Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Skoda Octavia 4" - Мнения, Впечатления, Размисли и Страсти.


tuningmania

Recommended Posts

Честита "Skoda Octavia 4", Колеги :)

 

Колко ли "Skoda Octavia 3"-ки според ВАС ще си търсят Нови Собственици от 2020 Година?

 

 

skoda_octavia_4_combi_12.11.2019_photo_5.jpg

 

skoda_octavia_4_combi_12.11.2019_photo_1.jpg

 

skoda_octavia_4_combi_12.11.2019_photo_2.jpg

 

skoda_octavia_4_combi_12.11.2019_photo_3.jpg

 

skoda_octavia_4_combi_12.11.2019_photo_4.jpg

 

skoda_octavia_4_combi_12.11.2019_photo_6.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • РусенскоВарено

    11

  • ID A

    11

  • shaft

    9

  • paradox

    9

Размислите ще започнат след обявяване на ценовата листа, поне при мен де.

Колкото до "тройките" - на дали ще залеят пазара. Вероятно ще е като с предишните поколения. Ще излязат първо тройките преди фейса, след година-две ще ги последват фейслифтовите. Със сигурност ще има някои хора, (фенове или просто надъхани) готови да се набутат с някоя хилядарка, само и само да карат новото поколение, но не мисля, че ще са много. Предвид факта, че Октавия-та е много уважавана като служебна кола, на дали коя да е нормална фирма ще сераздели с наличните, току що закупени автомобили, заради новото поколение. Защото купувачите от друга страна не биха били много склонни да платят една не малка сума за употребен автомобил от предходно поколение ако могат срещу лека корекция (примерно 20%) на цената да се сдобият с чисто нов автомобил, следваща "генерация". Поне, аз като потенциален купувач така мисля де. Не бих дал повече от 55-60% от покупната цена на О3 ФЛ, но пък на дали има разумен продавач, който би приел офертата ми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още снимки и на една от тях видях, че предната част на седалката се изнася напред,Така наречените комфортни седалки при БМВ. И малко ми е странен скоростния лост, излиза, че бутоните за волана ще са серийни, тъй като не виждам как ще сменя предавки на S.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Аз започвам да чакам "перицата". Едно, че сегашната ми Октавия е на 1 година и мисля да си я карам още доста, друго, че тази въобще не не "грабва".

От друга страна, някой знае ли, кога ще пуснат новата Фабия :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят превод на презентацията на новата Шкода Октавия 4, направен два дни преди премиерата на най-актуалното Чешко Бижу снощи в 20:00ч. българско време.

 

Шкода посочват като основни пазари за Октавия Комби държави като Чехия, Австрия, Швейцария, Финландия, Унгария, Полша, Сърбия и Беларус. Комбито има водеща позиция при продажбите на модела и близо две трети от поръчките са точно за този вариант на каросерията.
Октавия е най-продаваното комби в Европа и най-популярната вносна кола в Германия.

 

Двигатели.

Два plug-in хибрида ще има за Октавия 4, със сумарна мощност от 204 к.с. и от 245 к.с., състоящи се от 1.4 TSI, 6 степенно DSG и електромотор.

Метановите версии ще се предлагат и за комби, и за лифтбек, с ръчна и DSG кутия. Задвижването, както и при Октавия 3 FL, е поверено на 1.5 TSI със 130 к.с. Трите метанови резервоара са с обща вместимост 17.7 кг, към тях има и 9 литров бензинов такъв. По избор може да бъдат поръчвани 6 степенна ръчна и 7 степенна DSG скоростни кутии.

Както при новото ГоУфче, големия лост за DSG кутията бива заменен от малко селекторче. Отпада механичната връзка между лоста и скоростната кутия, командите за избраната позиция стават напълно електронни, с познатите означения R, N, D/S и бутон за ръчната спирачка - P.

За двигателите 1.0TSI и 1.5TSI, с непроменена мощност спрямо досегашните варианти, когато са оборудвани със 7 степенно DSG, ще се предлагат 48 волтов ремъчен стартер и 48 волтова литиево-йонна батерия, така наречените меки хибриди, позволяващи движение с напълно изключен ДВГ (реене) и рекуперация и съхранение на енергия при прилагане на спирачно усилие.
Същите ще подпомагат двигателя с електронен буст и ще позволяват за намаляването на шума и вибрациите при стартирането му.

За 1.5 TSI двигателят с 6 степенна ръчна скоростна кутия ще се предлага ново разработена такава, създадена специално да издръжа на по-висок въртящ момент и използвана също и в комбинация със дизеловите агрегати на модела.

Двулитровия TSI със 190 к.с. ще се предлага само във вариант 4х4 и със 7 степенна DSG, както досега. Всички бензинови двигатели са оборудввани с филтър за твърди частици.

Дизеловите двигатели ще са от новото EVO поколение и ще отделят с 80% по-малко азотни окиси. Двойна каталитична система SCR в добавка към филтъра за твърди частици отговаря за намаляването на количествата отделяни вредни емисии и е съобразена с изискванията, заложени в стандарта EURO 6d. Три варианта на мощност ще бъдат налични - 115 к.с, 150 к.с и 200 к.с.. Двулитровите двигатели с мощност 150 к.с. и 200 к.с. ще бъдат предлагани както с предно, така и във вариант със задвижване на всички колела.

Окачване.

Освен със стандартното, новата Октавия 4 ще се предлага със Спортно окачване, снижаващо колата с 15 мм и Окачване за лоши пътища, което се характеризира с 15 мм увеличен пътен просвет. Както и досега, като опция ще може да се поръчва DCC, предлагащ постоянно адаптиране към пътната настилка и избор на начина на шофиране, чрез бутон за превключване между няколко режима. Когато колата е поръчана с DCC, при plug-in хибридите пътния просвет остава непроменен, а при останалите двигатели се снижава с 10 мм.

Иновативни технологии.

Два 10 инчови дисплея и прожектиране на информация върху предното стъкло.
Познатата от други марки технология за предоставяне на водача на автомобила информация за скоростта на движение и данни от навигационната система за пръв път ще бъде внедрена в Новата Октавия 4. Шофьорът ще има възможност да получава необходимата му информация, без да му се налага да отмества погледа си от пътя пред него. Развлекателно-информационните системи на Октавия 4 опционално ще бъдат оборудвани с възможност за приемане на поточни радио и ТВ сигнали, както и с пълна безжична смартфон интеграция, чрез използването на SmartLink+. За възпроизвеждане на мултимедийна информация и за зареждане, общо 5 USB-C порта ще бъдат разположени в колата, два отпред, опционално един в конзолата над предното стъкло и още два опционални, заедно със 230 V конектор за задните места.

 

Шкода са се постарали да подобрят в акустично отношение интериорът на новата Октавия 4. Предлаганата като опция Озвучителна система на Кантон обещава на пътниците в колата наслада от един наистина качествен звук.

Допълнителни подобрения от Шкода ще има и при Дигиталното табло на новата Октавия 4. Последното поколение на този цифров и с възможности за напълно индивидуализиране инструментален панел идва с 10 инчов екран, с лесен за боравене и изцяло ориентиран към клиента интерфейс. Шофьорът има на свое разположение избор от четири изгледа на Дигиталното табло - Основен, Класически, Навигационен и Подпомагащи Шофьора Системи, като възможностите за изобразяване на определено съдържание са изцяло според желанията му и могат да бъдат извиквани и контролирани от бутоните на мултифункционалния волан. Картите от Навигационната система също могат да бъдат визуализирани на Дигиталното табло и на централния дисплей, със два различни варианта на приближение и раздалечаване. Чрез нова капацитивна лента, чувствителна на допир и разположена в долната част на основния екран на инфотейнмент системата, звукът може да бъде регулиран само с един пръст, а промяната в размера на навигационната карта ще може да се извършва само с два пръста.

Премиера на Иновативните системи за асистенция, включващи Асистент за избягване на удар и Система за предупреждение при напускане на автомобила.

Четвъртото поколение на Шкода Октавия идва с няколко напълно нови и авангардни системи за подпомагане на водача, като някои от тях за пръв път ще бъдат вграждани в модел на Чешкия автомобилен производител. Новата асистираща Система за предотвратяване на удар подпомага водача чрез упражняване на допълнително завиване на волана, в случай на засечена опасност от сблъсък с пешеходец, колоездач или друго МПС, като в идеалния случай се избягва пътен инцидент чрез предприемане на обходна маневра.
При отварянето на вратите на колата, Системата за предупреждение при напускане на автомобила информира водача за наличието на приближаващ зад него автомобил или колоездач.
Използвайки сензори за допир, колата може да прецени дали ръцете на водача постоянно са върху волана или той вече не упражнява контрол върху автомобила вследствие на здравословна причина. Ако подобна ситуация възникне на пътя, Асистентът за Спешни Случаи може напълно да спре автомобила.
 

Дизайн.

Екстериор.
Емоционален външен дизайн и увеличени габарити.

Новата престилка и изтеглените предни светлини са основните визуални акценти при Октавия 4.
Представителят в компактния клас автомобили е с увеличени размери в дължина и ширина. Със 4689мм, четвъртото поколение на Шкода Октавия Комби е с 22 мм. по-дълго от своя предшественик, а на ширина е пораснала с 15мм, достигайки 1829 мм. Лифтбека ще бъде със същите размери като комбито. Междуосието е 2686 мм. Новият дизайн на надлъжните рейки на покрива допълнително подчертава елегантния силует на автомобила, а 19" инчовите алуминиеви джанти му придават мощно излъчване.

Новата Октавия се нарежда сред най-аеродинамичните автомобили в света.

Външният дизайн на новата Шкода Октавия и придава още по-ОСТРООО!!! (динамично) излъчване, осигурявайки и отлична аеродинамичност. Лифтбека е с коефициент на челно съпротивление от 0.24, а за комбито той е 0.26. Тези цифри нареждат колата сред най-аеродинамичните купета в целия свят. Подобрената аеродинамика води до намален разход на гориво и понижени нива на отделяни вредни емисии.

Първата Октавия с изцяло Матрични LED светлини.

Издължените предни светлини и стоповете използват модерна LED технология. Във най-високите нива на оборудване Октавия 4 ще разполага с най-иновативните и модерни светлини - Изцяло LED матрични фарове. Авангардната система генерира светлинен поток, състоящ се от няколко индивидуално контролирани лъча. По този начин е възможно непрекъснато силно осветяване на пътя пред автомобила, без това да заслепява водачите на насрещно движещите се коли. Чрез информация от камерата, монтирана на предното стъкло, интелигентната технология засича приближаващите се или застигани превозни средства, както и хора и обекти, които отразяват светлината на фаровете. Предните светлини също така имат функция за посрещане и изпращане на шофьора с анимирани сигнали, част от функцията Coming/Leaving Home. Задните, изцяло LED стопове също са част от това светлинно представление и те, за първи път при Шкода Октавия, разполагат с функцията Динамични мигачи.

Интериор.
Нови идеи и интериорни решения, съчетани с още по-просторно вътрешно пространство.

Впечатляващите размери на интериора, познати ни за модела, сега са нараснали дори повече. Пътниците на задните седалки вече могат да се насладят на цели 78 мм пространство между колената и гърба на предната седалка. Обемът на багажника, най-големия в този клас, също е увеличен - 640 литра за Октавия Комби и 600 литра за Октавия Лифтбек. Дизайнерите от Шкода са променили изцяло вътрешното оформление на колата. Воланът вече е само с два лъча и с алуминиева вложка, а при мултифункционалното си изпълнение, той е снабден с 14 различни функции, които могат да бъдат достигани, променяни и управлявани посредством натискането или завъртането на хромирани бутони.

Промените са настъпили и при оформлението на централната конзола, араматурното табло и облицовката на вратите. Най-голямата новост е централния, свободно стоящ мултифункцонален дисплей, под който, на модулен принцип, са подредени различните зони на управление на арматурното табло, като цяло наподобяващо предната решетка на колата и открояващо се във контрастен цветови аспект. Отделно, за първи път при този модел, се предлагат ергономични седалки с ясно изразени лумбални опори, които освен с отопление, вече ще разполагат и с функциите масаж и охлаждане/вентилация. Предлаганите като опция спортни седалки ще бъдат със специална дишаща ThermoFlux тапицерия. Друго нововъведение, отново предлагано като опция, ще бъде тризоновият климатроник. Когато Новата Шкода Октавия е поръчана със система за безключово отваряне, има възможност за избор коя от четирите врати да бъде отворена първа.

При първоначалния си пазарен дебют, Новата Шкода Октавия ще се предлага във варианти на оборудване Актив, Амбишън и Стайл. По късно през 2020 година подсилената Октавия Скаут и спортната Октавия RS също ще се присъединят към моделното портфолио.

Simply Clever - Традицията на Шкода продължава.
Пакет за сън, Удобна тръба с филтър за AdBlue и UCB-C порт в централната конзола на тавана.

Вярна последователка на Основния принцип на Шкода за постоянното използване на Умни Решения, Новата Октавия предлага най-високото ниво на функционалност и удобство. Водачът и пътниците са заобиколени от няколко напълно нови Simply Clever решения, които да ги улеснят и подпомагат при ежедневната употреба на автомобила. За първи път за Октавия, като опция ще се предлага Пакет Сън, включващ две по-големи опори за главите на задните седалки на автомобила, както и одеяло. За Комби версията е предвидена нова система от мрежи, улесняваща разпределението и фиксирането на предметите в багажния отсек, както и автоматично прибираща се щора на нивото на задните облегалки.

Системата за защита на деца вече ще е с електронно управление, а на гърбовете на предните седалки ще бъдат поставени две отделения за смартфоните на седящите отзад пътници. Два USB-C порта ще има в предната част на колата, опционално още два ще бъдат на разположение на пасажерите на задните седалки, голямата новост е USB-C портът над огледалото за обратно виждане. Вече познатия чадър, поставян в удобно отделение във шофьорската врата идва заедно с възможността освен него, там да бъде съхранявана и малка почистваща четка. Капачката на казанчето за течността на чистачките удобно се превръща във фуния, а предлагания като опция теглич може да бъде отключен и позициониран само с натискане на съответния бутон в багажника. За финал, колата идва с нова филтърна тръба за зареждане на AdBlue, чието разширение в единия край позволява да се използват дори накрайниците на пистолетите, предвидени за употреба при камионите.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматичните скорости много ми харесват какъв превключвател са им сложили ...1:1 с порше 911, нещата вървят на към лукс ?.

 

Определено ми допада модела, пораснал е на дължина и това го прави още по просторен от вътре с наистина огромен багажник. Чак взех да се замислям. Цените ще са същите като и до сега, бейз модела 35+, макс напомпаното животно 65+... по средата всичко останало.

 

Това което ми е интересно колко безуман електроника са му набутали и как изглежда аналоговия дисплей, ако има въобще.

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харесва. Особено задницата е много зле. С тоя голям надпис и издадени форми и ръбове ... Като някакво не добре преправено Audi е. Дано фейслифта е по-добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, paradox написа:

...как изглежда аналоговия дисплей, ако има въобще.


Ще има аналогови уреди в базовото ниво. Поне от коментари в различни клипчета след представянето вчера - т’ва се чува. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж аналоговите ги разкарват, че да е по-еФтинко с тези дисплеи, направо да се чудиш как оставят за най-ниското ниво. Апропо, обърнахте ли внимание, че управлението на климатроника изчезва? В смисъл, че става вече само от дисплея. Като гледам няма място за хардуерни копчета, освен ако няма и друга версия на табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, johnnie213 написа:

Не ми харесва. Особено задницата е много зле. С тоя голям надпис и издадени форми и ръбове ... Като някакво не добре преправено Audi е. Дано фейслифта е по-добър.

 

Джони, уникална е, задницата особенно е страхотно добра, супер надпис и стоповете вече се откъсват от тази подкова, беше започнала да ми втръсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава е. Принципно бих я купил, защото:

1) особено комби версията би ми свършила много добра работа за семейна кола. Понастоящем това ми е приоритет #1, ако тр. да избирам нова кола;

2) О4 е прилична стъпка напред във всяко 1 отношение - екстериор, интериор, осанка (от първите кадри), джаджи, седалки...абе, много приличен автомобил. Мен копченца, лостчета и др. подобни НЕ ме вълнуват. Иначе казано наблягам на екстериор и пътно поведение, а отвътре - само да не ми е тясно и позицията на седене да ме устройва. Екстериорът е прекрасен, а пътното поведение на О4 VRS по-натам ще се разбере дали би допаднало на семейството (на жената вероятно няма и това би решило всички въпроси);

3) подозирам, че VRS версията ще бъде още по-приятна за окото отколкото цивилката, а аз ако купувам О4, 100% ще бъде VRS, за да мога да си понатисна когато ми е кеф.

 

Но няма да купя О4, защото:

1) Шкодите са ми тесни и неудобни на шофьорската седлка. Само Супърб 3 ми е що-годе удобен, но Шкода като цяло май никога няма да се доближат до усещането и позицията на седене, която ти дава БМВ. Иначе казано компромис с това няма да направя, а предвид размерите на колата няма много как да се ширя отпред;

2) макар да се прокрадва мисълта за нова, но за момента все още си харесвам моята, т.е. още не съм й се нарадвал;

3) не шофирам ежедневно, автомобилът специално за мен, за момента, е за съботно-неделен транспорт и за развлечение. Не ми трябва нова кола и да троша нови пари;

4) следващата кола е по-вероятно да е СУВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, paradox написа:

 

Джони, уникална е, задницата особенно е страхотно добра, супер надпис и стоповете вече се откъсват от тази подкова, беше започнала да ми втръсва.

 

На живо може да изглежда различно, но на снимки не ми харесва. А и този надпис изобщо не е уникален - Volvo S60 и тя със същия.

 

2020-skoda-octavia.jpg

2019-volvo-s60-30.jpg

2016-audi-a4-41_800x0w.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростния лост ми изглежда като ключ за бойлер, двулъчевия волан е впечатляващ, фаровете също и ножът отпред на бронята не е толкова издаден и стои по-красиво. Много по-разчупена приличаща на скъпите си събратя от групата отколкото на по-простичката, но обичана от всички стара октавия. Всички плюят дизелите, но пак ще ги предлагат и в новите генерации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите бройки се очаквали да дойдат Март-Април 2020. Тоест, вероятно тогава ще е премиерата за България. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bondo отправя предизвикателство към бъдещите собственици на Октавия 4 VRS с твърдението, че ако я пуснат на 255 к.с. (колкото спрягат да бъде мощен Голф 8 GTI), Октавията няма да бие Супърба му (272к.с.).

 

Излишно е да казвам какво е моето мнение по въпроса, но все пак ще споделя това клипче ?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, shaft написа:

Първите бройки се очаквали да дойдат Март-Април 2020. Тоест, вероятно тогава ще е премиерата за България. :)

 

 

Реално за хора... към май/юни значи или по късно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, paradox написа:

 

Реално за хора... към май/юни значи или по късно...

 

Ако си я поръчваш - да. Ако вземаш налична - вероятно и по-рано :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

AMBITION

Climatronic - 2-zónová aut. klimatizace

16" kola z lehké slitiny

Infotainment SWING 8"

Bluetooth

636 900 Kč - 48792,36 лева

 

STYLE

Vše, co od vozu OCTAVIA chcete. Komfort a pokročilé technologie v atraktivním balení.

Infotainment Columbus 10" s navigací

Virtuální kokpit

17" kola z lehké slitiny

KESSY

687 900 Kč - 52775,41 лева

 

Дано за България не са тези цените.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ooooo много дебелоооо :) сега стайл 4х4 ДСГ е

 

дизел, TDI-CR / 110 kW / 150 к.c., DPF, 7DSG, 4x4, EU6 48 290 лв... има и селекшън която е 6 бона надолу... в най високото ниво...

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.