Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Би ксенона


Tino

Recommended Posts

И на мен ми е интересно защо ABS модулът ще дава сигнал на фаровете накъде да завиват. Все си мисля, че сензорът за положение на волана + скоростомер са достатъчни.

Освен ако сензорът за скорост не е вграден в ABS модула. Иначе наистина трябваше да кажеш още в началото, че има и друга грешка. Можеше някой да се сети доста по-рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е организирана с отделни контролери (модули). Всички измервания и управления за даден възел влизат в дадения модул и са на точно определени адреси. Модулите са свързани в мрежа - CAN...

Положението на волана идва от стиъринг асиста, който управлява електрическата рейка.

ABSa понеже реагира различно при спиране в права и завой, му трябва ъгъла на волана за да регулира налягането към всяко колело по отделно. Освен това връща инфо, кога да се втърди волана към грешната страна при поднасяне (това вече и ESP функции). И затова явно двата модула обменят доста информация. ABSa въпреки че, вижда адресното пространство, засича някаква аномалия с данните и излиза с грешка ххх и спира да се води от данните на другия модул. Може и колегата да е усетил, че колата е започнала да спира по приятно в завои вече.

AFS чете само положение на волана и директно върти фаровете, без да търси аномалии в данните които получава.

 

Та не съм имал предвид, че AFS чете от ABSa данните за ъгъла на завиване, а че щом един модул е обявил модула от който идват данните за неправилно конфигуриран - оттам е трябвало да се тръгне. Защо е грешна кодировката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.01.2020 г. at 14:12, ID A написа:

Колата е организирана с отделни контролери (модули). Всички измервания и управления за даден възел влизат в дадения модул и са на точно определени адреси. Модулите са свързани в мрежа - CAN...

Положението на волана идва от стиъринг асиста, който управлява електрическата рейка.

ABSa понеже реагира различно при спиране в права и завой, му трябва ъгъла на волана за да регулира налягането към всяко колело по отделно. Освен това връща инфо, кога да се втърди волана към грешната страна при поднасяне (това вече и ESP функции). И затова явно двата модула обменят доста информация. ABSa въпреки че, вижда адресното пространство, засича някаква аномалия с данните и излиза с грешка ххх и спира да се води от данните на другия модул. Може и колегата да е усетил, че колата е започнала да спира по приятно в завои вече.

AFS чете само положение на волана и директно върти фаровете, без да търси аномалии в данните които получава.

 

Та не съм имал предвид, че AFS чете от ABSa данните за ъгъла на завиване, а че щом един модул е обявил модула от който идват данните за неправилно конфигуриран - оттам е трябвало да се тръгне. Защо е грешна кодировката.

Защо е била грешна кодировката не мога да знам. Аз го открих с много зор, сравнявайки номера на модула и отметката в трите различни режима на ABS. Естествено отметката беше на модул, който не е в колата и от там, проблема с грешката и фаровете. 

Сега имам един, може би тъп въпрос, но все пак с риск да се изложа..... Колата е с AFS светлини, то е ясно, но има ли функцията за изключва дългите автоматично, както е при SLA, или модулите са съвсем различни и нямам шанс да ги активирам с VCDS. Като влезна в 55 модул, имам опция за 6 режима на фаровете - градско, градско с дъжд, извънградско, + дъжд, магистрала 1, 2 у 3. След като избера даден режим, фаровете започват да завиват дори и ма място. Следят волана без да е на скорост дори. Но ако я загася, и запаля отново, спират да завиват на място, и кода в VCDSто се връща в предишния код. 

Иначе докато е запаметен, фаровете завиват уникално, но за кратко време функцията спира да работи. Идеи...???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с губеното на настройките при следващо палене си е класически симптом на грешна кодировка. А за автоматично включване на  дългите взима сигнал от камерата напред. Ако нямаш поддържане на лента между две маркировки, вероятно нямаш и камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, ID A написа:

Това с губеното на настройките при следващо палене си е класически симптом на грешна кодировка. А за автоматично включване на  дългите взима сигнал от камерата напред. Ако нямаш поддържане на лента между две маркировки, вероятно нямаш и камера.

Не нямам камера, което изключва версията със дългите. 

Но защо кода се приема от модула, после пускам тест, всичко работи, махам контакта - и наново контакт, и тук вече кодировката си е както преди. 

Дали не трябва да променя дългия код, без да влизам в опция 10 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.