Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Електрически тротинетки, доколко са безопасни


The Best Forman

Recommended Posts

Като се замисля , електрическото колело е нещо като моторетката на тате с която е свалял мацки в 8ми клас . Карам я аз на 15 и минавам 2ма цигани на село. Единия вика - момче , това е мотор, защо въртиш педалите? Викам щото ако спра ще угасне и после няма палене, трябва да го бутам ... Верховината беше един път- запалиш ли я , второ палене няма ! И с тоя номер С 007 89 , направо къртех, жалко че не го запазих, мамка му! Сега никой вече не ми вярва че е имало мотори с черни номера - буква и 5 цифри...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 78
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    21

  • The Best Forman

    10

  • zloQQ

    8

  • Bondo

    7

Най-много писали в темата

Никой и не иска от теб да приемаш нещо което не харесваш.

Аз от своя страна пък им се радвам много на тротинетките.

С кеф ще си се возя всеки ден до работа и обратно. 5 пари не давам,дали изглежда “момичешко”,”педалско”и т.н.

Нека да излезем от селския БГ стереотип да се правим на “мачовци” 

Нищо лошо не виждам в това да   

не замърсяваш, пестиш време и пари, стига да се карат разумно и да не пречат на движението естествено.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колелото е прекрасен вариант,но и около 3 пъти по-скъп от тротинетката за съжаление.

Още повече,че доста по-обемно,не се сгъва и заема повече място...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и ти , вече като човек в трудоспособна възраст , изкарвайки заплата и издържайки половин домакинство, би имал възможността , да си закупиш електрическо колело и да съумееш да го опазиш от кражба, тъй като си по зрял. А не да краднеш на малкия тротинетката... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах идея,че мога да си позволя колело...

Току що ме просветли,сега ще взема калкулатора и почвам да смятам,какво мога да си купя след като съм трудосподобен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми , няма да е лошо. Един хубав Fat Bike с ел мотор е към 5-6000лв , та си трябва и калкулатор, та да не предобриш с разходите...  :) Ако нямаш пари за нещо, но го искаш , значи не си работил достатъчно. :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що FatBike? По-дебели гуми, по-голямо съпротивление, по-голяма разход на енергия  (ел. и физическа), по-голями разходи за ел. енергия и за храна съответно. Не виждам къде е файдата от “дебело колело”. Карат ги хора, които не знаят за какво иде реч и просто искат да са “различни”. Щото е по-безопасно от т’ва да си, примерно, джендърче :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Stucata написа:

...има банки ? 

Meрси за банките, на 01.01. 2020 се развеждаме най - накрая,  след много тежък брак,  и ми стига! Даже, ако дойдете на 2ри януари с тежък махмурлук , ще ви почерпя всички!


Велко, Fat bike , щото е яко - не влиза по релсите на трамвая , да тежи повече , батерията се изтощава по- бързо, да, но пък не усещаш толкова дупките, по - устойчиво е в завой, предполагам , на дъжд по - добре спира ... Ако искам да карам колело, бих си взел Fat bike на ток и то не само защото изглежда по - добре. :)

 

Това дали хората с Fat bike - ове не са джендъри , търсещи внимание , трябва да си ти го докажат лично те , че са си точни хора на място и на тях може да се разчита, но вярвам така е с всеки човек... Моя човек с Fat bike - a дето го знам си е супер точен.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статия в “Дневник”... за тротинетките. 

А относно “дебелото” - с едни 2.2 гуми си идеален, Саше! Няма релси за тях. Разбира се, трябва да са хубави. Имат си странични опори и при завиване/накланяне държат. Но! Ако ще караш, какъвто и да е байк в града - не ти трябват грайфери за планината :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, maxrpm написа:

Meрси за банките...

Моля! Винаги си добре дошъл за един бърз фет-байк-кредит  ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ли днес видях в центъра точно този модел с зеленичко отгоре и със зелени калници ....  Дали не са били тестови ...:) Ще кажа на детето да прочете статията, ама сега си оправя учебниците за утре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Детето съм го научил че ходенето на даскало е задължение, като стане на 16 вече има право на Категория М. Дотогава и аз съм ходил с Икаруса до Плиска на даскало и понякога през Събота и Неделя , тате ми даваше да карам сам 120 ката на село. Всеки трябва да си знае уменията... :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, maxrpm написа:

 И с тоя номер С 007 89 , направо къртех, жалко че не го запазих, мамка му! Сега никой вече не ми вярва че е имало мотори с черни номера - буква и 5 цифри...

 

Ето ти номер с буква 5 цифри

 

DSC07478.thumb.jpg.6fa815befd6dc902e045002d23c53835.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Аз май (пак) нещо не разбирам:

 

В Параграф Шест, Точка Едно, на Раздел "Допълнителни Разпоредби" от "Закон за Движение по Пътищата" се казва следното:

 

"Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците."

 

Отделно, Параграф Шест, Точка Десет на гореспоменатия Раздел и Закон, определя следното:

 

"Пътно превозно средство" е съоръжение, придвижвано по пътя на колела и използвано за превозване на хора и/или товари. Към пътните превозни средства се приравняват трамваите и самоходните машини, когато се придвижват по пътищата."

 

Тоест - "Закон за Движение по Пътищата" Важи за ВСЕКИ на Пътя! И Слава Богу - Незнанието на кой и да е Закон не освобождава от Задължение за спазването му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една малка вратичка за МПС под 50кубика те те водят че са ППС. Тоест колела, тротинетки детски колички, градински косачки и тримери и т.н по закона от 2006та се водят пешеходци и имат право да се движат по тротоара или най - отдясно на плътното за движение , по закон, затова въведоха тези велоалей и све... :)

 

Отделно закона циганин с каруца , го нарича ППС теглено от животинска тяга и това вече няма право да се движи по тротари и продължения на тротоарите. (пешеходни пътеки)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В края на 50 те години на миналия век , в махалата имаше два камиона , три леки коли , 5 велосипеда и ...една тротинетка !

Едно където нямаше толкова велосипеди и тротинетки, но бяха и скъпи.

На тротинетката на един съученик се учихме да караме , 10-12 деца  на опашка !

От тогава  са минали доста години и когато преди няколко години  се завърнаха тротинетките , ми стана смешно , че деца  ,които караха хубави велосипеди, започнаха да ги ползват, явно са видяли някои преимущества, не съм ги питал.

Преди години  си правих електрически велосипед, но много бързо  се отказах, защото акумулаторите бързо  се скапаха, а бяха нови .

След това купих един велосипед  с двигател, бензинов, китайски, оказа се ,че след няколко карания , първо ме достраша при 48 км/ч да   го карам, а по- късно разбрах, че няма и къде да ходя  с него и го продадох.

За сегашните тротинетки, няма да дам 800 лв ,  предпочитам да си карам велосипед. Имам поне десетина , различни на големини, , мъжки, дамски, понита , сгъваеми и т. н, дори и триколка. 

По тротоарите не ми  е удобно  да карам,  по улиците  с всеки изминал ден ме дострашава. 

За големина  на велосипеда  вече съм привикнал на всякакви модели и големини, аз карам в града един  сгъваем  за големи хора  с 16 цолови капли и се сгъва на 80 Х 60 Х 35  см,само  за 20 секунди, карам си  го в колата и ако някой път дойда  на среща , ще го видите на живо .

Трафикът вече  е много голям, не само у нас. В Германия , Франция и др , вече обмислят как да озаптят такива  с бързите тротинетки, ще дойде и  у нас.

Животът  се променя бързо, вече частни самолети и хеликоптери летят над нас, вероятно  сте гледали и тази  с костюми , които са като летящите катерики, а сега и с реактивни  двигатели  на гърба , както и за дроновете. 

Нямам рецепта ,как и къде  да се движат , но съобразяването  с  движещите  се пешеходци, велосипедисти и др, трябва да има !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко месеца си седях на Самоковско шосе и чаках. По пътя минаха много-много тротинетки. Не им знам бройката. По тротоарите също минаха много. Разминаването с пешеходците е ужас. Застават мирно, за да минат тротинетките. Кони стърчат от дворовете, всеки се невежда, чака, докато пъплят с висока скорост. Един, дори, пресече на пешеходната пътека с тротинетката си.  Моята позиция е, че няма инфраструктура, където да се използват. Кара се лошо на пътя, който и така е тесен за некадърниците в кола, или пък е стеснен заради велоалея, която няма работа на платното, разделена само с една боя и е неизползваема, тясна . Тротоарите са тесни на повечето места. Пълно е с ел. стълбове, заставаш зад някой в прикритие, за да мине човекът отсреща. 

 

Иначе, като идея придвижване с електричество за “без пари“ до 2-5км, които и пеш се минават за 30 минути - супер. /някои палят дизел за такива разстояния, че и по-малко/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туртинетките (както им казвам аз) са толкова опасни, колкото автомобил 700 коня и зареден АК47. Последните 5-6 дни бях в Унгария, където е ПЪЛНО с велосипеди и туртинетки (да не кажа, че превъзхождат автомобилите в градовете и то с много). Проблем няма и единствената причина за отсъствието му е, че никой не се държи като олигофрен. Шофьорите са внимателни, другите с двуколесните също. Като дойде пешеходна пътека автомобилите спират, а тези с двуколесните слизат от тях за да пресекат. Никой не се "реди" да е най-отпред и прочие. Там където се движат пешеходци, колоездачите и туртинеткаджийте карат бавничко и спокойно. Като се моташ по велоалеята, никой не ти свири и крещи се едно си му влязал в къщата, просто те заобикаля внимателно и си продължава. С всичко това казано, проблема не е в средството, а в човека у чийто ръце е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм имал случай в Хамбург - вървим си по тротоара вечерта, не се виждаше нищо долу. Зад нас хвърчеше един Кольо-ездач (яздеше Кольо, нали) и в последните метри се изправи на спирачките и на звънчето, щеше да ни размаже... едвам спря. Светнах с телефонЯ и видях, че тротоарът е маркиран с червена боя и малко по-надолу по улицата се видя и маркировка колело. Разбрахме, че сме ходили по велоалеята. В тъмното толкова се "виждаше", че "дедовия". Сега като се замисля, не съм го чул да псуЕ на дойчовски, нищо не каза - може да е бил Българин, на когото трябва да се прави място на всеки сантиметър по Земята. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен един такъв велопеедист ми обясни, че не съм знаел как да си пазя децата на велоалеята. Уточнявам, че и децата и аз сме на колела, но бяхме спрели за секунда. Децата го спасиха, че не исках да правя циркове пред тях. 

ПП От 6м съм на колело всеки ден, но досега не съм ползвал звънеца и не съм се карал с пешеходци. Щом аз мога, значи и тия велопедали могат, стига да искат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.