Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

два проблема при палене


merian_j

Recommended Posts

Привет, дано не дублирам тема, аз лично не успях да намеря такава. Ако има, моля да ме насочите, а ако не - надявам се да получа някое и друго мнение по моя проблем.

Карам Октавия 2.0, бензин 115 коня, 4х4, 2000г. Докараха я на баща ми от Германия 2015г., но поради поредица от инсулти, честта да я карам се пада на мен с  идеята да съм полезна и на него по този начин. Да, ама не - шкодрето даде фира. Проблемите са два, и то само при палене. Първоначално започна периодично да пали, но да мени обороти и да не подава газ, когато е изключена от скорост. Това се случваше през няколко месеца, разкача акумулатора, закача и се оправи. Във времето проблемът зачести, а и се появи и втори - въобще да не пали, връткам ключа, светкат си лампите нормално, изгасят една по една, тръгвам да паля, стартера върти, но двигателя не иска да запали... Това си го прави, когато иска, без значение сутрин, вечер, топло, студено....В момента, в който успея да я запаля, си върви без проблем. В момента е в Сливен в сервиза на Шкода /аз съм от Ямбол/, закарах я на собствен ход, без никакъв проблем по време на пътя - без да придърпва, почуква, похлопва, наема си като хората....всичко шест.

Първоначално, я бях закарала на диагностика, даде грешка в датчика на коляновия вал, смениха го, но проблемът си остана и върнаха стария. Посъветваха ме да потърся някой, който се занимава с електрониката, там се произнесоха, че компа ми е за смяна. Реших, че тази диагноза трябва се потвърди и закарах колата, както вече споменах в сервиз на шкода, с надеждата там да направят по-щателна проверка. Повече от месец вече се борят и така не получавам 100% - тово становище. Те също клонят вече към смяна на комп, който нов е мнооогооо скъп, а втора употреба трудно се намира, че рядък двигател бил...

Молбата ми е ако някой е имал подобни проблеми, моля да сподели опит и да ме посъветва къде да търся решение. Както вече казах, налага ми се да се грижа и за болен човек, а вече месеци без кола е много сложно....

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни съм отпуска и без това ще обикалям насам натам заради мои работи. Да поразпитам ли за компютър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще съм благодарна, най - малкото да разбера колко ще ми струва втора употреба, тъй като нов разбрах, че бил около 2000,00 лв. И дали има опция за връщане евентуално, тъй като, пак казвам не са на 100% сигурни, дори ми казаха ако евентуално намеря, да не бързам да купувам, а първо да се свържа с тях. 0 261 206 610 bosch  - това е компютъра, ето и оригинален - 06A906032BL. Днес приятел ми каза, че се натъкнал на някой, който поправя компове в Ямбол и се ангажира да ми предостави телефон, та при първия удобен случай, ще видя и там какво ще ми кажат...

Като цяло се надявах да се намери някой с такъв проблем, за да разбера как се е справил, понеже липсата на категорично мнение от страна на специалистите сериозно ме тревожи. Тази сага вече месеци, като че карам кола от бъдещето... ?

Благодаря и приятна отпуска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, аз доколкото разбирам, колата има проблем само със запалването. Щом запали - проблеми няма.

Възможно ли е имобилайзера да върти някви игрички? Ама те са правили вече диагностика, така че...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уж с имобилайзера всичко е наред, а и не ми светва лампа на таблото. Не зная дали има значение, колата е с газово, монтирано е в БГ. Но имам някакъв спомен, че още преди да го монтират беше направила проблема с мененето на оборотите при баща ми.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и да, проблем има само при палене. Опит - не пали, след два часа примерно отивам - пали от раз и върви без проблем...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,
1.Колата ако има имобилайзер и/или фабрична аларма я изолирайте временно(твърде вероятно е от това да не пали,търсиш кой предпазител е за въпросните,ако го намериш просто го махаш,ако ли пък не успееш,търсиш човек занимаващ се с аларми).
2.Обърни внимание как пъхаш ключа в контакта .Какво искам да кажа с последното нещо? Ами имал съм случай на друг колега,който дойде при мен с подобни проблеми,да не кажа същите когато пъхнеш ключа по определен начин колата не иска да запали,но когато се обърне на 180 градуса-палеше,не знам защо , но съм го виждал останах озадъчен и аз...
3.За тресенето/изменянето на оборотите търсите спукани/напукани маркучи за въздух и вакуум.Много са,играчка е да се претърсят всеки един,но сте длъжни да го направите.
4.Колата предполагам е с дросел клапа. Иска демонтиране почистване и адаптиране с диагностика.
На първо четене,това ми изниква като идея. Има подобна тема - "Не иска да запали в студено/мокро/влажно време, 1.6 бензин ", там съм описал подробно кое,как и защо съм сменил. 
Поздрави,
Бако!

Редактирано от Bako
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено и в 4-те точки в отговора на Бако има логика!

Къде правиха диагностика на колата? Няма да е лошо да се погледне още веднъж, на друго място от друг човек/сервиз.

Проверката на вакуумите - да играчка е, но ако човек знае къде и как да пипа ще отнеме час време.

Дросела си иска периодична профилактика, макар че той колкото е свързан със запалването, толкова влияе и на "вървежа" и разхода.

Така че нещата са комплексни, което усложнява нещата.

Между другото - питах на две места за компютър, но нямат. На въпроса колко би струвал ако е наличен ми отговориха около 300-400 лева.

Според мен проблема на колежката е незначителен, просто не може да се хване.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, първо сърдечни благодарности за активността, респективно съпричастността към болежката ми :) 

От всичко прочетено до тук ми става ясно, че според опита ви, надали става въпрос за проблем с компютъра. Аз също мисля така, водена единствено от логиката си, все пак ако е цакнат компа, според мен не би  трябвало въобще да пали, а аз дори и я карам. Обяснение на майстор по въпроса - бърка управлението, подавала грешни сигнали....нещо от сорта.

Относно предположенията на Бако - категорично ме уверяват, че всичко е проверено. Дали е така, само те си знаят. Това, което мога да направя по въпроса е да ги попитам персонално за всяко едно от тях, да видим какво ще кажат.

Дросела нищо не е правен, откак тази кола е в бг. Питала съм специално за него, понеже като разкача буксата и я закача отново, в повечето случаи /не винаги/ пали. Но и там ми казват, че е проверено.

Алекси, диагностика е правена първо Ямбол, където ми казаха, че компа бъркал управлението. След това я закарах в Сливен - Еуратек. От 19-ти Юни е там и все още категорично мнение няма...

Относно компютрите -трудна работа. Аз самата работя в търговията с авточасти и до сега не мога да открия. Благодаря за съдействието все пак.  Аз също смятам, че Дяволът се крие в детайлите, но явно не попадам на точните хора, а и изборът ми тук не е кой знае колко богат.

Поздрави и лека вечер,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това, което чета, виждам че имаш завидни познания за жена (казвам го с радост и уважение).

Компютъра наистина това прави и ако е приключил земните си дни, то несъмнено ще го усетиш. Колата ще запали (все някак си), но повярвай ми, че след това ще е истинско приключение да я караш и тя да върви нормално. Разходът на гориво ще е ужасен, най-малкото.

По тази точка - край! Зачеркни го като евентуален проблем.

Дросела - също.

Остават "по-дребните" злини, които по-трудно се откриват, след като диагностиката е казала "Хау"

Защо не си провериш пътя на горивото - бензинова помпа, реле, бензин-регулатора за налягане на горивото, дебит... Някои неща най-добре се хващат в движение - на "живи данни". Поискай от някой да седне до теб с лаптоп и да гледа какво се случва в движение. Ако всичко е нормално, тогава много неща ще отпаднат.

Предполагам, че караш спокойно, но какво става ако "натиснеш газта" ?!

Като за начало спокойно можеш да си вземеш колата от там - няма да я оправят - то се е видяло.

И въпреки всичко - хвърлянето на боб и гледането на кафе всъщност създават догатки, които нищят причините една по една, докато накрая остане една. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежке сменете си датчика на охлаждащата течност,струва 18-20лв., зеления с четирите пина.На 95% съм, че е той е проблема..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

?

По принцип този датчик е способен на такива магарии, че човек, който не се е сблъсквал с него не може и да си представи. Само че той ще кара стрелката за температурата на таблото да блуждае по време на движение и наистина ще бърка смесообразуването.

Пък тя щом е в сферата с авточасти, ще го вземе на още по-смешна цена.

Газовата като цяло също влиза в това число - и тя е способна буквално да омаже пейзажа.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен трудно палеше с много въртене на стартер след което една две минути не можеше да се форсира,понякога вдигаше сама към 2000 оборота,които след малко се успокояваха,но си си вървеше нормално.При спираше на стоп понякога изгасваше или  оборотите падаха под 500 и се чудеше дали да изгасне.Стрелката за температура си беше закована на 90 градуса и не е имало някакви съмнителни движения нагоре надолу.Това бе проблема и след смяна да датчика/зелен с четири крачета/ всичко си дойде на място.Да отбележа,че двигателя на моята октавия е същия 2000см.куб.116 к.с. бензин.От мен толкова и дано съм полезен. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението за датчика- и аз патих от него, макар че моята е дизел....доста теми има из форума и накрая датчика виновен....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм, защото при диагностика трудно се хваща колко точно са коректни сигналите му - вагком-а чете дали работи или не.

 

 

Това образно е датчика. Мисля че две от крачетата отиват към компютъра, а другата двойка към таблото.

Ако греша ме поправете.

температурен+датчик+HELLA+6PT+009+107-541+VW+Golf+4+(1J1)+1.9+TDI+imagefull-97286288.jpg

2259495.jpg

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, получих доста насоки, благодарности за което. Май като за начало верно ще трябва да си прибера колата, близо два месеца е там, надали и в следващите два ще има раздвижване по въпроса. Има още едно-две места, където мога да я закарам в Ямбол, дано да си намеря човека.

За газовото - един приятел се оплака, че колата на жена му /VW/ играела същия филм. Вчера ми каза, че газовия компютър се скапал и откакто я карали на бензин, не е правила номера. Говорим за период около седмица, което ми се струва малко, защото моята кола в началото правеше проблеми през няколко месеца, след което зачестиха. Все пак може и без газово да пробвам...Само да намеря читав майстор, който да се отнесе съвестно. Така или иначе, ще взема в предвид всичко, което ми изброихте. 

Лека вечер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Здравейте, имам удоволствието да ви се похваля, че след осем месечен престой в Сливен, вече колата ми е отремонтирана :) Преместих я от Еуратек при друг човек в Сливен, който се занимава тясно с електрониката. Оказа се, че намирането на части отне малко повечко време, но в крайна сметка след сменен датчик на коляновия вал, дроселова клапа и компютър, положителният резултат е налице. Казаха ми, че дроселовата клапа прецакала компютъра и то безвъзвратно.

Още веднъж благодаря на всички за проявената активнот относно проблема ми! :)

поздрави,

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.