Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

radoslavyovev

Загуба на мощност,нестабилни обороти, пушене

Recommended Posts

radoslavyovev

Колата е фабия 2 2011г. 1,6 90 к.с. дизел.

Понякога при студен двигател имам загуба на мощност,нестабилни обороти, пушене като на запалена печка от 5-тата до 20 минута някъде. След това всичко е точно. През това време и колата може да е загряла, но случили ли се, не мине ли това време, не се оправя. Не е нужно да е студено време. Днес беше над 10 градуса. Мислех, че е от гориво, сменил съм не едно и две, ползвам и добавка на Бардал. Маслото го гледам ... близо до максимума. Антифриз ... на ниво. Светлинна индикация на таблото ... не показва проблеми. Диагностика с VAG COM ... OK.

Описание на проблема:

След 5-тата минута при спиране на светофар най-често почва все едно да прекъсва и да сменя обороти между 850 и 1000 или ги вдига и ги държи на 1000. Отзад на ауспуха става страшно и се вият едни кълбета дим (смрад). Почвам да чувам прещракване на разни релета и цялостно премигване на арматурното табло При потегляне само с повече газ и внимателно с втората, че дори потеглил и на втора с педал до ламарината не е много ясно дали няма да загасне.

Питах си майстора ... той веднага ми заговори за четири дюзи ... сваляне, прочистване ... и ми се зави свят. Пробвал съм да я карам извънградско с над 2500 оборота 10 минути уж за прочистване на DPF филтъра ... но не съм забелязал промяна.

Моля за помощ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

На колко километра е сега автомобила? Преди две години е бил на 54 к, за 6-7 години, което за мен означава че се кара основно на градско. Не е невъзможно филтъра да е стигнал до ниво "без надежда за почистване", въпреки че би трябвало да изкара до 200к. С VAG COM има начин за проверка на състоянието му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
radoslavyovev

на 830000 км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Ами...ако са дюзи (така изглежда) няма к’во да се прави. Може да идеш в Трансексперт само за диагностика. Поне е сигурно, че са добри в т’ва. Защото диагностицирането на проблема е половината от решението му, ако не и повече. А ако ти предложат и добра цена за последващ ремонт - супер. Клубната карта предоставя и не малко намаление за услугите им! Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
radoslavyovev

След като намерих време да гледам няколко клипа за почистване на dpf (diesel particle filter ) в youtube и пуснах отново тест с vagcom (VCDS) забелязах следното:

VCDS Version: 19.6.2.0
Data version: 20190930 DS308.0

IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 7746.10 s => малко над 2 часа
IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 22.3711808 g
IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 11.52 g
IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 0.61 g
IDE01407-ENG100958   Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 5.16 l

IDE00436-ENG102397   Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 82.9 km => това е пробега ми вчера - София-Банкя-Сливница-София. Проблема ми се появи при потегляне по посоченият маршрут.

Излиза, че скоро ще очаквам нова процедура по "самопочистване" на dpf.  Пак ще сменя горивото, но рядко излизам извъм София.

Само да ми остане време и ще търся диагностика на дюзи, но не знам кога ще е .

 

Редактирано от radoslavyovev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

покажи корекциите на дюзите на мен ми прилича на дюза

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
radoslavyovev
Преди 2 часа, skodafen написа:

покажи корекциите на дюзите на мен ми прилича на дюза

Утре ще проверя какво е положението и ще споделя. Просто тепърва се уча на VCDS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Pepino
Преди 11 часа, radoslavyovev написа:

на 830000 км

Колега, на 830 хиляди ли е колата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
radoslavyovev

83 хиляди, грешката е моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
radoslavyovev

Обещах да проверя показанията на дюзите ... надявам се, че това ще е достъпно за разбиране:

819757420_.thumb.png.044ab0a47d697e2ba507dedfe9ad5ffe.pngSaturday,15,February,2020,09:44:51:33889-VCID:7AAECFF38E146BC85A-802E,VCDS Version: Release 19.6.2,Data version: 20190930 DS308.0

03L 906 023 LK,ADVMB,1.6l R4 CR td H33 8896,

,,G048,F0,G049,F0,G050,F0,G051,F0,G000,F0,G000,F0,G000,F0,G000,F0,G000,F0,G000,F0,G000,F0,G000,F0,

Marker,TIME,Loc. IDE00365-ENG99400,TIME,Loc. IDE00366-ENG101187,TIME,Loc. IDE00367-ENG101684,TIME,Loc. IDE00368-ENG103465,,,,,,,,,,,,,,,,,

,STAMP,Injection amount deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1,STAMP,Injection amount deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2,STAMP,Injection amount deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3,STAMP,Injection amount deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4,,,,,,,,,,,,,,,,,

,, mg/stroke,, mg/stroke,, mg/stroke,, mg/stroke,,,,,,,,,,,,,,,,,

,0.14,-1.2248,0.34,-0.0775,0.55,0.8439,0.76,0.5806,,,,,,,,,,,,,,,,,

,0.97,-1.2951,1.17,-0.0764,1.37,0.7319,1.58,0.5748,,,,,,,,,,,,,,,,,

,1.79,-1.2424,2.00,-0.1152,2.20,0.7868,2.40,0.6041,,,,,,,,,,,,,,,,,

,2.59,-1.1995,2.81,-0.1320,3.00,0.7974,3.20,0.6030,,,,,,,,,,,,,,,,,

,3.40,-1.0904,3.62,-0.1749,3.82,0.7403,4.03,0.5762,,,,,,,,,,,,,,,,,

,4.23,-1.2153,4.43,-0.1965,4.62,0.6469,4.83,0.6682,,,,,,,,,,,,,,,,,

,5.03,-1.3043,5.23,-0.1829,5.44,0.7264,5.64,0.7938,,,,,,,,,,,,,,,,,

,5.84,-1.2285,6.04,-0.2554,6.25,0.7403,6.46,0.7352,,,,,,,,,,,,,,,,,

,6.65,-1.2728,6.86,-0.1833,7.06,0.6444,7.26,0.5836,,,,,,,,,,,,,,,,,

,7.47,-1.2563,7.67,-0.1752,7.87,0.6249,8.07,0.7128,,,,,,,,,,,,,,,,,

,8.29,-1.1530,8.48,-0.0914,8.68,0.6656,8.89,0.6187,,,,,,,,,,,,,,,,,

,9.09,-1.0538,9.29,-0.1229,9.50,0.6678,9.70,0.5224,,,,,,,,,,,,,,,,,

,9.90,-1.2113,10.11,-0.0950,10.31,0.6195,10.51,0.6176,,,,,,,,,,,,,,,,,

,10.71,-1.2087,10.92,-0.0606,11.12,0.7128,11.32,0.5967,,,,,,,,,,,,,,,,,

,11.52,-1.1109,11.71,-0.0892,11.93,0.7224,12.12,0.5466,,,,,,,,,,,,,,,,,

,12.32,-1.0106,12.53,-0.1489,12.73,0.7301,12.93,0.4858,,,,,,,,,,,,,,,,,

,13.13,-1.1582,13.34,-0.1284,13.54,0.6821,13.75,0.6052,,,,,,,,,,,,,,,,,

,13.95,-1.1695,14.15,-0.1375,14.35,0.7473,14.55,0.6173,,,,,,,,,,,,,,,,,

,14.76,-1.1179,14.96,-0.1774,15.16,0.7670,15.37,0.6400,,,,,,,,,,,,,,,,,

,15.57,-1.2453,15.77,-0.1884,15.98,0.7436,16.18,0.5620,,,,,,,,,,,,,,,,,

,16.38,-1.1377,16.59,-0.1782,16.79,0.6173,16.99,0.7304,,,,,,,,,,,,,,,,,

,17.20,-1.3021,17.41,-0.0833,17.62,0.6422,17.82,0.6663,,,,,,,,,,,,,,,,,

,18.02,-1.0999,18.23,-0.1328,18.44,0.6656,18.63,0.5561,,,,,,,,,,,,,,,,,

,18.84,-1.3241,19.04,-0.0650,19.24,0.6231,19.44,0.6458,,,,,,,,,,,,,,,,,

,19.65,-1.1307,19.85,-0.0141,20.05,0.5319,20.26,0.5689,,,,,,,,,,,,,,,,,

,20.46,-0.9831,20.66,-0.0580,20.86,0.6121,21.07,1.2091,,,,,,,,,,,,,,,,,

,21.27,0.0002,21.48,0.0002,21.68,0.0002,21.88,0.0002,,,,,,,,,,,,,,,,,

,22.09,0.0002,22.29,0.0002,22.49,0.5894,22.69,0.6198,,,,,,,,,,,,,,,,,

,22.89,-2.0825,23.11,-0.1624,23.30,1.3090,23.50,0.6319,,,,,,,,,,,,,,,,,

,23.71,-1.2794,23.92,-0.1892,24.11,1.0022,24.32,0.2448,,,,,,,,,,,,,,,,,

,24.52,-0.6583,24.72,-0.0914,24.93,0.6107,25.13,0.1577,,,,,,,,,,,,,,,,,

,25.33,-0.6927,25.53,-0.1408,25.75,0.5773,25.96,0.2635,,,,,,,,,,,,,,,,,

,26.16,-0.7198,26.36,-0.1005,26.56,0.5327,26.75,0.4092,,,,,,,,,,,,,,,,,

Нямаше как да кача екселския дайл, който ми дава VSDC като лог.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
radoslavyovev

Най-ужасното в цялата история е, че всичко се повтори вчера. Този път дори ми присветна DPF-а ... след като приключи самата процедура. Да съм минал 200 км най-много от началото на темата. Днес я покарах 10-15 минути  на  3-та с 2500 оборота, пък дано му е дошъл акъла.

Редактирано от radoslavyovev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Typi_taratajki

Ако продължаваш така, и да не ти е запушен DPF-a ще се запуши. Кълбетата бял пушек са неизгоряла нафта. Най вероятно някоя дюза "пикае" прекалено много гориво, което не може да изгори и за това пуши. Но е спорадично и едва ли ще уцелиш точно момента, за да видиш данните на живо. За това всички дюзи на стенд и да се види от къде е проблема. Само не ходи в София Дизел център (SDC) на бул. Черни връх. Патил съм и си обещах, да спася колкото се може повече хора от тях. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.