Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9 TDI ALH няма мощност при изкачване


Odhinn

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Колицата не иска набира по даже не големи наклони. Примерно по магистрала Тракия изкачванията преди София, макар и малки я затрудняват брутално. В рамките на три месеца минах три пъти този маршрут първият и третият път се държеше като натоварен бус. Карам с 100-120 към 2000 оборота, натискам да ускоря до 140 и с педала в дъно колата си се движи със същата скорост. Ремапната е така е максималният въртящ момент и е към 2150 оборота, но все пак реших да пробвам като бензинджия да върна на четвърта - 3000 оборота и никаква промяна... не ускорява. Турбината все едно не работи, макар че не я чувам по принцип :) В градски условия (1-ва, 2-ра и 3-та) като влезе над 2100 оборота си има тяга, но във високите скорости направо умира. Колата се кара предимно в града, на къси разстояния и определено зимата не може да загрее двигателя. Мислех, че турбината пренадува и колата я гаси да не се издуха. Я зацапана геометрия, я клапан, я турбопътища, но все не можех да остана без кола и да я оставя в сервиз. EGR-а беше дал фира и е изключен или затапен, не мога да кажа точно. При даване на контакт не ми светва Check-а, или е изключен или го няма изобщо (та заради това само с градкото, не знаех точно има ли грешки, няма ли. Днес я закачих на VCDS-Lite и дрън грешка 19560 в клапан N239 и 17964 - разбирам го като недостатъчно налягане. Прилагам снимка (DSC_3373.JPG). Спомних си че преди почти две години пак имаше някаква такава грешка (DSC_2314.JPG), но след изчистването и след един месец не се показваше вече. Чудя се има ли общо изключения EGR и клапан N239, защото до колкото знам са свързани пряко. Ross-tech казват, това. Аз го разбирам, че при тресене при спиране (EGR-а го няма и бая претриса като гасне) и клапана дава късо. Бих бил благодарен ако някой може да ми каже/покаже къде се намира точно клапана да му хвърля един поглед. Но втората грешка казват това, тази вече е доста обща :) Бих се зарадвал на всякакви идеи.

Извинявам се за дългият пост и поздравявам тези които са го прочели :)

Поздрави!

DSC_3373.JPG

DSC_2314.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам картинките (проблема си е при мен), но по т’ва дето чета - актуатор? При мен беше точно така и се оказа той. Те са няколко клапана по веригата. А може и някой маркуч да се е протрил/скъсал и от там да идва белята. При мен - Трансексперт решиха проблема. Та, ако си от София - възползвай се от тях. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше идентична ситуацията през 2012 лятото, с този двигател, оказа се акутатор и зацапана геометрия, това още преди ремапа, докато дзверо ? си беше със стоковите 90 к.с.

 

Оправени нещата и ремапната колата от Извънземния Златорък Баш Майстор @bega4kata

 

В тази тема съм описал всичко, на страница 8, гледай за мненията на pow от 7 Юни 2012 и последващите отговори на колегите.

 

 

Случвало ми се е и измъкнат от небрежност в официалния сервиз вакуумен маркуч да прави същото, то тогава от ремапнато TDI се бяхме обърнали на класическо SDI и точно по Великден, на АМ Тракия преди изкачването към Ихтиман под предния капак нема никой, 120 км/ч със зор, при педала на газта до пода, на 5та. Закачиха ми маркуча начетени и добри хора, колата си стана бърза и пъргава като преди.

 

Иначе колегата @zloQQ е прав, за София сервиз Transexpert са твоите хора.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, SHOMATA написа:

Сменял ли си скоро горивния филтър?

Да, колега, сменян е преди няколко месеца и от тогава не са минати и 2000км. Това ставаше и преди смяната на консумативите.

Другото което ми прави впечатление (макар и да не съм убеден) е, че разхода на гориво се вдигна с около 1-2л/100км. Може и да си въобразявам естествено.

Много благодаря за мненията колеги, но е трудна опция за мен да отида в сервизите които посочихте - от Пазарджик съм. Другата седмица ще я водя на сервиз, пък дано е някой маркуч :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

N239 е управлението на клапата за меко гасене. Сигурно му е махната буксата, нали си без егр, не е драма. Другото е ясно, нещо по - турбото. Аз бих си направил лог, бих огледал всички маркучи и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не може да вдигне повече от 8/100 моментен разход при "газ до дупка" - акуратор, скъсан маркуч ... т.е. всичко описано по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет колеги! :)

Искам да се похваля, че проблема е отстранен. Направо бях забравил как може да върви :D

Проблема се оказа в маркучи (най-малкия дявол). Пускам снимка на сменените маркучи. Мерихме я на живи данни, не пренадува турбината и ускорява като луда :) Много благодаря на всички които отделиха от времето си и се включиха в със съвети.

Лека и безаварийна!

DSC_3386-edit.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.