Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

КЗП нищо не върши. Кой може да ги накара да работят?


Mishelle

Recommended Posts

Ситуацията е следната. Преди няколко месеца се развали пералнята. Обадих се в официалния сервиз. Казах им каква грешка дава. Предположиха, че е проблем в основната платка. Дойде техник. Той констатира същото - проблемна платка. Учудващо за мене, той носеше такава като резервна част. Смени я. Пералнята заработи. Платих му, щастлив, че съм имал късмет той да носи точно тази част. До тук добре. Фабрично, след край на изпирането, пералнята се изключва автоматично. На следващия ден жена ми констатира, че след това не може да я включи за следващо пране. Решението беше - вади се щепсела, след което отново се вкарва в контакта. Последва отново разговор със сервиза. Идва техника. Констатира, че платката заспива, затова се налагало рестарт с щепсела. Отново учудващо за мен, той пак имаше платка в себе си. Обясни проблема с версия на софтуера. Сложи следващата платка и всичко отново заработи, този път го нямаше заспиването. Пари не взе. След 32 дена, считано от първия ремонт, пералнята отново даде същата грешка, каквато даде в началото, преди първата смяна на платката. Звъня в сервиза. Казват ми, че гаранцията на сменената платка е изтекла. Искат да им дам още веднъж пари, за нова. Този път срока за доставка е 10 дни.

 

Взе, че ми светна. Абе как така имаха налични платки (даже 2 броя) за пералня, която е била топ модел, скъпа и едва ли се е харчила като топъл хляб. Това са затворени пари за неопределен период от време, в което няма финансова логика. Съжалих, че не погледнах дали техника разпечатва кашонче с "нова" платка. Ама да съм гледал. Два пъти имах възможност.

 

Пуснах жалба до КЗП за отказана гаранция по първия ремонт. Приложил съм всичко нужно. Подчертавам, че в документа, получен при заплащането на първата платка, гаранционни условия няма. Гаранционен срок няма. Нито за частта, нито за труда. Поне касова бележка има.

 

И тук вече идва гредата, заради която пускам тази тема.Минава повече от месец. От КЗП не ми звънят, не ми пишат. Обаждам се да проверя какво става с подадената от мен жалба. Имам си входящ номер. Отговарят ми, че са изискали документи от сервиза (каквото и да означава това) и чакат предоставянето им, както и отговор на сервиза по моя въпрос. Звъня им след още месец - аналогичен отговор. Вече минава трети месец от датата на подаване на жалбата, но не виждам смисъл да им звъня.

 

Тук е момента да спомена, че пералнята седи като паметник в единия край на хола. Ясно е, че ми пречи. Ясно е, че не мога да я разкарам, защото чакам резултат от КЗП. И също толкова е ясно, че веднага след поредния дефект на платката купих нова пералня. Но искам да разбера какъв е този официален сервиз на добра и популярна марка, който не признава гаранция след 32 дена извършена сервизна дейност.

 

Та въпросът ми е към кого да се обърна, за да накарам КЗП да заработи? По всяко време мога да докажа кога съм се обърнал към тях. Имам документи за извършения първи ремонт. Имам документи за подмяна на заспиващата платка. Всичко имам. Само май работеща КЗП нямам... Аз също работя с клиенти, предлагам продажба и сервиз. Толкова ли е лесно да замотаеш КЗП или просто тях ги мързи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да.нямаме проблеми с гаранционни сервизи - застраховайте.

Това го разбрах случайно - преди няколко години си купих мобилен климатик на изплащане и в пакета беше включена застраховка (за токов удар и подобни явления) . Климатика фабрино или при превоза се беше изпуснал , но т.к. трябваше известно време докато го инсталирам и разбера , че не работи минаха две седмици. Пускам го и той не работи, звъня и ме сюрпризират , че трябва да го занеса в магазина във фабрична опаковка .. както и да е нося го , тестват го (при покупката не го тестваха) и отива на ремонт. По закон сервиза може да го задържи до 30 работни дни , което ще рече почти три месеца след покупката , а през това време почти го изплатих , а климатик няма. Тогава случайно срещнах девойката от лизинговата компания , която ми влезе в положението , позвъни на застрахователя , а той в сервиза и така както повече от месец чакаха част от някъде си , след по-малко от 24 часа климатика се появи в магазина и учудващо доста години работи.

Та за мен извода е , че сервизите имат страх само от застрахователи , а КЗП - те така си (не) работят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано много ми се спи и може да не съм прочел някои неща правилно. Все пак ще оставя 5ст. по въпроса.Ако си купил пералня на 1ви Януари 2017г., гаранцията й важи до 1ви Януари 2019г. (освен ако няма някаква допълнителна, която се дава от производителя, а обикновено за едрите домакински уреди има). В периода на гаранция, каквито и ремонти и подмени да претърпи уреда, гаранцията няма да ти се удължи, защото е вложена нова част или пък защото целият уред е подменен. Това, което не вдявам аз е защо си плащал за първата платка изобще? Нали е бил в гаранция тоя варел?

 

По повод КЗП...По принцип бачкат не лошо. Естествено има и изключения. Мотането в текущият случай го отдавам на факта, че много от служителите са в отпуска, а останалите са доста средоточени по морето. Сигурен съм, че си подал сигнал към тях кадърно и изчерпателно, може би просто трябва още малко търпение.

Също така не знам защо не казваш коя е марката, че другите да не се наденем на КОР като тебе :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, не си дочел. Вярно ти се спи. Ти поне си признаваш, за разлика от Гената, който май също е заспал. Гена, какво да застраховам? Платката ли? :P

 

Пералнята не е в гаранция. Никъде не съм писал, че е. Претенцията ми, ако мога да имам изобщо такава, е към резервната част, която дефектира точно 32 дена след монтажа. А относно отпускарския сезон, прав си. Ама жалбата ми към КЗП е от 9 май тази година :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, доста добра дата (9 Май), но явно все още не е дошъл денят на твоята победа. :) Ако искаш нещо да работи в тая държава - ръчкане на мързеливите хорица в нея и това е. Тоест, пак звъниш, искаш нещо да се случи и т.н. Ако трябва през седмица ще ги ръчкам, докато не им писне и не ти отговорят, защото всичко може да стане доста по-бързо. Разчита се на това, че на тебе ще ти писне и ще стане, както сега е станало - над три месеца размотаване. Казвам това от опит (не от личен, но на достатъчно близък човек - ръчкал ги е доста-доста често и нещата стават бързичко /става дума за слушалки, които са спрели да работят и е отказана гаранция - КЗП и точно така 2 месеца чакане, накрая е почнал през два дни да им звъни, скарали са му се, продължил е да звъни и след седмица всичко е точно - значи можело/). 

 

Другият вариант, когато КЗП не работи е това:

"Платформата за алтернативно решаване на спорове (АРС) на Европейската комисия" – https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=BG

И все пак... не знам колко ще помогне и това и къде праща сигналите (дали не се връщат отново към КЗП).

 

Иначе... аз имам една философия - пералня на промоция до 600-700лв с инверторен мотор /уж по-тиха била, ама вие като фуражомелка или като приземяващ се самолет, когато намаля оборотите/ и максимални обороти на центрофугата. Екстри не търсим и не гледаме изобщо с жената - дори няма да ги ползваме никога, дори и тази има някакви, които никога не сме пускали. Докато й трае гаранцията /гледаме, да е най-малко 5 години/ - да работи там, а след това, ако умре - следващата и готово. Не си представям да викам техник за извънгаранционен уред и да давам най-малко 200-300лв, примерно, за платка, лагери и каквото и да било, а след 30 дни всичко отначало... Само, ако това нещо се случи в гаранционен срок - да, тогава ще си ги викам, ако трябва всеки ден, докато трае гаранцията и не им писне на тях. :)

Пак казвам, по принцип гледам да не се вкарвам в такива филми, защото сигурно си дал половин "нормална" пералня пари, докато си играеш с техници и сервизи за уред, който е извън гаранция. :) 

 

Марката няма значение - всичките се правят от един китайски КОР.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.