Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Skoda Octavia 4" - Мнения, Впечатления, Размисли и Страсти.


tuningmania

Recommended Posts

От детайлите в ценовата листа заподозрях, че колелата на новия модел са с малко по-голям диаметър от тези на предишните модификации. Но не бях сигурен дали не е грешка в ценовата листа. Сега виждам, че колелата наистина са с 1 размер по-голям диаметър. Имам предвид колелата, а не джантите. Диаметърът на предишните колела съответстваше на 205/55R16, а на новата - на 205/55R17, както се вижда от снимките на колегата Stucata малко-по-горе. Т.е. диаметърът на новите е с 1 инч по-голям. Това означава, че при идентични джанти гумите на новата Octavia са с малко над 1 см по-високи. Това според мен е добре, тъй като при 18" джанти гумите на старата Octavia бяха много тънки и проблемни за нашите ръбове, копки и трапове по улици и пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
  • Отговори 125
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • РусенскоВарено

    11

  • ID A

    11

  • shaft

    9

  • paradox

    9

През конфигуратора на сайта на Шкода Чехия може да се сглоби Октавия 4 RS, с бензинов двигател с 245 к.с. и 6 степенна механична скоростна кутия.

 

Чехите искат 1 111 600 крони, ако сложите всичко без теглич в промо версията "125 години Шкода", което в наши парички е 82 563 лв.

 

Колата е достъпна и с дизелов двигател, също и с хибридна система, като има избор между 6 степенна механична скоростна кутия и DSG.

 

car-card-C6V68B12.pdf

 

Октавия 4 RS Лифтбек.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Не разбирам хората които се оплакват от прогреса... дигитални били таблата, нямало било карбуратори, как щяли да се счупят... мрън мрън.. Мисля че Octavia 5 е перфеткенa и посоката е правилна. Мисля че проблема е в отминалата младост и че връщане назад няма. 

 

Бъдещето на автомобилите е ясно и то е да стават високотехнологични машини с минималистичен дизайн. Сигурно в близките 10-20 години ще можем да ги управляваме само с мисълта си и пак ще има хора, на които няма да има харесва щото щяли да се развалят и нямало да могат да си сменят стрелката на спидометъра.  Още по сигурно е че най-вероятно личния автомобил, ще изчезне като такъв за по голямата част от населението, а ще може да си извикаме автомобил, когато и където ни трябва на съвсем поносима цена. 

 

С нетърпение очаквам да излезе сериен ел. автомобил с пробег 1000 км, за да сложим точка на ДВГ. Според мен ДВГ е мъртва концепция вече, бъдещето е в електричеството и други технологии, но не и на изкопаемите горива. Новия Ениак е страхотна стъпка във вярната посока... но все още пробега е незадоволителен. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой май не се оплаква от прогреса! Не допада дизайна на разни джаджи в автомобила на колегите. А за Октавия 5 - дали е перфектна и дали е правилна посоката, ще узнаем след...7-8 години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, предстои избор на нова служебна. Заглеждам Октавия 4 седан. Имаме няколко 3 ки FL 1.5 TSI DSG и се предствят добре.

Обаче новата в Business оборудване с този двигател отива над бюджета за оперативен лизинг. На същия бюджет, но с механична кутия обаче е Style ( не мога да повярвам, Coming/Leavin home са активни само в Style или след доплащане :)). В Style обаче са и матричноте ЛЕД фарове, докато в Business само лед, които обаче не са като при старата в Style-Vision изпълнение.

Та екстри или автомат ? :) И изобщо някакво мнение би ми било от полза.

А корола хибрид ? :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз карам с 1.5, ръчка, но Камик и при мен е ОК, защото градско извънградско е 20/80%. За града с автоматика ще много по-удобно. Двигателя работи много тихо и отделно старт/стопа ми правят малко проблеми в града. Мисля си че е изгаснал по кръстовищата или старт/стопа се е включил, но се свиква. Аз лично бих заложил на екстрите, ако се кара повече извънградско, пред автоматика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

65/35 е градско/извънградско. Като извънградското в повечето случаи е по 3-4 часа на посока...

Честно казано ми писна да сменям скорости, но допълнителните екстри в Edition също са интересни - дигитално табло, kessy less ( не съм сигурен, че толкова ме интересува) и не на последно място матричноте фарове, които обаче са плюс, ако пътуваш доста вечер и то на извънградско.

Така или иначе все още си чакам офертата и евентуалните наличности, но реших да проверя и мненията. 

Редактирано от stoyanow
Корекция
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай автоматик... градско извънградско няма значение. Важното е колко км. ще се кара. Влезна ли в тапа било то на магистралата или в час пик, започвам да искам автоматик...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля. Каквито и екстри да имаш скоростната кутия винаги е в удобство на шофьора.

Може да е малко офф, но новият Леон комби някой гледал ли го е ? Интересно изглежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Да бе, автомата е супер..ама ако екстра спре да работи - ми ко, караш без екстрата, ма си караш, нали ? А ако кутията рече мяу(а тя ще рече, няма къде да ходи), че и извънгаранционно ще ти се прище да си избрал тая с екстрите :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Моджо написа:

Да бе, автомата е супер..ама ако екстра спре да работи - ми ко, караш без екстрата, ма си караш, нали ? А ако кутията рече мяу(а тя ще рече, няма къде да ходи), че и извънгаранционно ще ти се прище да си избрал тая с екстрите :))

 

На този принцип да ходим пеш, там само обувки трябва да сменяме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А. не..защо ? Просто казвам. Лично аз при възможност винаги бих взел механика пред автомат. Баба ми се автомати е карала :)) А в бюджетни коли автомата е доста неадекватен, така че  - мерси.

Между другото и жената също. Имали сме автомат , класически. Без да се е чупил -не е нашето.

Разбира се аз съм кормувал на ГАЗ 53А и ЗИЛ 130 (който не ги знае няма смисъл даже да ме чете :))/, та съм малко...старомоден :)))

 

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се натовари трафикът и времето на класическата ръчка свършва. Карал съм Голф 2 автомат, 1,6 дизел автомата с 3 предавки, уж за седмица, после 3 седмици гасих Фабията на всеки светофар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Моджо написа:

А в бюджетни коли автомата е доста неадекватен, така че  - мерси.

 

 

не се заяждам, но DSG при Шкода е същото като при Audi, което със сигурност не е бюджетна марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dq200 ако е кутията тя не се слага на Ауди. Освен това имат и Stage 1,2 ...xxxxx вероятно и мехатроника не е еднакъв. Та общото им е , че се казват DSG и са на ВАГ. Ма само толкова.

По запознатите да кажат. Шкода е бюджетна марка каквото и да си говорим. Нещо като Дачия на Рено. Е, гледайки напоследък цените - отиват към премииум клас, ама нали...ще дадеш торбата с парите за Шкода, ако можеш за същата торба да си вземеш БМВ, или АУДИ или Мерцедес. А дано, ама надали :))

Вчера гледах тест на октавия с дсг, не помня с кой мотор. При движение с 5 км/ч е на втора и не сваля на първа като и дадеш газ...демек на полусъединител върви, сори ама това е неадекватно.

Ако се забиеш в пряспа...м? Пак с автомат не става да се лашкаш.

В общи линиии колата искам да я карам аз, а не тя да си решава сама кое, кога и как. Ако искам ще я карам на първа на прекъсвач , моя си работа :))

Та минуси автомата има. Иначе че е глезотия - ок, съгласен съм. Ремонта боли, ма ся...кеф цена няма, нали така :)))

7 дсг , с мокри съединители и дават живот около 150000 км... и вероятно кат му дойде времето това не значи да се сменят само съединителите, което не е чак толкова скъпо.

Наистина вече механики почти не се предлагат, което за мен е жалко, ама ся...ко да се праи.  И то не говорим за 300+ конски сили йъдето автомата е задължителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Моджо написа:

dq200 ако е кутията тя не се слага на Ауди.

да, но dq380/381 се монтира на всички VAG с 380-430 Nm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Много доволен откъм дизайн, качество на изпълнение, комфорт, но имам проблем с infotainment (мултимедията). Забиваше, изключва функциите на колата, постоянно деактивира различни опции на колата и в един момент - черен екран. Гаранционно я смениха, но пак има подобни проблеми и върви към нов срив. Някой друг да има подобни наблюдения и проблеми? Започва да ме изнервя безумно много...а решение като гледам няма и добре покриват проблема. Не намирам информация за подобни случаи никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай търпение,ще изчистят бъговете с времето.Дразнещо е,но така е при нов модел автомобил.

Имам на разположение Голф 8,утре влиза в сервиза.Казаха,че им трябват 3 дни за сервизните акции,които са спуснали от VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Толкова много Октавии вече а никой не пише има ли проблеми с модела и какви са те?Говоря за т.нар. детски болести както при всеки нов модел на пазар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.