Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 3 Комби 1.0 TSI Мнения на собственици


lycoz

Recommended Posts

Здравейте,

 

От известно време оглеждаме със съпругата за по-голяма кола. На този етап октавия комби ми се струва един  удачен вариант от гледна точка на пространство и качество.  С две деца съм и комбито е задължително.В текущата кола Нисан Ноте е вече доста тясно. Идеята е автомобила да се закупи нов.

Голямата дилема която ме мъчи последните няколко дни е за двигателя 1.О TSI. Вече направих пробно шофиране (седан беше тестовата кола). Доста ми хареса динамиката на мотора, макар и 3 цилиндров.  Проблема е, че по маршрута беше равно и не съм сигурен какво е поведението при изкачване. За изпреварване на равно, считам че също ще бъде с добро поведение.

Друг един момент, който ми направи впечатление е за шум от вятър при около 140 Км/ч. За краткият момент ( 20 секунди) не можах да се ориентирам дали е от уплатнения, огледала, двигател ,вятър.

 

Моля ако има собственици на такива автомобили с опит да споделят мнение? Четох във форума, но не видях конкретика и споделен вече опит.

Благодаря предварително.

Поздрави

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    8

  • lycoz

    8

  • zloQQ

    6

  • Typi_taratajki

    4

Най-много писали в темата

Колега , вдигни поне с 200 кубика и един цилиндър .. 1.0 ТСИ е двигател за Ситигоу , не за семейна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледалата са! Дори и при дизела се чува. Коментирал съм го с няколко човека с такива Октавии. Колкото до двигателя - не е нужно да си на “ти” с матрията, за да знаеш цитата от “Мечо Пух”: Колкото повече, толкова повече!

Каква би била разликата в цената с 1.0 и с 1.2?

4 човека с багаж със сигурност ще направят колата по-мудна (не е малко купето) и съответно ще се повиши разхода и ще се намали удоволствието от шофирането. Ще се налага по-често да превключваш, освен ако не си се спрял на DSG - тогава колата ще го прави вместо теб.

Аз бих заложил на по-големия двигател винаги! Освен всички предимства, които произтичат от него през времето на експлоатация на автомобила докато е при теб, ще имаш и “+” при продажбата му след време. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е към собственици, ама и аз да кажа нещо:

Напълно подкрепям колегите по-горе. Ако няма други пречки, защо не и 1.5 е моето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм мотора няколко пъти на тест драйв. За мен си иска доста газене за да се представя добре. В Рапид беше ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Не знам, последните години се наложи тази тендениция с "колкото повече", но имам усещането, че може би ще се промени с тези еко норми. По принцип не търся състезания. За мен е важно придвижване от точка А до точка Б и да мога да кача багаж. Притесняваме изкачванията.  Като динамика по магистрала съм убеден, че с 120/130 няма да има проблем. Може би само този шум.

Карах на тест 1.5 мотор, но нещо има сбъркано в ниските обороти. Няма тяга, като че ли вакум, като че и прекъсвания имаше. Това ме разколеба. После четох за проблеми с такива индикатори. Има информация по чужди сайтове, че ще изтеглят коли за промени. Тоест този мотор отпада.

И при 1.0 ми направи впечатление това изискване от по-ниски предавки за да поддържа оборотите/динамиката. Може би под 1500 оборота е някак леко муден.

 

Моля отново ако има собственици с такива автомобили да споделят опит и впечатления.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, lycoz написа:

Здравейте,

Карах на тест 1.5 мотор, но нещо има сбъркано в ниските обороти. Няма тяга, като че ли вакум, като че и прекъсвания имаше. Това ме разколеба. После четох за проблеми с такива индикатори. Има информация по чужди сайтове, че ще изтеглят коли за промени. Тоест този мотор отпада.

 

 

Здравей,

Твоята бъдеща кола няма да бъде изтеглена, защото в момента се работи по отстраняване на проблемите/каквито и да са те/ на 1.5

От ноември ще се предлага читав 1.5 мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , имай впредвид , че в тези моторни електроники са заложени много неща - гасят си цилиндри , турбините са с електрическо управление и т.н. 

Та сам си прецени , кое е по-добре - да загасиш 1 или 2 от четири или един от три . Отделно не се подхлъзвай по сухите цифри . Аз лично вече четвърта година търкалям 1.2 ТСИ , но без перверзиите с гасене на цилиндри , също така и Старт-стоп системата не сработва (нарочно) и като икономия е ОК (среден разход 5.6 за 42 000 км.). Но веднъж на баир теглейки една 600 кг. Шкода исках да включа трета и .. не стана , а се води , че този мотор има почти 200 Нм , но къде са нямам идея .. по-тежка кола съм теглил , но с Голф 2 с по-голяма кубатура и по-малко коне и Нм -ри и колата си върви .. сам си прецени искаш ли такова наказание .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив! В последните години изобщо няма тенденция “Колкото повече” :) Обратното е - даунсайзинг. Щом Супърб го предлагат с 1.4... Ако се притесняваш за еко норми - недей! Всички нови двигатели си отговарят на изискванията и купувайки днес кола, няма да има грижа след 10 години да покрива също нормите. Другото, което споделяш - за оборотите, прав си! Иска обороти! Всеки един бензинов двигател иска повече обороти, за да върви. Особено малките! 1.2 или 1.5 ще са чудесни за Октавия комби. Ще имаш достатъчно мощност в запас, която да ползваш при нужда. Колата ще върви по-леко с повечко цилиндри или кубатура. Дори и с по-мощна кола, придвижването от т. А до т. Б може да го направиш точно толкова спокойно, колкото и с по-маломощен автомобил. А ако е повечко натоварена - дори може да се окаже, че ще е по-икономична от 1.0 Такива са моите доводи и ако аз избирах - щях да избера малко повече мощност в запас.

А защо не дизел? Има нютони, тегли си, доста икономичен в същото време. Малко по-шумен от бензиновия мотор е разбира се, но не е драма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.2 не се предлага в България. Мисля, че е заместен точно с 1,0. Дизела не е лош вариант макар, че не съм крал досега. Правих тест и на дизел 1,6 и ми хареса динамиката, но няма налични автомобили. Тест трябва да се прави поръчка или 4 месеца чакане.

1,5 си има проблеми което е психологическа бариера за инвестиция.

Остава само 1,0, но все още нямам данни за динамика при натоварена кола и изкачване, например Витиня. Ще ми се налага почти всеки уикенд. В чужди форуми вече има данни за такива двигатели на по 2 години и нещо с по 80 000 км. като цяло няма оплаквания, но това са редки изолирани случаи. Не знам до колко може да се счита за достоверна тази информация.

Изглежда и при нас да намерш човек с опит на такъв двигател си е чудо.

Другият Вариант е да го взема и да направя едно споделяне поне да има данни за следващи купувачи.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От краткия ми опит с 1.2 TSI мога да ти кажа, че за спокойно каране е достатъчен като динамика, но с изкачванията (натоварен особено) ще имаш затруднения ако не го вкараш в обороти и не поддържаш по-висока скорост, което при път с завой (планинско изкачване) си е сложно. Сигурен съм, че 1.4 (1.5 по-новия вариант) би се справил доста по-добре. Следва да имаш предвид, че 1.2 TSI все пак е 4 цилиндъра и една идея по-добре поддържа темпото под напрежение от 3 цилиндровия 1.0. Иначе за града и магистралата ще ти е напълно достатъчен, сигурен съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/57109-skoda-octavia-3-2016-14-%D1%85%D0%B8%D0%BB-%D0%BA%D0%BC-14-tsi-edition/

 

Колега, знам че търсиш чисто нова и комби, но все пак помисли за горепосочения вариант. Изглежда брутално и е пълна с екстри, а е чисто нова ( +- 14000 километра).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фабия, двигателят е повече от достатъчен и колата хвърчи (дори и натоварена). Моят е 110кс. Препоръчвам да се комбинира с автоматик. 

 

Аз също бях притеснен когато я купувах, но сега отново бих взел такъв двигател. Доволен съм.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в килограмите при едни и същи 1.0 двигатели с DSG: 

- Fabia - 1089 kg/1619 kg max

-Octavia - 1172/1797 kg max.

 

Тази разлика особено в натоварен вариант си има значение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си за намирането на собственик с такъв двигател и впечатления. Има хора с фабии, но разликата не е малка. Явно и служебни няма много с този двигател. Предполагам, причината е в мисленето на купувачите, а не в двигателя. Но пък ако вземеш такъв - ще имаш шанс да направиш ревю. Дано само не останеш разочарован и да се окаже, че се задъхва повече от колкото си предполагал. И за да върви така, както имаш желание - да сменяш предавки и да поддържаш високи обороти при всеки баир или изпреварване.

Ако бюджета позволява - обявата по-горе изглежда добра, но пък не е комби. Колкото до т’ва, че нямат наличен дизел и ще се чака поръчка - погледни го от положителната страна! Ще имаш автомобил, който да отговаря на всички ТВОИ изисквания. Ще го оборудваш точно така, както го виждаш в главата си. От външния цвят до постелките в багажника! Според мен си заслужава чакането. Да не говорим, че в повечето случаи - идва по-рано колата. Успех във взимането на решение! Надявам се да е най-доброто за теб! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.0 tsi 95 к.с.,само че рапид.4-ма човека и багажника на макс и си вървеше добре с условието че не съм съзтезател.Вярно иска си малко игра със скоростите,но в обороти ли е си изпреварвах спокойно и сигурно на баира.Проблема е че рапида е доста по-лек от Октавия,че и комби и не знам там как ше се представя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оптималният вариант при посочените параметри е 1.6 TDi. 1.0 TSi също може да мести купето, но... Пък и щом всеки уикенд имаш магистрално каране, дизела ще ти е по приятен и за джоба. 
И има налични комбита Vision в ЕТ. А за същите пари има Selection 2.0 TDi, което е.... но ти си знаеш ;) 
Между другото сега има промоция на CNG версията. Ще си се возиш за без пари :) 


 

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 при 1.0 тси в Октавия предимството пред фабия и рапид е ,че е шест скорости ,което разтоварва двг влияе положително на разхода, но  купето натоварено с включен климатик ще е предизвикателство  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз доста се замислих за тази оферта с метана, но жената не дава и дума да става. От гледна точка на сигурноста. Пък и на пръв поглед си казваш да разход гориво наполовина, но при внимателен финансов анализ взимайки всички параметри, цена, каско, поддръжки, вноски излиза че на месец разликата е около 30 лева.

 

Между другото направих още едно каране на 1,0 по машрут, София -Цар борис- Павлово/пушкин и малко към бояна. С трима човека беше колата. Не усетих загуба на мощност. Не съм е натискал, като идеята беше да се види с моят стил на шофиране какво ще е поведението при изкачване. Да си призная добре се държа колата, спокойно на трета си качва което е равносилно на автомобила който имам в момента.

Може би има един момент до към 1500 оборота където е слаба. Втора скорост също е доста дълга  и при по-ниска скорост при превключването пресецва, но предполагам, че е въпрос на свикаване.

Чакането за дизел не ме устройва.

Ще мисля до уикенда. Ако през това време има някой който има опит нека да сподели.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, skodafen написа:

 при 1.0 тси в Октавия предимството пред фабия и рапид е ,че е шест скорости ,което разтоварва двг влияе положително на разхода, но  купето натоварено с включен климатик ще е предизвикателство  

Фабия 1.0 ТСИ и 110 к.с. също е с 6 скорости (поне при Монте Карло са толкоз) .

Хубавото на шестте скорости е , че държат двигателя в много ниски обороти на дълъг път , лошото на малките обеми , че нямат достатъчно мощност в ниски обороти ... може да се движи на висока предавка , но не може да доускорява . Аз лично на дълъг път подържам нормални скорости (в рамките на ограничението) , но наложили се да изпреваря в рамките на малко разстояние , връщам една или две предавки и в средни обороти (2500-3000) се усеща жива . 1.0 ТСИ не съм карал , но правя разлика между 1.2 и 1.8 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение е най-малкия мотор на даден модел е компромис.Лично според за Октавия като купе е 1,6 115 кс мисля че доста добър мотор.Аз лично ако имам финансов ресурс бих си взел 2,0 дизел 150кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трима човека, не е като трима с багаж за морето, примерно. А, ако трябва и да изпревариш някой по проходите, с това моторче за голф количка, ще дишаш на тировете вонята бая километри. Явно съм се объркал, че искаш налична кола, защото уж има 1.6TDi налични. Успех с избора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво нещо е даунсайзинга , но лошото е , че инженерите , които изобретяват тез миксери и тез дето определят еко нормите се возят във V или W 12 , а ние се потим по проходите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.09.2019 г. at 22:20, The Best Forman написа:

Фабия 1.0 ТСИ и 110 к.с. също е с 6 скорости (поне при Монте Карло са толкоз) .

Хубавото на шестте скорости е , че държат двигателя в много ниски обороти на дълъг път , лошото на малките обеми , че нямат достатъчно мощност в ниски обороти ... може да се движи на висока предавка , но не може да доускорява . Аз лично на дълъг път подържам нормални скорости (в рамките на ограничението) , но наложили се да изпреваря в рамките на малко разстояние , връщам една или две предавки и в средни обороти (2500-3000) се усеща жива . 1.0 ТСИ не съм карал , но правя разлика между 1.2 и 1.8 .

Абсолютно вярно и изчерпва темата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за Фабия комби с 1.0 тси 110 коня мога да кажа, че си върви много приятно с 2ма човека и багаж. 

Качат ли се 4ма възрастни с багаж за море, вече започва да се усеща тегаво на двулентов път особено (трябва добре да си преценяваш изпреварванията) ! С октавия комби, ше е още по-тегаво.

Ако караш само по магистрали, няма да имаш никакви ядове и с 4ма ;)Пак си зависи и от стила на шофиране. Ако не бързаш за никъде и с 1.0 и с 1.5 все на едно място ще стигнеш...

За да е всичко 6, само с една "магическа кутийка" си решаваш проблема и вече с 4ма и багаж ще си хвъркаш спокойно на двулентовите ;)

 

Разходът на 1.0тси е смешно малък, а според мен е и по-безпроблемен от "новия" 1.5тси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.