Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спирачна помпа на Шкода Форман


rado_ev

Recommended Posts

Привет колеги!

Става дума за Шкода Форман 1994г.

Днес се захванах с ремонт на спирачната помпа понеже от известно време педала на спирачките потъваше Свалих помпата и видимо имаше следи от теч към сервото.. Сблъсках се обаче със следните проблеми.  Купих си ремонтен комплект гуммички за помпата като на комплекта пише 22мм. На моята помпа има една ламаринка с номера и диаметъра и там пише Ф22,2 мм. Дали тези гумички ще станат за моята помпа или да търся комплект  22,2 мм. ако има такъв? 

Следващото което ми направи впечатление е монтажа на гумичките които се нанизват на самите бутала.  Те са обърнати противоположно. Така ли трябва да бъде?  На по-голямото бутало, това което е външно, стърчащия ръб е навътре към помпата. На по-малкото бутало, това което е вътрешно, стърчащия ръб на гумичката е навън към помпата.

Трети въпрос имам относно едни щифтове, които задържат буталата. Тези щифтове трябва да се намират под гумичките на отворите за казанчето. Като махнах казанчето не изпадна нищо, което да прилича на щифт. Отворите в които трябваше да има щифт приличаха на свободни. Какво тогава е държало буталата да не излезят от корпуса под натиска на пружините? Какво представляват тези щифтове и дали се продават като резервна част.

Ще се пробвам да кача снимки на монтажа на гумичките върху буталата.

Ще съм благодарен на всякакви съвети.

Желая безаварийни километри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Радо,

Стърчащия ръб на всички гумички е навътре към помпата. С конусната им част навън. Така при натискане на педала се създава налягане към двата спирачни кръга/двете изходни тръбички/. От своя страна създаденото налягане разпъва гумичката и тя уплътнява в цилиндъра, с цел да не се прехвърля течност зад нея.

Буталото/при монтирана помпа/ не може да излезе, защото го ограничава пръта към сервото.

Обезвъздушаването става от самата помпа. От холендрите на спирачните кръгове. Помпиш, развиваш, стягаш. Не се занимавай с колелата.

При монтажа, предварително намажи гумичките и спирачния цилиндър със спирачна течност

п.п. слагай 22 мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Колега  "joro-120L" Благодаря за насоките за ремонта. Попитах за това как се задържат бутабата в помпата защото чета и гледам от едно ръководство за ремонт на Шкода Фавори и там се споменават тези щифтове, които аз не намерих. Това, че буталцата ще се задържат от лоста на сервото го предположих като вариант, но все пак е важно мнение от практиката и опита. 

За монтажа на гумичките и аз бях озадачен че е на обратно едната гумичка, но като разглеждам подробно схемата на помпата в ръководството, изглежда така както е монтирана в момента. Сторед мен трябва да е така както го обясняваш.

Благодаря още веднъж за насоките. Ще пиша за резултата от ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120ката до някоя година имат ограничителна зегерка за буталото в края на цилиндъра. След това отпада.

Заводски ли да е обърната гумичката? Аз помислих, че е пипал някой преди теб. А казваш, че и на схемата я дават така.:rolleyes:

 

http://www.oemepc.com/skoda/part_single/catalog/sk/markt/CZ/modell/FAV/year/1993/drive_standart/107/hg_ug/612/subcategory/612010/part_id/3144355/is_main_page/0/lang/r

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

DSCN1148.thumb.JPG.47af251e732a42159be194c1be992c77.JPGEjfDSCN1149.thumb.JPG.8796de50cebf02c17400178c9615a83e.JPG

 

Това е ситуацията. Буталата са разположени така както са извадени от помпата т.е. все едно че са в помпата. Нямам информация дали помпата е отваряна.  На моята помпа тези чопове под №11 в схемата ги нямаше със сигурност.

Редактирано от rado_ev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. Гумичките са поставени правилно. Третата е обърната, за да не се прехвърля течност в другия кръг. Т.е. тя разделя двата кръга да са независими. Първата е масло събирателна - да няма теч към сервото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря, колега. ?  Значи подменям гумичките и продължавам напред.

Ще пиша за крайния резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето схема на нареждане на гумичките.

На предното бутало едната е обърната , защото то се задейства от натиска на първаото , но на моя Форман като отворих помпата се оказа , че има две места издълбани от корозия в цилиндъра и се наложи да сменя помпата , та за това не съм сменял гумички.

107504000.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, The Best Forman написа:

На предното бутало едната е обърната , защото то се задейства от натиска на първаото.....

 

Генади, старуха, наборе..., уважаеми приятелю.:) Знам, че им знаеш и кътните зъби на Форманите, ама да уточним нещо:

Кое е първото бутало и кое е предното. Айде да говорим за първо и второ по посока от сервото.

Така, както си го написал, разбирам, че моята теза не е вярна и според теб, задействането на второто бутало е хидравлично.

Съгл. схемата, а и принципа на помпите, Задействането на второто бутало/с обърнатата гумичка/ е механично, чрез шиш №8.

 

На 21.07.2019 г. at 20:38, joro-120L написа:

 Третата е обърната, за да не се прехвърля течност в другия кръг. Т.е. тя разделя двата кръга да са независими.

 

Помисли в/у този цитат и Фнимавай какво ще напишеш, щото след това аз започвам да задавам въпросите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги!

Да пиша за решението на проблема.

Всичко се оправи с монтаж на нова помпа. За старата помпа купих гумички, които бяха по размер за нея, но като ги монтирах и помпата нещо блокира. Освен това като я разгледах внимателно вътрешната повърхрост беше наранена на места та не ставаше за работа.

Използвах този ремонт и си подмених предните спирачни маркучи и гумичките на предните цилиндърчета. Подмених спирачната течност. Обезвъздуших системата и сега всичко е наред. ?

Благодаря Ви за насоките за ремонта и желая безавалийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.