Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Retrofit на Окти 1 - Bi-Xenon Лупи


mom4ence

Recommended Posts

Днес реших да сложа лупи.Оказа се ,че няма такава мъка с фаровете на 1U.

 

Правил съм и на други коли , но тука фара не ще да се отлепя по нормалния начин.Не лепен с болкит а с нещо подобно на твърд силикон/лепило.

След многократно нагряване във фурната и не искане на фара да се отлепи взех отвертката и малко по малко го отлепих отдолу и отгоре и едната страна.Естествено на кожуха му се разказа играта , цъфна като майска роза.За да го оправя го нагрях леко и с клещите малко по малко го върнах в първоначалното му състояние.

 

Монтажа на лупите е нормален.Чисти се остатъчното лепило , маха се балона и габарита.Кабелите за соленоида и ейнджъла се прокарват през габарита.Лупата се хваща за рефлектора ,като от страната на рефлектора се слага дебелия силиконов пръстен а от другата страна H4 преходника.Лепя с монтажно лепило - моментно и след като изсъхне минавам със санитарен силикон.Обикновено ползвам битумно лепило , ама тука няма как да стане.

 

Ето малко снимки на крайния резултат:

Монтиран

1.thumb.jpg.590167f4a831e20bbe8ffcca04c3cc8a.jpg

 

Ейнджъл

2.thumb.jpg.b14cb2b9d2dedfcccd815e6ee747fc5c.jpg

 

Ейнджъл

3.thumb.jpg.34ad659ba9fc21467a3ac7215704dc7e.jpg

 

Дълги + халоген

4.thumb.jpg.8c6adddc0316caacd7e161f78b8ecd37.jpg

 

Къси

5.thumb.jpg.10938fafb4a59dade8b182048ec1fd73.jpg

 

Дълги

6.thumb.jpg.c9e75fdfe7076c32ca46a1f0ea07da10.jpg

 

Къси

7.thumb.jpg.8a4e18de7355d556d236ed07793f0f1c.jpg

 

Дълги

8.thumb.jpg.6803a6aae524b4da7b3083d0972c330e.jpg

 

Халоген

9.thumb.jpg.8fea3facb12f4d4d09c6e3549226abe3.jpg

 


Лупите които са използвани: AES Ultimate 2.5 bi-xenon , Angel eyes - 80mm , капачките са подарък от търговеца.

 

Свети много добре , къси и дълги са бомба.

 

Има един проблем , с който се сблъсках при свързването.При превключване между къси и дълги спира плюса на единия или другия кабел.

 

Оригиналната букса е с два плюса (жълт кабел - къси , бял кабел - дълги) и постоянен минус - кафяв кабел.По принцип баласта трябва да се върже към късите (плюс и минус) а соленоида , който отваря лупата , тъй наречените дълги към бялото кабелче и минус.

Получава се следният проблем , като се превключи на дълги , за да се отвори соленоида , захранването към баласта се прекъсва и фара угася.Като се свържат двата плюса на едно място свети постоянно на дълги.

Към момента временно съм решил проблема , като съм пуснал плюс от халогена към соленоида , т.е. като светна халогена , светват и дългите.

Евентуалните решения , за които се сещам са модул като този , контактор , евентуално с ваг ком да се направи промяна в настройките ако е възможно , понеже когато соленоида е вързан към дългите и баласта към късите и дам светквица всичко свети , нищо не угася , т.е. не изключва плюса на късите.

 

Някой ако се сеща нещо да сподели по ел.свързването

 

Благодарности на Владо , за насоките

 

Поздрави!

Редактирано от mom4ence
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, ще помоля ако някой има идея за проблема с ел. инсталацията да драсне ред, не искам да слагам допълнителни у/ва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в Петък също поръчах лупи + ксенон, защото нищо не виждам с оригиналните.

 

Поръчах лупи + ксенон отделно: 

z5eV4BD.png

 

линк към лупите

Ксенона е Н1 4300

 

В момента съм със стъклени фарове и докато дойдат ще търся пластмасови от фейслифт. Виждал съм колеги от форума с лупи на стъкло, но не знам как става процедурата. 

mom4ence, ти с какви крушки си? Някакви LED? Или 6000К? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cenarius , Лупите на снимка изглеждат добре.Помисли за ейнджъл , който да вържеш към окабеляването на габарита и да го ползваш за дневни светлини.След такава модификация съм минавал прегледи , не е проблем.Относно цвета ,аз ползвам 5000к ксенон , това ми допада най-много.4300 ми жълтее , 6000 ми синее.4300 и 5000 са най добри при мокро.Ксенон който си избрал е AC , по хубав няма.LED не мога да се реша , преди време един познат много държеше да му сложим лед на рефлекторен фар.Първо светеше слабо , второ му опуши рефлектора за нула време.

Да разбирам ,че искаш да си вземеш фейслифтови фарове, имай в предвид ,че трудно се отварят , даже много трудно.На стъкления фар ако му смениш ковъра с пластмасов няма ли да е по лесно ? Не знам дали ще паснат , просто нямам под ръка.

Имай в предвид ,че ще срещнеш моя проблем с късите и дългите.Най-лесния вариант е с тези релета , вземаш си две и инсталацията е плуг анд плей.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо:

 

Тия фарове , продавача ме увери че са стъклени , като гледам са на щипки и би трябвало да се махат без отлепяне.Бях гледал колега във форума с такива.Задал съм все пак въпрос на продавача и ако е така да са на щипки и ще вземаш нови , това е много добър избор.Към момента нямам излишни пари , иначе бих ги взел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, cenarius написа:

..

Само да кажа , че минаването към ФЛ фарове иска смяна на броня , греда промяна на инсталация (буксите са различни) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант е да се махне оребренито около лупата.Във VW форума имаше някакви теми, даже май един колега го предлагаше като услуга. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох я темата за махането на оребряването. С една дума... по-добре не.

 

@The Best Forman, Благодаря за информацията! Ще търся пластмасови капаци. Гледах някъде по 24 пари, но не помня левове или долари бяха. Едит: по 24лв са стъклените.

 

Колега от работата си е играл с неговата алфа да слага какви ли не ксенони и той ми каза най-доволен бях от 4300 и АС, точно защото на мокро да се вижда. 

 

Ще взимам от али-то май.  130лв идват два пластмасови похлупака. Angel Eyes не ми се иска да слагам ... По-скоро някаква лента бих измислил за габарит.

Много ми харесва релето. За +5лв идват за 14-28 дни. Мисля че ще поръчам този вариант. 

 

Някой знае ли дали може да се вземат стъклата от България някъде? Едва ли две пластмаси струват 130лв. 

 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих това стъкло в ebay.de  Безплатна доставка до Германия (габко) и за 10лв ще дойдат до София. 50Е са две стъкла.  Крайна цена ~110лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капаците ако са за фейс фаровете измери със сегашните ти, дали са с еднакви размери. 

 

Релета и аз поръчах, ама мисля в събота да си направя аз и да ги вържа по мое усмотрение с 40А български, поне късите да не минават през реле, че китаеца не го знам как е. 

 

По схемата долу. 

IMG_20190917_102202.jpg

Редактирано от mom4ence
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що с колега от форума пробвахме стъкло от фейслифт и е по-голямо на моето. Съмнява ме и стъклата от али-то да са за моята кола. Май освен да полирам моите стъкла не ми остава друг вариант. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения вариант за пластмасови фарове преди фейслифта е да търсиш пластмаси за L&K изпълнение до 2000г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да внеса малко уточнение за фарове, стъкла и пластмаси ако за някой има значение. Преди фейса - само стъклени фарове. Оребрени за нормалните октавии и кристални за L&K. След фейслифта - само пластмаси - clear vision. Няма стъклени вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ

 

Тия са стъклени и трябва да са за фейса , обаче идва по 250 на фар , което е сериозна сума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съгласен - пише стъклени в описанието. Аз имах в предвид, че оригинални такива няма. Китайците, че правят магии - правят. Няма лошо, дори е по-добре да са стъклени. Цената е смешна като гледам - 45$... Но пък 1 звезда има продавача само. Заместителите в Бг са тънка лайсна, но ако се намерят оригинални - най-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаммм...цифра си е доставката. При мен пак излиза по-малко де, но аз нямам доствка до Бг. Но определено за тея пари оригинални бих си взел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Здравей @mom4ence реши ли проблема с къси дълги, ако не да помагаме? По горната схема през тоя диод колко ток минава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 30.10.2019 г. at 9:59, lyubcho88 написа:

Здравей @mom4ence реши ли проблема с къси дълги, ако не да помагаме? По горната схема през тоя диод колко ток минава?

Здравей,

Донякъде , с китайските от по горе.Не ми хареса как става , понеже като превключа между дълги и къси и премигва ксенона , става така че за момент се прекъсва захранването към баласта.

Сега сглобих по тая схема , скоро ще тествам.

 

bixenon-harness.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може пак да ти примигва, защото лоста за къси дълги първо гаси къси и после пуска дългите. За да избегнеш този ефект се слага един кодензатор след диода, който да обере пада по време на превключването. Само си прегледай пак опроводяването, т.к. не съм сигурен, дали фаровете се управляват по + или по маса, защото схемата е за управление по маса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, lyubcho88 написа:

Може пак да ти примигва, защото лоста за къси дълги първо гаси къси и после пуска дългите. За да избегнеш този ефект се слага един кодензатор след диода, който да обере пада по време на превключването. Само си прегледай пак опроводяването, т.к. не съм сигурен, дали фаровете се управляват по + или по маса, защото схемата е за управление по маса.

 

В момента ползвам две такива , по едно на фар

1.jpg.1d997ba34bb7a083fce3de57abf414ec.jpg

 

Как да свържа кондензатора към оригиналната инсталация  и с какъв капацитет да е.Жълт - къси , бял - дълги , кафяв - минус (постоянен).

 

2.thumb.jpg.52f36f1a22e26de9c8707feadb1a5bd8.jpg

 

Взел съм и такова с многото кабелчета , то най вероятно е по горната схема , ама не ми се преправя пак , ако има вариант да направя по горните да работят както трябва.

 

3.jpg.824b413aaa0aaa3e1cdc9c39e2841599.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.