Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Scandinavian

Проблем в свободния ход на Октавиа 1

Recommended Posts

Scandinavian

Здравейте Колеги,

това е първия ми пост в този форум и искам да помоля за помощ, ако някой има подобен проблем.

Купих този юли Октавиа 1 , с бензинов мотор 1.6 (голфов) работещ много тихо, производство 2002г. След регистрацията в КАТ, докато я карах към къщи забелязах, че свободните обороти спадат и се връщат, докато чакам на светофара. Дадох я на майстор за смяна на ремъци, масло, свещи и какво ли не, зареди ми климатика (който е афтърмаркет) и уж колата беше 6, ама не баш.

На първото и пътуване светна чек лампата на мотора, оказа се, че датчика за коляновия вал дава грешка - смяна. После пък се оказа, че не зарежда акумулатора, смених реле и акумулатор, но оботорите по светофарите си бяха със собствено мнение едно деление под 1000, или 1000 или както и скимне. Единия от майсторите качи оборотите на свободния ход от 650 на 750, поне не се притеснявах, е ще угасне на светфара но......започна да гасне в движение. Проверяваха и дросела, оказа се почистен, давах я на няколко майтори, един откри сцепен маркуч на горивопровод (смуче въздух) - смяна, колата тръгна по добре, после пак чек лампата няколко пъти - ЕГР, датчик за разпределителен вал (който уж показва точно данни на ВАГ компа). Смених нов ЕГР (колата тръгна още по-добре, набира здраво и над 100), датчика още не съм сменил. Колата пак гасне в движение, пример движа се на 3та натискам съединител да мина легнал полицай и включвам на 2ра и след полицая честито, няма никой. А и като включа на задна, колата пак отива към гаснене, дори при напълно натиснат съединител и в движение.

Моля за съвет или ми дайте някой добър майстор, който да каже примерно сменяш дросела и нещата се оправят, би било супер, иначе само наливам пари а резултата един и същ.

ПС. нямам газова, няма и да сложа, карам или със 100тачката на ОМВ или с по-скъпия 95 на Шел.

 

В кръга на шегата видях тук един колега беше написал в подписа си "Това на е кола за народа, само майсторите карат Шкода" ама като не съм майстор да я хвърлям ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Първо, честито за придобивка :)

И по проблема- на мен ми се е случвало с пасат 92ра да гасне в движение, оказа се клемореда- мой съвет е да го провериш. Второто което ми идва на акъл е температурен датчик, заради играенето на оборотите.

относно сервизите, виж в белия списък и прецени кой ще свърши работа, аз лично не съм ползвал сервиз от тези списъци и не мога да те насоча.

другото което се сещам, да я прочетат на компютър, предполагам че може да е записала някоя грешка и да даде насока защо и как.....

Относно температурния датчик нека кажат собствениците на бензинките, но мисля че и при бензина даваха проблеми......

Надявам се скоро да я оправиш и да се наслаждаваш на автомобила и да не ти създава ядове повече :)

Успех и да пишеш как е решен проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекси Георгиев
Преди 1 час, vladkant написа:

 

Относно температурния датчик нека кажат собствениците на бензинките, но мисля че и при бензина даваха проблеми......

 

Да, голям пакостник е този датчик, но и дросела не пада по-долу. Това, че са го гледали дали е чист не значи нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vladkant

Това ми дойде на акъл сутринта докато си пиех кафето :) и го вързах с проблеми които съм имал с колите които съм карал и карам в момента :) и с темите които съм чел из форумите.

Надвам се да му помогнем бързо и евтино да реши проблема, защото да гасне в движение е много голяма шитня......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

За гасненето в движение само мога да споделя аз. Един път ми изгасна така, а преди т’ва ми загасна на светофара. В рамките на 2 минути. Оказа се релето, което отговаря за ECU-то. Да уточня обаче - за дизел иде реч. Но вероятно има такива проблемчета и с бензиновите Шкоди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекси Георгиев

Като сме почнали да споделяме... Полото ми гаснеше от проблемен серво маркуч.

Но тук все си мисля, че трябва да се обърне повече внимание на дросела - с стъпковото моторче. И също смесообразуването - и на студен и на топъл мотор. Трябва да има човек с лаптоп в колата и да следи кво става.

А това, че редовно трябва да се преглеждат вакумите - няма да го коментираме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Peev64

На всеки стоп ми гаснеше или за малко да изгасне.Причината бе температурния датчик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SawBass

Привет и от мен :)
Честита придобивка, пожелавам ти час по-скоро да оправиш проблема и да се радваш на Шкодилака дълги години. 

Сега и аз да си споделя скорошните мъки.

 

И при мен до преди по-малко от месец имаше проблем с обороти и гаснене от време на време. Моят случай беше комплексен - "умряла" ламбда сонда (смесообразуването общо взето никакво го нямаше) и проблеми с въпросният температурен датчик (ту работеше нормално, ту подаваше грешни стойности).

 

Мога да те насоча към сервиз където аз си правя колата и където до момента не се е случило да имам проблем и хората да не го намерят още при първият оглед, едни от най-големите професионалисти, поне за мен. Ако проявяваш интерес, пиши на лично и ще ти дам координати. :)

Редактирано от SawBass

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Scandinavian

Здравейте Приятели,

 

Благодаря за изказаните мнения, моята одисея продължи както следва:

Дадох колата на едно майсторче жичкаджия до вкъщи и му казах да провери бобината и бензиновата помпа и да смени датчика за разпределителния, че излиза няколко пъти като грешка.

Та човека ми звънка вика ще сменим филтъра на бензиновата, бобината е наред, предложи да смени Термо датчика (сетих се за коментара на колегата по-горе за белите дето прави), съгласих се, че е евтино, освен това го накарах да върне оборотите на свободния до оригиналните.

Относно датчика на разпределителния ми обясни, че процедурата е като за смяна на ангренаж и общата цена отива към 300, опаааа. Та се разбрахме да остане за по-късно. Като си я взех от него, като на майтап ми обясни че чек лампата му светнала докато я тествал излязло слаб сигнал от датчика на разпределителя, ясно кое ще е следващия ремонт. 

Покарах я из Люлин, много добре се държеше, стрелката едно деление под 1000 оборота, но нали се вглеждам, забелязах съвсем леко колебание, но съм доволен засега.

От следващата заплата ще отделя за проклетия датчик.

Поздрав на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Peev64

Колега не съм някакъв спец  ,но ако датчика на разпределителния вал ти е скапан колата ти няма да върви добре и на първото изкачване ще го усетиш,освен това ще ти вдигне разхода и става неприятна каране/опит от голф 4 1,6 101 к.с./.Колкото до датчика за температура на водата преди два месеца на октавията  сложих един за 18,50 лв. ,че беше спешно и нямах време да чакам за по-читав, е сега чакам да дойде уж читавия  и отново да го сменям,че бърка оборотите на празен ход.Дано съм полезен,но имай едно на ум спрямо "майсторите",че много от тях злоупотребяват с доверието на клиентите си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Scandinavian
На 10.10.2019 г. at 16:08, Peev64 написа:

Колега не съм някакъв спец  ,но ако датчика на разпределителния вал ти е скапан колата ти няма да върви добре и на първото изкачване ще го усетиш,освен това ще ти вдигне разхода и става неприятна каране/опит от голф 4 1,6 101 к.с./.Колкото до датчика за температура на водата преди два месеца на октавията  сложих един за 18,50 лв. ,че беше спешно и нямах време да чакам за по-читав, е сега чакам да дойде уж читавия  и отново да го сменям,че бърка оборотите на празен ход.Дано съм полезен,но имай едно на ум спрямо "майсторите",че много от тях злоупотребяват с доверието на клиентите си.

Здравей колега,

 

Термодатчика е сменен, но промяна не усетих, след проверка на бобина и смяна на бензинов филтър, в комбинация от горните ремонти колата се държи добре на загрят двигател и набира бързо, баирите не я бъркат, но грешката за слаб сигнал от разпределителния вал все още излиза май за 4ти път. Голямата трагедия е при палене на студено, колата тръгва да гасне, сама се форсира до 2-2500 оборота, после гасне, но не всеки път. Ако се опитам да подам газ, в тази ситуация, компютъра просто ме игнорира, ако потегля веднага, следва придърпване и борба кой контролира ситуацията, аз или компютъра, но после бързо се предава и ми дава контрола.

Ще се ходи пак на майстор, само да събера малко парички, за проклетия датчик. Последния път майстора ми обясняваше, че слаб сигнал може да идва от лош кабел или куплунг, айде ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.