Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

silmarillion

Skoda Yeti 1.4 TSI - 2011 година

Recommended Posts

silmarillion

Здравейте,

 

След като повече от осем години карах почти безаварийно фейслифта на Octavia I, реших отново да се доверя на изпитаната марка и в момента съм в процес на закупуване на Skoda Yeti 1.4 TSI - 2011 година.

 

След като общо взето прегледах темите във форума реших, че е по-удачно да пусна нова относно въпросите, които ме вълнуват. Надявам се на отзивчиво отношение и колегиална помощ, каквото впрочем демонстрирахте и преди години около покупката на старата ми шкода. 

 

На този етап имам два основни въпроса:

 

1. Както знаете този модел е без резервна гума с авариен кит, който в моя случай е наличен в багажника. Звънях в Еуратек, за да попитам дали има вариант да "ъпгрейдна" положението и да купя патерица, крик, ключ и т.н. Това, разбира се, по всяка вероятност налага подмяна на кората в багажника, допълнително дъно и врътка за затягане на патерицата към съществуващата подложка. Отговориха ми, че няма никакъв вариант за ъпгрейд и общо взето след като производителят е решил този модел да се продава така, това означавало, че всичко е наред. За 30 години активен шофьорски стаж, май само веднъж съм пукал гума по време на движение, но все пак не ми се струва удачно това решение на производителя. Или по-скоро, същото може би е удачно, но за други пътни условия. С две думи, какво ще ме посъветвате. Въобще има ли изход от тази ситуация?

 

2. Йетито е общо взето базово и към оборудването Bolero (RSD 510) липсва блутут и хендс фрий, а на мен често ми се налага да говоря по телефона. Освен това няма и USB вход, което пък означава трудности при слушане на музика от флашка. Разбирам, че има разни универсални решения за тези два проблема, но какво бихте ме посъветвали вие? Заслужава ли си монтажа на подобна система, като тази, която на първо четене ми излезе в интернет или пък има и други по-добри решения:

 

https://www.avitel-bg.com/dension-gwp1v21

 

Предварително благодаря за отделеното време!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

Привет, колега!

1. За резервната гума - можеш за свое успокоение да си вземеш патерица и крик втора употреба и просто да си ги държиш в багажника.

2. За тези пари ще си вземеш цяла нова система с блутут, навигация, USB, вход за камера... от AliЕxpress! Прегледай тази тема. От профила ти не се вижда от кой град си, но можеш да се посъватваш с колегата @JORDITO, който е много в час с мултимедиите за нашите коли.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
silmarillion
Отговорено (Редактирано)

Здравей и благодаря за отделеното време!

 

1. Значи няма елегантно решение на проблема? А, в крайна сметка, действително ли е практика новите модели да се продават без резервна гума и как се отразява това при шофиране по нашите пътища?

 

2. Идеята е чудесна, но бих искал да намеря комплексно решение на проблема с включена доставка и монтаж.  

 

П.П.: От София съм.

Редактирано от silmarillion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

По 1. Нямах идея, че Йети не излиза с резервна гума. Т’ва важи за всики или за конкретни модели/оборудване. Само като пример - Октавия 2 (фейслифт) си имат резервни гуми. Моята е с авариен комолект обаче. Аз също като теб, не смятам да разчитам на него и си взех гума и принадлежности. И всичко е ОК. Просто махнах стиропорени то “легенче” в което беше комплекта, за да може да влезе гумата с крика. Та...ако има фабрично място за резервна гума при теб - вземи си гума и крик и готово. Ако обаче фабрично не е предвидено място за пълноразмерна резервна гума (има такива коли - малко по-спортни са обаче) - каквото и да вземеш - патерица или пълноразмерна - ще трябва да обитава багажника.

По 2. Жорката доставя и монтира! Решението е, както споменаваш - комплексно! А в добавка - поне аз, не съм чул да има недоволен колега след неговата намеса.

Успех!

 

ПС. Уж гледах преди 2 години и аз Йети, но тези неща не ги помня. Бях си харесал едно и мислех дори да го взимам, но копчетата за налягането на гумите и асистента ори спускане (май тези бяха) бяха счупени и дори си купих ново такива. Ако ти трябват - седят ми някъде у нас - на драго сърце ще ти ги дам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
silmarillion

Благодаря и на теб!

 

Само един въпрос. Като махна стиропора и постави патерицата как я застопори, защото липсва винт за захващане? И също така, патерицата не повдига ли повече спрямо нивото на кората. Не знам дали се изразих правилно, но се надявам да си ме разбрал.

 

Явно ще трябва да се свържа с  @JORDITO и да уточня с него как да процедираме.

 

Много мило предложение, но моята е базова и липсват опциите за настройка на налягането на гумите и асистента при спускане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
JORDITO
Отговорено (Редактирано)

IMG-1946.jpg 

 

IMG-1944.jpg 

 

 

Редактирано от JORDITO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bsn
Отговорено (Редактирано)

Аз също нямам резервна гума, така че днес си купих членска карта от СБА за 50 лв. : това включва годишен преглед + многокртна пътна помощ, поглени ги мисля че е добро решение за България.

Редактирано от bsn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
silmarillion

Благодаря, това също е някакъв вариант за страната, но аз доста често пътувам и в чужбина...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

За чужбина е 100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ
На 14.08.2019 г. at 8:45, silmarillion написа:

Благодаря и на теб!

 

Само един въпрос. Като махна стиропора и постави патерицата как я застопори, защото липсва винт за захващане? И също така, патерицата не повдига ли повече спрямо нивото на кората. Не знам дали се изразих правилно, но се надявам да си ме разбрал.

 

Явно ще трябва да се свържа с  @JORDITO и да уточня с него как да процедираме.

 

Много мило предложение, но моята е базова и липсват опциите за настройка на налягането на гумите и асистента при спускане.


При мен маааалко надига. То си е за пълноразмерно колело мястото, на за 15”. Аз обаче, по-малка джанта от 16” не мога да сложа заради спирачките ми. По-голями са и минималната по размер джанта е 16”. Та за т’ва ми надстърч една идея. Но не ми пречи. А колкото до застопоряването - просто я метнах. И си седи. Няма къде да отиде. Относно копчетата...ако прецениш, че може дори да ги сложиш (замениш твоите черни капачета), без да се връзват - само да си седят и да изглежда готино - свиркай. А специално за налягането в гумите - мисля, че се взима сигнал от ABS-a, така че може и да се направи да си работи след свързване и активиране. Ама си требе четене и някой с кабел дето разбира :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.