Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло двигателно


mimo1313

Recommended Posts

Моля, за инфо кое е най-добро моторно масло за Skoda Karoq 2 TDI 4 X 4 150 К. С.  Автоматик 2020 г. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох в друга тема от форума мнения на специалисти и лаици/като мен/ и разбрах, че темата с маслата е като с гумите..... Ако иска някой да ми пише ще му бъда благодарен. 

Аз искам като стане на 4-5000 км да сменя и после на 10000 да сменям с хубаво масло. Моля за марка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Както си видял в другите теми за маслото, най-важното е да отговаря на спецификацията за двигателя ти! Избора на марка е строго индивидуален. Аз лично избягвам масовите масла поради по-големия риск от попадане на менте масло. Предната кола я карах с Xenum, а в момента 4-5 смени съм направил с Ravenol. Доста колеги също са доволни от тези масла, а и отзивите и тестовете из нет-а (най-вече руски) са показателни за качеството на маслото. Предполагам и други колеги ще кажеш нещо по темата, но т’ва са моите “5 стотинки” по темата. Идеята ти за първоначална смяна на 4-5К и последващи през около 10К е добра! Успех и много кеф да носи “жипката” :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ благодаря. Марката която препоръчваш не я бях чувал, тук във форума се "поограмотих"  ?. Сменил съм 12-13 таратайки карал съм с Мобайл, Кастрол и т н явно те са по ширпотреба. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @mimo1313 - Най-важното е да си сигурен, че маслото е Истинско, тоест не е Менте. После, разбира се, трябва да се спази и спецификацията. Би трябвало точната спецификация да я има посочена в Оригиналната Книжка на Автомобила. Ако имаш Проблем с уточнението на спецификацията, пиши, ще помогна с такава информация. "Mobil" е хубаво масло - "Porsche" излиза от Завода с такова. "Castol" не е лошо, но тук имай едно на ум, защото е и едно от най-фалшифицираните. "Ravenol" също е хубава марка, няма да съжаляваш, използва се дори при спортни Автомобили, което само по себе си е добра реклама. Без значение на коя марка ще се спреш - ако нямаш 99% сигурен и доверен Човек/Продавач, провери в Официалния Сайт на Фирмата, производител на маслото - имат ли Официален Представител в България. И последно - ако се спреш на Марката "Ravenol", пиши пак, ще ТЕ свържа с известен в Автомобилните Интернет Среди Колега, който ще ТИ окаже всякакво информационно съдействие и ще ТИ достави всичко необходимо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко страничен въпрос на пръв поглед. Мой приятел внася от Русия моторни тансмисионни и т н масла, смазки и греси тук 100% е сигурно че са оригинален продукт Газпром. По стечение на обстоятелствата кара 2 ра Шкода Суперб с тези масла. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @mimo1313 - За първи път чувам и няма как да изкажа мнение. Дай повече информация, да я проверим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз работя с/и за нея години. Внасят масла марка Газпром сравнително от скоро. Синтетика също,  200 л. Варели както и малки разфасофки 4-5 л.  1 л. Ще ти изпратя на лични разбива вторник сряда.  Въпроса е ако изпълнява изискванията на ЕТ може ли да се има вяра на руснаците ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @mimo1313 - На Руснаците за някои неща може да им се вярва а за други не. Спорен въпрос :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте колеги. Новобранец съм във форума и ще ме извините за това, но ми предстои първа смяна на маслото..... Когато купувах биШкодката ми казаха, че трябвало да сменя маслото на 30 000 км. и това значително ме притесни. Предния ми автомобил беше дизел и го сменях на 10-11 хил. км., но да сменям олиото на 30 хил. км ми се вижда малко множко! Кажете какво е вашето мнение за тези масла с дълги периоди за смяна! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Niki_Nikolov - Най-доброто за Двигателя е да се сменя маслото според начина на употребата на Автомобила. Ако Автомобила се Шофира само по Магистрали е едно - а ако само в градски задръствания е съвсем друго. Хубаво си правил, като си го сменял през 10.000 Километра. Продължавай така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на това мнение. Вчера си записах час за смяна. Да ви питам, след като колата е в гаранция задължително ли е да го сменям маслото при продавача? Да, първия път съм съгласен, че трябва да е в негов сервиз, но по нататък....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да бутна въпрос по темата.

Как ще коментирате интервала за смяна на масло ако не се изминат километри.

По ковид интервала изминах само 4к километра за 16 месеца. Какъв интервал от време мога да карам без смяна на масло ако не съм карал например 10к километра?

Возилото седи в закрит гараж на топло. Карам предимно извънградско. За последно слижих Castrol 5-30.

Коментари благодарско :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1 година е хубаво да сменяш. А ако си педант, може да го сменяш пролет и есен.

Предписанията на производителя ако четеш, може да се ползва 2 години и/или 30К с Лонг лайф масло. ОК ли е или не - е отделна тема и мнения всякакви може да се изкажат.

Относно марката - да е читаво просто. И разбира се, да отговоря по спецификация.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Niki_Nikolov - В "Еура Тек" предлагат Двигателни масла само "Shell" и "Castrol". Има Колеги, на които, с предварителна уговорка, слагат и други марки но май няма (или поне аз не ги знам) ясно упоменати условия.

 

До @Levcho - Чувал съм, че дори само веднъж да е Работил Двигател с ново масло (тоест, маслото да е направило един цикъл загряване/изстиване), то в самото масло тръгват някакви процеси, които влошават качествата му. Според мен ако Автомобила ще започва да се Шофира по-редовно, хубаво е да се смени маслото. Ако ще изминеш малко Километри, може да се отложи малко смяната.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, zloQQ написа:

На 1 година е хубаво да сменяш. А ако си педант, може да го сменяш пролет и есен.

Предписанията на производителя ако четеш, може да се ползва 2 години и/или 30К с Лонг лайф масло. ОК ли е или не - е отделна тема и мнения всякакви може да се изкажат.

Относно марката - да е читаво просто. И разбира се, да отговоря по спецификация.

 

Преди 2 часа, tuningmania написа:

До @Niki_Nikolov - В "Еура Тек" предлагат Двигателни масла само "Shell" и "Castrol". Има Колеги, на които, с предварителна уговорка, слагат и други марки но май няма (или поне аз не ги знам) ясно упоменати условия.

 

До @Levcho - Чувал съм, че дори само веднъж да е Работил Двигател с ново масло (тоест, маслото да е направило един цикъл загряване/изстиване), то в самото масло тръгват някакви процеси, които влошават качествата му. Според мен ако Автомобила ще започва да се Шофира по-редовно, хубаво е да се смени маслото. Ако ще изминеш малко Километри, може да се отложи малко смяната.

Благодаря приятели. Колебаех се, но след Вашите коментари реших да го сменя.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този случай предполагам, че може и да не го сменяш. Не знам защо ако маслото е в опаковката може да издържи много, а когато е в картера и автомобила не се кара - само 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.03.2022 г. at 17:33, tuningmania написа:

До @Niki_Nikolov - В "Еура Тек" предлагат Двигателни масла само "Shell" и "Castrol". Има Колеги, на които, с предварителна уговорка, слагат и други марки но май няма (или поне аз не ги знам) ясно упоменати условия.

 

До @Levcho - Чувал съм, че дори само веднъж да е Работил Двигател с ново масло (тоест, маслото да е направило един цикъл загряване/изстиване), то в самото масло тръгват някакви процеси, които влошават качествата му. Според мен ако Автомобила ще започва да се Шофира по-редовно, хубаво е да се смени маслото. Ако ще изминеш малко Километри, може да се отложи малко смяната.

При минералните масла може да важи това правило, но при синтетичните - не би следвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Niki_Nikolov написа:

При минералните масла може да важи това правило, но при синтетичните - не би следвало.

Оксидация и овлажняване има винаги в нехерметична среда. Не случайно производителите препоръчват на Х километра или У дни. Да, най-вероятно нищо няма да му стане, но все пак, особено на открито, т.е. не в гараж, ще има влошаване на качествата. Ама, "всеки сам си преценя", както е/беше модерно да се казва :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Оксидация и овлажняване има винаги в нехерметична среда

Да допълня и многократно по-голяма повърхност, контактуваща с тази среда, отколкото в шишето.

Освен това новото масло се смесва с малко количество (200 - 300 ml) старо работило масло, което не може да се източи при смяната. Това също допринася за стареенето му в ДВГ по-бързо от това в туба, дори и да не се кара колата.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.