Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Octavia 2FL 2010-2013


anticop

Recommended Posts

Здравейте колеги, след като се разделих с старата ми кола (О1 Врс)  , реших да търся нещо малко по ново. Засега съм се спрял на Октавия 2 ФЛ комби  2.0 ТДИ с ДСГ кутия. Ще съм благодарен ако някой знаещ и разбиращ сподели мнение за този двигател и кутия. Събота ще гледам тази :https://www.auto.bg/obiava-92420555/skoda-octavia-2-0-tdi-swiss

Най ме притеснява следното:

1. Има ли го проблема с пукането на глави от тази година на производство? Четох темата на Бегачката, но не съм сигурен че ще ми разрешат да свалям корите за да видя номера.

2. Как се поддържа и какви са проблемите на ДСГ кутията?

 

Благодаря предварително на отзовалите се и се извинявам ако инфото го има някъде във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези години, мисля че нямат грижа с главите. Дизелите след фейслифта са CR и се оказва, че са доста сполучливи! Разбира се има грижа тук-там, а и зависи как е поддържана конкретната кола. Като цяло, някои от дюзите, ЕГР-а и DPF-a са проблемните места в тези коли. Диагностиката ще ти покаже състоянието на дюзите и DPF-a, а за ЕГР-а е малко рулетка, но не е болка за умиране. Все пак, всяко едно от изброените се води консуматив.
2.0 140 е чудесна машина! Върви много добре, харчи малко отгоре, но определено е по-приятен за каране. Съответно може да се позасили и кефа от шофирането да стане страхотен.
Задължително преди да я караш пробно - диагностика с някой, който разбира (освен ако ти не си в час и нямаш софтуер за целта)! Колата ще си каже всичко! Стойности на дюзите (от -0.5 до +0.5 са идеални, от -1 до +1 също са добри - повече ли са показанията - имай едно на ум!). Пробвай всяко копче, джамове, реотани, огледала, заключване, багажник, климатик, светлини...абе абсолютно всичко, което е ел. Слушай окачването и турбото - да не извива на умряло...
За DSG-то - не мога да споделя нищо, Тх като не съм запознат, но задължително обслужване с филтъра да му спретнеш като вземеш кола!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението. Преди няколко дена гледах една такава Октавия. Когато реших да и погледна дюзите не успях. Явно чете по КАН шина и VCDS-а сам решава какво мога да гледам. "Межъринг блокс" ми е неактивно. Когато вляза в "Бейсик сетингс" ми излизат някакви аутпут тестове. Не е като на по старите дизели...........13 канал...... гледаш дюзите и си в джаза.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако срещнеш затруднения - потърси съвет от Пепи (Pepino). Не мисля, че има нещо скрито за него :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДСГ - на всеки 60 000 км задължителна смяна на маслото (оригинално!) и филтъра.
Ако се кара само градско, може и на 40 000 км
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезна информация. Благодаря за мненията. Ако някой се сети още нещо да пише. Аз през това време ще продължа да чета темите за Октавия 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително по възможност, почистване на ЕГР-а. Карането на ниски обороти и лошата нафта му разказват играта.
Много е трудоемко, особено ако е 4 х 4, но спестява последващи проблеми с ДПФ-а.
След много четене разбрах едно, ако се поддържа правилно този двигател, ДПФ-а изкарва почти живота на колата.
Ако се запушва или дава ядове, проблемът е със сигурност преди него.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, капарирах тази от обявата. Колата има сервизна история до 2018 година, докато не е била купена от търговеца. С чисто нови зимни гуми Мишелин Алпин е дот 2018. и е обслужена напълно преди 37000 километра. Прочетох я с VCDS-а и нямаше грешки никакви. Тествах всичко.....всичко работи на 100%. И най вече след няколко други огледа прецених че това е моята кола. Влюбих се. Утре след КАТ ще се похваля официално и със снимки.

 

За да е поне малко полезна темата ще пусна две обяви за О2ФЛ които посетих.

1. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11551268967829136&slink=bztlul

Тази имаше дребни драскотини на всеки един панел, а от багажника са влачили куфари върху бронята. Две грешки на ЕГР-а и няколко други които не бяха много важни. Лошото беше че е за демфер. Колата на празен ход  тресе и се чува някакъв метален звук под нея. Прецених че не ми се купува кола за ремонт.

2. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11546875226499134&slink=bztlul

Тази отидох да я видя заради жена ми, явно подмамена от цената. Накратко.......колата е била наводнявана, има зверски много електрически проблеми, Едвам я запалихме и като вдигнах капака видях че демферната шайба имаше зверски луфт. Ремъка играеше радиално с поне 2 см. Ааааааа прочетох и километрите. Всъщност са 394 700 :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 7.08.2019 г. at 23:07, anticop написа:

Благодаря за мнението. Преди няколко дена гледах една такава Октавия. Когато реших да и погледна дюзите не успях. Явно чете по КАН шина и VCDS-а сам решава какво мога да гледам. "Межъринг блокс" ми е неактивно. Когато вляза в "Бейсик сетингс" ми излизат някакви аутпут тестове. Не е като на по старите дизели...........13 канал...... гледаш дюзите и си в джаза.  

Adv. Measure и си добавяш Injection deviation 1,2,3,4 и гледаш. Вече е така.

Редактирано от stoyanow
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията. Сигурен съм че ще е полезна и за други. А аз явно ще трябва да почета малко в Ross-Tech .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.