Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с мощността и ускорението О2


bukich

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Бих желал да чуя и вашето мнение за следния ми проблем.
Колата е Skoda Octavia 2 (2006), TDI, PD, 105 коня.
Миналата година септември месец се появи следния проблем:
При запалване на колата и тръгване нямаше никаква мощност (все едно турбото го нямаше), но на таблото нищо не светеше като грешка, колата си вървеше без мощност.
Така я карах 2-3 дена докато си запиша час и стигна в Еуратек. Деня преди да я закарам в ЕТ ми светна оранжевата лампа на таблото "check engine".
Оставих я в ЕТ оттам ми се обадиха и ми казаха, че датчика на интеркулера е дал грешка и го смениха с оригинален нов. След смяната на въпросния датчик ми се обаждат, че е готова и да си я вземам. След като я взех и запалих пред ЕТ всичко изглеждаше наред, но мощността не беше както преди и тръгнах към офиса си я паркирах. Тръгнах вечерта да си тръгвам и като я запалих пак този проблем (липса на каквато и да е мощност) и веднага се обадих пак в ЕТ да им я карам и да я гледат пак (оказа, се че първия път след като са ми сменили датчика никой не я беше карал колата да се убеди , че проблема е остранен). Докато я карах обратно в ЕТ в рамките на същия ден, в който я бях взел като "готова" ми светна пак оранжевата лампа на таблото "check engine". 
На другия ден ми се обадиха и ми казаха, че е готова и проблема бил в лош контакт на някакви кабели (така и не ми казаха на какво точно).
Това се случва септември 2018 година. След този случай мощността на колата, не е както преди, карам я от 10 години и след този проблем като че ли малко спадна мощността при набиране на скорост (може и да си внушавам).
Юли месец тази година ми изникна почти същия проблем - при палене на колата липса на мощност, но разликата с предния път беше, че ако я запаля втори път след това има мощност, т.е. тази липса на мощност винаги се проявява при палене, а не по време на движение.
Закарах я пак в ЕТ и оттам ми казаха, че датчика на интеркулера, който ми смениха предния път пак давал грешка, но този път само са го почистили.
Като отивах да я вземам ми казаха, тяхното заключение е, че проблема най-вероятно е в повишените маслени пари в турбо пътищата и съответно след време като се зацапа пак датчика ще има пак същия проблем. Та ме насочиха, че проблема е най-вероятно в турбината. 
От смяната на датчика през 09.2018 до появата на подобен проблем през 07.2019 са минали около 10 месеца. След като ми почистиха датчика за няма и месец пак ми се прояви този проблем. Проявява се на случаен принцип, може няколко дена да няма грижи и после да се появи пак. Решавам го като я гася и запаля пак и тогава има мощност.
Последните дни на миналия месец започна да ми го прави всяка сутрин при първо палене за деня няма мощност, ако веднага след това загася и паля се оправя.
Закрах я на друг майстор за диагностика, като ми казва, че проблема е в компютъра на колата.
Ако проблема е в компютъра на колата, защо не го прави винаги този проблем и защо не го прави този проблем след като смениха датчика с нов за известно време.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем или ако може да ме насочите към читав сервиз за диагностика.
Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е датчик в интеркулера е логично да се прецаква от маслени пари (ако са повече). Не знам, къде точно му е мястото, но ако приемем, че след като загасиш колата, маслените пари по стените образуват капка, която се стича и покрива/зацапва сензора, нещата се нареждат. Така, при първо палене - сензора ще регистрира зацапването и ще даде грешка. Обаче, при повторно палене - маслото вече е “издухано”, сензора е “чист” и съответно няма грешка и колата е ОК. Ако приемем, че т’ва се получава - значи наистина има грижа с турбото. Колата губи ли масло? Разкачал ли си интеркулера, за да видиш, колко масло има в него. Нормално е да има малко, но ако е повече - наистина има проблем. Ако си от Софоя или наблизо - погледни в темата с Белия списък. Има кой да ти помогне. Pepino например. Между другото, аз лично, за такъв проблем до сега не съм чувал. Т’ва не значи, че не съществува де :)

Успех с решаването на загадката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор!

В момента колата е в сервиз в Стара Загора за диагностика, но оттам пък ме насочват към проблем с компютъра.

Проблема наистина е странен - понякога известно време няма грижи (примерно ако се почисти механично датчика на интеркулера).

Ще се свържа с Пепино задължително да чуя какво ще ме посъветва и той.

Иначе не съм гледал дали губи масло, винаги го сменям в ЕТ и досега не са ми казвали да е било много ниско нивото, но ще започна и аз да проверявам сутрин преди тръгване.

От София съм да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра...няма идея дали може да е свързан с проблема. Но щом си от София - предполагам, че като се чуеш с Пепи и му обясниш - най-малкото - ще те насочи към сервиз, който да реши проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 9.09.2019 г. at 21:15, zloQQ написа:

Компютъра...няма идея дали може да е свързан с проблема. Но щом си от София - предполагам, че като се чуеш с Пепи и му обясниш - най-малкото - ще те насочи към сервиз, който да реши проблема. 

Чух се преди малко с Пепи и си записах направо час при него за утре 10;30 да погледне за какво иде реч.

След последния сервиз в който я бях закарал за диагностика ми смениха компютъра, защото според сервиза в него бил проблема.

За съжаление дори и след смяна на компютура продължава да има същия проблем и след време се записа същата грешка както и преди.

Да видим утре какво ще каже Пепи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих днес при Пепи.

Направи диагностика и според него на 99.9% процента проблема е  някъде ел. инсталацията между въпросния МАП сензор и пътя на кабелите до компютъра по сгъвките накъде.

Може някъде да е оголен и съответно да прави грижи при определени условия. Иначе турбото си е наред, МАП сензора и компютъра също.

Така между другото го помолих да ми направи и един тунинг (така и така бях при него) и колата сега не мога да си я позная държи се много по-добре от преди. Много доволен останах от Пепи!

Та сега следващата ми стъпка е да намеря майстор, който да е читав и да му се занимава да проследи къде евентуално може да се намира проблема по ел. инсталацията.

Някой ако може да ми препоръча такъв майстор или сервиз ще съм много благодарен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.