Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марта > [ŠKODA 130L]


roodnb

Recommended Posts

Taka пост номер 2 за тази вечер.

Ясно е ,че тази зима ще правя 130-ковия мотор. Преди да го започна обаче трябваше да си опрвя работното помещение и реално това правих последните няколко месеца.
В крайна сметка , Вече си имам стойка за двигател , където другата седмица ще увисне блока.
А днес откраднах малко време и свалих 130-ковата глава и започнах да разглобявам. За нещастие обедната ми почивка свъргши и не можах да сваля вала с кобилиците , но това ще се случи тези дни.

Не разбирам много ,но смятам ,че с просто око може да се види , каква кочина е тоя мотор. дори само по главата.

ето няколк снимки на главата

IMG_8311.thumb.JPG.51145d454055237ae71a1f55d9fe4d6e.JPG

 

IMG_8312.thumb.JPG.d30a65db7655483d6eb293203d0f421e.JPG

 

IMG_8313.thumb.JPG.92cc823be9b4170cef4f8e2987b7aa08.JPG

 

IMG_8314.thumb.JPG.5e6dc0b469cdd7abc3c48710cb592d2d.JPG

 

И на последно място да се изфукам със стойката :D това е от тия неща дето , абе не са необходими , ама като я сглобих ми достави едно такова искрено задоволство :D

 

IMG_8315.thumb.JPG.10dfdc56b9e23b896e810dc53cf6c9f2.JPG

 

Ушите са вече на двигателя , но трябва да сваля още няколко неща за да мога да вдигна сам и да го закача да си виси

 

Поздрави и надявам се до-скоро :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 178
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • roodnb

    67

  • joro-120L

    22

  • malkiq

    17

  • __smirnoff__

    16

Супер, много ми харесва как методично и подредено работиш! И търпението и усилията да си направиш работното място са достойни за уважение! 

А стойката е един път! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Добър вечер на всички :)

не съм писал от известно време , че ме бяха нагъ**или на работа , и тотално не ми беше останало време да пипна по колата.

И поже си бих отпуск вчера и днес , съвриш малко работа.

Кат за начало разбрах каква загуба е липсата на Шмиргел в едно домакинство. Не знам нормалните хора как живеят без това чудо на инжинерната мисъл.
Би искал да благодаря на учените измислили лагера, електромотора и месинговата телена четка. Е-В-А-Л-А пичоже :D

Та
вчера си взех това чудо на машинарията, свалих вала с кобилиците от главата, разглобих го и го изчистих до блясък : кобилици , подпори , пружинки , шайбички и болтовете.
Сглобих го целия , щото ме досърбя , но утре пак ще мъ сваля едната зегерка , защото трябва да сложа една шайбичка , която Коце ще ми даде но утре :)
След което , ще го натопя в масло и ще го опаковам и прибер да си чака реда.

Та ето го и него:

 

IMG_8395.thumb.JPG.6bb6cd60fcf2bca3d59eac47834d88d4.JPG

 

IMG_8396.thumb.JPG.2af67a0c99714b0dadd8be3fbf5e0fd5.JPG

 

IMG_8406.thumb.PNG.5f7a9832287d4f9a9079ce8326b3bfb3.PNG

 

IMG_8413.thumb.JPG.ee82b729454ad66341fd597dd574fe00.JPG

 

IMG_8414.thumb.JPG.dcff71d74e6a09150b70070235abb79e.JPG

 

IMG_8416.thumb.JPG.41b467b3f9ebcb59125215e12de28180.JPG

 

IMG_8419.thumb.JPG.8a883e6fe2bf487ef0e1a13a42f7f4aa.JPG

 

 

Надявам се да добиете представа. В общи линии същото ще се случи с всички касти от 130-ковия мотор.

И като се заговорихме за мотора надявам се събудя една лека дискусийка.

Всички знаете , че колата е червена и към момента много ми харесва с златните джанти.
Искам да ви попитам вас , кои части от мотора бихте боядисали и в какъв цвят , като все пак се съобразите с цвета на колата>

Аз си миля за : капак клапани, както и капачката за маслото , стойки мотор , колектори?
Към момента гредата на мотора вече е боядисата черен мат. Блока , ми се иска да успея да го изчистя да му светне естесвения цвят. За изпускателния колектор си мислех вероятно керамично покритие ?

Какво мислите вие ?

Благодаря на всики , и лека ви вечер :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След толкова лъскане на .. кобилици , бих ти препоръчал да потърсиш специалист с фреза да ти изреже един капак от лексан .. този блясък трябва да се вижда ;)

Колкото до шаренията - ще пропусна да те съветвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цветове ли чух!?!?!?!? 

За да не се биеме, стойки на мотор, капак клапани, капак повдигачи - ЧЕРЕН МАТ! 

 

Капачка на масло - тука съм скептичен към червеното, но го има, като вариант. 

 

Филтърна кутия - синя(цвета се взима от пластмасовия хобот) 

 

Всички крепежи около делко капаци и други - цинк и подцинковани нови или неръждавейка. 

 

Изпускателния колектор, аз го правя с боя за печки и държи по 2,3 години - сребрист. 

 

Всичко друго почистен, а не полиран алуминии. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет на всички :) 

В крайна сметка след известно мислене , смятам че Коцето е прав и така и ще стане. Единственото нещо , което ще е в цвят , ще е капачката на маслото , която ще бъде червена :)


И така последния уикенд разглобих целия мотор. Тази събота от сутринта започвам да поливам блока с бензин за да придобие подобаващ вид.
Качвам няколко снимки , за да добиете представа какво ме чака и както каза Патрик, МАЛКО ще трябва да се позачисти ... Сабо бало :D

IMG_8441.thumb.JPG.8d3396297ef9ce1c185513a70adfc941.JPG

 

IMG_8442.thumb.JPG.5c6f763ce458ea5348e115951378245e.JPG

 

IMG_8444.thumb.JPG.40919a51d4e255adf266395f6c581480.JPG

 

IMG_8446.thumb.JPG.fcaaecc5ab04e38d0db668ed2b195206.JPG

 

И с последната снимка искам да ви покажа , какво търся като резултат.
Капака на валовете , беше черен отвън и отвътре , наред с вала на маслената помпа и основата на делкото . Или както някой занимаващ е се с печат/предпечат - 100% черно 

След 2 часа четкане резултата е следния!

 

IMG_8448.thumb.JPG.c43f4b865d32045b22f2f0b7498c3381.JPG

 

Както е казал Кубратката продължаваме напред :)


Поздрави на всички
 

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Данчо! Чудесно се справяш с търкането! Пожелавам ти със същия размах да приключиш в най-скоро време ребилда, че първото събитие за годината е края на Март! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами хайде дано :) много се надявам и реално всичко опира до това в какво състояние ще се окаже карантията :) пък и дали ще намеря резервни части ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте на всички.

От бая време не бях писал , не защото не се случват някакви неща , но просто се случваха много бавно , основно заради гадното време , защото не мога да чистя в мазето , а реално трябва да е на вън , инак ще се издуша.
Та в общи линии имаме напредък по мотор , главата , както и спирачните апарати.
Понеже блока трябва още малко лъскане , а пъкглавата я пратих на фризьор да и подрежат бретона , този пост ще бъде само за апаратите.

Живот и здраве другата седмица ще дойде и поста за главата :)

Та , след като се сдобих с 4- буталните апарати от 130-ката , идеята да е с вентилирани дискове доста ме грабна. (не че и трябват реално ).


По-долната история се разиграва една идея по-дълго от индииска турбо сапунка :D


Та , поръчах от Чехия едни планки , който се монтират между челюстите за да разширят реално апарата.
Също така си бях закупил нови буталца , както и комплект гумички. Тук искам да поясня следното нещо , ако случайно някой реши да минава по този път.
Закупувайте , целия ремонтетн комплект , а не както аз отделно буталца и отделно гумички. Оказва се, че марката Френкит , която ги произвежда , слага различен размер о-пръстени , които се намират между челюстите.
Апаратите минаха на пясък , след което ги разглобих и монтирах въпросните разширители.
Та след като ги разглобих видях ,че между челюстите има 2 о-пръстена , служещи а уплътнения. Както написах по-горе се оказах с такива, но с грешен размер. Започна се едно търсене , звънене на фирми в София , но видиш ли оказва се ,че повечето фирми , който се занимават с рециклиране , както и по магазините , никой не може да ти намери такива пръстени , нито пък могат да ти дадат съвет дали може да се използват такива за газова уредба например.
В крайна сметка намерих 1 магазин във Варна , звъннах , човека много добре знаеше за какво иде реч , поръчах и получих правилния размер о-пръстени.
И така , апаратите отидоха на цинк , като ги пратих сглобени , но без нито едно гумено уплътнение по тях и със старите бутала. Не трябва да попада цинк по леглото на буталцата , както и по каналите!
И така , взех ги вчера , избих старите буталца с помоща на няколко майки , едно флаконче малко ВД и 1 компресор от Лидл ... доста бяха запекли.
След което леглата бяха почистени от ръждицата през годините , измити и издухани.
Купих си и спирачна грес , старателно се омазах целия барабар със всички гумини уплътнения и буталцата и всичко си дойде по местата :D

 

Ето и няколко сними , преди/след


Преди Цинк

IMG_E8596.thumb.JPG.7d2007d2f34ba0ab874aab4220e827d5.JPG
 

 

и вече след цинка разглобени и сглобени

IMG_E8626.thumb.JPG.6f9cbebaafe61bdef975e7f1288a66fa.JPG

 

ADOP4022.thumb.JPG.b1b67f7579903d9e12ceb04fa5f4396c.JPG

 

IMG_E8628.thumb.JPG.d5b27ea5524fabcdb711b92eafb41c2f.JPG

 

IMG_E8629.thumb.JPG.0ae0cf098744224dbe948c4283c42e1c.JPG

 

Като цяло , за пореден път се обеждавам , че всъщност, ако човек иска да се захване с подобно начинание трябва да се въоръжи с много търпение , нерви и да е готов нещата да не стават от първия път. Освен самото сглобяване на всяка друга крачка те чака по един подводен камък.

Доволен съм от крайния резултат , отиват на стелажа да чакат останалата част от спирачната система :)

Поздрави на всички :)

 

  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е резултата! За пореден път се доказва тезата, че трябва просто да нацелиш правилният човек. И в другите магазини може да са имали, ама само този от Варна да ги знае :)

Айде чакаме да видим бретона и как ще е зализан :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яката работа. Понеже и на мен ми предстои да мина по същия път, ми се върти идеята и за армирани спирачни маркучи, за да покрием всички критерии за спорт ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам само за малко , да осравя това тук ?, че прости много ми харесва как изглежда !

 

D2D52DEE-0FDE-40B8-A8EB-6293633CDE1C.thumb.jpeg.8bc24fc43622b29b4a6cc5f392665e18.jpeg

  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака ще го одобря, но Малкия дзвер каза - черен мат.

 

На 23.01.2021 г. at 10:06, malkiq написа:

За да не се биеме, стойки на мотор, капак клапани, капак повдигачи - ЧЕРЕН МАТ! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

Капака ще го одобря, но Малкия дзвер каза - черен мат.

 

 

Черен мат е гредата и планките на тампоните. Капака нямаше как да е мат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, roodnb написа:

Черен мат е гредата и планките на тампоните. Капака нямаше как да е мат :)

 

Всичко черно по и около мотора е лъскач. Никъде няма мат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всики :)

От извеснто време се подритвам с конзолата с педалите из мазето и преди около 2 седмици , реших да я "реставрирам" и да я подготвя да си чака своя ред.
В общи линии всичко е освежено , или заменено.
Самата конзола мина на пясък и после червен гланц. Коце днес ме поправи , че трябвало да бъде черна , но е късно вече :)
На педалите  им свалих боята с препарат за свалянена бои и с помоща на телената четка на шмиргела . после ръждопреубразовател , грунд и боя.
Набавих си нови степенки за тях , както и нова капачка заедно с уплътнението на казанчето , че тази която имаше беше за кофата.
Всички други дреболии бяха старателно почистени :)
Естсвено и нови помпи както спирачната , така и за съединителя :)
Та ето и няколко снимки , мисля ,че ще се ориентирате кое е преди/по време/след :)

 

IMG_E8562.thumb.JPG.8d0ff8c2028ba1b7f12d3f04876a7997.JPG

IMG_E8563.thumb.JPG.ccfb8303825812a65b331afc1d59738e.JPG

IMG_E8729.thumb.JPG.aac0a37fceb077f41ac7604b601e1b39.JPG

IMG_E8732.thumb.JPG.80a2b2d4b943bcb1f426e3dc0182b4d3.JPG

IMG_E8733.thumb.JPG.f8e37e8c64b7318009c8ac99ce82072b.JPG

IMG_E8734.thumb.JPG.a12563c07eaedca17f1cc8863f88dac3.JPG

IMG_E8735.thumb.JPG.a2428cb831c3d5e1cf3fcd09bf6913ba.JPG

IMG_E8736.thumb.JPG.a5a12e49b611662cba5ebb6c86bab0da.JPG

IMG_E8737.thumb.JPG.2a41fd07639e58024f0e01f92bd1631e.JPG

 

Апропо , главата няма пукнатини , но все още чакам да ми се обадят да си я взема :)

Поздрави на всички

 

 

  • Одобрявам 10
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудна красота си сътворил! Така се гради проект, гайка по гайка и болт по болт ... 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, 

Педал бокса е станал супер,  и много от другите неща както видях днес на живо ?

А така нареченото "мазе" си е много готина бърлога ?

А иначе... 

@malkiqуж само щеше да пуши и гледа.... Ама сърце юнашко не трае... С чук в ръце ?

 

IMG_20210424_153056.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно се е получила конзолата, голямо браво! 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Следя с голям интерес темите в раздела. Не коментирам, защото често съм без думи, или просто за да не нацапам темата, но това което правите е чудо.

И конкретно по темата, така като гледам, си мисля, че дори от завода не е излязла толкова лъскава! 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък  мисля , че е хубаво хората си изкажат мнението :) Нали за това са темите
Иначе радвам се ,че ви харесва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Минавам да ви оставя това тук пак...

утре следобед ще ви разкажа :)

 

844469C1-8C5A-4A23-BF08-5B56002EEAF2.thumb.jpeg.ce870cd8d0d30a6a0e69dbd40c61ee6a.jpeg

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.