Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вярно ли е... Skoda ---> downmarket


Recommended Posts

Здравейте, може би повечето от вас са запознати с тези планове на VW, но все пак как бихте коментирали това: https://www.motor1.com/news/373717/volkswagen-seat-upmarket-skoda-downmarket/ , https://www.carsuk.net/skoda-going-downmarket-and-seat-going-upmarket-as-vw-looks-to-realign-group-offerings/ ? Никой не спори, че Шкода е бюджетен бранд на VW, но те искат да обезмислят последните 30 години от старанието, работата и стремежа на Шкода да се превърне в една от добрите марки автомобили (в своя сегмент). Колко реалистични и справедливи ви се струват тези планове на VW?

PS:

Не бих искал темата да се превърне в своеобразен "хейт" към която и да е марка :).

Редактирано от justafan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една така "маневра" от страна на VAG няма абсолютно никаква логика. Шкода си изпълнява перфектно задачата - добри продажби в централна и източна европа в среден клас. За на кой х*я ще им е да се вкарват в приключението да налагат тепърва Сеат и да "понижават" марка, която се ползва с много добро име на пазара. И новите им модели (Kliq например) продължават да таргетират точно тоя пазар.
Единствената логика, която виждам е в една моя конспиративна теория, която първо е конспиративна, второ е само теория:

- VW отварят нов завод (прословутият в България/Турция/Сърбия/Румъния/Зимбабве/Демократична Република Бенин или където ще е последно)

- Местят Шкода там

- Започват да правят Пасератито и Туарег в Млада Болеслав възползвайки се от възможността за по-голяма затвореност на цикъла, ерго докарвайки по-добри цени (или по-голяма печалба) за тези модели

- Шкода неизбежно поскъпва

- Сеат се намества на нейното място в ценовият клас

 

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и сега използват Шкода срещу Кия и Дачия. Може да се понацвъкат разни евтинджоси тип Скала комби с врътки за прозорците, за да ги изправят срещу логан и сандеро, иначе с корейците и сега са на едно ниво.

Това което виждам за Сеат е да ги направят главно спортни коли, иначе пак ще стане едно застъпване. Няма как да правиш от 4 марки средно-малък СУВ и да нямаш застъпване. За мен е по-добре от сегашния миш-маш да направят марките по-специализирани.

Сеат - спортни коли.

Шкода - работни-практични коли.

ФВ - среден клас за семейството.

Ауди - за гъзари.

Порше - за космонавти.

Имат толкова марки, че за всяко число на бмв може по една марка да сложат.

А сега от всяка марка има всичко.

 

За мен пример са Рено групата.

Няма как да се чудиш дали искаш Рено или Дачия. Или искаш евтин и дървен дръгел или комфортен и накичен дръгел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази идея не е нова. Още преди няколко години се споменаваше. Затова всички модели на SEAT бяха оборудвани с най-модерните "джаджи" и пълната гама двигатели за съответния сегмент (клас), а тези на Шкода - не. Въпреки това, SEAT продължаваше да тежи като (финансов) воденичен камък на врата на VAG, докато Шкода продължава (и сега) да върви само нагоре. Педерастката "логика" не може да бъде разбрана от нормален човек. Явно някой (разбира се) кухоглав счетоводител-либераст във VAG е решил, че позиционирането на SEAT по-нагоре ще го спаси и към компанията-майка ще потекат реки от пари. Според мен, нормалната логика е да се "даде" на Шкода това, което се дава на SEAT, като се запази малко по-ниската спрямо VW цена. Така възходящото развитие на Шкода ще се ускори или поне ще се запази. За да се увеличат продажбите на SEAT, трябва да бъде превърнат в аналог на Дачия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се "даде" на Шкода нещо повече от това, което дава VAG в момента е абсурдно. Това означава да подпишеш смъртната присъда на VW. Те и в момента са яко на кантар и страшно много хора не виждат смисъла в повечето пари за Пасат, а взимат Супърб. Едно време в България за мениджърски коли се купуваха Пасат/Инсигния. Сега се купува Супърб. И то масово.

Аз дори не мога да повярвам как позволиха такова разширение в конфигурацията за поставяне на 4х4. Когато излезе Октавия VRS 3 (бензиновата е самолет) се чудех кой тъпунгер реши да е само на предно. И един приятел ми вика "Ти луд ли си, ако я сложат 4х4, кой ще си купи спортния Голф или Пасата с тоя мотор".

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, sauber написа:

Да се "даде" на Шкода нещо повече от това, което дава VAG в момента е абсурдно. ...

 

Не е точно така... Както вече споменах, досега "даването" беше в посока SEAT, но от това не последва крах на VW. Имай предвид, че пазара в Западна Европа не е като в Източна. Макар на запад Шкода да се продава доста добре, не може да се сравни с VW. От значение е и "имиджов" фактор - ако бай Ханс може да си позволи VW, няма да си купи Шкода. Тя се купува (освен за служебни цели, където водещ фактор е цената) от хора, които са "на ръба" - лишават се от имидж, малко лукс и технологии за сметка на по-голяма практичност и малко по-ниски цена и разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Аз дори не мога да повярвам как позволиха такова разширение в конфигурацията за поставяне на 4х4. Когато излезе Октавия VRS 3 (бензиновата е самолет) се чудех кой тъпунгер реши да е само на предно. И един приятел ми вика "Ти луд ли си, ако я сложат 4х4, кой ще си купи спортния Голф или Пасата с тоя мотор".


Много точно казано!

 

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.