Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марта > [ŠKODA 130L]


roodnb

Recommended Posts

Здравейте Колеги.

След като направих тема в представете своя автомобил и представих моята миналогодишна покупка , а и както по предложение на Патрик , правя една тема в правилния раздел.
Темата ще е дълга с бая снимки , така че си отделете малко време за едно надявам се приятно четиво.
Та , от много време исках задномоторка и все нещо ме спираше , дали финанси , дали че нямаше читави , но миналата година , на обява изкочи баба ви Марта .
Мислех го малко , цената ми допадна , звъннах на Коцето @malkiq , за което много благодаря, и отидохме една вечер да я видим. Малкия си изказа компетентното мнение ,че макар и постна е една добра база за проект. Истината е ,че колата нямаше никакви екстри освен подгрев на задния джам , но е факт че купето е перфектно с изключение на пода , където има гнило. Но не е удряна , не са сменяни части , няма ръжди!!!
И така , разбрахме се с човека и я купих.
Като я взех имах сравнително ясна представа какво искам , а именно :

1. 5 скорости и сухо окачване

2. 136 мотор .

3. 130/Рапид-ов интериор - табло седалки

4. Както и табло с оборотомер.
Естесвено ако се бях сетил за това преди 10 години , щеше да е доста по-лесно , защото тогава такива части е имало , но уви сега да се намери е като да спечелиш от Националната лотария :D
И така в  крайна сметка , бях решил , че какво пък . ще си дебна за части , ще започна да я стягам и някой ден , може и да ме озари късмета.
Та , започнах едно доста голямо дебнене по ОЛХ , базар бг , мобиле , карс и където още се сетите , за части и екстри.
Ще започна по ред на номерата.
1-во си намерих нови задни стопове.

2. Случайно попаднах на един човек , от когото взех афтър маркет подглавници , добавките за вратите и табло с хромирани рингове , но от по-старите.

3. Намерих си и фаворитов алтернатор.
4. Купих си 15-ки жанти

И такаааа , смених стопове , махнах газовата уредба и си се возя , но в един момент , колата спря да пали , ако запали гаснеше , абе не ставаше за каране.
След една страшна борба с жиците , а аз съм много скаран с тях , след помоща на Евгени @The Best Forman и насоките на Патрик @SKODA 105 RS инсталацията се понареди и колата тръгна.
Освен това , когато купих колата към нея дойдоха и едни фланци от 4х130 към 4х114.4.
Сега няколко снимки , които да допълнят по горното.

IMG_6055.thumb.JPG.08af54a4b6c67638d4ed73db5525a6bd.JPG

 

IMG_6073.thumb.JPG.27156f4d8d772829a2527a58af5cf0ea.JPG

 

IMG_6075.thumb.JPG.ef205bcfdbaed9bd1ed20162feb4bd5a.JPG

 

IMG_6076.thumb.JPG.d023f354d6604507ef67704e91524240.JPG

 

IMG_6078.thumb.JPG.c1810a96a8c82a97bf402ec8ba806fa6.JPG

 

IMG_6079.thumb.JPG.95412e995550bb680207e9ff9de677a9.JPG

 

IMG_6081.thumb.JPG.2d866c3083ac764a62cca03627f70510.JPG

 

IMG_6667.thumb.JPG.628cfed8136adef6130633ef7f367584.JPG

 

IMG_6690.thumb.JPG.c25730e4a50f412d590c584cc80b91c9.JPG

 

IMG_6691.thumb.JPG.d88e5ee465f8803b96ac83df52192fc6.JPG

 

IMG_7020.thumb.JPG.0fcf4fb600339d5310bd35987bbdb182.JPG

 


И така , монтирах аз задните фарове и задницата се промени тотално ... Направо , не очаквах , че едни стопове могат да вдъхнат такава свежест на един автомобил

 

IMG_6856.thumb.JPG.d4e0d3e4e31ca7f124865b8ee4ef2971.JPG

 

IMG_6858.thumb.JPG.0ccbb22dd075e1fb649011a7782e47dc.JPG

 

IMG_6860.thumb.JPG.ab082915518884a0c0355aae8096145a.JPG


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 178
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • roodnb

    67

  • joro-120L

    22

  • malkiq

    17

  • __smirnoff__

    16

С втория си коментар , ще ви разкажа , как полека лека почнаха да се сбъдват мечтите.
Първото нещо беше , че изпадна на обява оборотомер. Вярно е , че беше само той , без таблото , но и това е начало.

Не издържах и го монтирах. Само да кажа ако случайно има някой , който да не знае ( макар ,че ме съмнява ) връзва се на бубината на от външната страна ( или свободната пластина към задната мастка ).
А само да кажа ,че преди това пробах и със хромираното табло , но не ми допадна , ако трябва да съм честен , а и не че нещо ама хрома пред оборотомера , не може да се мери.

IMG_6996.thumb.JPG.02f1de04875cc6adfd4273452432cfc6.JPG



 

 

И сегаааа , седя си аз един ден в мазето и си ръчкам нещо и ми звъни Коцето @malkiq , братле продава се една 130-ка.
15 минути го мислих, чухме се с продавача , имаше доста предложения за нея , на база на които ние направихме нашето , което допадна на хората и така я купих.

Ето и малко нейни снимки.
IMG_7102.thumb.JPG.bb2694cd31306ce10fb819c6788d28d0.JPG

 

IMG_7103.thumb.JPG.ffae9cea343932ce6d35fcb6eca71834.JPG

 

IMG_7104.thumb.JPG.a154fe5f4cdbbc400ed11f616a8fb795.JPG

 

IMG_7105.thumb.JPG.2939d87840db65ce06f74b3326d16974.JPG

 

IMG_7106.thumb.JPG.d2d490a46bd37b3fa11b536c05bda96c.JPG

 

IMG_7107.thumb.JPG.5655aa84b131e2d292ba221e9cd45ec2.JPG

 

IMG_7108.thumb.JPG.b1fd3db97e277e6a593edd259fcf8010.JPG

 

IMG_7136.thumb.JPG.82a5b6406e3f5a4f2bb956c9e1f04af4.JPG

 

IMG_7137.thumb.JPG.54c48e82011054fba36157a4cfd7368d.JPG

 

 

IMG_7133.thumb.JPG.a16269865c387da08fb278e8fa4fdf9e.JPG

 

 

 

И така , двете са пред нас , След като я докарах , на следващич ден свалих интериора , огледахме пак с Коцето колата , вътре, вън , прагове , под , предница , задница , страници и стигнахме до следния извод.
1. Купето е спасяемо , но с прекалено много средства .
2. Предницата е гнила , както маската така и калниците.
3. Праговете са бити , бити та пребити , а и са са гнили както се вижда.
4. Има гнило и дупки по пода
5. И най-странното е че дясната страна , фугата при вратата е по-голяма , а и са слагани шаиби зад заключалката на предна дясна врата на купето.
В крайна сметка , колкото и да ми се искаше да бъде това купе , то нещата няма да ги бъдат.

За това какво ще се случи в бъдеще , 130-ката ще живее с цялата и карантия както е  , но в друго купе.
Идеята е Марта да се превърне от 120-ка в 130-ка в бъдеще време.

За сега толкова , скоро ще има още ъпдейт защото по Марта , работата тепърва започва :)


Поздрави


#staysafe
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, добре дошъл в правилният раздел! 

 

Баба ти Марта ще светне, след като поузрее и стане 130ка ще светне от радост! :)

Успех и попътен вятър, пък снимки колкото повече качваш, толкова по-добре :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре започваш темата ?

Да са ти честити бабичките и всички допълнителни находки, които до мометна си успял да си набавиш!

Спорна работа и лесно, и евтино набавяне на всичкия нужен чарколяк ти пожелавам!

 

П.С. Моля те метни една торба с пясък у багажника на баба ти Марта, че много е вирнала нослето ми се струва ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, sharpshooter_ написа:

П.С. Моля те метни една торба с пясък у багажника на баба ти Марта, че много е вирнала нослето ми се струва ? 


Ааа не не , много скъп чувала с пясък. Диска за флекса обаче е по-евтин , а на Коцето флекса е безплатен :D
Това ще е единствената така да се каже модификация , която ще направим. Иначе гоним оригиналност :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, Данчо, скрита лимонка ще излезеш. За половин година 120ка и 130ка да налазиш си е достойно за завист! ? Жалко, че 130ката не е в състоянието като 120ката, но пък ще е добър донор. ? Стягай се и да направим една по-сериозна разходка скоро! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес получих един подарък от Патрик @SKODA 105 RS , подарък от тези , на който аз обичам да казвам , че са "по убави от рожден ден" , за окоето едно ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ !!!

ED1CFB82-E3C5-44E1-9D2F-09BD094BE9D7.thumb.jpeg.2159a8a377a79d770f3508472946c8c9.jpegEA9FB80B-DD32-43A0-B229-78F1CA9FD351.thumb.jpeg.5d9d5c5c3fcff5bc93da8c90d01bae5e.jpeg

 

Ключодържателя е просто един път !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключодържателят е супер.

По темата за възстановяване на 130 или за модификация на 120, има два пътя. Първият е префасониране на 120 с подръчни средства без да се пипа купето. Трябва да прехвърлиш целия задвижващ агрегат, както и интериора от 130. Ако я караш активно, ще изкара 3-4 години и ще е пак за цялостен тенекеджийски ремонт. Остава леко кривото усещане, че колата не е оригинална.

 

Аз бих се позамислил доста относно ремонта на 130-ката. Това е оригинална кола, която все още има регистрация. Много неща са различни между стандартна 120-ка и 130. При положение, че и 120-ката е със сменявани кой знае как прагове и е пребоядисвана, не е ясно има ли смисъл изобщо да се ловиш.

Кнежката 130Л също е амортизирана, пак е правена поне веднъж като купе. Най-малкият проблем ти са новите калници и маска, както и прагове, врати, някой и друг капак - за японка нещата все още ги има и ще се купят с 3-400лева. Драмата е с намирането на тенекеджия, който да се хване и да ти я направи в рамките на месец-два максимум. Тук имаш още минимум 2000. И боя - между 2 и 3к.

За съжаление и по механиката ще имаш куп приключения. На ново ще се прави спирачна горивна и охладителна система, евентуално периферия на мотор (стартер, алтернатор), ще има разбито по ходовата част... Със сигурност и по интериора ще има за шиене. Претапицирането на седалки е солен спорт и с лекота отиват 1000+ лева, ако се прави грамотно (да, може да си купиш седалки от БМВ по 30 лв едната).

Това ако искаш всичко да е на топ ниво.

В крайна сметка - за ~10-12000 лева може да се направи добре.

130 е по-рядка, а най-интересното е да е 130 по документи.

Съвсем отделен въпрос е доколко 130-135 или 136 става за кола и дали си струва да се наливат вътре пари. Реално това е кола от 80-те с малка мощност и без багажник.

Аз карам активно 781.136 с вал, която би трябвало да е там 68 или колкото й дават коня. 130 е със старата 5-канална глава и е 58. С моята на светофара трябва да даваш много газ, за да си наравно с трафика. Скорости над 120-130 не са ОК и така нататъка. В крайна сметка е стара кола с малка кубатура и малко коне и малко момент. Всеки модерен бус ти взема старта.

 

Основен минус на направените коли е, че трябва да се държат на сухо, тъмно и проветриво и като си дал 10-12 или 20к ти минава ищаха да паркираш и да я зарежеш на улицата. Има хора с патологични отклонения в тази посока. Не се отделят от колата, или оставят жената или детето да пазят дори на ретро мероприятие.

Миналата година ходих на море 3 пъти с Волга М21. Там само боята е 5к. Иии на морето някакъв птеродактил се изака на задния капак. Не я измих веднага и остана петно. Айде полирай, ма пак си има леко петънце. Като я купих, две години седя на улицата без да ми дреме, ама сега некак си не става.

 

В крайна сметка трябва добре да си претеглиш какво ти се иска и докъде ще ти стигнат възможностите и доколко ти се иска да се заробиш с конкретната кола.

Може би вариантът направи си сам 130 от 120 не е толкова лош и е много по-разумен. Аз бих се почудил и на втория вариант, щото е интересно да имаш направена 130. Никой няма. Трети вариант е да оправиш регистрацията и да потъркаляш 130-ката и вече като се установи колко още неща има по нея за правене, да се реши. Ако е за мотор идва да се помисли за 781.136Х или Фабия 1,4. Частите и за 742.13 хич не са евтини, а тия 10-15 коня отгоре носят смисъл, макар че и с тях динамиката е меко казано относителна

.

Ето един фотос за размисъл от миналия петък:

39bbdf5ef9f453f96bf1ad448780ed58.md.jpg

 

Москвичът 2140 от 1977 на снимката е на мой приятел. Купи го преди 3 години на оригинална боя и малки километри без регистрация пак от Плевенско. Хоп - Технотест и номера. Хоп - дай да го донаправим! Почна се с пълен основен ремонт на двигателя (понеже за Москвич всичко е по 1 лев, му излезе към 1500 лева със съединителя и навесните агрегати). Ходова част нова, това ново, онова, спирачки, джанти на пясък, нови гуми.... Ма боята охлузена и избеляла. Айде нова. До тук е на 12к тотал. Повтарям 12к.  Върви на гръм (това е ранна недефорсирана версия с чист 412 двигател - 75к.с.), красавец е,  но е Москвич. Не е 10-г. Е-класа, нито 450SL R107, който с докарване може да стъпи на тия пари от Щатите.

 

Не говорим колко ядове е да се прави цялостно кола. Аз съм го играл многократно и всячески съветвам да не се прави така. Ама 130 си е 130. Топ моделът.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120-ката е изрядна . Освен няколко гнили места по пода ,купето е идеално . Всички луфтове са както трябва , не е удряна , не са сменяни детайли по-нея. За това ще използваме купето на 120-ката с цялата карантия от 130-ката.
Има начин и документално накрая да остана с една изрядна 130-ка по документи :)
Точно защото 130-ковото купе е помляно и точно защото ако се оправи ще трябва пак да се прави няма да го ползвам.
Салона, апропо е доволно здрав. Бил е в калъфки.
В момента разглобявам 130-ката до гол скелет и тези дни ще кача снимки , както и сники на изпран и почистен салон :)


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, качвай много снимки - удоволствие е да се чете такава тема и да се гледат снимки.

За коментара ми че 120-ката е кърпена - гледам, че няма лайсни на праговете и затова малко съм скептик към нея. Слава богу, диагностиката по телевизора често е неточна. Ако само са запушили отворите на винтовете за щипките, добре. Кофти е да е както 90% от соц колите - праг върху праг. Аз по едно време отдясно имах 3 прага едно връз друго. Не ми дремеше, карах колкото да върви и накрая строих колата на ново, като не оставих почти никаква ламарина от старата.

За салона - супер! 130 има много интересни седалки като оригинална тапицерия. Интересно са хванати подглавниците отзад - на полицата, а не на самите облегалки.

Ако можеш да си оставиш 130-ката, остави я събрана. Разглоби ли се, частите винаги се губят. Аз така си държа цяла стара Волга - отивам, свалям си каквото ми дотрябва, но корубата си е там.

Моля да снимаш задната полица - ще ми се и моята да я направя с плат. Забравил съм как беше на 130 - май е с нещо като мокет по спомен.

Имам доза колебание и май ще взема аудиоплат за колони. На Жигулата й направих полицата така, защото исках говорителите да са скрити.

Другото много интересно нещо са изолациите - 130 има и на страничните стени на коша отзад. Интересно как е в задния багажник и под седалката.

Има ли разлика в мокета спрямо 120Л? Май беше същия? Отдолу под него дали е със същото кече, или има още нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уикенда ще наснимам всичко.
130-ката ще бъде разглобена тотално и всички части се прибират на топло. Нищо не остава след нея. Купет няма да го спасявам.
Задната полица е кожена , или изкуствена кожа , но и нея ще я снимам. В коша отзад има изолация и по страниците , но е разпокъсана за нещастие.
Мокета е същия и кече-то и то си е същото.
120-ката в момента е гола отвътре и др седмица ,ще се прави пода. та ще снимам и нея и ще огледаме прагове и причие.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така , ето и няколко снимки на Марта и в частност пода и праговете . Аз лично не мисля ,че са правени тези прагове. а освен патината , като цяло са според мен много добре

 

IMG_7160.thumb.JPG.ceccc9efd1d6bb8447201d74ad4003f3.JPG

IMG_7161.thumb.JPG.0594e98410a31b8cbd2025f4d1af3a2a.JPG

IMG_7162.thumb.JPG.19fe0e6d1f88139b2ccf87abd57b8f7e.JPG

IMG_7164.thumb.JPG.55641c564eb5a8555399d334dfc252c9.JPG

IMG_7163.thumb.JPG.c1ca46abf56a8aa38e61b3eee0b41487.JPG

 

IMG_7167.thumb.JPG.7aae128dbcac5055bd65c62d24cf4a42.JPG

 

IMG_7168.thumb.JPG.2bbee9726bbf4d5018bc3245cfca7a77.JPG

 

IMG_7169.thumb.JPG.2db2b7e09b774d7a372d8f430464d6bb.JPG

 

IMG_7170.thumb.JPG.0d1f4076c44e339d149b2dc3898a57f3.JPG

 

IMG_7171.thumb.JPG.c2e0c88a5bbea57c2e07d9c1e36b9f36.JPG

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега ето и няколко снимки от праговете на 130-ката. както и снимка на задната кора :)

 

IMG_7172.thumb.JPG.8f3f6d64f01f625f97119b8c99632c1a.JPG

 

IMG_7173.thumb.JPG.6c8a73feed1c103dfda8a1a75ffe2b02.JPG

 

IMG_7174.thumb.JPG.b63e7fc3b68de11f5fa8b8481364c999.JPG

 

IMG_7175.thumb.JPG.d4e053c636d08da373a5ca99f8af8a5e.JPG

 

IMG_7176.thumb.JPG.f539860301fb0dbcf6244cf04b0d1df2.JPG

 

IMG_7177.thumb.JPG.610009f0a5531fef5c29381822ad4790.JPG

 

IMG_7178.thumb.JPG.f700649cc038b4460dbb5f5a1bfc1d41.JPG

 

Мен лично ме е яд , че са я оставили да стигне до такова състояние. Откровено ми се искаше тази кола да си карам аз в оригинален вид а 120-ката да бъде продадена , но при това състояние , просто ще ми излезе през .... да я направя.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще хвана да се изкажа и аз.

 

От 2 години слушам Данчо, че иска задномоторка. Чесно да си кажа, никога не съм го вземал на сериозно, не щот не фен, ами защото е Фабияджия. Винаги съм си казвал "тоя човек що не си се занимава с пластмасовите коли, ми се мята в дълбокото", да Фабията му е най-пребараната кола от този модел в клуба, ма все пак не е задномоторка... Десетки пъти сме разговаряли и всеки път съм се опитвал да го откажа, обяснявайки му какъв филм е липсата на части, липсата на майстори и тн и тн ... Е да ма тоя човек няма отказване, постоянно въпроси, постоянно интерес, постоянно ме ръчка да му търся кола ... абе излегнали сме се в джакузито, (на последната среща на клуба, да не си помислите, че интимничим!!! И жена му беше там)  а тоя човек не спира да се интересува от модели, разлики и тн... почувствах се като Уикипедия.

 

Как и да е дойде момента, колата изпадна в ФБ, след няколко часа ме пита гледал ли съм я и искам ли да я гледам, отидохме, видях я, добра е!!! Пак се опитах да го откажа, ма не стана на другия ден беше пред нас с нея,  и се почна... не спи бе, не спи... през ден праща от някъде снимки на части дет си е намерил...

 

Изяснихме концепцията, казах му какво да търси и се почна... направо ми изби зъбите като скорост и успеваемост!!!

 

Да си признаем ич не е в час с заднмоторките, ама толко бързо се учи, че аз @SKODA 105 RS и @smirn0ff  не можем да му насмогнем на ентусязма.

Освен части, се пазаруват и инструменти и не се спирада се работи, всеки божи ден!

Когато я взе си казах, по тая кола ще ми се такова таковата да работя, щот тоя човек нищо не знае и нищо не може... Пълни глупости, звъни, пита, обясняваме,  хваща го и го прави. До момента нямам и минута работа по тая кола, всичко си е направил сам!!! Помогнал съм с акъл и демонтажа на газовото настроение.

 

Да ама тва искам онова искам... а то няма... и изпадна тая 130 ка показах му я и той взе, че я взе.

 

Сега за колите малко повече подробности, от мойта гледна точка.

 

Марта не е претърпявала никви тенекиджийски интервенции, има доста добра линия, но някой се е изходил с боята, пръскал я е на поляната, мацал е с четка... абе съхранил я е, но доста лаишки. Механиката и е добра доста, няма проблеми с окачване, двигател или скорости, някви дребни периферни проблемчета, които Данчо отстрани на бързо.

 

130 ката... Тая кола е пълен дроб!!! Разгледах я обстойно и тва което видях никак не ми хареса. 

Данчо, понеже още не е толкова в час, ви спестява голяма част от информацията.

Колата е била бежова и са я боядисвали червена, пода и багажника са що годе добри, но искат правене, прагове дроб, калници предни задни дроб, маска дроб, вратите са що годе добри, удъри не липсват на колата, предните подкалници дроб, задните също, преден и заден капак, що годе ма не перфектни...

Механиката... не съм виждал до сега толко тормозена кола, цялата механика пода тръбички маркучи и всичко пръскани с неква черна гад, под нея ръжда на дебело, обслужване не личи да е правено ни на спирачки ни на окачване ни на мотор, а мотора... мотора е разглобен главата е метната на 2 болта без гарнитура висят гърнета тръби на водата се влачат по земята липсва алтернатор и кво ли не още... дроб е всичко!!! Интериора е добър извинявам се!!! 

 

@m_g    е дал няква прогноза по снимки за 10-12к, след като се запознах с колата, казах на Данчо 20к прогноза и поне 5 години, майстор не мога да кажа, че имам който да я направи. Ламарини за 3-400 лв. няма, вчера купих от Симеоновско задна маска за 80лв. как и да ги смятам само ламарините

външните за тая кола са 1000 лв., ако ги намериш.

 

@m_g Понеже съм запознат с колите ти, и знам колко пари труд нерви и време си им отделил, бих задал въпроса така, ако преди години ти изпаднеше перфектно, не кърпено купе, за Жигулата, с възможност да го регистрираш с твойте документи, би ли си играл да произвеждаш на ново купето и дали е станало истинско като заводското.

 

Идеята на Данчо ми допада от всякъде, ако има окачване, спирачки, интериор, табелки и всичко от 130 до всеки най-малък детайл, дали няма да има истинска 130 ?

 

Аз приемам нещата така, Марта ще стане донор на купе на 130. Според мен, ще е много по-истинско, много по-лесно, много по-бързо, много по-качественно, много по-евтинно, абе подкрепям!!!    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120-ката е отлична база. Явно си е с нейните ламарини, което е чудесно. 130-ката е за цялостно правене и очевидно няма да я бъде.

За намирането на майстор - трудно е и ще става все по-трудно. Аз съм в бранша от години и познавам много добри специалисти. Проблемът е, че никой не би се хванал с гнила соц кола или въобще с гнила кола. Оттам насетне е проблемът с качеството.

Не е тука мястото, но като става приказка:

Аз съм автомобилен инженер и от дете имам мерака да си направя сам автомобил. Имал съм възможността и успях да го направя.

2013 на Спасовден намерих не купе, а чисто нова Лада комби на 1017км. То какво да съм го намерил, изкараха колата на парада и аз се лепнах на нея.

afacef982785cccf70f6d3eb26e825f5.md.jpg

 

Беше за продажба. Обявиха 10, като на мене че съм готин - 8000лв. Тогава 8к не ми бяха проблем, можеше същия ден да я платя и да си я прибера.

Като казвам нова кола - значи нова - без точка корозия, работеща, всичко платено, перфектно по всички световни критерии състояние. И то комби и то червена с червен салон. Съхранявана от нова в сух гараж на стойки. Отдолу, отгоре - блести без следа от човешка намеса.

Аз имах Жигули на 170000км, гнило на **з, удряно няколко пъти тежко,  пълен труп. Но мое, взиман съм от родилния дом с него. Спомен от дядо ми и основната причина да стана инженер и да си вадя и до ден днешен хляба с автомобили. Онова комби беше супер, ама не беше мое. А и да го подкарам би било малоумно.

Комбито се продаде и сега радва хората във Варна в музея и е още по-перфектно от ново.

Бях събрал много нови части за 2101. Под с тунел, врати, капаци, предни рогове, дъно на багажника. Купих си стена между купето и мотора, вана за чистачките, рамка челно стъкло, предни колонки (външни и вътрешни), кик панели, външни арки на задните колела, легенчетата на резервора и резервната гума, задна маска, задна греда, греди отдолу, стойки за седалките. Нова ходова част до последния болт -греда и носачи преден мост,, пружини, амортисьори, заден мост комплект, кардан комплект. Добавих двигателят на една небезивестна бегачка, 5-степенна кутия. Нов всичкия хром, абе... ново, ново и пак ново.

 

039098779-big.jpg?r=0

 

И се почна:

039098677-big.jpg?r=0

 

039098675-big.jpg?r=0

 

039098684-big.jpg?r=0

 

039098688-big.jpg?r=0

 

039098695-big.jpg?r=0

 

039098709-big.jpg?r=0

 

039098714-big.jpg?r=0

 

Кво беше...

039098788-big.jpg?r=0

 

Кво стана:

035554631-big.jpg?r=0

 

Следват вече 6 години и към 20000 километра забавление.

036049909-big.jpg?r=0

 

035155187-big.jpg?r=0

 

Факт, колата не е оригинална, но си е моята, която имам от 13-годишен, а дядо ми е изкарал чисто нова от Мототехника. Да, вложил съм 11 месеца от живота и пари, колкото беше нужно. Боядисана е с база и керамичен лак на Глазурит, наляна е обилно с фабричен консервант на БМВ (между впрочем, перфектен е и не е свръх скъп - към 40лв/литър при колегите от Ауто Бавария). Обута е с 4 нови Мишлена на чисто нови джанти (и те след нова боя, че бяха различен цвят)... Тогава си водех сметка на Ексел, на 17 или 18 спрях да си я водя - това по цени пазарни. Това, че аз съм си купил примерно чисто нов комплектен заден мост и то редкия 3,9 за 100лв от един образ, докато в магазина частите по него са примерно към 700, не го броим.

Тогава си мислех - никога повече. Сега, след като по подобен начин направих и много по-трудната и скъпа Волга М21, знам, че няма да се откажа никога. Остава да имам време и пари. Останалото е ясно как става.

 

Съвсем отделен въпрос е, че за да се хвана на хорото, не малко влияние ми оказа как Косьо успя да смени пода на жълтата Шкода 105ГЛ, която пък знам от дете, щото аз и Косьо сме от един квартал, а пък бабите и дядовците пак са в един квартал, та тая жълта Шкода сигурно от 92г я обикалям и даже се мъчих да я купя в някакъв момент, като вече не я караха.

 

В конкретния случай 120-ката е отличен донор за каросерия, а  от 130 ще дойде сухото задно окачване и интериора.

Удачно е да се почисти до метал там където има корозия по дъното, да се мине с ръждопреобразувател на Вюрт, да се обработи с епоксиден или киселинен грунд и да се боядиса. Отгоре - шумоизолация от лист битум и отгоре - микропореста гума 10мм. Гума с метално покритие, нехигроскопична (със затворени клетки) и лепяща се(залепва зверски здраво), купувам от Изолайн на Цариградско шосе.

И отгоре да се залее с консервант. Сега последно Кар Систем нямаха наличен, в БМВ имат. Вече евтините - Новол и прочие ги има, но разликата е смешна, а цялата шкодичка може да се налее с два литра.

И аз имам да го играя това.

На моята основата на мокета се разпада, не е като на японката от ПВЦ или каквото е там. Може би ще минавам изцяло на японков мокет. Отдолу колата е здрава, ръждата е попъплила тук там по фалцовете, но за 1979 си е много даже добре. Няма да ми се размине кърпенето и цялостната боя, но разчитам да изкара едни 3-4 години и така.

Много е важно да се знае, че консервантът не може да се изчисти лесно от кухините и не е добра идея да се обработва, ако след това ще се боядисва, щото боята няма да хване.

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Порабовитхме малко днес с @malkiq i @SKODA 105 RS , посмяхме се :) абе готин ден беше :)

 

Ето да се посмеете малко и вие :)

 

Много им благодаря и на двамата за помоща !
 

и преди някой да каже. Предния джам се пукна докато се опитвахме да го спасим :(

 

B6E0AF10-0276-4256-997F-9DCF7ECB17C7.thumb.jpeg.0838c68402fb3e42800f547f769da745.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Марта от няколко дни е при мен.

98345074_1103102280070334_4444157541986861056_n.thumb.jpg.1fc7bcbc16382c74ed233644ea04b656.jpg

 

Задачата ми е да реставрирам пода на колата.

Започвам с това да премахна заводския битум...

102464716_2743423549097008_4340627950517120083_n.jpg.ebb8c05aa4b1befd777236a51f0b2d83.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отхвърлих задно ляво дъно... има 4 кръпки,  изтъркана е до метал, обработена с ръждопреобразувател и грундирана с епоксиден грунд.

102457617_260325555381536_5556334490487922698_n.thumb.jpg.c2c6a697b8e2911136862d169f167f94.jpg

102566530_304231087265608_6747152060148314260_n.thumb.jpg.f94317091ca3a781961a3135a5d04008.jpg

103310655_722077528335438_4086731782396109626_n.thumb.jpg.c1140be89849ed82b57da1c8e2c4fa07.jpg

103853055_181661899922568_4938090616037909575_n.jpg.db668f3781a3e8be3c3020534e04488f.jpg102918733_315182876143487_6481305773920237724_n.thumb.jpg.edc12c3d1eb24ec5e3fe9bc4075e8ae7.jpg102594376_254025975828449_2522544637120933251_n.jpg.d9e99701a193d70afab35687ffafb411.jpg103206452_304852864021731_3260232763484910212_n.jpg.5f7ecead04dc5eb332989e1b04c5f594.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда супер яко и съм супер благодарен , че се съгласи да я направиш . Направо нямам търпение да я видя , а инда покарам малко :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че ти харесва как работя, старая се много... @Оня от варна ме е учил ?

 

Представям си коло е гадно, друг да я прави и ти да гледаш само снимки... ще се постарая да стане максимално бързо, но компромиси няма да правя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евгени, ти си единствения, който е получил предложение от мен, да му бъде направено червеното  купето, безвъзмездно, но си ми откал явно, щот развитие няма!!! Гарантиарам ти, че ще е направено 100 пъти по-добре (и то максимум за месец, а не за 3 годни) от бялото ти купе и латекса няма да пожълтява и да се лющи!!! 

 

Сега по темата вчера и днес побачках яко, на слънце и на дъжд...

103526751_938839733223308_1107779254781488686_n.thumb.jpg.2cd3bc80971ac5fdbf7157b6f1fbd33f.jpg

 

След задно ляво дъно захванах предно ляво...

102847590_210853036569164_4178004842671363326_n.thumb.jpg.401c91112b1f2ffd880b2dce1f807178.jpg

103751794_730726871006875_1553966575665307962_n.jpg.57aaa5147f678df3f74c1871254de505.jpg

103765042_268451611070423_570961580580736366_n.jpg.c0c1a48923e7e059fba0fa0e82a42d66.jpg

След това и лявата част 

102861278_570741390312637_4561785279640104557_n.thumb.jpg.8aa1fc75eeab423eb274a26c213a9fd6.jpg103101954_186914849314445_2578115047883945633_n.jpg.53b4c0b7961a25f0a5ff276cc1ba295e.jpg103306787_719960508806931_4917626622836939073_n.jpg.6027b1fcd1f161329c43c8ef98ee97e5.jpg103533205_1364485807094410_8209355998352865282_n.jpg.a7f793d62ead97b6d89e97153ece76a8.jpg

 

След това нещо което много ме дразнеше...

103737586_261811108370560_4960906280960294527_n.thumb.jpg.d63008d4cd81b3cb15095220bf47bf89.jpg103504925_256849299070180_1274916031032002449_n.jpg.66f83cb76133343973c299719daf4d51.jpg

 

И цялостен изглед...

103832476_592449905040247_6616754401595805022_n.jpg.6dbf029d871cfd034485067cc9ca52f3.jpg

 

Утре продължавам с кухината зад седалките, ако остане време ще нанасяме битум...

Забравих да я снмам от долу... утре ще поправя грешката...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко работа по колата е отметната 

 

Заварих дубките на пробивани за газовата бутилка...

104384036_292354825505771_491380253433734352_n.jpg.fbd5daacb35994d3a6709c4fedf3b401.jpg

 Обработих ръждата в кутията за акумулатора

104057003_883128748858351_1396236998325022318_n.jpg.c8ed711d3fad4818c785439fd50b365a.jpg

 

Грундирах и промазах с разтопен битум 104211652_695946417616581_21098584648985834_n.jpg.a1e80fa904a9bcd12e79340eba376955.jpg

 

След това боядисах целия отсег

104697002_1738287246320808_6225861838308829455_n.jpg.6bebb65b42f45f5b61d511638fd8cd12.jpg

 

На пода залепих битомни листове на фирма Новол, като тук избягах от оригинала и облепих доста по голяма от оригиналната площ

104587775_272251450681802_2366353927431221876_n.thumb.jpg.30663f00f42d2e5ed7617e86cd245e4c.jpg

 

 

И на финала боядисах всичко, както оригинала104167886_911422945996709_5923023373266018574_n.jpg.3ef2b461509861eaf3c06cfa5c35d769.jpg

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.