобил.

Няма проблем и така да остане. Просто тази дума не е подходяща, според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.