Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 3 Комби 1.0 TSI Мнения на собственици


lycoz

Recommended Posts

преди 2 минути, digitalundgrd написа:

...

За да е всичко 6, само с една "магическа кутийка" си решаваш проблема и вече с 4ма и багаж ще си хвъркаш спокойно на двулентовите...

Все се каня , ам на някоя от следващите петъчни срещи трябва да ги изправим една срещу друга (докато сме при еднакви условия - 17")

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    8

  • lycoz

    8

  • zloQQ

    6

  • Typi_taratajki

    4

Най-много писали в темата

Здравей digitalundgrd,

 

Благодаря за реакцията, оценавам го. Какво имаш предвид под магическа кутийка?

Само за статистиката какъв е средният разход при теб?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, lycoz написа:

Здравей digitalundgrd,

 

Благодаря за реакцията, оценавам го. Какво имаш предвид под магическа кутийка?

Само за статистиката какъв е средният разход при теб?

 

Поздрави

Т.н. Powerbox

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, The Best Forman написа:

Все се каня , ам на някоя от следващите петъчни срещи трябва да ги изправим една срещу друга (докато сме при еднакви условия - 17")

 

По принцип сме го "играли" това  с монте карлото на Vinci74, което не е комби и беше 1.2тси. 3 цилиндровата тогава победи 4 цилиндровата с доволна преднина, но нищо не пречи пак да повторим ;)

преди 2 минути, lycoz написа:

Здравей digitalundgrd,

 

Благодаря за реакцията, оценавам го. Какво имаш предвид под магическа кутийка?

Само за статистиката какъв е средният разход при теб?

 

Поздрави

Среден разход за 32 000 км е около 6.8л/100 км като карам предимно градско ( в София). Извънградско пък като изляза карам с 45ти номер обувка хехех ;) Така, че не е много меродавно.

Пробвал съм да карам икономично и съм постигал около 4.5-5л/100 км до Плевен и обратно, но не си оценявам нервите на 10 лв спестено гориво...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега!

От месец Април 2019 съм собственник на Шкода Октавия 1.0 TSI - 115 коня.

Преди да я купя си задавах куп въпроси относно двигателя но информация нямаше никъде за този двигател.

Бях тръгнал задължително за комби, защото преди това съм карал едно комби и 2 минивана.

Когато ми отвориха багажника на Октавия Седан спрях да питам за комби - защото беше огромен и ми вършеше работа.

Двигателя е малък като кубици но никога не съм карал спортни коли и повече от 125 к.с. и затова ме устройваше и този със 115 к.с. /поддържа 160 км/час без никакви проблеми/.

За тези 5 месеца съм изминал 11 000 км., като 95 % от пробега е извънградско. За моя стил на шофиране нямам никакви забележки относно комфорт, ускорение, стабилност и визия на автомобила.

Наистина е малко шумна но не е нещо, което не може да се свикне с него (сложил съм си и ветробрани може и от това да е, колата беше на 200 км, когато ги поставих).

Имам 2 момчета на 13 и 11 години и когато бяхме на планина и после на море нямахме никакви проблеми с багажа за 4 човека (багажника наистина е голям).

Скоростната кутия при този двигател е шестстепенна, което е задължително за, който и двигател да е, защото средния ми разход е 5,2 на 100 км до този момент /по принцип карам според ограниченията/.

Свалял съм разхода до 4,7 София - Шумен, като средна скорост 110 км/ч.

Преди това си бях поръчал една Шкода Рапид Селекшън за 27 000 лв, но когато пуснаха промоциите за Великден видях Шкода Октавия Актив за 29 000 лв и наистина не съжалявам за това, че смених автомобила в последния момент.

Колата е Актив и много от глезотиите ги няма, но на мен и семейството ми ни е напълно достатъчна за достигане от точка А до точка Б, това беше и моята идея, кола за извънградско каране.

Не ти правя реклама или те уговарям да си купиш такава, решението си е твое но мен напълно ме устройва.

Ето ти и линк към един такъв автомобил: https://stock-cars.skoda-auto.com/451/bg-bg/?vin=TMBAP9NE4K0055112

 

Б.А. Колеги това е първия ми пост във форума и ако нещо съм нарушил не е нарочно. Поздрави и много безаварийно изминати километри на всички от форума.

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, digitalundgrd написа:

...

Среден разход за 32 000 км е около 6.8л/100 км като карам предимно градско ( в София)...

Чак ме караш да се чувствам неудобно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това видео тръгват едновременно O3 1.4 TSI 150 ps и fabia 1.2 TSI 110 dsg хечбег

Вижда се,че фабията е ,като спряла сравнение с Octaviata

Просто няма база на сравнение.

Обаче fabia combi 1.0 с магическата кутийка до 120-130 се държи почти наравно с 1.4ката и чак нагоре по-големия матор взима преднина. Тоест битка между 1.0 с кутийка и 1.2 без е напълно безсмислена.

Би било интересно да се замерят колите в ОЕМ вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залъгалка си е ,спор няма.

Ама,ако се пуснеш с фабията според мен ще те издърпа.

върви много добре.

Може да ги пробвате следващия път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

А "магическата кутийка" е абсолютен фейк на фона на истински пренаписан софтуер.

Компромисен вариант си е, ако искаш да си изряден гаранционно, ако не дай Боже ти се наложи.

 

Ремапа си е истината, но в случая при 1.0 или 1.2 разликата между ремап и пауърбокса не е уау, както е при 1.8 и 2.0 тси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Iv4o79,

 

Много благодаря за коментара и впечатленията. Беше много ценен и като че ли потвърди моите усещания за този малък двигател. Аз също не съм карал коли с големи кубатури и си мисля, че от сегашният ми нисан ноте - 1.4, 86 коня ще си е стъпка на горе във всяко отношение и като динамика и като пространство и конфорт. По  принцип търся коли само комби, дори и багажника на седан да е по-голям.

Днес направих тест и на 1,5 ТСИ двигателя. Това ми втори тест. Имаше разлика с първият където двигателя беше по-спънат в ниските обороти. Тук си имаше по-голяма динамика в оборотите около 1500. В последствие се оказа, че са различни коли. И този дигател е добър, усеща се мощта особено при изкачване където си има разлика с 1,0. За един и същ машрут даде ралика от 1 литър колкото и очаквах, но както каза тук, друг колега, в началните секунди на ускорение и двата са равни като може и 1.0 да ускори по бързо за кратък момент. Но това са хипотези и не са ми приоритет.

Съпоставяйки няколко фактора: Цена, стил на шофиране, разход гориво, рестрикции към по-големи двигатели за в бъдеще и други косумативи като, че ли се насочвам към 1.0. През следващите няколко дни ще стане ясно.

Понеже има доста хора които се чудят за малкият двигател си мисля, че ако взема кола няма да е лошо да направя една тема или да продължа тук с впечатления. Така поне ще може да се помогне при други подобни случай.

Определено липсва инфо от впечатления за този двигател 1.0 за октавия.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Здравейте,

 

След дълго чудене, не спане, четене на форуми, колата вече е факт от няколко дни.

Последно реших да взема Октавия комби 1.0 115 hp, версия амбишън.

Поради факта, че има липса на информация, как се държи три цилиндровият двигател, особено за октавия комби реших да пиша  впечатления на определен интервал. В допълнение ще въвеждам данни за реална консумация на следният сайт: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1082407.html.

Надявам се, че така ще мога да помогна и на други в дилема към какъв двигател да се насочат.

Като цяло до момената съм доволен. Колата е голяма, комфортна и много тиха. Двигателя не се чува което е подвеждащо от гледна точка градско и превишаване на ограничения.

Вече навъртях близо 400 км от които около 200 градско и 200 извънградско. Все още не смея да вдига повече от 3000 оборота. Обратно на твърденията, че малкият двигател е повече подходящ за градско бих казал обратното. Като, че ли за спокойно шофиране в рамките на 100-130 км колата се държи добре от гледна точка на поведение мощност и пъргавина. Возихме се семейството 2 възрастни + 2 малки деца. Магистрала София-Боаза, изкачване на Витиня нормално поведение. Не се усеще липса на мощност от което се притеснявах. Усеща се още, че двигателя е нов и неразработен. Разхода също беше доста добър ( 5,3), но още е рано да се коментира. Отново мога да потвърдя това което ми направи впечатление от теста. След около 130 км започава да се чува шум, но не от двигател а от вятър. Или е от огледалата или от уплътнение на врати. При всички случаи не е дразнещо а по-скоро странно след тишината до тази скорост и след това се появява.

Сега градско. И тук поведението добро. Прави ми впечатление, волана е доста лек и лесно се управлява. Паркирам по лесно с октавията 4,7 м отколкото с нисан 4,1 м.

Като че ли имам проблем да свикна още със скоростите ( първа и втора) особено при завои. На нисана взимам завой/отбивка с втора/3 без проблем. При октавията се получава един момент, когато оборотите при втора падат в отбивка след което когато трябва да дадеш газ почва да хълца. Не знам може би е въпрос на навик, но си мисля, че и втора е доста дълга. Ще видим с времето дали ще го схвана.

При къси разстояния разхода и доста висок, при тези 200 км градско се движи 8-9, но може би защото е още в разработване.

При стартиране на светофар колата има тяга, не както имаше мнения, че ще е слаб. Може би има един първоначален момент от 1-2 секунди чудене, но все още не смея да натисна газта.

Другият момент който ми е странен е поведението на показателя за моментно гориво. При наклон и движение, например  2/3 предавка, газта се пуска, при което показателя показва разход 0. В момента в който се освободи от скорост, веднага започва да индикира разход от около 2л/км и се поддържа в този интервал. В момента в който започвам да намалявам скороста, натискайки спирачка, разхода започва да се покачва  3,4,5... и така до момента в който се спре напълно вече е в интервала 15-20. Много ми е странно защо се получава така. Все едно гравитачно бензина има тяга към двигателя ?

Моля да споделите впечатления дали и при други е така или има нещо по софтуера.

Сложих зимни гуми което позволи да огледам местата около гумите. Това което ме издразни е че защитните кори на калниците са частични та и там е проблема с влизане на мръсотия между тях и самата каросерия. Толкова ли неможаха да ги направят цялостни ама тези пусти икономии. Това като и педалите за газта и съединителя които са от пласмаса.

Толкова от мен за сега.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, lycoz написа:

При наклон и движение, например  2/3 предавка, газта се пуска, при което показателя показва разход 0. В момента в който се освободи от скорост, веднага започва да индикира разход от около 2л/км и се поддържа в този интервал. В момента в който започвам да намалявам скороста, натискайки спирачка, разхода започва да се покачва  3,4,5... и така до момента в който се спре напълно вече е в интервала 15-20.

 

Първо честито за колата със здраве да я карате и безаварийно, а до това с разхода според мен е напълно нормално и не трябва да те приреснява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка! Много безаварийни пътешествия с нея. 

В действителност има шум от някакво завихряне от огледалата. Ако си беше взел дизел нямаше да го чуваш толкова?

Относно спускането по наклон, още с първата ми кола го забелязах(О1). Тогава ми беше обяснено, че когато колата се спуска на скорост, двигателят един вид се развърта от движението на гумите и консумацията му е пренебрежително ниска, а когато си на свободна се развърта от горивото. Нямам техническа компетентност и не знам до колко е достоверно това, но на мен ми звучи логично. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка!

и двете мнения по-горе - за огледалата и за пускането на скорост с отчитан разход 0 са верни. Само положителни емоции да Ви носи на теб и цялото семейство. Направи отделна тема за колата - ще е по-добре. Освен инфо за колата, пускай и снимки от разходките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много километрии емоции с новата кола!

Педалите се правят от пластамаса, както и откачващи се, заради нормите за безопастност.

Наскоро вземахме VW Caddy, 1.0 или 1.2, не знам, но беше най-базовият TSI, по баирите в планините на остров Крит, беше отчайващо положението, в един брутален проход с обратни завои, карах на 1-ва, 5 човека с багажи.

Не разбирам този даунсайзинг - колата не върви, защото я натискаш, харчи колкото кола 2.0 и да кажем 150+ к.с.(направихме и около 700км, разхода не падна под 9), отделно толкова малки, изнасилени двигатели, имат ограничен ресурс според мен, карат се на предела на възмжностите си.

Но, това са лични разсъжения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При спускане на вкл. предавка без газ/или при всяко отнемане на газта при вкл. предавка/, разхода е 0, защото се спира притока на гориво към двигателя. Защото се предполага, че мотора се използва за спирачка.

Когато изключиш от скорост/без значение дали е на място или в движение/, двигателя работи на празен ход. Тогава му трябва гориво, иначе ще угасне, затова отчита разход.

 

Честито нова кола! Само радост да ти носи и безаварийно пътуване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принудителен празен ход ППХ се води и си го има отдавна и би трябвало наистина разхода тогава да е 0.

За другото чудене:  Когато си на свободна и си на място разхода е в литри /час, ако обаче се движиш (той дефакто пак си е в литри /час и да кажем е константа) компа превключва в литри/км. и така го изчислява.  Затова колкото по намаляваш на свободна толкова повече се качва разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Благодаря на всички за пожеланията.

Аз също се надявам на  безпроблемни пътувания.  Предпочитам да продължа тук с коментарите за колата, така ще има информация на едно място и ще бъде по-лесно за търсещите.

Прилагам две снимки за разход. При галене на педала на газта, колата наистина може да бъде икономична, но пък другият момент който ми направи впечатление е когато се настъпи разхода е сериозен. Пример е магистрала Хемус, преминаване на Витиня където при около 120, показанията по борд компютър 8-10. Може и повече.

При междуградски маршрути и спазване на ограничения, вероятно може да се постигне между 4,5-5 л/км.

Като понавъртя още километри ще пиша пак.

 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1082407.html

 

Поздрави

 

consumtion 1.jpg

consumtion 2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безаварийно и от мен. Без да искам да обидя или да се заяждам с някого (2.0 дизел с ръчни скорости - на равно извънградско, без изнасилвания но и без влачене)

 

 

 

IMG_20191024_075850.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 км. за 2 часа не е влачене, мъка е ?  Честито на колегата за новата кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т’ва верно са добри нерви на водача :)

Вижда се, че не е в задръстване, а пък бая време е отнело. Т’ва веднъж съм го пробвал със Октавия 1 и показанията бяха хем по-бързо като време и съответно скорост, хем 1/2 литър надолу...

0A4397DC-34BA-491C-A2B6-003034A43EB8.thumb.jpeg.4eb67358faf6a087310c368b30fdc971.jpeg
 

Обаче, признавам си, при положение, че мога да измина тези 100км за 35-40 минути - този вариант повече ми харесва, въпреки двойния, че и отгоре, разход :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Къде са тия сто километрови нанадолнища, бе колеги ?

Вие направо обезсмисляте електроавтомобилите. Само трябва да споделите, при кой доктор ходите и какво ви изписва за нервите ?

Това може да се получи при мен, само ако има шпалир от куки по цялото трасе и има ограничение 70 и е забранено изпреварването. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, маршрута наистина беше спускане в около 25% от времето, но останалото си беше равно. Пък и ударихме една лежерна приказка със спътничката - точно предразполагаща за спокойно шофиране. Между другото, нямах за цел да постигам някакви резултати относно икономии, дори се загледах в показанията сигурно 10 минути преди са спра. Сигурно ако трябваше да го правя целенасочено т’ва каране - вероятно нямаше да успея да се справя така добре :)

Но съдейки по средния ми разход за последните ми 35К - 6.99/100 нааааафта - не е икономичен моят стил на шофиране...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.9.jpg

Редактирано от Nik_VT
1.6D ръчка, междуселски път, не позволяващ бързо шофиране(или поне не безопасно), без големи спускания или изкачвания и преминаване през населени места.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.