Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

predatorzzz

Yeti 4X4 - усещане за придърпване отзад

Recommended Posts

predatorzzz

Здравейте, карам Yeti 2.0tdi, 4X4 2012 г. (ръчни) Същия автомобил съм го карал и като чисто нов на около 50К и сега като употребяван на 180К и забелязвам едно нещо което не си спомням колата да го е правила като нова.

При остър завой на 1ва предавка (мисля че и на 2ра се усеща) се усеща някакво странно леко придърпване, като усещането е че идва от задния мост, като че ли задните гуми се провлачват по бавно от предните. В подземен паркинг на гладка настилка се усеща повече.

Доколкото знам Халдекса се включва само при превъртане на предните, така че не би трябвало задния мост да зацепва, а да се върти свободно? 

В същото време обаче при тези завои едното колело се върти значително повече от другото (чисто физически) и се чудя дали поради това нещо не се случва с диференциала.?
Нещо което незнам дали би имало значение но така като гледам задните дискове имат ръб - което предполагам значи че накладки и дискове са за смяна, възможно ли е това по някакъв начин да причинява това усещане?

Маслото на Халдекса - сменено (никога май не беше сменяно дори и по серв. план ,  поне не е отбелязано в книжката)
Маслото на Диференциала - сменено
Усещането за придърпване пак остава.

Някой друг срещал ли е подобен проблем? Потенциални причини?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SvPopov

И при мен е така.Смених масло и филтър почистих филтъра който е пред помпата на халдекса,всички масла на кутия ,раздатка и заден диф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
predatorzzz

Това разреши ли ти проблема? Аз се поразрових в чуждестранните форуми и се оказа че е често срещан проблем, като положението е следното, при остър завой външното колело се върти доста повече от вътрешното колело и това от Халдекса може да се тълкува като приплъзване, което съответно да го кара да се включи, в същото време инженерите са го предвидили това и сензорите и управлението го изключват (може да говора пълни глупости но поне това разбрах) и когато има проблем това не се случва (тоест халдекса се активира).

 

Някои потенциални решения:

- смяна на всички масла/филтри и т.н. по халдекс/диференциал (на някои хора решава проблема)

- смяна на сензори и управление на халдекс - имало различни сензори които засичат кога трябва да има свободно движение на колелата, понякога те правят проблема, понякога платката отговорна за управлението халдекса (поне така го разбирам аз може при различните поколения Халдекс да е различно)

- механичен проблем - смяна на части

 

Пак според чуждите форуми, на някои хора се получава само на не-загрята кола (при мен не съм сигурен дали това е случая). Има и тест който може да помогне да се определи дали проблема е механичен или е от управление/сензори. При наличие на проблема, маневрата се повтаря но с леко дръпната ръчна (едно зъбче), ако проблема не се появи при ръчна, то тогава най-вероятно може да е сензори/управление. Ако пък се появи, то най-вероятно е механичен.

 

Може да говоря и глупости, но поне това разбрах, моля някой по-компетентен за мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SvPopov
На 17.03.2020 г. at 9:46, predatorzzz написа:

Това разреши ли ти проблема? Аз се поразрових в чуждестранните форуми и се оказа че е често срещан проблем, като положението е следното, при остър завой външното колело се върти доста повече от вътрешното колело и това от Халдекса може да се тълкува като приплъзване, което съответно да го кара да се включи, в същото време инженерите са го предвидили това и сензорите и управлението го изключват (може да говора пълни глупости но поне това разбрах) и когато има проблем това не се случва (тоест халдекса се активира).

 

Някои потенциални решения:

- смяна на всички масла/филтри и т.н. по халдекс/диференциал (на някои хора решава проблема)

- смяна на сензори и управление на халдекс - имало различни сензори които засичат кога трябва да има свободно движение на колелата, понякога те правят проблема, понякога платката отговорна за управлението халдекса (поне така го разбирам аз може при различните поколения Халдекс да е различно)

- механичен проблем - смяна на части

 

Пак според чуждите форуми, на някои хора се получава само на не-загрята кола (при мен не съм сигурен дали това е случая). Има и тест който може да помогне да се определи дали проблема е механичен или е от управление/сензори. При наличие на проблема, маневрата се повтаря но с леко дръпната ръчна (едно зъбче), ако проблема не се появи при ръчна, то тогава най-вероятно може да е сензори/управление. Ако пък се появи, то най-вероятно е механичен.

 

Може да говоря и глупости, но поне това разбрах, моля някой по-компетентен за мнение

На вагком не записва грешка.Ако е датчик ще го прасни.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SvPopov

Едва ли някой ще ни каже как работи контролера на Халдекс.Много вероятно е да има температурни корекции,и мнооого други корекции.Аз свикнах,не е чак такъв проблем при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
predatorzzz

Съгласен съм, но новите коли не го правят и мен ме притеснява това да не доведе до друг по-скъп ремонт след време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.