Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Електрически автомобили, сравнения, разходи


The Best Forman

Recommended Posts

Гледам едно сравнение между Хюндай и Голф (електрички) и говорят за 11-12 kW / 100 , което като изключа липсата на разходи за консумативи (никой не говори за батериите)  излиза , че да караш на газ и на ток все тая .

После се замислих за разходите за консумативи (на нов автомобил) - ми то много под цената на батериите .

За какво се потят с тези електрокари , като повечето електроцентрали още си горят въглища :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как ще е все тая? Това са 3 кинта на 100км. Кола на газ да харчи 3 на 100 няма :)

Иначе това е бъдещето, но по мое мнение не толкова близко. Не мисля, че има град в света, който в скоро време да може да поеме енергийно електромобилите като масов вариант за придвижване. Това за София са примерно към 1500 мегавата, което си е АЕЦ Козлодуй да работи само за автомобилите в София. И сметката е бая груба, може и да не стигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си гледам сметката има една камара такси и като ги събереш , става почти лев , отделно за да се постигне екологичен ефект , трябва енергията да се добива или от възобновяеми източници или от АЕЦ , а Китай като няй-голям производител на батерии , трябва да бъде сложен под балон :)

За мен си пълна идиотия всички да анатемосват гориват .. ама к'во да правиш поредния трик за повишаване на продажбите , независимо от цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Гледам едно сравнение между Хюндай и Голф (електрички) и говорят за 11-12 kW / 100 , което като изключа липсата на разходи за консумативи (никой не говори за батериите)  излиза , че да караш на газ и на ток все тая .

После се замислих за разходите за консумативи (на нов автомобил) - ми то много под цената на батериите .

За какво се потят с тези електрокари , като повечето електроцентрали още си горят въглища :)

Гена, 12KW/100km = 12 * 0.21BGN = 2.52BGN/100km 

Това прави 3 литра газ или 1.2 литра дизел/бензин.

Е, нЕма кола с такъв разход ;) 

Сложи и безплатното паркиране в синята зона (засега).

А аз бих допълнил и екстрата да метнеш 3-4 слънчеви панела на покрива и да зареждаш за без пари.

Що се отнася до централите - прав си ... за България! В Белгия над 50% от енергията е от АЕЦ. Франция също има не малък процент от АЕЦ. Норвегия и не малко от скандинавските държави имат голям процент ВЕЦ. В Европа все повече навлизат фотоволтаичните централи ... Просто е въпрос на време ... Не много време :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно ще го вдигнат и повече като станат масови ... то и петрола , когато са го горяли във фенерите е бил стотинки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е да се съхранява в моменти с излишък и отдава в пикови моменти. В зависимост от часа, онзи зад дълбоката вода имат по 5 и повече тарифи за бизнеса в зависимост от часа. Даже на някои им било по изгодно да минават на генератор в пикови цени. Което ми навява спомени наскоро, как в метален цех ревяха, че цената на тока за ден им прекалено висока и са минали в принудителен отпуск.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производството и разпространението  на електроенергия е много комплексно, а в България и много объркано нещо. Естествено, че при повишение на потреблението ще се покачи цената. За това и трябва да строим Белене. За съжаление обаче там има Свиши съображения...

Не знам дали си спомняте новината от преди няколко години, но в Норвегия няма да се продават автомобили и мотоциклети с двигатели с вътрешно горене от 2025г. :) Значи при нас ще се случи към 2060г. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изобщо не разбирам , защо електрическите автомобили се налагат - французи , германци всички имат заложени срокове да минават изцяло на ток , ама екология при тях няма . Немците са почти 50% на въглища , отделно производството на една батерия е свързано с бълване на парникови газове , колкото едно ДВГ не може да генерира за целия си живот (и това е доказано) , а не се насочиха към генераторите на водород и вода има колкото си искаме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това ще се регулира като станат масови, можеш да си сигурен. Преди 50 години за да имаш 150 коня кола е трябвало да бъде с 8 литров мотор :D Сега и 1.2 стига :) Същото нещо ще се случи и с батериите. Просто е необходимо да е икономически изгодно да се влага в разработки и производство. А към момента не е.

Имай на предвид също така, че ако Евро нормите продължат да растат като изисквания със същите темпове, двигателите с вътрешно горене ще се затруднят да ги покриват. И като ги покриват ще е за сметка на супер зле перформанс или пък голямо оскъпяване на крайният продукт.

Генераторите на водород според мен са на 50-60 години и стотици милиарди в разработки за да могат безопастно да се влагат във всекидневна кола.

Големият проблем с каробоновият отпечатък е, че с консуматорското си поведение, подстрекаваме производителя да не набляга на качество. Което от своя страна значи по-голямо производство, ерго по-голям отпечатък.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, електрическата машина има една важна екстра, която липсва при всички останали двигатели - има рекуперативен режим и при спиране връща енергия в акумулаторите, вместо само да топли околната среда. Резултата е изключително нисък разход в градски условия, т.е в. режим тръгни-спри. Освен това ел. машината има много високо КПД, доста по-високо от останалите двигатели. И, не на последно място, не замърсява в района в който се движи, което е ключово за градовете. Само тези неща са достатъчни за да са бъдещето. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше толкова добро възстановяването на енергията , нямаше пробега да е 300 км. А това , че не замърсява там , където се движи ми изглежда като замитане на боклука под килима ;)

Sauber , преди години имаше кампания за замяна на найлоновите торбички с хартиени , защото са екологични и в резултат започнаха да изсичат повече гори , вместо да се събират и рециклират найлоновите торбички . Кое има по-голям ефект върху екологията не мога да преценя (не ми достигат познанията) , но и с електрическите автомобили ще се стигне в някакъв момент до това ниво - "ние правим всичко възможно , а ефект няма" .. силно развитите икономики ще минат на ток , ама какво от това , като Китай ще бълва и за тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, пробега е 300км, не защото не са ефективни, а защото освен спирачките имаш още куп загуби. От ТОЗИ линк вадя следните данни:

City - Cold Weather20.2 kWh/100km

Highway - Cold Weather27.1 kWh/100km

Combined - Cold Weather23.2 kWh/100km

Сам виждаш, колко по-ниска е консумацията в града. И това е основно поради липсата на триене от високата скорост. А загубите от тръгване/спиране са значително намалени и, в сравнение с всички други видове задвижване, електрическото единствено предлага по-нисък разход в града, отколкото извън него. 

И не съм съгласен, че с електрическите ще се стигне както с торбичките. Природата предоставя огромен набор от възобновяеми източници, които не се използват. Една разходка из Германия/Австрия и ще видиш, колко масови стават слънчевите панели и ветрогенераторите. Единственият проблем на електричеството е неговото съхранение. Не можеш просто да го затвориш в буркан. В България имаме ПАВЕЦ Чеира, който донякъде решава проблема, но той не е достатъчен. Между другото той е строен заради АЕЦ-а, точно да играе ролята на "кондензатор на енергия". Ама това е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи , и децата знаят , че агрегат с минимален брой въртящи части , има минимални загуби. Ванкеловия двигател е най-близък до електродвигателя като конструкция и не разбирам , защо не е доразвит , а го зарязаха. Има много алтернативни горива , които са много по-екологични и евтини за производство , но не - заклеймихме ДВГ и го заменихме с електрически .

Волво преди 10-на години правиха опити с етанол - резултат повишен мощност и липса на СО и сероводороди , а и ракия всеки зане да вари . Можеше да намерят приложение на генно модифицираните царевица и пшеница , ама не ще се прехвърляме от един монопол на друг (това ме дразни най-много).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко, което е "зарязано" е защото е икономически неизгодно. Не знам как си представяш масовият автомобил да е на гориво, което е с някакъв разтителен произход. Тогава няма да смогнем ни на земя, ни на комбайни. Тока е вече развита технология и заради това се тръгва към него. Освен това, както казах и по-горе, ако има достатъчно АЕЦ капацитет, можем да си караме и да си свиркаме. За разлика от PRR, аз не смятам, че фотоволтайците и ветрогенераторите са читава алтернатива на мръсното производство на електричество. Твърде зависими са от редица атмосферни условия, твърде не-ефективни са за дадена площ (примерно).

 

Аз имам една теория и тя е, че Фукушима и Чернобил са "изгодни". Като казвам изгодни, имам предвид, че ако сложиш цялото количество електроенергия от АЕЦ и сметнеш негативните ефекти от производството (като включиш негативите на Чернобил и Фукушима) ще получиш примерно коефициент 10 (за вредност). Ако направиш точно същото с алтернативните източници, които са ползвани (ТЕЦовете например), може спокойно да се окаже, че са убили много повече хора, животни и природа с вредните си емисии за същото количество произведена енергия.

Естествено най-добре е да има АЕЦ и абсолютно никакви инциденти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, The Best Forman написа:

Пепи , и децата знаят , че агрегат с минимален брой въртящи части , има минимални загуби. Ванкеловия двигател е най-близък до електродвигателя като конструкция и не разбирам , защо не е доразвит , а го зарязаха. Има много алтернативни горива , които са много по-екологични и евтини за производство , но не - заклеймихме ДВГ и го заменихме с електрически .

Волво преди 10-на години правиха опити с етанол - резултат повишен мощност и липса на СО и сероводороди , а и ракия всеки зане да вари . Можеше да намерят приложение на генно модифицираните царевица и пшеница , ама не ще се прехвърляме от един монопол на друг (това ме дразни най-много).

 

Гена, тук не говорим за загуби, а за КПД. Електрическият двигател е с над 90% КПД, докато всякакви ДВГ са около и под 50%. Просто не малка част от енергията се отделя под формата на топлина, която не върши полезна работа. 

Относно екологичните горива - пак ще е по-добре да се използват в генератори на ток, отколкото по улиците, просто защото на улицата тези двигатели не могат да рекуперират енергията от спирането. Пък и ДВГ използван като генератор може да работи в най-оптималният си режим, т.е. този с най-високо КПД, докато в МПС оборотите ще се променят, а от там и ефективността му, т.е. никога няма да е максималната.

 

@sauber, някои са, други не са зависими от атмосферните условия :) Фотоволтаицте и ветро генераторите са просто масовите примери за ВЕИ. Има генератори от приливи и отливи, ВЕЦ-ове и т.н. и т.н. Едеята ми е, че всички те произвеждат електричество, което пък задвижва по-ефективните електро двигатели, което води до по-ниска нужда от енергия, респективно консумация.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема.
Има и някои разходи при електромобилите, за които не се споменава често.
Месечен абонамент за софтуер, навигация,  платени ъпдейти и доста други.
В един момент колата казва:  "Не можета да шофирате без ъпдейт - 2019.24.4.4".... И щеш, не щеш плащаш.

За акумулаторите е ясно, след 6 - 7 години - смяна. Рециклирането им е едно от най-токсичните и замърсяващи технологии.
Но явно така вървят далаверките на зелените:
продаване на квоти за CO2, разни скъпоструващи инсталации за покриване на еконорми,  филтри за комините на ТЕЦ-овете, рециклиране на батерии... и още много, много други.


За мен истински екологичните коли са на водород, но това ще остави милиони тунеядци без доход,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

...

За АЕЦ съм съгласен , но след последната авария в Русия , май се броим на пръсти , които мислим така , а за еколозите е поредния повод да анатемосат атомната енергия .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, PRR написа:

...

Относно екологичните горива - пак ще е по-добре да се използват в генератори на ток, отколкото по улиците, просто защото на улицата тези двигатели не могат да рекуперират енергията от спирането. Пък и ДВГ използван като генератор може да работи в най-оптималният си режим, т.е. този с най-високо КПД, докато в МПС оборотите ще се променят, а от там и ефективността му, т.е. никога няма да е максималната.

...

 

А защо не генератор на принципа на Шевролет Волт и Опел Ампера? Нещо, което отдавна се прави в локомотивите и тежките кариерни дъмпери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При големите машини подхода ДВГ-Генератор-Ел.Мотор се използва най-вече поради елиминирането на нуждата от (скъпо струваща) предавка. Ел. мотора има безкраен въртящ момент и позволява много плавно регулиране на мощността, нещо абсолютно невъзможно за ДВГ. Има и хидро трансформаторни предавки за такива машини, но там КПД-то е много ниско. Да не говорим за тегло им.

 

@komitoff, за рециклирането си много прав. Дори бих допълнил, че и самото производство е достатъчно замърсяващо. Но пак е добре да се отбележи, че тези замърсявания не са концетрирани в големите градове, което е от полза за хората живеещи в тях. За планетата е 50/50... Основната полза идва от това, че изразходваната енергия е в пъти по-малко (вместо 10 градско, еквивалентният разход е около и под 2), от там и нуждата от добив на енергийни източници също ще спадне. А в крайна сметка почти всички тецове освен на въглища могат да работят и на газ, а защо не и на мазут, дизел, бензин или какъвто и да било друг петролен или не продукт? Което, дори да приемем, че има допълни загуби за пренос и т.н. ще намали нуждата от горива за транспорт два до три пъти... Това пак е от полза за природата, нали ?

Виж, за ъпдейтите абсолютно не съм съгласен. Ако ще го гледаме така, то и колите с ДВГ са потенциално подложени на същия рекет. То всичко вече е софтуер, та не смятам, че можем да го броим за минус на електричките спрямо другите видове задвижване.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го правим като холандците, шведите и норвежците - става. От няколко години насам всички релсови превози са на ток от ветрогенератори и от такива под водата.
Космически данък за ДВГ с вътрешно горене, преференции за ел. колите. Сигурен съм, че големите фирми крият инженерни решения.
Германците спряха АЕЦ-овете и не страдат от липса на енергия.
Но земното кълбо е затворена система, поне откъм замърсяване. Трябва някакво общо споразумение.
Китай, Индия, САЩ... от позицията на силата бълват CO2, сажди и боклук  както си искат.
И както винаги ние сме най-наклатени. Данъкоплатците плащаме яко квоти, а и глоби за да печели Ковачки, за сметка на това е супер замърсено.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, komitoff написа:

... Данъкоплатците плащаме яко квоти, а и глоби за да печели Ковачки, за сметка на това е супер замърсено.
 

В същност най-много плащаме за Мариците, където са хАмериканите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, komitoff написа:

... земното кълбо е затворена система ...
 

За това казвам , че изнасянето на производството на литиеви батерии в Китай и Индия (замърсяването) е като замитане на боклука под килима и ефекта ще е нулев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в "Колела" на Артър Хейли, книга писана 1971 година, се казва "— А замислим ли се за замърсяването на околната среда във връзка с електромобила, ще открием, че много хора пренебрегват един твърде важен факт — продължи Адам. — Каквито и да са нашите акумулатори, те ще трябва да се зареждат. Представете си колко нови електростанции ще започнат да бълват вредните си газове в атмосферата, за да бъдем в състояние да зареждаме акумулаторите на стотици хиляди коли. И понеже електростанциите по правило се строят в предградията на големите градове, ние просто ще преместим смога от центъра в покрайнините." И той няма да си седи там кротко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, да, ще бълват. Факт. Но ще са им необходими 2 до 3 пъти по-малко енергия на километър спрямо сегашните автомобили с ДВГ.

Що се отнася до замърсяването - нормално е да се очаква и то да е 2-3 пъти по-ниско, предвид, че разхода ще е 2-3 пъти по-малък. Отделно ВЕЦ-овете са доста по-ефективни от ДВГ на автомобил, което допълнително може да свали замърсяването. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм дааа , Пепи не знае приказката "всяко едно подобрение , води до неотстраними дефекти" .

Господата учени отдавна доказаха вредното влияние на ВЕЦ -те върху естествената миграция на различните видове риби , което от своя страна води до други проблеми в екосистемите. Ветрогенераторите влияят върху миграцията на птиците и за това спряха изграждането такива в Добруджа (не помня в близост до кой резерват за жерави беше) сигурно има още безброй вреди , които нанася човек с "оправданите" си действия върху природата . В крайна сметка (за мен специално) производството на батерии води до бълване на огромни количества парникови газове , както и рециклирането , и когато се съберат ДВГ не може да ги достигне за целия си живот , нищо че е с ниско КПД или както се казваше в онази народна мъдрост "вместо да изпишем вежди , ще извадим око"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.