Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ при избор на Skoda Yeti. 2.0TDI 140кс vs 110кс


A.Penchev

Recommended Posts

Здравейте,

 

като един типичен автомобилен лаик се регистрирах във форума за да задавам въпроси за автомобил, който не притежавам. 

Става дума за Skoda Yeti 2.0TDI 4x4 между 2014г и 2016г

 

Въпросът ми е конкретен: Коя разновидност на мотора 2.0TDI препоръчвате? Приоритета ми е нисък разход и дълъг живот /карам 30-40к на година/. Динамиката на автомобила е на второ място. 

 

Осезаема ли е разликата в разхода на гориво между 140кс и 110кс ? 

А в ускорението ?

Евро 6 вариантите по добри ли са ?

 

Благодаря!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите са супер! Ако вземеш по-малкия, не вярвам да е трудно да се  подобри динамиката. Разбира се, за предпочитане е по-силния (може още по-динамичен да стане), но т’ва вече ти решаваш! Конкретен екземпляр като гледаш - цялостното състояние сине от значение разбира се. А ако е пълен с екстри - чудно ще е! Не мисля, че ще има разлика в разхода, а ако я има, вероятно ще е пренебрежимо малка. Все пак, и двата са 2.0. В ускорение и до ускорение - 140 определено е доста повече за предпочитане.

Аз преди време заглеждах точно Yeti 140/170 версиите, но ме отказа ужасния мини-багажник и си взех отново Октавия. Тогава карах и 110 коньова... Ами - не беше моята :) Задължително трябва да ги пробваш и двете! Аз лично, бих избрал възможно най-силия двигател!

Ако харесаш нещо - пускай линкове!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не виждам някакви проблеми поне по снимките. Разбира се е добре да се прегледа на място от човек с опит. Единствено тези 110 коня ми се струват малко малко за този двигател, но предполагам това може да се оправи след покупката. По този въпрос може да се консултираш с @Pepino от темата в белия списък. В профила му при "Гараж" можеш да намериш негов номер за връзка. 

 

Що се отнася до багажника - единственият проблем, който виждам в него, е кората, която е сложена ниско, обемиста е и има стърчаща част отзад, която допълнително пречи за поставянето на повече багаж. Ако бяха сложили вместо кора една "щора" от плат,  каквато се слага в повечето комбита и каквато са сложили в Карока, тогава същият багажник щеше да изглежда съвсем различно. Аз лично, откакто ми се роди дете, кората съм я разкарал и съм сложил един плат подобен на тези "щори", с единствената идея да скрива какво има в багажника. Самоделната ми имплементация може да не е най-красивото нещо на света, но благодарение на нея съм успявал да сложа в "малкия" багажник на Йети две детски колички от този модел (пращам го единствено, за да се види, че не става дума за малка детска количка), плюс 5 пълни раници наблъскани зад детските колички. Това количество багаж не минава над облегалките за главите на седалките и все още има видимост през задното стъкло. Ако реша да жертвам цялата видимост през задното стъкло бих могъл да опъна мрежата за багаж и да напълня догоре без опасност от "преливане" на багаж при пътниците. Пълен догоре багажник е около 550 литра (без да махам резервната гума), което мисля че си е впечатляващо за кола с дължина 4,2 метра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Здравейте,

 

За да не пускам отделна тема пиша тук с молба за съвет/мнение за обявата от линка.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21564082190321565&slink=fpgp7j

 

Интересуват ме плюсове и минуси на Skoda Yeti 2.0TDI 140 4x4, тъй като не съм карал Yeti. Ако някой има пряко мнение от автокъщата или този автомобил, също ще ми е от полза, тъй като се уморих от ходене по автокъщи. На снимки и по телефона всичко е ОК, но на място разочарованието е голямо.

Имал съм Fabia I, Fabia II и Octavia I Tour. Сега търся Octavia II Combi, а напоследък се заглеждам и по Skoda Yeti. Предпочитам дизелов двигател. Търся семеен автомобил с нисък разход и дълъг живот. Минавам по 20-30к на година. 70/30 градско-извънградско шофиране. Много рядко карам със скорост над 160-170 км/ч.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, 2.0 са без кой знае какви грижи. DPF, ЕГР, виж показанията на дюзите... Аз преди време също бях пред подобна дилема за семейна кола. Yeti е симпатично, но...до там. Поне за мен, при сравнение с Октавия 2. Единствено, позицията на седене е една идея по-висока. Седалките не ми бяха удобни, въпреки че изглеждат с добра странична опора. На завои - не ми беше ОК. Багажника е абсолютно непригоден за семейна кола, освен ако не си любител на тетриса. Аз дори си мислех, че ако се спра на Yeti - директно монтирам кутия на покрива! Но пък тогава, аеродинамиката, която и без т’ва е средна хубост, да отиде съвсем “по дяволите” и графата - икономичен автомобил, директно я зачертаваш. Нали, т’ва сравнение на багажника е с хамбара на Октавия-та все пак. 2.0, 4х4 няма да ти даде ниския разход, който търсиш. В Октавия има 1.6TDI, който с една лека манипулация си става ~140 кончета и освен по засилен/доволен вървеж, получаваш и икономичен двигател.

За автокъщата - мисля, че е онази с многото Субару в нея - аз лично, от там не бих взел кола. Успех!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ, благодаря за практичните отговори. Това със седалката е доста полезна информация. Като нисък разход приемам 8-9 градско и 6-7 извън града. Багажникът не ме притяснява, защото ми трябва място за 2-3 сака, когато пътуванм на почивка. За момента избягвам Октавия или Рапид с 1.6TDI мотор. До колкото съм чел в нета мотора е с детски болежки. Моля да ме поправите, ако бъркам. Относно автокъщата- същата е. Днес чух и други негативни мнения. Поне не си загубих времето. Търсенето продължава... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.06.2020 г. at 22:10, g.tatarski написа:

... Интересуват ме плюсове и минуси на Skoda Yeti 2.0TDI 140 4x4, тъй като не съм карал Yeti. ...

Плюсове - най-вече изразяващи се в практичността и универсалността на този автомобил по изброените долу точки:

 - Достатъчно къс, за да е удобен при паркиране в града и същевременно достатъчно комфортен за дълъг път.

 - По-големият просвет и 4x4 ти дават по-голяма сигурност дори и в по-тежки пътни условия (разкопани пътища, които не винаги можеш да предвидиш и избегнеш, а също така и при по-сурова зимна обстановка). Същевременно просвета е добре избран, така че да не се стига до компромис по-другия критерии, касаещ клатене и дискомфорт при возията.

 - Висока и изправена позиция на сядане. Това дали е плюс е въпрос на субективно усещане. На мен лично ми е много по-удобно като вляза в Йетито и просто седна на седалката, сравнявайки го с повечето ниски коли, в които се чувствам, че влизам и "лягам" на седалката. Позицията на седалката на Йети за мен лично е много естествена и удобна.

 - Практичност и адаптивност на багажника  - плъзгащите се на релса задни седалки дават възможност за вариране на обема на багажното отделение, както и напълно премахване на задните седалки в случай, че имаш нужда да товариш нещо наистина голямо.

- Разходи на гориво 6 извънградско и 8 градско са напълно реалистични (дори мисля, че в моя опит точно тези са най-често срещаните стойности, а дори съм стигал до извънградски разход за пътуване под 5 и градският ми често е около 7).

 

Минуси:

  - Кората на багажника е сложена твърде ниско и е твърде ръбеста, което допълнително отнема от обема на багажника. Аз лично съм я разкарал, като използвам импровизирано платнище. В интерес на истината в Али Експрес продават китайски изпълнения на щора за багажника на Йети, което със сигурност е по-практично от оригиналната кора и по-красиво от моята имплементация на платнище, скриващо багажа. :) По-подробно съм описал моя опит с багажника на Йети в мнението точно над първото твое от тази тема. За четирите години, в които имам колата, никога не ми се е и налагало да се замислям да слагам кутия отгоре върху покрива и почти не ми се е налагало да пълня багажника до горе, така че да си скрия гледката на в огледалото назад. Вчера например пътувахме 5 човека, единият, от които малко дете в детско столче и при все че бяхме замъкнали кошара, матрак, люлка, хамак и какви ли не други щуротии покрай стандартния багаж на всеки от другите пътници, отново успях да събера багажа до горния ръб на облегалките за главите на пътниците. Тук съм склонен да се съглася със zloQQ, че като цяло съм любител на тетриса и вероятно това ми помага с подреждането, така че да не оставям дупки въздух между отделните багажите. :D

  - DPF си е един от консумативите на колата, който си има своя живот (официално мисля, че беше около 150 хил км). Това трябва да се има предвид като правиш сметките за закупуване на кола на старо.

 

Усещанията доколко е комфортна возията са напълно субективни. Аз лично се влюбих на тестдрайва на тази кола, сравнявайки я с доста други конкуренти, които бях изпробвал в същия клас. И все пак е най-добре ако можеш да намериш Yeti, което да може да покараш и да усетиш дали на теб ти харесва високата позиция на сядане и возията на автомобила.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Мonster написа:

Плюсове - най-вече изразяващи се в практичността и универсалността на този автомобил по изброените долу точки:

 - Достатъчно къс, за да е удобен при паркиране в града и същевременно достатъчно комфортен за дълъг път.

 - По-големият просвет и 4x4 ти дават по-голяма сигурност дори и в по-тежки пътни условия (разкопани пътища, които не винаги можеш да предвидиш и избегнеш, а също така и при по-сурова зимна обстановка). Същевременно просвета е добре избран, така че да не се стига до компромис по-другия критерии, касаещ клатене и дискомфорт при возията.

 - Висока и изправена позиция на сядане. Това дали е плюс е въпрос на субективно усещане. На мен лично ми е много по-удобно като вляза в Йетито и просто седна на седалката, сравнявайки го с повечето ниски коли, в които се чувствам, че влизам и "лягам" на седалката. Позицията на седалката на Йети за мен лично е много естествена и удобна.

 - Практичност и адаптивност на багажника  - плъзгащите се на релса задни седалки дават възможност за вариране на обема на багажното отделение, както и напълно премахване на задните седалки в случай, че имаш нужда да товариш нещо наистина голямо.

- Разходи на гориво 6 извънградско и 8 градско са напълно реалистични (дори мисля, че в моя опит точно тези са най-често срещаните стойности, а дори съм стигал до извънградски разход за пътуване под 5 и градският ми често е около 7).

 

Минуси:

  - Кората на багажника е сложена твърде ниско и е твърде ръбеста, което допълнително отнема от обема на багажника. Аз лично съм я разкарал, като използвам импровизирано платнище. В интерес на истината в Али Експрес продават китайски изпълнения на щора за багажника на Йети, което със сигурност е по-практично от оригиналната кора и по-красиво от моята имплементация на платнище, скриващо багажа. :) По-подробно съм описал моя опит с багажника на Йети в мнението точно над първото твое от тази тема. За четирите години, в които имам колата, никога не ми се е и налагало да се замислям да слагам кутия отгоре върху покрива и почти не ми се е налагало да пълня багажника до горе, така че да си скрия гледката на в огледалото назад. Вчера например пътувахме 5 човека, единият, от които малко дете в детско столче и при все че бяхме замъкнали кошара, матрак, люлка, хамак и какви ли не други щуротии покрай стандартния багаж на всеки от другите пътници, отново успях да събера багажа до горния ръб на облегалките за главите на пътниците. Тук съм склонен да се съглася със zloQQ, че като цяло съм любител на тетриса и вероятно това ми помага с подреждането, така че да не оставям дупки въздух между отделните багажите. :D

  - DPF си е един от консумативите на колата, който си има своя живот (официално мисля, че беше около 150 хил км). Това трябва да се има предвид като правиш сметките за закупуване на кола на старо.

 

Усещанията доколко е комфортна возията са напълно субективни. Аз лично се влюбих на тестдрайва на тази кола, сравнявайки я с доста други конкуренти, които бях изпробвал в същия клас. И все пак е най-добре ако можеш да намериш Yeti, което да може да покараш и да усетиш дали на теб ти харесва високата позиция на сядане и возията на автомобила.

 

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 1 година каране и 40к километра напълно споделям мнението на Monster. Доста приятна за каране кола, само разхода ми идва малко по висок, около 6.7 смесено при 80% извън градско. Дори зимата на сняг се държи добре. На мен колата ми допада. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.06.2020 г. at 20:41, Plamen_ss написа:

След 1 година каране и 40к километра напълно споделям мнението на Monster.

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги! 


Реших да не създавам нова тема, за да не задръствам излишно форума. Общо взето повечето питания, които имам касаят най-вече Снежното човече на Шкода. :) 

 

В момента все още движа с Октавия 1, 1,9ТДИ - автомобил от който изключително много съм доволен и с който с голяма мъка ще се разделя, но усещам че този ден ще дойде рано или късно и затова от рано се опитвам да събирам информация за ново возило, с което да го заменя. Принципно заради разни мои хобита сравнително често се налага да влизам по разни черни пътчета, както и по-разнебитени асфалтови такива. Горе-долу в 90% от случаите Октавий-ката се справя без проблеми, но веднъж затъна в едни калища и от тогава гледам да не се изхвърлям много. Та както може би се досещате, идеята ми за следващото возило е да е една идея с по-голям просвет и задължително 4х4, което да ми дава малко повече сигурност при движение по по-несигурен терен. Не ме разбирайте погрешно обаче, не съм някакъв офроуд маниак,  в 99,9 % от времето автомобила ще се кара по нормални пътища (доколкото нормални са нашите :D ), затова искам да предлага доколкото е възможно комфорта на средностатистически автомобил и да може спокойно да поддържа 130-140 км/ч на магистрала, без това да влияе сериозно на разхода. Другият ми критерий е автомобила да е на около 5-7 години.

 

Първоначално се заглеждах много по Скаут версията на Октавия 3, но поне за момента те държат цени, които са непосилни за мен. Отделно като гледам просвета ми се струва, че разликата спрямо обикновената Октавия е много малка (по-малко от 2 см според каталозите). Затова се насочих по-скоро към Йети-то. Но тъй като не съм много нясно като цяло с модела, имам няколко въпроса:

1. Двигател - по всичко изглежда че ще заложа отново на дизел, виждам че масово се предлага с 2.0 ТДИ в няколко варианта - 110, 140, 150 и 170 к.с. (ако изпускам някой, да ме прощавате). Доколкото съм запознат 2.0ТДИ на VW като цяло е здрав мотор, чувал съм че в началото е имал някакви болежки, които вече са изчистени, но питането ми е дали знаете за някаква закомерност някоя от версиите му да е по-капризна от другите? Същият мотор доколкото знам го слагат и на Октавиите, като и там има сума разновидности в мощностите... Чудя се на кого са му необходими толкова много разновидности, но това май си е типично за дизелите на VW.

2. Ходова част - здрава ли е като цяло и има ли нещо специфично, за което да внимавам?

3. Скорости и 4х4 - четох във форума, че ДСГ кутийте по-добре се разбират с бензиновите мотори, та като цяло трябва ли да ги избягвам? Като цяло не съм мързелив и не ми пречи да карам и с ръчна, но при ръчната съединител/маховик предполагам не са много евтини? Горе-долу колко км изкарват? Относно 4х4 - халдекса приблизително на какви км се обслужва? Освен масло, друго сменява ли се по него?

4. Комфорт - удобен ли е автомобила за дълъг път? Само в тази тема прочетох малко противоречиви мнения за Йети-то в този аспект. Сравнително висок съм (1,88), но в Октавийката като цяло си ми е добре, не ме уморява на дълъг път, колкото и да плюят някои че Шкода започна да предлага някакъв комфорт едва със Супърб и то в последните му версии.

5. Типични слабости на модела - има ли такива, нещо което да се появява масово? При Октавийката ми се чупеха няколко пъти механизми на ел. стъклата, като цяло бих казал че това са единствените по-сериозни проблеми, които съм имал с нея, ако може да се нарече изобщо проблем. :D

 

По-малкия обем на багажника на Йети като цяло съм склонен да го превъзмогна.

 

Като друг вариант разглеждам и VW Тигуан,, предполагам делят едно шаси с Йети, но забелязвам че държи по-висока цена от Йети-то. Извън ВАГ-групата иначе хвърлям по едно око и на Тойота РАВ 4 и Хонда ЦР-В, но засега те са второспетенна опция.

 

Ще се радвам да чуя вашите отговори, както и някакви съвети или предложения какво друго бих могъл да погледна като опция. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

И аз като смених О1 след 16 години служба бях пред дилема като единия избор беше точно Yeti. 

За двигателя и магаретата - колкото повече - токова повече :) Поне за мен - т’ва цитатче от Мечо Пух ва̀жи с пълна сила! Дизеловите двигатели към които си се насочил, пак казвам - за мен, са идеален вариант.

Ходовата част - май няма някой колега, да се е оплакал, че се чупи. Вероятно, както при всички останали автомобили, ще се налага ревизия чат-пат на някои тампони, но на дали ще има някакви генерални неща.

Кутията - т’ва, че се разбира повече с бензина, не значи, че не е приятна и при дизела. Имай предвид, че си трябва навременно обслужване (както и на всичко останало по задвижването де!). 
Комфорта е относително нещо. На мен лично - седалките ми изглеждаха много симпатични, но като карах, страничните опори, лично за мен, не си вършат работата така, както смятам, че трябва. В Октавията ми е безкрайно по-удобно. Но пък колеги бяха писали, че нямат грижи, та...сядал и караш :)

За слабостите - притежателите да споделят. 
Успех и да се похвалиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.