Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

joro80

В търсене на Суперб 1

Recommended Posts

joro80

Здравейте!

Отдавна следя форума ви, но не съм много активен. Харесвам Шкодите, карал съм много, но предимно Октавия 2 и чат пат Фабия. Но на сърцето винаги ми е бил Суперб. И ето дойде време да си сменям колата и една от алтернативите е Суперб 1. Изчетох темите за модела, направих няколко огледа и ми възникнаха няколко въпроса, за  които се надявам да ми помогнете да намеря отговорите.

1. Почти не видях кола на която да й работи изцяло дисплея между километража и оборотомера. Или не показва някоя отворена врата или целия дисплей е много блед и едвам се вижда. Питането ми е ремонтира ли се този дисплей и колко би струвало?

2. На няколко коли забелязах, че лоста на скоростите е потънал и трудно се нацелва първа, като лоста все иска да отиде на задна скорост. Спомних си, че на времето такъв проблем се получаваше на Голф2. Предполагам е нещо по лостовата система. Ремонтира ли се това и колко би струвало?

3. Колко струват към днешна дата частите по предницата?

За двигателите е ясно, там диагностика. Другите неща общо взето са еднакви за повечето автомобили и съм наясно.

Предварително благодаря за отговорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

1. Аз честно казано не съм виждал изгорял и по-скоро е рядък проблем. Отговора на въптоса ти е да. Нов дисплей е под 100 лева.

2. Тук не мога да съм компетентен. Но при Октавията с ръчна кутия, лоста се местеше като в тесто заради един пластмасов фиксатор. Оригинален струваше лев и нещо. Стига да има кой да се навие да го поръча от Германия, в България го нямаше наличен.

3. Има комплекти "кокали" от 250 до 600 лв. Според какво искаш. Има хиляди коли с това многоточково окачване и от много време не е скъпо.

 

Колата е много комфортна, стабилна и приятна. Всичко опира до това да си хванеш читав екземпляр. А с какъв мотор ще го търсиш си е въпрос на твое лично предпочитание. Това, което се монтира на Супърб 1 са все стари и изпитани кучета. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro80
Преди 13 часа, sauber написа:

Колата е много комфортна, стабилна и приятна.

Благодаря за бързия отговор. Поради тази причина съм се насочил към модела. Надявам се скоро да намеря моя екземпляр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

Колега, това е Колата с главно К. 

 

Насочил си се към страхотен модел. Аз Супърб 1 от 2005та година и откровено ти казвам - не го заменям за нищо! 

 

Феноменален автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro80

За съжаление предлагането и избора не са много големи. Наистина притежателите не искат да се разделят с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Не само. Колата по принцип е доста рядка. Повечето хора не знаят за нея, смятат, че Пасат 5 и 5.5 е същото нещо, а те са на светлинни години една от друга. Специфичен автомобил е. Когато е излязла като кола, продажбите не са били зашеметяващи. Супърб 2 и 3 са със стотици пъти по-големи продажби.

Истината е, че 1цата е била "да пробваме" в Европа. Защото оригиналният замисъл на колата е да се продава като VW Пасат в Китай (Води се Пасат лингу, дълга база). Нямам идея колко успешна е била там. Но в Европа не е имало психическа нагласа да се плати между 40 и 45 хиляди евро (според оборудването) за Шкода и то в началото и средата на десетилетие 2000-2010.

Ако имаш лукса на времето и не си на зор - дебни. Рано или късно изпада твоята бройка. То това важи за всяка кола :)

Междувременно, ако споделиш как, къде и колко ще я караш, можем да ти леем акъл за подходящ двигател за теб :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro80

Като цяло не минавам много километри. Около 7-8к км годишно. Основно извън градско събота и неделя и през отпуските. През седмицата не по-далеч от супермаркета, т.к. ползвам градски транспорт и служебни коли. Като двигател не гледам 2,5 ТДИ, а най-ми се ще да е 1,8Т, но такива не съм срещал. Искам да е надежден и лесен за обслужване, така че най-вероятно ще е 1,9 или 2,0 ТДИ.  Но всичко зависи преди всичко от състоянието на конкретния екземпляр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

Дисплеят в алиекспрес е 15-20 долара. Има хора, които предлагат ремонт с включен дисплей. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro80

Благодаря за отговора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stanley

Вземи тази, да станете двама със Sauber. На клубните срещи ще им викат "близначките". Цената е леко надута, но колата може и да си струва. 

https://m.mobile.bg/details/11592404400910582

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Може и да е справедлива цената. Има газ, изглежда запазена, а и по номерата може да се съди, че е поддържана при Радо. Сиреч е поддържана като хората. Но ако колегата не се плаши от кубатурата, задължително трябва да я погледне!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro80

Колегата се плаши от кубатурата и всичко произтичащо от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sauber

Давам ти 2ст. по въпроса, къса версия, пък ти си преценяваш, макар вече да си уплашен.

- 2.8 харчи доста. В София спокойно каране 16, извън града 9-10. Повтарям, спокойно каране. Това обаче би следвало да ти е все тая, ако се предположи, че колата има газ или ще сложиш такава, както и на фона на пробега, който правиш

- мотора харчи масло, без значение, че е в перфектно състояние. Моята кола харчи около литър на 1000 км. И това не е защото има проблем. Прави го от 40 000 км., от както съм я взел. Няма проблем във вървежа, нито пушаци, нито газанализаторите показват проблем, а няма и течове. Колата ми си е с двата катализатора и по тях също няма драма заради маслото. Просто трябва да се приеме за "част от характера на колата" (както казва Стенли).

- В моторният кош температурата е много висока. Съответно всичко де що е пластмаса и гума рано или късно издухва. До тук поради тази причина съм сменил разширителен съд, дебитомер и EVAP клапан. Като естествено не мога да твърдя, че е само това причината, но е силно вероятно.

 

С гореизброените минуси, давам ти малко плюсове:

- Забравяш за всякакви видове байри. По-точно забравяш, че си имал проблем по байра с кола

- Няма значение колко консуматори са включени и дали си пуснал климатроника или не. Загуба на мощност не се усеща грам. Преди тази кола карах атмосферна Октавия 1.8. Много хубав и здрав, както и вървящ мотор, но... в момента в който пуснех климатика, все едно педала на газта изключваше. Натискаш го и нищо не се случва :D

- Колата върви странно бавно от 0 до 100 за такъв мотор и такива коне. Но минеш ли 100-120, спокойно можеш да пребиваш 3 и 4 литрови дизели по магистралата. Направо не им се вярва какво става :D Почти няма разлика в ускорението от 0-100 и от 100-200 (разбира се че има, но не е така голяма както при другите автомобили)

- Ако си кретен като мен и си фен на абсурдно високите скорости, този автомобил с ръчна кутия си чуква 260+. Аз съм с автомат, който убива доста от вървежа и подминавам едва едва 240.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov

Саше, аз мисля че едно кръгче на колегата ще му бъде напълно достатъчно, за да се влюби :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro80

Колеги, аз съм на +50 години и съм зад волана от 1986 година. Карал съм много и всякакви коли, даже и с по-голям от 2,8 мотор, та знам за какво говорите. В случая обаче търся надежден и практичен автомобил, за това съм се насочил към "малолитражките". Sauber, все пак ограниченията на скоростта у нас са много под 240 км/ч, а аз съм фен на спазването на правилата на всякъде и във всичко. Не трябва да се забравя, че не сме сами на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Jacky Adamov
Отговорено (Редактирано)

joro80 на мен по-скоро идеята ми беше, че като я видиш, може да вземеш решение. 

 

Мойта кола е същата. С газ е. Аз също не съм фен на високите скорости и даже често спазвам ограничанията като карам с темпомата, който ми поддържа желаната скорост. 

 

И тъй като аз също исках надежден автомобил си взех това. Карам си бавно и спокойно и когато ми трябва мощност - бам - 200 коня се обаждат на секундата. 

 

Градско обаче дори на газ си е разход. Въпреки всичко, автомобилът е стархотен. 

 

И да, прав си! Не сме сами на пътя. Това не трябва да го забравяме никога. 

 

Sauber е лудак, но е страхотен тип. Имам удоволствието да го познавам лично. Що се отнася до Шкода, ми е спасявал детския гъз (без извинение и въпреки че съм на 37г.) хиляди пъти. 

Редактирано от Jacky Adamov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.