Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

OffRoad Car


Моджо

Recommended Posts

От известно време ми се върти в главата да си взема една Жипка за фън уикенди за не много пари, разбира се.

като под фън уикенд да не се разбора офроуд уикенд. Каране по асфалт и евентуално  по некоя ливада или да ме свали до реката да си ловим риба.

Семейно, да става и за дълги пътувания и да има место за багаж :))

Без да проучвам пазара кой знае колко си харесах Фронтера, дълга база, бензинова, с ръчнои скорости.. За предпочитане V6 205 коня :)) Една изпуснах и скоро за друга не е излизала обява.

У Враца има няколко интересни Жипки, ако има някой навит да ги прегледа ще му кажа кои са.

Харесал съм една Фронтера, която принципно ми е над бюджета ,но ако е читава защо  не. И докато гледах и други видях и едно CR-V

Кое според вас е предпочтително във връзка с горните изисквания. ЦеРеВе-то ми се види с малък багажник сякаш.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21587990870150343&slink=fviy6x

VS

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21591785240022222&slink=fvkzzt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джип и Фронтера са несъвместими понятия - чупливи , капризни и не стават за офроуд .. ако искаш нещо наистина непретенциозно Тойота , Нисан , даже Лада Нива с дълга база е по-добра от Фруктиера .

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ми не съм съгласен. ЕЖК или имаш преки впечатления ? Чупливи може да са дизелите. Аз имам наблюдения над точно такава 2,2 бензин и не бих казал , че са чупливи А притежателят и като собствени на автосервиз има друго мнение, не като твоето :)) Склонен съм на него да му вярвам. А че не стават за офроуд...С подходящи гуми ако искаш може да те водя на живо да видиш дали не стават. Но целта не е и офроуд.. Тойота гледам една в Гоце Делчев ввти неквко, рав 4, но за това, за което ми трябва е малка. лади - ок съм, ма няма в този ценови диапазон.

Повтарям, че ще се ползва 95% от времето на асфалт и ще е уикенд кола. Демек 4-5000 км годишно. Бюджета е до към 5000 като може и отгоре , но само ако си струва.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще цитирам мой приятел , който се опитва да кара Фронтера повече от 10 години и като си взе Дъстър 4х4 каза "ей родих се" , а се опитва , защото по-дълго време докато го притежаваше беше в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Формане, уважени, но човека е Инженер ДВГ, приятел ми е  и има сервиз от 100 години. Твоя приятел не знам каква Фронтера и за какви цели я е взел /Па дъстъра е един офроудър мани-мани/.. Да оставим това настрана.

Тойота и Нисан , които стават на са ми в бюджета. Давайте натам.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тоьоти са скъпи и доста над бюджета ти. Естествено това са истински офроудъри и виждам доволни колеги от  техните Ленд крузъри и  Хайлукс пикапи. От рафовете само Рав 1 е истинска джипка , но е доста дърт вече.  Новите модели са от класа на Хонда Crv, Нисан Екс-Трайл , Джук и са на базата на обикновен автомобил и без истинско 4х4 , понижаващи скорости и ефективни блокажи. Могат да ти свършат работа , ако няма да катериш баирите по макадан или да буксуваш в кал. Търси Мицубиши Паджеро, ако парите не стигат - виж за корейския вариант Хюндай Галопе. Субаро Форестър също е доста проходим и евтин автомобил. Ладата не става за асфалт, ама хич. Иначе я бива като слезе на черен път, тогава се оправя на вървеж, но конете са и малко и не е комфортно возенето в тясното купе. Трима познати карат фронтери и като за лек офроуд стават, но за зимата в дълбокия сняг или тежка кал и локви не са подходящи. Едната бензинова Фронтера гасне по средата в локвите, щото контролера за запалването се наводнява, новите лади и те го имат този проблем и се оправя със санитарен силикон. ЦеЕрВе-то е много лабава жипка, колега се опитва да се отърве от такава. Други варианти за Джип Гранд Чероки или Нисан патрул. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хюндай Галопер съм гледал - За джип е ок, за път нормален - не. Повтарям, че нито ще я карам в калове, нито в преспи. Да ме закара на ливада за пикник, да ме закара на реката за риба /лятото, разбора се/ и да си става за дълъг път> Затова примерно и не искам къса база. Гранд Чероки  ми е ок но всички са crdi , което няма да си го взема. Ся яко има некой в8 може да се замисля и пак са над бюджета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За такива цели става дори лек автомобил. Ако видиш едно Ауди куатро , комби при това, от къде минава много ще се изненадаш. Фронтера е добър избор, 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е със заглавие Off-road Car. Вътре се обсъждат нужди, които всяка една по-висока лека кола комби, би удовлетворила... Нямало да ходи в кал, нямало да ходи по баири, нямало да ходи в гората, нямало да ходи по чукарите... Значи “On-road car“. Ми, всяка лека кола може да те “вози“ по ливади, реки, езера, навсякъде, където няма да подпре и да се вдигнат колелата. :)

 

Когато ходех активно на риболов, минавах често през една разлята рекичка, където водата я “брулех“ с предния капак на Санта фе-то. Мислех си, че от там нещо по-ниско ще мине много по-трудно от Санта фе-то. Веднъж видях A4-ка Б4 комби куатро, което влачеше и малка каравана през същото място, след това и едно поло от 90-те мина без грижи... стана ми ясно, че при 25-30см дълбока “локва“ с подводни камъни минава всяко едно прежалено бангийчЕ. :)

 

Колкото до Опела, и аз имам ЕЖК наблюдения, тоест не са преки (слава богу), а от комшии, които карат или са карали някога... Общо взето - мъка. Доста се оплакват от какво ли не по тия Фронтери и ги махат трудно... Всеки, който е имал Фронтера и го попитах лично да ми разясни (понеже и аз преди време имах подобно намерение, с евтина джипка, но с изисквания “да видя какво може с хубави гуми“ в калта, гората, полята, язовири, реки, храсти, тръни, камъни/скали към някоя хижа и т.н. - това е офроуд) за фронтерата ми казваше “бегай много далеч“. Та... “инженери ДВГ“...тия ги знаем, сигурно ще ти я поддържат те после. Щом няколко човека, и собственици казват, че не е много ок, явно има защо... Но може и ЕЖК. Лошо няма. Хора всякакви. :)

 

CR-V-то е същото, като на баджанака. Доста години го кара и е навъртял поне 80к километра с него...всичко, което е правил по колата е карето на кардана /откачи се/ и клапан на двигателя, който беше изгорял от газта (клапанът си го прави сам в домашни условия, разцепи я, смени го, без да шлайфа глави и ала-бала, и колата работи като часовник). Та знам, че колата е “доста здрав чук“ и минава навсякъде... Щом я прежалиш. :) 4х4-то е добре измислено и работи прилично, но няма бързи / бавни и на по-лоши места без гуми си е зле.

 

За Хюндай можеш да погледнеш и Теракан, ако искаш. Обаче това е здрава, тежка и мудна машина, и не знам за дълъг път как ще е. Бронираните на инкасотата в София са на по милион и половина километри и още се държат. :)

Санта фе 1 от първите бройки 2001-2002-2003 (през 2004 и 2005 го правят предимно предно със съединител за задния мост), тези първите с истинското AWD също стават за много добри играчки.

 

И все пак...отново...описваш нужди, като за всяка една лека кола, с някакво 4х4, комби, която има клирънс по-голям от 13-14см. Прежалваш я и минава абсолютно навсякъде по ливадата. :)

 

От моят опит и сбъркани мечти разбрах, че няма изгоден джип, който да ми свърши работа за моите цели и затова се отказах от идеята. Всяка една, която ми вършеше работа почваше от 10-12к лв нагоре, а за реален оф-роуд, който не е селският път до баба и дядо, не си заслужава тази цена.

 

Имам лични наблюдения над Сузуки Витара от 90-те, десняк, автоматик, но не става за багаж. Супер корава кола със страхотно 4х4, щом повреме на един лов карахме в една кална нива и колата ореше с диференциала си в нивата, без да спира, а гумите бяха страшни галоши... Доста впечатлен останах. Колата не се кара по шосе, а само по чукари, ниви, гори, тръни, камъни, клони на дървета и т.н. Нямам наблюдения за здравината, но за сега все още не е правено нищо по нея, освен стартер. Минава навсякъде.

 

Всички “фън уикенд джипки“ с десен волан в комбинация с автоматик (разбираемо защо) си заслужават за целта. И отделно са много по-запазени от тези с ляв волан. Плюс това и цената им е страхотна, като за 3-4к лв можеш да намериш нещо много добро. Изгледали сме много и смея да го твърдя. :)

 

ПП: докато напиша фермана и А4и ме изпревари.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1. Заглавието е Оффроудкар щото такава се търси.А не защото няма да се ползва за офроуд. 2. Ми не, няма да я обслужва той щото не е в София най-малкото. Иначе щеше да е той. 3.За комбито съм съгласен, че става също. Ма все пак си е лека кола. Един път ще има некой по голям коловоз или яма и няма да мине. А джипа ще мине си мисля. Па и знам ли дали няма да ми се прииска по така офроуд каране. Фронтерата все пак си е класически джип с рама, бързи/бавни, блокажи...

Деснячка не мога да се прежаля. Ще ми се приходи до Гърция примерно с Жипа и некак си не ми се кара така. От Автоматик и дизел бягам, пак по разбираеми причини.

Аз ся не защото съм си я заплюл Фронтерата, ама...не е ок..ама кое не е ок по-точно ? Имал съм Опел , даже 2...ми проблем не съм имал. Та кое ? Рамата с окачването, раздатка дифове и мостове на практика  са неразрушими.

Друго ко остана ? Маторя ? За дизела може, там не ме интересува. Бензиновия мисля, че е  безпроблемен. Освен това има разлика между Фронтера А и Б. Части за Опел има много и са евтини, майстори също има много. Не казвам, че Фронтерата е първа китка. Ама за тия пари няма друго., което все пак да е Жип. Даже Нивите са по-скъпи. В крайна сметка мога да се откажа, разбира се. Но аз съм си камионджия и ми харесват големи коли. Разбирай тип Хамерикански.

Ако не се вталявам много за 2-3000 к може да се намери фронтера която като купе да е здрава и за още 2-3000 още ще и сменя всичко дет мое се смени. И ще стане нова на практика.

И потвърждавам, че другите, които отговарят на моите критерии и стават почват от 12 000 нагоре :))) Иначе съм много мераклия на една Трибека. Ма много, Ама....

У Враца има една дето ми е в бюджета..почти

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21589871429438941&slink=fvtl9o

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш леко да завишиш бюджета, защо не погледнеш и BMW X3? Първото поколение са доста здрави, на шосе вървят, като лека кола, стига да с хдрайв стават и за лек офроуд. Само дето комбинации ръчка и бензин не са доста масови. Разгледай и немското мобиле, не е толкова страшно да се отиде до Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

X3 е вариант ако му преглътна грозната задница))) Иначе съм беемвист и притежавам бмв. 2.8 х3 е добра комбинация, но нема. А и с последващо обслужване отиваме много над бюджета. Btw кога си купувах бмв-то беше същата работа. Трошливи, скапани, един приятел има такова и едвам го продаде... Интересно що пък моето 11-та година кара у мен па не ще да се строши. Същото е и 3 цилиндровите фабии, въй боклуци бегай далеч. Първата е в момента на 300 000 км и си я карат. Текущата е още на 65000 само ма досега не е правила проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

X3 за офроуд е почти като октавия 1 за офроуд. Аз бих ти препоръчал Сузуки Джимни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джими-то е добър избор . Возил съм се в късата база и от вътре е просторно. Също така не се чупи. Карах зад един колега с Джими в гората и виждам как настъпва със задната гума отрязан клон на пътя . Една пръчка се изви на горе и му свали задната броня. Пластмасови са , като на повечето "джипове". От както го кара е сменявал само накладки.

Редактирано от А4и
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е Джимнито. То си е баш фън офроуд. Иначе като други качества е супер, да.

Ходих да я видя Фронтерата от обявата. Като конкретен модел е точно това , което искам, За съжаление конкрентия екземпляр не е :)) Поне не и за 6000, Ку гу даде за 4000 ще се замисля сериозно :)) Така че продължавам търсенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджета * 2.

За тия пари вече има избор, ясно ми е. Но за нещо дето ще се ползва събота и неделя и то не всяка - няма да дам толкова пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата, дето последно си взе Фронтера тази пролет , за около 3500лв. смени амортисьори, шарнири, биалетки, втулки и още някакви други неща за 2500 и сега я кара. Имаше проблеми с радиото, та отидох да погледна, беше с касетофон. Прилична колица, запазена на външен вид, но няма нищо общо с Гранд Чероки-то на друг колега. Пък това от обявата е от 2012 година, под 80к. километра и с навигация , кожен салон , ксенонови фарове, шибедах и още куп екстри. Демек кон се продава за 9500 , а кокошка за 6000. Бензиновата Фронтера на газ харчи комбинирано около 17 на сто , ще питам дизеловата как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако толкова си надъхан за фронтера - взимай ;) 

Сравнително запален съм по офроуда, и като съвет бих ти казал следното - отвори оффроуд форума, прекарай 3-4 дена в четене, после като посъбереш информация тръгни по обяви и гледай специфичните места на колите. Защото никой няма да ти каже например как х3-ката като излезе едната и гума от сцепление, и увисва и съвсем спира да се движи и се чуди какво става. Или пък киа спортидж (старата, уж по-джипарската, не сегашния шосеен змей) как като влезе в канавка, откъдето малко преди това сме минали с ладата и с толедото, започва да се гърчи, да върти само колелата без сцепление, и как сме я дърпали после с уазката. Или пък за на ЦРВ 4х4 системата, за която Венци казва, че е добра. В реални условия тази кола 4х4 няма, халдекса и е толкова тъпо измислен, че на 4-5 секунда помпите прегряват и защитата спира задния мост, докато се охлади, след около 20 минути. После пак имаш 4-5 секунди 4х4... И като си в планината и предницата ти е в пряспата, се чудиш какво да правиш. И да, тогава ни издърпа едно бмв е39. Или пък х5 3.0 дизел, идва на полянката към палатките, където преди това са минали 10 коли от типа пасат, астра, голф, дори митсубиши спейс вагон, форд ескорт и една каравана, бмв-то като стъпи на трева с лек наклон, започна да се суче и дотам. Последните 100 метра шофьора се отказа и го заряза там, щото децата искаха вече пържоли и федербал. Избора в сегмента е доста труден, потвърждавам. И аз съм се лутал с месеци, когато търсех. Така наречените паркетници са точно това - паркетници. При леко извънредна ситуация всички припадат. Аз, понеже съм всяка седмица в планините, съм се нагледал на какво ли не. Мога да разказвам до вдругиден, но няма смисъл. Усещането за кола е субективно, и всеки си има различно виждане. Затова, ако ти харесва фронтера - взимай и не го мисли много. Всичко е поправимо и при нея, има си чалъми, не е толкова страшно. Както и при другите марки и модели. Но ще има играчка при нея, на 100%, там няма вариант качваш се и караш. Грозната истина е, че търсеното като условия от първия пост, е много трудно откриваемо, и все някъде трябва да има компромис. И аз съм имал същите дилеми, накрая склоних на санта фе 1 генерация. Има прилично 4х4 - всичко е механика, няма електроника по него, има и комфорт, кожен салон, климатроник, доста приятно се пътува  с нея, пообиколил съм доста от европата и с нея. Накрая съответно и повдигах и окачването, и сложих по-големи гуми, позасилих мотора и стана много приятен джип, но тя си имаше и блокаж, така че там се получиха нещата. Братовчед ми пък склони на ЦРВ, заради големия багажник, вози си кошерите и пчеларските истории с него, и не му пука, че скърца и трака, ама зимата се замисля като ходим на сноуборд, избира си маршрутите по-внимателно. Витарата също е много добър джип, но там липсва комфорт. Теракана е хубав автомобил, голям, просторен, здрав, 4х4 също е механика и надеждно, но пък е муден и бавен, камион. Кожи разни вътре, обаче нивото на комфорта не е чак толкова високо. х3, х5, кайен, мл, q7, q8 - те качват бордюрите пред кафето. Но пък вътре лукс. Така че пълно щастие няма, или дори и да има - цената му е хубава :) 

 

п.п. с голф двойката, 1.6 бензин, на предно, като и бях повдигнал окачването и сложил големите гуми, беше по-проходима от всички, споменати в поста ми (освен може би витарата, или пък уазката, ама тя е в съвсем друга категрия :D )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи с какви гуми си за проходимостта. Тип магистрални с широки канали, няма как да покажат нещо на мокра трева. И аз съм имал резерви към Х3, докато не подкарах едно. Ако всичко му е наред по 4х4, буксуването на една гума не го бърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Че не е качваш се и караш е ясно.  Едно по едно се правят нещата, даже тука имало в Долни Богров некви царе на Фронтерите. + 20-на насипни за части :))

Загледах ето това. Мисля, че не е много голямо ама ся ..нали треа компромиси да се правят. Че не живо не съм виждал такава да преценя колко е голяма.

Ма изглежда добре.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21585210016872691&slink=fwh6a2

м?

Х3-то доколкото знам няма блокаж нито на диф нито на раздатка, нито никъде. Едната гума да увисне и си дотука :)) Иначе, да гумите са важни.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо е, колкото Хонда ЦРВ !

Съвсем достатъчно !

Проблемът е, че Мазда и до момента нямат смислена и добре работеща система 4х4 !

Другият проблем е, че ВСИЧКИ автомобили на Мазда от тези години, ръждясват по-бързо и по-лошо и от опелите ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата явно твърдо е решил за Фронтера-та, така че....
И все пак Субару Легаси/Форестър се доближава най-много до изискванията описани по-горе - комфорт, добра возия, стават за оффроуд (в умерени граници). Иначе, ако става дума за джип, който хем да е оффроудър, хем да е с голям багажник, хем място за хора да има, хем да е в рамките на 5-6 хил. лева - Ленд Ровър Дискавъри от първа или втора генерация, но там бягай от бензиновите - имат само двулитров и той е слаб за това купе. Със старият 2.5 TDI очакваш разход около 12/100 (на асфалт), максимална скорост ДО 120-130км/ч. и великолепна проходимост - перманентно 4х4 с блокажи на диференциалите, бързи/бавни скорости. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.