Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Размисли върху "новите" технологии


piccinini

Recommended Posts

Шефът ми си купи Q8. Лъха на посредственост отвътре.
Евтини дисплеи, гадна кожа и мноооого (уж рециклирана) пластмаса.
Дори скърца... И това е кола за около 200 000 лева.

Това с дисплеите е голяма маркетинг измама... Хем модерно, хем евтино, хем модулно, ако се прецака, даваш едни хиляди левове за нов модул.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Някой виждал ли е "Москвич" на 600.000 Километра? Мога да ВИ покажа "Skoda Fabia 1" на толкова.

 

До " @shaft " и " @piccinini " - "Start/Stop"-Системата, поне при "Skoda", може да се "Disable"-не за постоянно, през "VCDS", по два или три начина..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Някой виждал ли е "Москвич" на 600.000 Километра? 

 

Ами има , виж в гугъл 

 https://www.google.com/search?q=етот+москвич+переехал+1+000+000+км&oq=етот+москвич+переехал+1+000+000+км&aqs=chrome..69i57.23902j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Някой виждал ли е "Москвич" на 600.000 Километра? Мога да ВИ покажа "Skoda Fabia 1" на толкова.

 

До " @shaft " и " @piccinini " - "Start/Stop"-Системата, поне при "Skoda", може да се "Disable"-не за постоянно, през "VCDS", по два или три начина..

 

Аз не съм виждал Москвич на 600 000км, защото по онова време, когато е измислена тази машина не се е карало толкова много. Също така с Москвича /имаме АЗЛК 21412 на около 170-200 000км/ сме пътували от 3ч през нощта до обяд към "морето". :) Сега отиваш за 3 часа със SMART /в мобиле.де има смартове на по 400-500 000км, колкото и да не ми се вярваше това нещо/. :)   И въпреки, че не е пален, нашият Москвич, от поне 15 години, мисля, че ще запали пак, докато ако това нещо стане на Фабия 1 или нещо по-съвременно - не вярвам, че ще запали поради 100тината датчика, които ще са умрели. :)

 

За старт-стоп шитнята... все още не съм му обърнал нужното внимание, защото не карам аз колата (иначе да е "умрял" 100тина пъти досега), но VCDS на мен няма да ми помогне за Renault :) Предполагам, че си има начин да се спре перманентно, както всяко нещо, но не ми е на дневен ред и не съм го оправил този "проблем". Просто, като се кача да карам колата аз, първото нещо е да цъкна на "Deactivate @" бутончето и след това си я тормозя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.11.2019 г. at 10:10, sauber написа:

Тойота Секвоя 5.7 бензин, доста по-тежка, харчи 19. Тоест само литър отгоре за два пъти по-голям обем на двигателя и сигурно 1 тон отгоре.

Доста икономично го даваш, тази която карам от време на време държи 21-23. Извънградско с много галене е 15. А тежи почти два пъти повече от твоя Супърб - 2860 собствено, 3310 максимално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Техниката, искаме или не, се развива. Това важи за всичко - телевизори, телефони, коли, каквото се сетите. Производителите инвестират милиарди в най-разлини разработки. Едно време, за да намериш някой по телефона, трябваше да въртиш шайба и да се надяваш той да си е вкъщи. Сега просто звъниш, от където си поискаш, на когото си поискаш. Телевизия всеки гледа (или може да гледа) от където си пожелае. А преди - 2-3 канала, в началото черно бели, недостъпни навсякъде и за всеки. Така е и с колите. Променят се, развиват се, надграждат ги по всякакъв възможен начин. И по мое мнение - всичко това е плюс. Знам, носталгията към старото и мен ме влече. Но това е по-скоро от сантименталност, от преживени с даден автомобил емоции и т.н. Едва ли има човек, който да не предпочете по-бързото, по-удобното, по-безаварийното и по-развлекателното пътуване. А това са неща, които може да му даде само един съвременен автомобил. Ежедневието на хората, съпоставено със същото от преди 20-30 години, се промени драстично. Вече се пътува много, а трябва и да се стигне бързо. Това са натоварвания за автомобила, които една кола, произведена преди същите 20-30 години, няма да ги издържи. Отделно комфорта и безпопасността на пътуващите биха били поставени под сериозен въпрос. Защото едно време да караш със 120км/ч. си беше от порядъка на топ скорост. Сега 140 км/ч. се смятат за нещо нормално, естествено и част от ежедневието ни. Така че старото ми липсва, но както вече споменах - по-скоро от сантимент. И с удоволствие ще го съхранявам до колкото и до когато мога (не важи само за кола). Но това не означава, че няма да се кача с кеф в нова кола, с всичките й предимства, включително ледове, мултимедия и т.н.

 

Относно двигателя и разхода на гориво. Новите коли стават все по-мощни, а разхода на гориво се запазва що-годе същия или е по-нисък. В тази насока (разхода) най-показателно е да се сравняват различни и по-далечни поколения автомобили. Елементарен пример - колко харчи една 120-ка в час пик в София? Горе долу толкова, колкото една Octavia vRS. На извънградско, с поддържане на 90 км/ч. разхода на двата автомобила е почти еднакъв. А какво става при скорост от 120-130км/ч? Там разхода на старата 120-ка ще бъде по-висок. Двата автомобила ги делят има няма 30 години и 150 коня. Така че и тук новата технология има безспорно предимство. Да не говорим, че съвремените двигатели могат да издържат двоен, троен, а защо не и по-дълъг пробег, без нужда от основен ремонт.

 

Разбира се, новото си има донякъде и някои недостатъци. Макар, че не всеки би ги изтълкувал като такива. С нов автомобил, ако закъсаш, в повечето случаи чакаш пътна помощ. Докато със стария, ако си по-сръчен, със сигурност има ситуации, в които ще можеш да се справиш сам и да продължиш. Едно време в колата возех много неща - някои части, ремъци, много инструменти. Сега пак си возя, но не толкова и по-скоро за лично успокоение, отколкото от някаква реална полза.

 

Материалите. Ами не съм чувал на 120-ка да й скърца интериора. Няма и да чуя. Но при новите коли е ясно как е. Това си има логично обяснение. Едно време всичко се правеше качествено, да държи едва ли не вечно. Това важи за всичко, не само за колите. Но в последно време хората (потребителите) станахме един огромен консуматор. Излиза нещо ново, искаме го, купуваме го. Защото е по-яко, по-високотехнологично, по-бързо или каквото ще да е. След 2-3-5 години старото ни е омръзнало. Вече има модели след него, още по-добри. Искаме ги и тях. И купуваме. А старото - на вторичния пазар. Да де, ама производителя не го грее толкова вторични пазар. Той иска продажби на новия продукт. И максимална печалба от него. Защо да влага завишено качество, при положение, че продукта за нас ще стане съвсем скоро непотребен. По-добре да докара качество в рамките на около гаранционния период, а спестеното да отиде под формата на печалба. Това си е чиста икономика. В което няма лошо. Производството винаги е тясно свързано с пазара. Това е. Затова, ако се цупим на това, че новата ни кола няма да изкара 10 години, трябва да се сърдим на себе си. Защото хем искаме евтино, хем искаме да е яко, хем ще го изхвърлим след някоя и друга година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Mishelle написа:

Защото хем искаме евтино, хем искаме да е яко, хем ще го изхвърлим след някоя и друга година.



200 000 лева не са в диапазона на евтиното.
Не може и алуминиеви вътрешни декоративни лайстни да струват 8000 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, Mishelle написа:

Едва ли има човек, който да не предпочете по-бързото, по-удобното, по-безаварийното и по-развлекателното пътуване.

@Mishelle, изчерпателен пост, с който съм напълно съгласен. Но относно по-развлекателното пътуване - няма по-голямо развлечение да говориш със спътниците си. За съжаление в днешно време това се слага на 3-то, 5-то, 10-то и тн място. След всякакви дисплеи, игри, телефони, телевизии и тн. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, komitoff написа:



200 000 лева не са в диапазона на евтиното.
Не може и алуминиеви вътрешни декоративни лайстни да струват 8000 лева.

Определено може, щом има търсене при тези цени, всичко е ОК. Това е първият закон в икономиката - където търсенето и предлагането се срещат - те там е точната цена :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.11.2019 г. at 9:38, piccinini написа:

Е как така я карам от 10 000км и не съм разбрал, че е ДСГ колега? Това, че на теб не ти е известно, че има такава кола, не значи, че я няма :)

 

1.gif.234b32df31405ba4ee6524cfc07382da.gif

Дай снимка!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, komitoff написа:

200 000 лева не са в диапазона на евтиното.
Не може и алуминиеви вътрешни декоративни лайстни да струват 8000 лева.

 

Винаги има изключения. И гледна точка. За мен и теб лайстни за 8 бона може да са скъпи, дори неоправдано скъпи. Но питай собственик на Пагани, например, дали 8 хилки са много за лайстни :)

 

Преди 2 часа, piccinini написа:

@Mishelle, изчерпателен пост, с който съм напълно съгласен. Но относно по-развлекателното пътуване - няма по-голямо развлечение да говориш със спътниците си. За съжаление в днешно време това се слага на 3-то, 5-то, 10-то и тн място. След всякакви дисплеи, игри, телефони, телевизии и тн. 

 

Нямах предвид досадното и дразнещо вторачаване в екрана на мобилен телефон. А например, че днес се качваш в колата да пътуваш и си свързваш смартфона по блутут и слушаш любима музика. Скачаш от песен на песен, повтаряш готино парче - и всичко това става мигновено. А навремето беше едно превъртане и търсене, борба със смачкана лента или ядосване, че диска се е надрал.

 

И понеже отвори дума за чисто човешкото. И аз не одобрявам, не ми харесва, че масово народа се е вглъбил в телефона си - било в социална мрежа, било в чат. Виждал съм много пъти хора, седнали в ресторант. Вместо да си лафят, всеки е зает с телефона си. Познавам не един или двама, които едва ли не живеят в скапания фейсбук. За съжаление това е един от негативите, които явно трябва да се приемат покрай всичко ново около нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.