Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

The Best Forman

Електрически автомобили, сравнения, разходи

Recommended Posts

PRR

Гена, на всяко решение могат да бъдат намерени кусури. И, ако се фокусираме основно върху негативите, никога няма да прегресираме. Факт е, че електрическият двигател има предимства, които другите двигатели нямат: Възстановяване на част от енергията при спиране, високо КПД, широк работен диапазон, огромен въртящ момент, което води до липсата на необходимост от предавки, просто устройство и т.н. и т.н. 

А, дали батериите са начина за пренасяне на енергията или това ще са кабели, индуктори или кой знае каква друга технология засега не е ясно. Засега фокуса е върху батериите. Но кой знае, може пък утре някой да измисли джобни термоядрени реактори и да нямаме нужда от батерии ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Много интересен факт - ако си ползвате колата само в града и си я зареждате само в гаража през нощта , добре , но ако решите , че ще я ползвате и за дълги пътувания трябва да инвестирате между 6 и 8 000 лв. за кабел за бързо зареждане позволяващ зареждане със 150 kW и 40 мин. , вместо 20 kW и 8 часа.

За три години каране на Фабията съм прахосал под 4 000 лв.  за бензин , за 10 години ще са 12-15 000 лв. (зависи от цената на горивото) , а за един елтромобил на петата година ще трябва да се подмени батерията за едни ХХХХ пари ,освен ако не си плащам по 200 - 300 лв. наем както е при Рено плюс кабела за бързо зареждане и какво излиза , че карането на електромобил не е съвсем толкова безплатно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

Пепи, Трябва да намалиш замърсяването още заради липсата на енергоемък транспорт за горивото до потребителя.

Но следва да го увеличиш заради производството на батерии един път. И още един заради рециклирането им.

 

@The Best Forman ако бях сигурен, че наистина ще намалим замърсяването, по-високия (евентуално) финансов разход ще го преживея. Ама не съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Както един виден елемент е казал: “Всяко нещо струва друго нещо!” Та така и с ВЕИ, електрички, ДПФ и прочее. Аз се надявам, колите да станат като влаковете в Китай - бах тея магнити! Или пък, шосето да зарежда автомобила. Малко изчанчена тролейбусна съпоставка (или съпоставка с блъскащите се колички). Но така ще се ликвидират батериите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
komitoff

Ако наистина искаме да е чисто - https://ssl.toyota.com/mirai/fuel.html

Лично мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
PRR

Съгласен. Ама карането с тия две бомби в колата ми се струва "малко" рисково... И го казвам от позицията на човек, каращ кола с АГУ :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
komitoff

Особено рисково ще е в България. 😀😀😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ID A

@The Best Forman ба я тая батерия, дет е 160квт +. За 8 часовото зареждане.

Сравнявате липсата на инфраструктура тук с непрекъснато увеличаваща се по на запад. Тук с електричка не можете да излезете извън града. Малкото зарядни са по 22квт макс и тук таме по някоя 50квт. станция. И знаете ли защо? Защото зарядните станции до 22 квт. имат просто един контактор и един процесор да пуска и спира тока от мрежата. Променлив ток. И си товарите бордовия преобразувател. Тези над 22квт. вече зареждат прав ток, съответно повече инвестиции, повече разходи и т.н. Пак отворете и вижте цените за зареждане. Масово е над 30стотинки квтч. При цена около 20стотинки у дома и зарядна станция (контактора и процесора) около 1000ка за да е вечно твоя.

А бързи зарядни от типа на Йонити, зареждат батерия от 100квт, с която правите едни към 500км лятото за 30 минути на 80%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

ЦЪК

Без коментар .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Начи, изобщо не си прав! Както и оня пример с експлоадиралата Тесла. Айде, тоя Хюндай да е некъв частен случай (не като телефоните дето се палеха), ама другото - с Теслата в Москва... Бърза питанка - колко ли коли след катастрофа се запалват и след т’ва, ако не са ги загасили пожарникарите, гръмва резервоара? Гръмне някоя електричка - а-у-край-опасна работа-срам... А тези с ДВГ кат’ лумнат - “кола се запази и изгоря на пътя след катастрофа”. Е нема що̀! Все едно не се случват инциденти. Ми, нормално е. Щото по тая логика, драсни Гена в нета за запалени Ламбо или Ферарита. Да гледаш как на светофара се палят и горят като факли и няма гасене! Ама няма лошо за тях, само за електрокарите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Това беше за Пепи PRR , дето го е страх от водородната клетка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.