Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зареждане на акумулатор Superb 3 DSG


Recommended Posts

Здравейте,

 

Вчера тръгнах да излизам с колата, но при натискане на бутона за запалване колата претърка четките поне 7-8 пъти докато успя да запали ... предполагам, че това е свързано с по-малкото каране в последните месеци. За целта искам да попитам за мнение (изчетох няколко теми във форума) дали е добра идея да пробвам да заредя акумулатора с външно зарядно СТЕК МКS 5 примерно за 10-12 часа?

Акумулатора е на Bosch S5A08 AGM(70Ah) start stop и е на около 3 години.

Колата има старт стоп система, което поражда и въпроса дали масата на зарядното да е закачена за шасито (има едно ухо на рамата) вместо за отрицателния полюс на самия акумулатор докато се зарежда, защото възнамерявам зареждането да става без да се сваля акумулатора? 

 

Благодаря предварително за мненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro_kem написа:

ето инструкции за октавия 3 start/stop:

accu.jpg

Благодаря! Подобно е и в инструкцията, която си е в жабката, само не ми става ясно махам ли клемите от самия акумулатор или те си стоят монтирани, а аз само добавям щипките към + и маса към шаси и включвам машинката...това и в моята книжка не го пише...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Минус на акумулатора е вързан към шаси на автомобила. Ако откачиш минусовата клема се разпада веригата шаси-акумулатор.

Т.е. няма връзка с акумулатора. Няма да има и зареждане.

За плюсовата клема не пише, че се маха. Значи, клемите не се пипат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо минусовата клема на зарядното при наличие на старт-стоп система не трябва да се свързва към акумулатора, а към шаси? Какво е обяснението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, baijoro написа:

А защо минусовата клема на зарядното при наличие на старт-стоп система не трябва да се свързва към акумулатора, а към шаси? Какво е обяснението?

причината не е в старт-стоп системата, а в типа на акумулатора - AGM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тогава каква е причината/смисъла/, след като - шаси, маса и минус на клемата на акумулатора е едно и също нещо. Тоя акумулатор да не е извънземен. Където и да го вържеш, няма значение.  Даже на акумулатора е за предпочитане, защото изключва лоши връзки по трасето.

Не искам да влизам в полемика с инструкциите. Така се разбра и от мненията ми в темата. Коментирам. Но, който казва А, да каже и Б.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 1 час, joro_kem написа:

причината не е в старт-стоп системата, а в типа на акумулатора - AGM

Моят акумулатор не е АGM, а EFB. Инструкцията, естествено е същата. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не искам да влизам в полемика. Казах А, за да бъда полезен. Не знам дали акумулаторът е извънземен, но съм сигурен, че без причина производителят не би похарчил средства за отделна маса в моторния отсек.

 п.п. За EFB акумулатори чувам за първи път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, joro_kem написа:

 Казах А, за да бъда полезен.

 

Адаш, разбира се.

Инструкцията не се коментира. Стана ми интересно защо е така. Не, че е от някакво значение за мен, но така се научават нови неща.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясних го в една друга тема, не помня коя..
На минусовата клема се намира модулът за контрол на заряда BMS (Battery Management Sysytem).

Той следи токът, напрежението и температурата на акумулатора за да изчисли състоянието на заряда му.

Токът се следи с техниката кулонметър, и най-малкото количество заряд и в двете посоки се регистрира.

Ако зарядът се направи направо на минусовата клема, зарядният ток няма да бъде отчетен от BMS.

Съответно, дори и акумулаторът да е зареден физически, системата няма да го отчита за такъв.

Даже става още по-лошо, защото той ще има параметри като за зареден, без системата да е детектирала заряд.

Съответно може да бъде прието, че е презареден или да бъде направен друг неправилен извод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk, това е ако акумулатора е в автомобила, а ако е демонтиран какво се случва след монтажа обратно - системата си прави нови проверки може би ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което Чавдар казва е вярно, но от части. При някои марки, с поставянето на  нов акумулатор, електрониката трябва да се рисетне, защото с деградацията на стария, бмс започва да зарежда по различен начин акумулатора. И бмсто брои циклите на разреждане и зареждане, ⁰времето и т.н. Външно бмс следи температурата, само ако има отделен температурен датчик.

Основната причина при подаване на ток, да се ползва друга точка е намаляването на токовия удар за електрониката. Това е първия момент, когато заискрява при закачане на минусовата клема. Друга причина е евентуално избягване на лоша маса от минусовата клема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След сваляне на акумулатора трябва обучение на системата.

При закупуване на нов акумулатор също се прави обучение, прави се избор на модел от таблица с лицензирани производители.

 

Аз си смених заводския акумулатор миналия месец и се наложи обучение за да ми дадат гаранция (Нямам Stert-Stop, но по някаква причина имам BMS).

Преди обучението нямаше заряд дори и при 2000 оборота и отказваха да ми дадат гаранция.

 

Разбира се, без обучение системата би преминала в някакъв дифолтен режим за да работи все пак, но не и оптимално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно тази BMS работи и когато ДВГ не е "на контакт" за да отчете заряда. Благодаря на колегите за разясненията. Научих нещо ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията колеги!

значи не демонтирам акумулатор, маса на зарядно закачено на шаси и седя да гледам да не заври много :)

поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се че е така Чавдаре! Производителите на акумулатори са безчет. Задават се Аh, тип на акумулатора и вече си смята по тях какъв ток да пуска. Още от О2 ако не и трябва ток, си държи 12 V, ако и трябва 14. Това е свързано с възможността за поемане на заряд. Стандартния акумулатор няма грижи да му хвърлиш голям заряд. При AGM хвърлиш ли голям заряд и бързо си заминава. Освен това истинския БМС контролира заряда и при нужда го прекратява. Иначе щяха да изведат една клема от Шкода и само там да се подава ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Така е, не се разсъеднява акумулатора и се зарежда на клемата на минуса, където е вързана за шасито. BMS-са се обучава при подмяната на акумулатора с нов. Дори да е същия модел като стария трябва да се посочи нов сериен номер. Това е начина BMS-са да разбере че има чисто нов акумулатор и да го зарежда с таблица за нов. AGM се зарежда с  по-голям ток, където е възможно се указва и типа на акумулатора, но 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.