Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 2016 Combi 2.0 TDI DSG


Recommended Posts

Здравейте, след дълго чете и ровене каква кола да си купя вече съм собственик на Октавия 3 комби, 2.0 ТДИ ДСГ, синя на цвят :)

 

Изискванията за кола бяха 150коня минимум, автоматик, подгрев на седалките, кожа или полу-кожа, Блуттут система, интересен цвят(не светло сив )до 5годишно и по възможност с оставаща гаранция. Разбира се беше важно колата да е масова сравнително, за да се поддържа лесно след гаранцията - да има части и добри майстори за нея. Бюджет 25000лв. Избягвах новия внос по ред причини. Както се вижда - много изисквания, а не особено голям бюджет. Оказа се, че когато човек цъкне в търсачката подгрев на седалките, обявите намаляват с 50-60%.

 

Засега впечатленията са чудесни, много пъргав двигател, безумно бърза скоростна кутия, разход около 7.5/100 градско с умерен трафик БЕЗ задръствания. Предполагам в трафика ще се качи с кило, кило и половина отгоре, но все тая - аз в трафик на карам :)

Освен разбира се задължителните за мен автоматик, блутуут система и подгрев на седалките, успях да взема кола и със светъл полу-кожен салон, панорамен таван, подгрев на предното стъкло с реотани. ЛЕД стопове, стандартни фарове, но с умиватели, теглич, прибиране и подгрев на огледалата, леко затъмнени задни джамове. Като подарък получих от първия собственик, напречни греди за багажник на покрива, 2 комплекта чисто нови гуми. Колата няма навигация, но има смартлин, което предостатъчно. В момента е на 140000км с оставащи 9 месеца гаранция. Двигателят е сменен гаранционно целият преди 33000км, поради дефект в лагер на разпределителния вал. Иначе казано, имам си нов мотор.

Споделете моля за типични проблеми по тези коли, за които знаете, че са се проявили още като са били сравнително нови. Идеята е ако има нещо, което не е ОК, но съм го разбрал още, да си отида да ми го сменят докато съм в гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Чудна кола си открил! Безаварийно да те разхожда до където решиш!

Много добре изглежда, особено със светъл салон. Ще трябва да отделяш обаче време, за да го подържаш, че е склонен към зацапване. 

Грижите на тези коли са:

- водната помпа! Не знам, дали може по гаранция да се смени, но почти няма дизел без сменена водна помпа. Виж дали е подменяна при теб и ако не е - сменяй я задължително! А може за твое спокойствие и ангренажния комплект да смениш или пък да го оставиш, когато му дойде времето. 

- панорамния покрив - почва да скърца, а в по-лошите случаи - протича. За съжаление, няколкото човека, които познавам (3-ма) с Октавия 3 и панорама - съжаляват за “екстрата”.

Има оплаквания и от ДПФ-а при повече градско шофиране - чести регенерации, предупреждаващи лампи, ала-бала. Но пък всъщност - тоя филтър е за т’ва там - да работи. И е консуматив. Скъп обаче. 

Като субективен минус също може да се отчете и подгрева на предния джам. Ако монтираш радар детектор там - не бачка :)

Поздрави и още веднъж - безаварийно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много красива комбинация от синия цвят и свелтлия интериор.

Стандартната гаранция е 5 години или 100к километра. Този с удължена до 5 г. или 150к ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @lybrator - Честита "Octavia". Много е красива. Много Безаварийни Километри Заедно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, tuningmania написа:

До @lybrator - Честита "Octavia". Много е красива. Много Безаварийни Километри Заедно :)

+1

Изглежда превъзходно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и Благодаря за приема.

 

Карам по точките, които сте споменали:

 

Имам опит с кожен салон и съответните препарати за чистене и подхранване(на жената колата е с кожа и аз се грижа за нея). Вече съм намазал кожената част на Октавията. В края на лятото след като мине подобаващото освинване на колата покрай моретата, ще изпера салона и мокета и оттам насетне ще си я поддържам перфектна.

Засега нямам никакви проблеми и странни звуци от панорамния таван. Дано така си остане и в бъдеще.

Радар вече не ползвам, продадох го и започнах да карам по правилата или с 5-10км/ч отгоре. За всеки случай извън града ползвам и Уейз през Смартлинка.

Засега не съм виждал регенерация на ДПФа. Като цяло лятото в града карам скутер, зимата си работя от нас, а дори да ходя в офиса, никога не е в час пик и винаги минавам по дълги булеварди, така че класическо градско нямам. Дано на ДПФ-а му хареса това. Колата основно ще се кара извън града. Мисля да си взема и една консерва БДЦ на Бардал както правех допреди 3 години, когато за последно съм карал дизел. Имам чудесни впечатления от тази добавка.

 

По отношение на гаранцията, удължена е до 150000км, изтича февруари 2021ва. Чух се с хората от Еуратек преди покупката, човекът ми каза, че за мое успокоение е добре в края на гаранцията да си сменя ремъците и ролки + водната помпа, като ми каза, че като ида в Еуратек да си сменям спирачната течност (до края на годината), ще ми даде и новия парт номер на водната помпа, за да си купя правилната, която уж е вече безпроблемна. Казаха ми, че мога да си взема каквито си искам ремъци и ролки, но е добре да заложа на оригинална водна помпа. Така и ще направя, ремъците и цялата галимация ще си я правя сам както винаги :)

Учуващо е, че при смяната на мотора на 108000км не са ги сменили, но той го потвърди.

 

П.С. Забелязвам, че стрелката на резервоата не е от най-верните, но така или иначе зареджам пълно-пълно та по този начин ще я наглеждам колко ще харчи.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и от мен! Моето Йети също е набор 2016 и е със същия двигател и съм супер доволен от него за 4те години (дотук) прекарани заедно! Пожелавам ти безаварийни и щастливи пътувания с красивата Октавия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ме е яд, че не намерих 4х4 но то няма как да вземеш всичко при 2рата употреба. Просто като е мокро и я натиска на 2ра или 3та и се опитва да превърта, хем съм с нови гуми Continental Premium Contact.

 

Но пълно щастие няма!

 

С какво масло си карате колите извън гаранция? Аз мисля да мина на Мотул 5/30 по съответната спецификация на ВАГ. Всички коли си ги карам с Мотул, купувам го от вносителя и никога не съм имал проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @lybrator - Двигателното Масло трябва да е с указаните от производителя спецификации или по-добро :) По моя преценка "Mobil 1" и "Ravenol" са един клас над "Motul".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Малко да ъпдейтна темата:

 

1. Сложих си камера за задно виждане и ЛЕД осветление на номера, много яко :)

2. Минах 6000км за 3 месеца, прецака се третият стоп, смениха ми го по гаранция;

3. 1-2 пъти забелязвам съобщение да сложа лоста на Parking, а той всъщност си е вече на Parking - записах си час в Еуратек да погледнат какво става

4. Разход повече от 8/100 градско не съм виждал, меря пълно-пълно, не карам в най-големия трафик, бордът показва -0.4-0.6л по-малко; Извън града магистрален разход между 6 и 6.8 на 100 пак по метода пълно-пълно - винаги с климатик, обикновено с 2 или 4ма души, скорост 145-170км/ч - доволен съм честно казано, хич не съм от бавните, а никога не съм прескачал 6.8/100. Жената успя да свали под 5/100 без клима на 2лентов път :D

5. Не мога да свикна с тоя 50л резервоар, преди съм карал 2 италианки дизелови с 63/70л и отивах до Созопол и обратно без да зареждам. Тука не става, ама ще свикна.

6. Нямам ксенон, но виждам чудесно с халогенните фарове. Нямам идея с какви крушки е колата, мисля да мина на Филипс, когато някоя от сегашните изгори. Някои впечатления?

7. Активирах си някои екстри - тест на стрелките, някакъв допълнителен интервал на чистачките (като пръсна вода минава 3 пъти, после чака малко и минава още 1 път), количество гориво за дозареждане (и това както и самата стрелка не са верни :D), завиващи халогени

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги комплект с градското МПС peugeot vivacity 2015. Най-после имам кола по-нова от скутера ми :D

20200715_141713.jpg

20200815_102838.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @lybrator - Това с чистачките за мен не е съвсем ОК. Би било супер при идеална чистота. Много често ми се случва - минават чистачките трите пъти, прозореца е задоволително чист, за секунда, две или три попадат някакви нови мръсни капки от предните Автомобили и това последно минаване на чистачките ги замазват, а иначе - да кажем ако са само мръсните капки, може да се измине някакво разстояние без да се пръска с течност за чистачки. Дано съм описал разбираемо, какво не ми харесва на тази екстра :) Това да са Проблемите :) За горивото за дозареждане, поне при мен на "Skoda Superb 2 Face Lift Combi", отброява през 5 Литра. Тоест, може да си изразходил 9.5 Литра, но ще ТИ пише 5 Литра и след малко ще стане 10 Литра. Още не съм засякъл, максимално бързо като стане 10 Литра, да зарядя да видя колко ще събере. Аз имам "Polar FIS" и там е през 1 Литър. А няма да се очудя компютъра да може да изисква тези информация от съответния датчик и "Real Time". Не, че е зор, но като хипотеза. Също така мисля, че има значение дали е напълнен резервоара до самата капачка или до първото изключване на пистолета за гориво, че и там са няколко Литра..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаго го пълня до първото щракане на пистолета. Не за друго, ами да не взема да олея колата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Малко ъпдейт, минаха 14 месеца и 22000км

 

Проблеми Нула. 2 смени на масло с Равенол ВМП и това е.

 

Среден разход около 6.7/100 на колонка, бордът лъже средно с 0.3 по-малко, колата се кара над 85% извън града по магистрала с мин. 145 км/ч по километраж,  кракът ми е тежък...

 

По неведоми пътища се сдобих с едни джанти 17ки с гуми от А4ка 2003г. Гумите бяха нови ама високи за октавия, а и бяха доста китайски. Продадох ги и с парите дадох 'жантите на песъкоструй и после на боя (не прахово)

 

Получи се чешко дизелово субару на предно :D Цялата галимация 400пари, доста по-малко от цените за 2ра ръка 17ки за ВАГ дето стигат и 900лв за комплект. Тези 17ки са 7.5 инча широки и с по-малко ЕТ от стоковите, стоят 11мм по-навън от стоковите, които са грозно навътре :( тях ще оставя за зимни гуми

 

Доволен съм от колата, не планирам никакви подобрения, имам всичко дето ми трябва, натискам педала и сменям масло навреме, това е.

 

П.С. само ще я закарам на един фолио магьосник да ми оправи хром лайсните около джамовете, че съвсем се скапаха и трябва да намажа уплътненията на панорамата :)

 

П.С. 2 - Реалният цвят на жантите е като на първата снимка, а иначе сега се замислям колко нещастно са ми боядисали пр.д. врата във Ветер по каско..

20210606_151852.jpg

20210405_134157.jpg

20210331_125318.jpg

20210405_133837.jpg

Редактирано от lybrator
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евалата! Да продължават нещата в същия дух - само масло и нафта да плащаш!

Джантите са идеални! Цвета им е чуден, а и са заспали на колата! Моето златисто на зимните е по..."крещящо", ама и не съм със синя кола де.

А във Ветек, верно са се понасрали... Що така...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
  • 8 месеци по-късно...

Рядко влизам във форума и доста се забавям с отговора на горния въпрос. Колата е с ДСГ6.

 

Ъпдейт, минаха 2 години и 33000км. Вече сме на 174000км. На 150000км смених ангренаж комплект, пистов ремък комплект, водна помпа и антифриз, всичко в ЕТ за един ден. Освен редовната смяна на масла и филтри на всеки 10000км, на 170000км смених предни и задни накладки с Textar, каквото ползвам на всичките си коли. 

 

Запушиха ми се каналите на панорамата, отпушихме ги и всичко е 6. Това беше единственият дерт за двете години. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Малък ъпдейт, Изминаха почти 3г и навъртях 43000км. Както съм споделел в предишни постове до момента колата има сменях ангренажен комплект, както и предни и задни накладки.

 

На 175000км обслужих DSGто

Сега сме на 183000км.

Колата я вкарах в сервиз да сменим пружините на 'Пакет лоши пътища' и да сложим Eibach, както и профилактично да сменим амортесьорите с Bilstein B4, тъй като колата е на 183000км, изминати в БГ. Имах и оплакването за скърцане отпред и леко похлопване.

Какво завАрихме:
Позагнили задни пружини, едната даже счупена
Изпуснали задни амортесьори
Малките тампони на предните носачи скърцаха
Зверски разбити големите тампони на предните носачи, единият даже се отделил от метала
Изгнили болтове на предните носачи
Спекли лагери на макферсоните

Какво сложихме:

Eibach Pro-Kit за 4х4 кола - задните пружини са по дебели. Иначе колата ми е FWD
4 броя Bilstein B4
4 тампона на предните носачи - едните ги взехме плътни (от S3 са мисля)
Нови болтове на предните носачи
Прашници отпред и отзад
Тампоните отгоре на задните амортесьори
Тампони + лагери макферсони отпред

Тия дни ще я измия и ще кача снимки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, стойката на колата беше наред. Возеше доста твърдо, не знам дали заради пакета за лоши пътища или амортесьорите.

 

Отпред поскръцваше само на студено и много рядко леко похлопваше на легнал полицай. Ама много рядко

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.02.2023 г. at 16:20, zloQQ написа:

Всичко дето сте открили...не влияеше ли на държането на автомобила?

Конкретно за задната счупена пружина, за която е писал колегата. Аз по-миналата година на О2 vRS започнах да чувам едно едва доловимо припукване в предницата - имаше го само на място, когато се въртеше волана при маневриране и се чуваше само на закрито, примерно в подземен паркинг. И не се обаждаше всеки път. След посещение в сервиз се оказа счупена предна лява пружина. И при мен нямаше видима разлика в стойката на колата. Между двете предни колела и калниците им разликата беше по спомен около 3мм, което и да си снимаш колата от двете страни, няма как да го хванеш. Та не винаги нещата изглеждат или се усещат толкова зле, колкото всъщност са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.