Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

shibumi

Фарове за Фабия РС 1 2005 година

Recommended Posts

shibumi

Колеги, след дълги години  с различни шкоди , най-накрая станах горд собственик на Фабия  РС от 2005  година :)

Почти всичко ми харесва  в колата ( има някои козметични забележки разбира се ) , но това което доста сериозно ме дразни са светлините.

Фаровете  на  колата , ужким са ксенон  с  лупи...  но  светят доста  незадоволително.... :(

Още когато имах  обикновенна  Фабия, ми правеше  впечатление в  случаито ,в  които с е разминавах с РС, че някак си  светлините са   "ограничени".. това  ми идва като определение.

Приемам, че колата е на доста години и  опитах  с леко полиране ,което имаше минимален  ефект, но като генерална  ситуация  не съм доволен.

Преди да започна да  инвестирам  в нови крушки,бластове  или  дори фарове , ще се  радвам да  чуя  различни мнения .

Виждам ,че  се  предлагат някакви модели  с ЛЕД нишка в тях и дори "ангелски очи".

Напоследък доста навлизат Лед светлините , има ли колега който ползва  модел от който да е наистина доволен.

Замислям се  за няколко варианта :

1. За начало с   относително ограничен бюджет - замяна на  габаритните светлини с ЛЕД ( едната крушка не  свети в момента и май със сигурност ще трябва да се смени ), не зная  дали това  ще подобри осветеността пред колата , но така или иначе  съм купил крушките  от преди и смятам да ги използвам

2. Като следващ най-евтин  и най-лесен вариант , добавяне на дневни лед  ленти , с което първо да не нарушавам закона и да изчкам да видя още колко живот има в  ксеноновите  крушки  с които колата  пристигна,и когато се налага тяхната смяна , да се предприемат по сериозни действия.  Като резултат очаквам леко да  се подобри осветяването  пред  автомобила в тъмните части на  деня. Ако имате  опит с подобни допълнителни "ленти" ще съм благодарен да  споделите.

3. Замяна на  халогените - попаднах на някакви варианти  в китайските  сайтове  с ЛЕД елементи и ако не  греша имаше  възможност да се  използват в  два режима - като дневни светлини и като халогени. Дали светят  добре ?

4. Замяна на  целите фарове..... което не зная  колко би струвало... общо,  звъннах в  Еуратек и ми казаха  доста интересна  цена -- почти по 2  000 лв  за фар - оригинален със всички  необходими  елементи и детайли, моторчета ,бластове  и т.н  но не  разбрах дали и крушките  влизат в цената. Освен  очевидната причина, че е  доста скъпо, не  съм сигурен дали дори новите  фарове ще  светят достатъчно добре. За сравнение  ксенона  на  Октавия  2 Скаут, наистина  свети мноооооого добре.  За 10 години се наложи смяна  само на една крушка , и при замяна  с наистина хубава и качествена почти нямаше  разлика с  другия фар. 

От няколко места  чух и попаднах на  фарове на ДЕПО,които като цена изглеждат  доста приемливо ,само не зная какво включва комплекта .  Има  ли  някой,който да може да сподели  лични,преки впечатления.

5.Замяна на  фаровте  с някой от моделите предлагани  от тунинг магазини и  фирми с ЛЕД  ленти интегрирани в самият фар.  Някой има ли опит с подобни  фарове или тези които са с "ангелски очи"???

 

Предварително благодаря ,най-полезните мнения  и съвети ще бъдат "поляти"  обилно  с бира на живо  :)

 

Поздрави

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackSpot

Защо не дадеш някъде фаровете, да ги почистят от вътре хубаво, да почистят и лупите + да сменят покритието на рефлектора и накрая като ти ги запечатат отвън с фолио ще стане супер. Поздрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
piccinini

Всеки фар с времето се износва - рефлетори, лупи, стъкло и т.н. На моята фабия рс фаровете светеха супер, но тя не беше много карана, тоест фаровете не бяха светили много време. Както каза колегата - пробвай първо с хубаво почистване, лъскане и дано да се получи. Заводските фарове почти винаги са по-добри от разни китайски, тайвански и прочее деривати.

Аз хич не съм почитател на афтър маркет детайлите  - ако се смени целия фар с "тунинг" вариант, се променя цялата физиономия на колата, особено ако има ЛЕД работи по него 

Поздрави и дай инфо какво се е случило накрая :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mishelle

По-добро от оригиналното за осветеност няма. Или аз не знам да има. Всичко афтермаркет може да добавя глезотия или променена визия, но няма да свети по-добре от оригинален фар. Затова и моята препоръка е сваляне и разглобяване на фаровете, основно почистване и обслужване. А от фарове Депо стой далеч. Не случайно цената им е ниска. Често застрахователни компании при нужда от смяна на фар по щета предоставят именно такива...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shibumi

Привет на  всички :)

Първо  сърдечно  благодаря   за споделените  мнения и насоки !!!

След   доста ровене  в нета  и насоки от други места  стиганх до същото заключение , което  всички тук препоръчват :)

В  една темите тук във  форума  видях препратка към  форума  на   VW  и насоки за   младеж на име  Страхил.

Обадих му се  по телефона и той ми  разказа процедурата както си я представях  ( и както  колегите тук описват ) , тоест  със пълно  разглобяване и  основно  почистване и  каквото  е необходимо като обслужване , което  се припокриваше  и със моята  вътрешна  нагласа.

Единствено  очакванията  ми за цената на подобна манипулация  бяха малко по-различни  :) , но  след  кратък размисъл си  дадох сметка , че  всеки  сам  си знае колко коства  неговият труд и умения и както аз очаквам другите  да  приемат моята  оценка за  моите  умения, така  е  редно и аз да   уважавам  тяхната  преценка .

До момента  имам записан  час  при Страхил за  1   октомври  2019 ( работи  само по предварително  записан  график, което беше  още едно от нещата които много ми   харесаха в  неговия  начин на работа) и  очаквам с  нетърпение  резултата.

Ще  опитам  да  подготвя  снимки преди и след  и да  ги  споделя тук.

 

Поздрави

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shibumi

Още  едно  питане ,какво бихте  предложили за   дневни  светлини ???

До колкото  зная има  вариант   дългите  светлини да  се  програмират и да  светят на  20-30  % ,  към момента си   ползвам късите  светлини  - ксенони , което намалява  живота на   крушките .

Напоследък виждам  по китайските  сайтове   ЛЕД  ленти , които  освен за  дневни светлини могат да се ползват и за  дублиране на  мигачите и даже работят  като новите динамични  мигачи  .

Малките  решетки  около халогените  ми с е виждат  като най-лесен  вариант за опит за манипулация и надявам се най-смилаем от към  цена???

Съгласен  съм с мненията  изказани по-горе, че  няма  по-хубаво от  оригиналните  светлини, за жалост  изискването за дневни  светлини беше  въведено по-късно.

За  това  се   чудя  кое  е по-малкото зло :

1  вариант  - да изпозлвам  късите - ксенон и да  сменям крушките  по-често

2  вариант - да използвам  дългите и пак да  сменям крушките  по-често

3  вариант -  да  се  сложат допълнителни дневни , които  променят  визията (  зависи от изпълнението дали се променя   в положителна или не съвсем насока )

 

По мой личен опит  със предишната кола  с ксенони , постоянното ползване на ксенона осезаемо променя интервала  на  смяна.

Също така  стоповете са  друг  елемент , за който мога  да кажа че бих се замислил за  някакъв  вид  "ъпгрейд" . Станалата  вече  традиционна  С  форма на  стоповете  ми харесва повече от  единичната  светлина на  Фабия  1  в долната  част на  стопа.

Дали би било възможно  гъвкави ЛЕД  ленти да се  използват като  допълнение  за  постигане на  С  формата ???  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackSpot

Аз бих предложил LED фаровете от Фабия 2 RS фейс лифт (с 2та режима на светене) на мястото на халогените. Мисля че се разменяха само платката и рефлекторчето и си пасваха. Поздрави! :)

п.с - аз съм с Фабия 2 и съм с ги поставил тях. Светят на 30% и на 100%. За мен си е доста елегантно и готино решение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
cuca7

Намли дългите на 25-30% с модул.

Крушките няма да горят,бъди сигурен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

Аз съм с дълги на 20%, гарантирано не заслепяват никого, крушка не съм сменял за последните 5-6 години. Дългите са директни, не минават през модул. Аз съм слагал допълнително модул smartDRL но момчето вече не ги прави. И също съм с ОЕМ ксенон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shibumi

Благодаря  още  веднъж за мненията и насоките !!!  :)

За сега  препоръките да ползвам  дългите на  20 или 30 %  са  повече и сигурно ще опитам  този вариант, остава  да  се намери модул  , но ще поразпитам тук  там  и се  надявам да  стане.

 

Никой не е  коментирал за  стоповете.... :)   Толкова ли е  "еретична" мисълта ??? :)

Много ми харесва как светят  стоповете на  последните поколения  на  всички модели  , като  печатна - квадртана  буква  С   обърната в  двете посоки  разбира се на  всеки стоп.  Освен лесното разпознаване на   магистралата , наистина  е  ясно видимо от  голяма  дистанция .

Ако трябва да  съм честен, и а з съм противник на не добре обмисления тунинг... Но ако се измисли  и  изпълни  добре би трябвало  резултата да  е  приличен ...:)

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shibumi

Привет на  всички  :)

Както обещах , ще споделя  за  резултата  от рециклирането на фаровете  .

Както бях написал  , свързах се със Страхил Тошков и се  записах . Предварително бяхме  говорили дали е  възможно да  оставя колата  деня  преди  датата  за която съм записан, за да  не се мъча  да  стигна при него в  9  сутринта в  час пик. Съвсем любезно ми беше казано, че не е  никакъв проблем и предишния  ден в  удобно за  мен време отидох до мястото и оставих колата , което беше  доста по -лесно и удобно.

Това което видях там доста ми хареса, като подребна на  процеса и затвърди положителното  мнение, което до момента бях  изградил.  С  риск да  прозвучи като подценяване,  сигурно  моята Фабия  беше най-старата и най-евтината кола  :)  от всички ,които са  решили да се  възползват от  тази услуга.

Уговорката беше, че  работата  отнема  два  дни и аз  се  бях приговтил да  съм два дни  без кола. Доста приятно  бях изненадан, когато  в края на първия  ден  получих обаждане от Страхил да уточнм дали искам  реглаж на фаровете на стенд. Разбира се  поисках.  Забравх да кажа, че  още  вчера ( вечерта на  денят  в който оставих колата ) получих обаждане, че  вече  са започнали работата  и са демонтирали фаровете. Бяхме говорили за  евентуална смяна на  ксеноновите крушки и казаха, че  едната е  почти на края на  ресурса  си , а  другата  има още  малко ресурс, но не се знае колко. Аз прецених да  е доверя на препоръката  и се  съгласих  да  сменят и двете крушки. В друг разговор преди стана  дума , че предлагата  много и различни видове  крушки -  за  всеки  вкус  на различна  цена от китайски до Осрам и Филипс. Препоръката беше  за крушки Осрам  с което аз  се  съгласих. Гаранцията на  Осрам е  4 години !!! Трябва да се  пазят кутийките на който има холограмен стикер.

Та да  се  върнем на  хронологията , днес ( първият  ден от уговорката ) около 17 часа  получих обаждане, че колата е  почти готова и се  уговорихме дали да има  реглаж, след като казах, че искам и тази услуга,  се  разбрахме, че  до  30-40  минути ще ми се обадят когато са  готови.

Получих  обаждане и когато отидох, това което видях наистина  много ми хареса  :)

Преди това  не  бях  виждал как изглеждат  "готови " фарове.

Ето снимки как   изглеждаха  фаровете  "преди"

 

71673636_558652551539660_6327307440639442944_n.thumb.jpg.00c7c8efa77cac5c4b14d505786471a8.jpg71537086_626300891233814_3671222299547140096_n.thumb.jpg.ad13244fd5ff46c3a646c54aefa188e6.jpg

 

Опитах да  направя  снимка как  осветяват...  но  май не успях да  намеря най-подходящото място з а това71874814_381979722706281_8132373223238008832_n.thumb.jpg.5f2265e6f8aca3bd4238a8677345d079.jpg

Не  зная  дали  достатъчно добре  се  вижда, но  освен слабата  светлина  със  сигурност имаха нужда и от регулиране :)

 

А  ето как  изглежда  след  рециклирането .

 

71391365_388582061809655_6616402861859274752_n.thumb.jpg.3e85aed960acbff2fcdd0c5cc0de50c1.jpg

 

Опитах да  снимам на  същото място , но  според мен не се  вижда  особено голяма  разлика  на  снимката, за това  снимах  на  друго място 72148797_423735828279617_4025390512570630144_n.thumb.jpg.c9fcf7a58992ea0dffae0b1bcedff805.jpg

 

Където надявам се  се  вижда колко добре  е  осветено пред колата  :)

А  ето и самите  фарове  сле д манипулацията :)71585754_470496063679642_5406097823923961856_n.thumb.jpg.b2704f2a5e814e4fbc6a8167fda4d28c.jpg72303446_456539528291849_9118403800644714496_n.thumb.jpg.9910777569f0995149eb7bf388ec48a3.jpg

 

Не  зная  дали  така  са изглеждали  фаровете,  когато  колата  е  била  чисто нова....  но  предполагам е  било  нещо сходно  .

Според мен снимките  за жалост не  показват огромната разлика ПРЕДИ  и  СЛЕД !!!

Огромна благодарност на  Страхил Тошков и  екипа  му ( така и не се  видяхме  лично на  живо , но останах с  впечатление, че  работата по всеки фар започва, едва след  негов  преглед и анализ какво и как да се направи ) , които успяха да  върнат "очите" на   колата .

Не  споделям повече информация, за да не се приеме за  реклама ( трябва да  намеря  време да  пиша в  "Бял списък " за  добри  майстори, ако вече някой не е  написал преди мен ) ,  но моите лични  впечатления  са  чудесни и ако някой има  нужда  , може  съвсем спокойно да  се  свърже и да получи  една наистина  добра услуга .

 

Още  веднъж кратка  хронология на  процеса  ;

1. Намиране на  контаката и  свързване по телефона , изясняване на  условията  - цена, време  на процедурата 

2. Второ обаждане  с  уточняващи  въпроси  и още  веднъж преверка дали правилно съм  разбрал условята.

3.Обаждане  за  записване на  дата  за   процедура

4. Оставяне на колата  , един ден преди уговорената  дата

5.Въпреки  уговорения  срок от два работни дни  още на в  края на първия  ден  получих обаждане, че   фаровете  с а готови

6. Получаване  на колата, плащане и  наслаждаване от  едни наистина хубави фарове  :)

 

Благодаря на  всички за  отзивите и препоръките, и се надявам и аз да  съм полезен на колегите  със  споделения  опит.

 

Поздрави !!!

 

 

 

Редактирано от shibumi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.