Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Motul 8100 5w40 X-cess или X-clean? Каква е разликата?


jorojoro

Recommended Posts

Здравейте, Колеги!

 

Каква е разликата между двете масла - Motul 8100 X-cess и X-clean?

И двете са 5w40 и по спецификация на VW 502 00 и 505 00, но X-clean-a има И 505 01?

 

Досега съм ползвал на моята шкодичка само X-cess и съм доволен...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

X clean се води, че е по-екологично. Демек не е по-добре за автомобила. Най-вероятно обаче, няма точно никаква съществена разлика между двете и е все тая. Аз карам с X cess и съм щастлив. Говоря за бензинов атмосферен мотор.

Ако си за спецификация, която само едното покрива, нямаш питане, взимаш него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е по 505 00, което го има и на двете... затова и ми беше питанката.

Ще се радвам ако и други колеги споделят мненията си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето... всяко масло си има datasheet (спецификация)

 

Motul 8100 X-cess 5w40:

http://www.mekaconsul.com/pdf/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf

 

Motul 8100 X-clean 5w40:

https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-x-clean-5w40.pdf

 

Четейки спецификациите разбираме, че X-cess е по-добро масло за по-старите талиги :) X-clean е за по-новите кошници с DPF и т.н. Общо взето, X-clean има по-ниско съдържание на сяра и по-малко образува нагар. Към края на живота си, маслото по-скоро чисти двигателя, отколкото да го смазва много добре... 40 000км карах с това масло моята каруца - X-clean 5w40. След магистрално или по-продължително каране, особено лятото (при добре загрят двигател), при паркиране и работа на място чувах как чукат повдигачите. Моторът звучеше по-шумно и общо взето по-голям разход имах. 

 

Не съм карал с X-cess, защото oil selector-a на Мотул не ми го предлага за моята кола (не съм чел, дали става - вероятно и то ще стане), и направо смених марката с Ravenol VST 5w40 - нито чукат повдигачите, двигателят е супер тих (супер глухо работи, тихо и мазно), разходът ми падна с около 500мл/100км и усещам колата, че работи една идея по-добре и по-леко. Вероятно същото бих усетил и с X-cess. Но... X-clean-a ми е гадничко масло, лично според мен, за моята кола. :( 

 

Хубаво е да се погледне и разликата във показанията на двете масла:

 

X-cess 5w40:

image.png.e6257a0f0b44726a764e56c1b7ba262d.png

 

X-clean 5w40: 

image.png.f214b4e84809e2a96200b1a898c49bd4.png

 

Разликите се виждат нагледно. Приблизително близки масла, но си има разлика. :) Така казано, за нашите географски ширини си карай с X-cess-a и не се оглеждай в X-clean-a... няма смисъл. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.09.2019 г. at 8:56, shaft написа:

и направо смених марката с Ravenol VST 5w40 - нито чукат повдигачите, двигателят е супер тих (супер глухо работи, тихо и мазно), разходът ми падна с около 500мл/100км и усещам колата, че работи една идея по-добре и по-леко.

Същото направих и аз  със VMP обаче и нещата се промениха ,както си описал по-горе.Иначе и аз чувах повдигачите след магистрално каране и загрят двигател.Температурата на маслото също ми се понижи.Абе супер си е масълцето и занапред само с него ще карам ,че не са ми малко километрите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се , че ще наспамя темата на колегата ,  но искам да попитам хората карали  с масло спецификация 505.01 от кое като марка са доволни и евентуално (може и на л.с) от къде са го закупили. Последния път сипах уж кастрол 5 на 40 обаче явно е менте тъй като 10 000км не го буташе , а сега за 1000км съм досипал 300гр. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fatrat:

 

FUCHS TITAN GT1 SAE 5W-40 XTL

Само, че трябва да е немски Фукс, а не този от Евро07 и съмнителните интернет доставчици.

Равенолчета, Бардалчета и пр. са типични рекламни балони.

 

Достатъчно добър атестат за FUCHS е, че мотоциклет Yamaha и то много скъпа на мой приятел работи добре единствено с FUCHS Silkolene при изпробвани MOTUL, BARDAHL и REPSOL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.