Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia 1.4 mpi твърд волан и грешка 00566


ikobek

Recommended Posts

Здравейте колеги! Имам един проблем и ми се случва за първи път. Колата е фабия 1,4 мпи. Днеска след като запалих светна лампата за сервото и волана стана твърд. Бях близо до вкъщи и едвам се прибрах така. Веднага на ваг и има грешка

 

00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal

 

Изчистих и пак се появи. 

Проверих предпазителите. Според книгата трябва на номер 8, 10 ампера да е на сервото, но при мен там е празно. Проверих някои други свързани с екуто и всичко е наред. Проверих и тези над акумулатора там имам само на 1,2,3 и 8,10. При тях пак всичко изглежда добре. Не знам дали има друг за сервото. Акумулатора е на една година и нещо. Измерих и е 12,40в при покой. Не съм имал до сега никакви проблеми със волана. Беше много мек и ме кефи много. Видимо няма никакви течове или друго. Доколкото знам сервото при мен е изцяло електрически. 

Моля за съвети какво да направя :)

Благодаря предварително 

Редактирано от ikobek
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, skodafen написа:

при фабия 1 не електрческо,а е хидравлично 

Моя грешка :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електро-хидравлично е. Ами виж какво ти дава, като измерени стойности през вага.

 

Виж 3ти 50А на акумулатора и 7ми 5А на таблото. С мултицет. Не знам защо си гледал 10ти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заряда на алтернатора как е?

Ако алтернатора не зарежда , първо ще изключи сервото.

 

П.П. Не съм сигурен дали съм го чел във форума или някой ми го е казвал , но има вариант казанчето да пропуска течност върху електрониката на помпата и да отказва да работи , но какво казва тогава ВАГ кома нямам идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Електро-хидравлично е. Ами виж какво ти дава, като измерени стойности през вага.

 

Виж 3ти 50А на акумулатора и 7ми 5А на таблото. С мултицет. Не знам защо си гледал 10ти

Кои стойности да погледна точно на ваг? Ще погледна още веднъж този трети. Погледнах и номер 7 на таблото. Здрав е. Възможно ли е да няма достатъчно хидравлично масло и по този начин да изключва автоматично? Не мога да проверя точно казанчето, защото се намира точно под стойката на акумулатора. Защо са го сложили там никаква идея... Ще проверя и алтернатора. Пробвах с помощен акумулатор, евентуално ако е паднал акумулатора, но пак е същото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казанчето са го сложили там защото то е закрепено директно на електрическата хидравлична помпа която е там. Ако няма теч от рейката няма как де е малко маслото. Слаб заряд, нагорели контакти на буксите, датмик за ъгъла на волана или умряла помпа са вариантите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво напрежение отчита помпата най-вече. Виж отделните канали какво показват и достоверни ли ти се виждат стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали датчика от рейката и го почисти както и вътре в нея колкото можеш да бръкнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, fabia 1234 написа:

Свали датчика от рейката и го почисти както и вътре в нея колкото можеш да бръкнеш.

Утре ще пробвам. Дано да е от това, че така изведнъж... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги малко развитие по темата. Не бях вкъщи и бях оставил колата. Сега погледнах отново с ваг някои канали. Какво точно означават? Pump motor voltage винаги е на 0, а steering aid sensor се променя докато въртя волана. Това означава ли, че всичко със сензора работи? Защо на pump voltage е 0? Моля за още помощ.

IMG_20200727_212655.jpg

IMG_20200727_212624.jpg

IMG_20200727_212635.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Мотора се включва от време на време, само да вдигне налягане. Гледай на екрана на втория скрииншот, мотора да е ОН, като въртиш волана наляво надясно.

Грешката още излиза ли? Защото бордовото напрежение ти е ок. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, ID A написа:

 Мотора се включва от време на време, само да вдигне налягане. Гледай на екрана на втория скрииншот, мотора да е ОН, като въртиш волана наляво надясно.

Грешката още излиза ли? Защото бордовото напрежение ти е ок. 

Единственото което се променя са данните на сензора докато въртя волана. 

Забелязах още едно нещо. Има едно съскане около алтернатора, при повече натоварване се увеличава, но си държи 13,9в. Възможно ли е алтернатора да не зарежда както трябва? Преди няколко години ме накараха да паркирам най-отпред във ферибота и беше се намокрил със солена вода. Не зареждаше, но след като го изсуших край пътя, оправи се и не съм имал проблеми до сега, но... След консултация с няколко майстора ми казаха, че тези помпи не се ремонтират и нова струва около 2хил. и вече не се произвеждат. Колата не струва толкова, но и друга кола не ме кефи колкото фабията... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е от алтернатора. Тогава нямаше да имаш напрежение или щеше да играе. Последно имаш ли хидравлика или не? Виж нивото на течността как е.

На първи и втори екран, данните за мотора все на нули ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, ikobek написа:

няколко майстора ми казаха, че тези помпи не се ремонтират

Смени си майсторите, още далечната 2005 г. ми ремонтираха помпата сполучливо щото и майстора не беше сигурен дали ще стане заради трудния достъп до платките който са две на много малко разстояние и са двустранно фолирани демек от двете страни на всяка има елементи. Смени четирите транзистора на безчетковия мотор, два бяха пробили и тръгна, от ибеи ги бях поръчал по 18 Е бройката.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.07.2020 г. at 11:50, ID A написа:

Едва ли е от алтернатора. Тогава нямаше да имаш напрежение или щеше да играе. Последно имаш ли хидравлика или не? Виж нивото на течността как е.

На първи и втори екран, данните за мотора все на нули ли са?

Нямам хидравлика.  Точно така! Винаги показва 0 каквото и да правя. Течност имам. Средно ниво 

 

Преди 16 часа, fabia 1234 написа:

Смени си майсторите, още далечната 2005 г. ми ремонтираха помпата сполучливо щото и майстора не беше сигурен дали ще стане заради трудния достъп до платките който са две на много малко разстояние и са двустранно фолирани демек от двете страни на всяка има елементи. Смени четирите транзистора на безчетковия мотор, два бяха пробили и тръгна, от ибеи ги бях поръчал по 18 Е бройката.

 

В момента съм край Кърджали и тука не знам кой ще може да направи това... 

Ако знаете къде другаде мога? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте отново! Най накрая смених помпата, но проблема продължава. Вече нямам същата грешка но, имам грешка 01309 от канал cent. elct. Сега не мога и да се свържа към канал 44 където е power assist steering. Помпата оригиналната беше koyo 155AA а сега този пак е koyo само че 155AH. Възможно ли е да не съответства на моята? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Проблема е решен с друга помпа. Имам още един въпрос. Имам вече серво, но чувам звука на помпата непрекъснато без да завъртя и волана. Докато въртя се усилва. Не знам преди дали е било така и сега забелязвам. С ваг кома когато влезна на кодинг показва, че датчика за завиване е кодирано според абс/есп модула, а моя датчик е на рейката. Какъв трябва да е правилния код? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.